نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem 2023

Mutant Mayhem عنوان جدید یکی از مهم‌ترین آثار سال 2023 می‌باشد که در ادامه به نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles خواهیم پرداخت.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem، یک فیلم ابرقهرمانی و انیمیشن کامپیوتری آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی جف روو، و کارگردانی مشترک کایلر اسپیرز و نویسندگی رو، ست روگن، ایوان گلدبرگ، دن هرناندز و بنجی سامیت است.

این هفتمین فیلم سینمایی لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان و راه‌اندازی مجدد این مجموعه است. صداپیشگان این فیلم میکا ابی، شامون براون جونیور، نیکلاس کانتو، و برادی نون، رز بیرن، جان سینا، جکی چان، آیس کیوب، ناتاسیا دمتریو، آیو ادبیری، جیانکارلو اسپوزیتو، پست مالون، پل راد، و مایا رودولف هستند که روز گذشته، در نقد انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles نقدهای متوسط و خوبی را کسب کرد.

Mutant Mayhem به عنوان یک اثر در دست اجرا در جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن انسی در 12 ژوئن 2023 به نمایش درآمد و قرار است در تاریخ 2 اوت 2023 توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران شود. این فیلم عموماً بازخوردهای مطلوبی را دریافت کرد. منتقدان دنباله فیلم و مجموعه تلویزیونی اسپین آف برای Paramount+ در حال ساخت است.

نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles

جدیدترین انیمیشن لاکپشت‌های نینجا

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles
بررسی انیمیشن جدید لاکپشت های نینجا

در این فیلم، پس از سال‌ها پناه گرفتن از دنیای انسانی، لاک‌پشت‌ها تصمیم گرفتند با اعمال قهرمانانه به عنوان نوجوانان عادی پذیرفته شوند. برادران به شکار یک سندیکای جنایی مرموز می‌روند، اما زمانی که ارتشی از جهش‌یافته‌ها بر روی آنها گشوده می‌شود، مشکل به وجود می‌آید. روز گذشته، در تحلیل جدیدترین انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles این انیمیشن نقدهای خوبی دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2023

بهترین فیلم های 2023

درباره فیلم

نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles
نقد انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles

نیکلودئون، Mutant Mayhem را در ژوئن 2020 معرفی کرد و سث روگن، گلدبرگ و جیمز ویور تحت حمایت Point Grey Pictures، به عنوان کارگردان، این انیمیشن را تولید می‌کردند. اسپیرز به زودی به عنوان کارگردان مشترک پیوست.

این انیمیشن توسط Mikros Animation در مونترال و پاریس و Cinesite در ونکوور تهیه شده است و عمدتاً تحت تأثیر طرح‌های دفترچه‌های مدرسه قرار گرفته است. سازندگان فیلم به دنبال کشف جنبه نوجوانی لاک پشت‌‎ها، از فیلم‌های نوجوانی الهام گرفتند. اکثر بازیگران در مارچ 2023 اعلام شدند.

در ژوئن 2020، ددلاین هالیوود گزارش داد که استودیوی انیمیشن نیکلودئون در حال توسعه یک فیلم انیمیشن کامپیوتری لاک پشت‌ها برای پارامونت پیکچرز است که اولین تولید سینمایی انیمیشن CG نیکلودئون است. سث رو، برای کارگردانی از روی فیلمنامه‌ای از برندان اوبراین استخدام شد.

این انیمیشن توسط Mikros Animation در مونترال و پاریس و Cinesite در ونکوور ساخته شده است. به گفته Ramsay McBean، تهیه‌کننده اجرایی، حدود 120 هنرمند در Mikros و Cinesite روی فیلم کار می‌کردند. در ایالات متحده و کانادا، Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem در آخر هفته افتتاحیه 27 تا 36 میلیون دلار و در مجموع 37 تا 49 میلیون دلار در پنج روز اول پیش بینی می‌شود.

نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles

نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles
تحلیل جدیدترین انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles

یکی دیگر از بازسازی‌های مجدد Teenage Mutant Ninja Turtles ساخته شد. انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem به علت جلوه‌های بصری منحصر به فرد، فیلمنامه خنده‌دار، و بازیگران و داستان نوجوانانه‌اش مورد تحسین قرار گرفت. از همه مهمتر، گفته می‌شود که این ویژگی متحرک، طرفداران قدیمی و تازه واردان لاک‌پشت‌های نینجا را راضی می‌کند.

لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته، به طرز ماهرانه‌ای راهی برای ایجاد تعادل در قلب، اکشن و کمدی در یک انیمیشن فوق‌العاده شگفت‌انگیز پیدا می‌کند که بلافاصله سر و شانه‌های آن را بالاتر از سایر فیلم‌های لاک‌پشت‌های نینجا جهش یافته قرار می‌دهد.

این تلاش متحرک CGI، جذاب‌ترین نسخه‌ای است که می‌توان تاکنون با آن مواجه شد. این انیمیشن برای که برای کسانی که به عنوان طرفداران TMNT بزرگ نشده‌اند، نوید یک فرانچایز خوب می‌باشد. این انیمیشن، بیشتر از حال و هوای تیره‌تر و بافت‌های فوتورئالیستی که در دو بازی اخیر لاک‌پشت‌ها دیده می‌شود، می‌بینیم.

درست زمانی که فکر کردید داستان لاکپشت‌های نینجا نمی‌تواند بهتر از این شود، این اتفاق می‌افتد، با برخی از انتخاب‌های داستانی شگفت انگیز اما بسیار رضایت بخش که باعث می‌شود فیلم از همه داستان‌های دیگر لاک پشت‌ها بیشتر متمایز شود.

فیلم سث رو، اولین بار است که تاریخ طولانی و داستانی لاک‌پشت‌ها را نشان می‌دهد که قهرمانان جوان توسط نوجوانان واقعی صداپیشگی می‌کنند. لمس هوشمندانه‌ای که ابعاد و احساسات واقعی را به داستانی می‌افزاید. لاک‌پشت‌ها و دیگر حیوانات جهش یافته دوباره زیبا به نظر می‌رسند. سبک ساخت این انیمیشن، این نسخه را متمایز می‌کند.

انیمیشن، طرحی خشن که با دست طراحی شده است تا با تیرگی شهر نیویورک مطابقت داشته باشد است. دوربین خیالی با هدفی تحریک‌کننده در فضای سه‌بعدی حرکت می‌کند تا شما را در مجموعه‌های اکشن و دنیایی که این شخصیت‌های جهش‌یافته به شیوه‌ای هیجان‌انگیز اشغال می‌کنند غوطه‌ور کند.

نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles

نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles
نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles

این انیمیشن، درباره لاک‌پشت‌هایی است که با رسانه‌های اجتماعی، ایجاد الگوهای رفتاری و تماشای ویدیوهای توئیک در TikTok بزرگ شده‌اند. در این انیمیشن، صحنه‌های انگشت شماری وجود دارند که باعث می‌شود احساس پیری بکنید.

اگر در نمایش کارتونی Teenage Mutant Ninja Turtles مربوط به دهه 80 بزرگ شده‌اید و فیلم‌های لایو اکشن دهه 90 را می‌پرستید، یا هنوز هم آهنگ تیتراژ لاکپشت‌های نینجا را حفظ هستید، این انیمیشن برای شماست.

آنها دقیقاً همان چیزی را ارائه می‌کنند که شما از آن انتظار دارید. یک برداشت شیطانی هوشمندانه، خنده دار که به نسخه اصلی خود وفادار مانده است. شما نسبت به فرنچایزی که خارج از صفحه نمایش پخش می‌شود، احساس اشتیاق و احترام می‌کنید. این فیلم به مخاطبان خود اطمینان دارد که از چند ایده جدید و همچنین ایده‌های آزمایش شده و واقعی استقبال کند.

این انیمیشن، یک مقدمه عالی برای مخاطبان جوان جدید است و در عین حال طرفداران مسن‌تر را با موجی از نوستالژی آرامش‌بخش مواجه می‌کند. حتی بیشتر از این، فیلم فضای زیادی برای رشد فرانچایز باقی می‌گذارد.

همچنین Mutant Mayhem ایستراگ‌های زیادی را بسیار ظریف‌تر از بسیاری از فیلم‌های نوستالژیک کنترل می‌کند. برای طرفداران قدیمی که آن‌ها را می‌شناسند، شگفتی واقعی ایجاد می‌کنند. صداپیشگی Ice Cube نیز در این انیمیشن درخشان است.

این سبک بافت و شخصیت را در هر فریم از Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem می‌آورد و به مخاطبان یادآوری می‌کند که کارهای بسیار جالب‌تری وجود دارد که می‌توان با انیمیشن‌های کامپیوتری فراتر از دقت واقعی فوتورئالیسم انجام داد.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles
نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles

در وبسایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 37 نقد، با میانگین امتیاز 7.7/10، امتیاز 97% را کسب کرده است. در متاکریتیک، فیلم بر اساس 18 منتقد، میانگین وزنی 73 از 100 را دارد که نشان‌دهنده بررسی‌های عموماً مطلوب است.

فرانک شِک، منتقد هالیوود ریپورتر در نقد خود نوشت:

این انیمیشن، از نظر ظاهری شبیه به انیمیشن Spider-Verse است و بیشتر شبیه به کمیک‌های زیرزمینی در طراحی شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌ای که عمداً خشن ساخته شده است. جلوه‌های بصری متمایز و پر جنب و جوشی که کاملاً با روندهای پرحاشیه و اغلب خشونت‌آمیز مطابقت دارد.

پیت هاموند از مجله Deadline Hollywood Daily گفت:

انیمیشن پراکنده، خشن، شیک، ضد CGI و از نظر بصری شگفت‌انگیز و رضایت‌بخش است.

پیتر برادشاو، از مجله گاردین، در یک جمله نوشت:

این انیمیشن، به طور غیر منتظره خنده‌دار.

پیتر دبروژ، از مجله ورایتی نوشت:

من کاملاً مطمئن هستم که می‌توانید از ChatGPT بخواهید که یک اسکریپت TMNT به سبک ست روگن بنویسد و به همان اندازه خنده‌دار باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

انیمیشن Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem در چه تاریخی اکران خواهد شد؟

این انیمیشن، در تاریخ 2 اوت 2023 توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران می‌شود.

مجموع رای سایت Rotten Tomatoes برای این انیمیشن چند درصد بود؟

این انیمیشن، بر اساس 37 نقد، با میانگین امتیاز 7.7/10، امتیاز 97% را کسب کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *