معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مهیج روانشناختی ؛ هیجانات روانی و اجتماعی

روانشناختی، علمی است که به مطالعه‌ی فرآیند‌های ذهنی می‌پردازد و ما در این مقاله سعی داریم تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مهیج روانشناختی بپردازیم.

علم روانشناسی، دنیای گسترده‌ای دارد که به روانکاوی فرآیند‌های درونی می‌پردازد و سینمای جهان در چند دهه‌ی اخیر فیلم‌های زیادی در این رابطه ساخته است، که ما با سینما همراه شویم و روح افراد مختلف را که دارای ابهام اخلاقی هستند را کشف کنیم.

این فیلم‌ها از جذابیت‌های شگفت‌انگیزی برخوردار هستند و می‌توانند تاریک‌ترین نقاط ذهن ما را بیدار کنند.

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مهیج روانشناختی

هیجانات روانی و اجتماعی

فهرست عناوینی که در ادامه نوشتار بهترین فیلم های مهیج روانشناختی به معرفی و تحلیل آن‌ها خواهیم پرداخت به شرح زیر است:

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
بهترین فیلم های مهیج روانشناختی

در چند دهه‌ی اخیر فیلم‌های روانشناختی مهیج زیادی ساخته شده است و ما در این مقاله سعی داریم به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مهیج روانشناختی که دست کم گرفته شدند بپردازیم.

Apt Pupil

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
فیلم در مورد بیماری روانی
  • کارگردان : بریان سینگر
  • بازیگران : برد رنفرو، یان مک‌کلین، دیوید شویمن
  • سال انتشار : 1998
  • امتیاز : 6.7
  • خلاصه داستان : تاد، متوجه می‌شود که آرتور دنکر، پیرمردی که در همسایگی او زندگی می‌کند یک سرباز نازی است. او با دنکر یک معامله می‌کند تا در ازای حفظ راز او، داستان اردوگاه‌ کار جنگ جهانی دوم را برای او تعریف کند.

تحلیل فیلم دانش‌آموز مستعد

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
تحلیل فیلم دانش‌آموز مستعد

برد رنفرو، بدون شک یکی از برترین بازیگر‌های نوجوان آن دوره بود، که در نقش تاد موفق ظاهر شد و توانست توجه منتقدین سینما را به خود جلب کند. این فیلم که با کارگردانی برایان سینگر محبوب ساخته شده است، توانست یکی از بهترین فیلم های هیجان انگیز روانشناختی لقب بگیرد.

روایت‌های غم‌انگیزی (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021) که آرتور در مورد جنگ‌جهانی دوم (بهترین فیلم های جنگ جهانی 2022، 2021 و تمام دوران) می‌گوید، می‌تواند اشک هر بیننده‌ای را در می‌اورد.

یک تجربه‌ای با پیام اجتماعی، که به سرعت به یک داستانی آزار‌ دهنده تبدیل می‌شود.

In the Cut

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
فیلم در مورد اضطراب اجتماعی
  • کارگردان : جین کمپین
  • بازیگران : مگ رایان، مارک روفالو، جنیفرر جیسون
  • سال انتشار : 2003
  • امتیاز : 5.3
  • خلاصه داستان : یک پروفسور اهل نیویورک با کارآگاه زنی که درباره قتل زنی زیبا در همسایگی او تحقیق می‌کند، وارد رابطه‌ای مخفیانه می‌شود.

تحلیل فیلم در برش

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
تحلیل فیلم در برش

یکی از قاطع‌ترین فیلم‌های روانشناختی که در قرن بیست و یک ساخته شده است. یکی از فیلم‌هایی که روابط جنسی را با تلفیق اختلالات روانشناختی، همان چیزی را ارائه می‌هد که مردم انتظارش را می‌کشند.

این فیلم، بی‌رحمانه از خشونت‌های جنسی و معما‌های بین یک کارآگاه و پرفسور را روایت می‌شود. این فیلم در اروپا مورد استقبال شدیدی قرار گرفت و توانست با بسیاری از فیلم‌های آمریکایی رقابت کند.

بیشتر بخوانید:

My Son, My Son, What Have Ye Done

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
فیلم با موضوع اختلالات اضطرابی
  • کارگردان : ورنر هرزوگ
  • بازیگران : مایکل شنون، ویلیم دفو، دیوید لینچ
  • سال انتشار : 2009
  • امتیاز : 6.2
  • خلاصه داستان : داستان فیلم در مورد مردی است که شروع به تجربه‌ی حوادث مبهم می‌کند و سرانجام مادر خودش را به قتل می‌رساند.

تحلیل فیلم پسرم، پسرم چیکار کردی؟

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
تحلیل فیلم پسرم، پسرم چیکار کردی؟

این فیلم در مورد اضطراب اجتماعی می‌باشد، و داستان فیلم با الهام‌برداری شده از روایتی واقعی (بهترین فیلم ها بر اساس واقعیت) می‌باشد. داستان مارک یاورسکی در سال 1979 که با اختلالات روانی که برایش پیش آمده بود مادر خودش را با یک شمشیر به قتل می‌رساند.

در این فیلم مایکل شنون به زیبا‌ترین شکل ممکن، نقش یک فرد آشفته و بی‌ثبات را بازی می‌کند. یکی از آثاری که ذهن (بهترین فیلم ها و سریال های ذهنی 2021) بیننده را در اختیار می‌گیرد و سعی می‌کند شما را بترساند.

Experiment in Terror

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
فیلم در مورد بیماری روانی
  • کارگردان : بلیک ادواردز
  • بازیگران : لی ریمیک، گلن فورد، راس مارتین
  • سال انتشار : 1962
  • امتیاز : 7.2
  • خلاصه داستان : این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که قصد دارد در بانکی که کلی شروود در آن کار می‌کند دستبرد بزند.

تحلیل فیلم آزمایش در ترور

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
بهترین فیلم های مهیج روانشناختی

یک فیلم با موضوع اختلالات اضطرابی که در سال 1962 اکران شده است، و جزو آثار کلاسیک سینمای جهان می‌باشد. فیلم‌برداری فوقق‌العاده‌ای که این فیلم به نمایش می‌گذارد، حس تعلیق روانی موجود در فیلم را به بیننده انتقال می‌دهد.

همه چیز در مورد این فیلم عالی است و می‌توان، این هنر نمایشی را جزو آثاری نام برد که همه‌ی عناصر سینما را رعایت کرده است.

The Ones Below

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
بهترین فیلم های هیجان انگیز روانشناختی
  • کارگردان : دیوید فار
  • بازیگران : کلمنت پوئسی، لائورا بیرن، استفن کمپبل
  • سال انتشار : 2015
  • امتیاز : 6.1
  • خلاصه داستان : داستان فیلم درباره‌ی یک زن و شوهر به نام های کتی و جان می‌باشد که برای به دنیا آمدن اولین فرزندشان لحظه شماری می‌کنند. کتی، پس از زایمان فرزندش کم کم بر این باور می‌رسد که همسایه‌ی طبقه‌ی پایین، قصد شومی در سر دارد.

تحلیل فیلم همسایه طبقه پایین

بهترین فیلم های مهیج روانشناختی
تحلیل فیلم همسایه طبقه پایین

یک فیلم در مورد بیماری روانی و یکی از برجسته‌ترین کار‌های دیوید فار می‌باشد. یک فیلم روانشناختی مهیج که دست کم‌گرفته شده که با فضایی تلخ و روایتی جالب و طنز‌الود که در سینمای جهان ساخته شده است.

یک اثری سایکودرام و ملودرام (معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ملودرام از نگاه سایت فیگار) که مینیمالیستی را به نمایش می‌گذارد و فضایی سورئال (بهترین فیلم های سورئال (surreal) 2021) را برای بیننده مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی و تحلیل بهترین فیلم های مهیج روانشناختی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

بهترین فیلم های مهیج راونشناختی چه فیلم هایی هستند؟

بهترین فیلم های روانشناختی، آزمایش در ترور و همسایه طبقه پایین می‌باشد.

بهترین فیلم مهیج روانشناختی از لحاظ سایت IMDB چه فیلمی می‌باشد؟

بهترین فیلم مهیج روانشناختی از لحاظ سایت IMDB فیلم آزمایش در ترور با نمره‌ی 7.2 می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *