بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک از نگاه سایت فیگار

فیلم‌های LGBTQ، از دهه 60 و 70 آغاز شدند و اکثراً در ژانر عاشقانه بودند. اما برخی از این فیلم‌ها، به عنوان بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک شناخته می‌شوند.

فیلم‌هایی مانند Thelma و The Rocky Horror Picture Show برترین فیلم های با موضوع همجنسگرایی در ژانر ترسناک هستند و برای ماراتن این روزهای این فضا در قرن 21 عالی هستند. فیلم‌هایی با بازنمایی برجسته LGBTQ+، اغلب به ژانر عاشقانه محدود می‌شوند و فیلم‌های دل‌انگیز مانند Love، Simon و Bros را خلق می‌کنند اما برخی از فیلم‌ها هستند که به عنوان فیلم های برتر همجنسگرایی در ژانر ترسناک شناخته می‌شوند.

در حالی که اینها فیلم‌های محبوبی هستند که فقدان بازنمایی در عاشقانه را بهبود می‌بخشند، ژانرهای دیگر شامل مضامین و بازنمایی LGBTQ+ هستند. برای طرفداران ترسناک، مجموعه ای از فیلم های LGBTQ ترسناک وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم های 2023 ترسناک بر اساس امتیاز IMDB

بررسی و معرفی بهترین فیلم های نتفلیکس ترسناک 

بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک از نگاه سایت فیگار

فیلم های همجنسگرایی محور وحشتناک

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک

برخی از این فیلم‌ها، مانند The Rocky Horror Picture Show و Thelma، تصاویر واضح‌تری از LGBTQ+ دارند. برخی دیگر، مانند غریبه‌های هیچکاک، ظریف‌تر هستند. این فیلم‌ها از محبوب‌ترین و مورد بحث‌شده‌ترین فیلم‌های ترسناک LGBTQ+ هستند که آن‌ها را به گزینه‌های عالی برای ماراتن فیلم ماه غرور شبح‌آور تبدیل می‌کند.

Freaky

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
برترین فیلم ها با موضوع همجنسگرایی در ژانر ترسناک

Freaky، یک پیچ و تاب منحصر به فرد در سناریوی Freaky Friday است. هنگامی که نوجوان طرد شده میلی با هنرنمایی کترین نیوتن توسط یک قاتل سریالی بدنام معروف به قصاب هدف قرار گرفته می‌شود، خنجر جادویی او باعث شده که بدن جابه‌جا شود.

داستان فیلم، مسابقه‌ای با زمان است که میلی برای بازگشت به بدن خود قبل از اینکه تغییر غیرقابل برگشت باشد، مبارزه می‌کند. Freaky یک فیلم جنسیتی است که برای همه بینندگانی که کمدی‌های تاریک را دوست دارند جذاب می‌باشد. با این حال، این فیلم یک داستان LGBTQ+ عالی دارد که بر مفهوم هویت و احساسی که فرد در پوست خود احساس ناراحتی می‌کند تمرکز می‌کند.

 

Thelma

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
فیلم های برتر همجنسگرایی در ژانر ترسناک

تلما یک دانشجوی جوان را دنبال می‌کند که شروع به تشنج‌های تصادفی کرده و در جستجوی پاسخ‌هاست که ناگهان متوجه می‌شود که در حال تجربه یک بیداری فراطبیعی است که به روان او قدرت می‌دهد. در طول داستانش، تلما عاشق آنجا می‌شود، اما وقتی می‌فهمد توانایی‌های جدیدش پتانسیل دستکاری اطرافیانش را دارند، شروع به زیر سوال بردن پیوند آنها می‌کند.

Thelma یک فیلم علمی تخیلی جذاب و غم انگیز است که دارای مضامین آشکار LGBTQ+ می‌باشد. جدای از بازنمایی شخصیت، تغییرات فراطبیعی تلما و زیر سؤال بردن تأثیر او بر دیگران، تصویری هشیارکننده از این است که چگونه افراد LGBTQ+ می‌توانند با پذیرش حقیقت خود در حالی که با تعصبات اجتماعی دست و پنجه نرم کنند.

Jennifer’s Body

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
فیلم های LGBTQ ترسناک

Jennifer’s Body، با وجود استقبال منتقدان قبلی از فیلم ترسناک، به یک فیلم کلاسیک کالت تبدیل شده است. در این داستان، جنیفر با هنرنمایی مگان فاکس، توسط شیطانی تسخیر می‌شود که شروع به تغذیه از گوشت همکلاسی‌های مرد خود می‌کند.

در همین حال، دوست او Needy با هنرنمایی آماندا سیفرید برای پایان دادن به قتل جنیفر مبارزه می‌کند. مضامین فمینیستی و هوموروتیک در بدن جنیفر، آن را به یک فیلم نمادین LGBTQ+ تبدیل کرده است. اگرچه Needy سعی می‌کند جلوی خون‌خواهی جنیفر را بگیرد؛ اما این دو رابطه صمیمی دارند که به طور غیرقابل انکاری به چیزی بسیار عاشقانه‌تر از افلاطونی اشاره دارد.

Ginger Snaps

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
فیلم های همجنسگرایی محور وحشتناک

Ginger Snaps یک فیلم دوران بلوغ است که به یک کلاسیک کالت در میان فیلم‌های ترسناک بزرگسالان جوان تبدیل شده است. هنگامی که شخصیت اصلی در اولین قاعدگی خود در شب مورد حمله موجودی قرار می‌گیرد، او شروع به نشان دادن رفتارهای گرگ مانند می‌کند.

بریژیت با بازی امیلی پرکینز در تلاش است تا راهی برای نجات خواهرش از این تغییر پیدا کند. نمی‌توان انکار کرد که تفسیر فمینیستی قوی Ginger Snaps به آن معروف است. با این حال، این فیلم با مبارزه با مردسالاری و کلیشه‌های جنسیتی که می‌سازد، مفهوم جنسیت را نیز زیر سوال می‌برد و پیچیدگی هویت را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید:

برترین فیلم و سریال گرگینه‌ای 2023 و تمام دوران

سنگین ترین فیلم های تامل برانگیز ترسناک

The Lost Boys

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک

پسران گمشده، نماد دهه 80 و یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های خون آشامی تمام دوران است. هنگامی که مایکل، نوجوان عصبانی به همراه مادر و برادرش به یک شهر کوچک نقل مکان می‌کنند، با یک باند محلی که معلوم می‌شود گروهی از خون‌آشام‌های مرده هستند درگیر می‌شود.

در پسران گمشده، دیوید، رئیس باند خون‌آشام‌ها، مایکل را فریب می‌دهد، شبیه به اینکه خون‌آشام‌های نمادینی مانند دراکولا برای اغوا کردن زنان جوان به شبکه تاریکی خود شناخته می‌شوند. شخصیت زن که در ابتدا برای فریب دادن مایکل مورد استفاده قرار می‌گرفت، یک شخصیت آرام است که نقش دختری را که در اضطراب قرار می‌گیرد، بازی را می‌کند، در حالی که دیوید بیشتر خود را با خون‌آشام‌های مرد زیبا احاطه کرده است. اینها از جمله سرنخ‌هایی هستند که نشان می‌دهند این فیلم خون‌آشام دارای مضامین LGBTQ+ است.

Sleepaway Camp

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک

در حالی که Sleepaway Camp یک فیلم معمولی به نظر می‌رسد، پایان آن یکی از تکان دهنده‌ترین و مورد بحث‌ترین پیچش‌ها در تاریخ فیلم‌های ترسناک است. تماشاگران تصور می‌کنند که پیتر به همراه پدرش در یک تصادف قایق‌رانی مرده؛ اما مشخص می‌شود که شخصیتی که تصور می‌شود خواهرش آنجلا می‌باشد، در واقع پیتر است که توسط خاله‌اش مجبور شده بود مانند یک دختر لباس بپوشد و رفتار کند.

Sleepaway Camp یک فیلم بحث برانگیز در جامعه LGBTQ+ است که برخی از آنها با خط داستانی به ظاهر ترنس هراسی ناخوشایند هستند. از سوی دیگر، برخی از افراد تراجنسیتی ادعا کرده‌اند که این فیلم نگاهی نمادین به مفهوم احساس ناراحتی در نقش‌های جنسیتی مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های فراموش شده ترسناک

بهترین فیلم هایی که در آن قهرمان داستان شرور می‌شود در ژانر ترسناک 

The Hunger

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک

The Hunger درباره یک خون آشام جاودانه میریام با هنرنمایی کاترین دونو و معشوقش جان با بازی دیوید بووی است که فریب خورده بود تا فکر کند او نیز زندگی جاودانه‌ای خواهد داشت اما اکنون به تدریج رو به زوال می‌رود.

همانطور که جان بیمارتر می‌شود، میریام به یک همراه بالقوه جدید به اسم سارا، دانشمندی که عاشق میریام می‌شود اما می‌ترسد یک خون آشام باشد، می‌پردازد. The Hunger یک چرخش تازه در خون آشام با بازنمایی جذاب LGBTQ+ است. میریام یک شخصیت ترسناک LGBTQ+ است که بینندگان به خاطر زیبایی و جذابیت وسوسه‌انگیزش می‌پرستند. کلاسیک فرقه‌ای دهه 80 به دلیل کاوش جالب سیالیت جنسی در بین مخاطبان مدرن امروزی محبوب است.

The Rocky Horror Picture Show

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک

The Rocky Horror Picture Show یکی از نمادین‌ترین فیلم های ترسناک LGBTQ+ است. خط داستانی در این فیلم موزیکال زوجی را دنبال می‌کند که به طور تصادفی به عمارت دکتر فرانک ان فورتر برخورد می‌کنند. این فیلم شبح وار و عجیب و غریب و در عین حال سرگرم کننده است.

Rocky Horror در جریان یک جنبش انقلابی اجتماعی منتشر شد که در آن مردم در برابر منفی بافی پیرامون رابطه جنسی و تمایلات خود عقب نشینی می‌کردند. در حالی که فیلم در زمان خود با استقبال منفی روبرو شد، مضامین عجیب و غریب و شخصیت جسورانه تقاطع تیم کاری به دلیل تمرکز بر بیان جنسیت و مبارزه با هنجارهای جنسیتی محبوب هستند.

The Haunting

بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک

The Haunting که بر اساس رمان کلاسیک ترسناک شرلی جکسون ساخته شده، یکی از بهترین فیلم‌های بر اساس خانه‌های تسخیر شده است. در هیل هاوس مرموز و ترسناک، گروهی از مردم به آزمایشی می‌پیوندند که توسط یک انسان شناس علاقمند به امور ماوراءالطبیعه برگزار می‌شود و اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد که میهمانان را در شک و تردید خود زیر سوال می‌برد.

اگرچه مضامین LGBTQ+ در این فیلم دهه 60 ظریف هستند، اما مخاطبان مدرن می‌توانند به راحتی پیشنهادات را دریافت کنند. تئودورا به زندگی مجرد با شخص دیگری اشاره می‌کند، با سرنخ‌هایی که شریک زندگی او یک زن است. علاوه بر این، جذابیت بین النور و تئودورا مشهود می‌باشد، البته نه به اندازه رمان جکسون The Haunting of Hill House.

Strangers on a Train

بهترین فیلم های ترسناک LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک

در Strangers on a Train، مردی ناامید برونو را در قطار ملاقات می‌کند و در مورد عصبانیت خود از همسرش که از طلاق نهایی خودداری کرده صحبت می‌کند. برونو در اتفاقی تکان دهنده، همسر گای را می‌کشد و سپس از او می‌خواهد که در عوض پدرش را بکشد.

فرضیه، سرد کننده بود و گای را مظنون به قتل همسرش قرار داد. به نظر می‌رسد برونو نمایانگر آلتر ایگوی تاریک گای است که ارتباط غیرقابل انکاری بین این دو مرد ایجاد می‌کند. این فیلم هیچکاک روی خواسته‌های ناخودآگاه بازی می‌کند. اگرچه قتل تمرکز اصلی است، اما نشانه‌ای وجود دارد که این موضوع کلی جذابیت مردان را به یکدیگر نیز در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های LGBTQ ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

هیچکاک، چه فیلم ترسناک با محوریت همجنسگرایی را کارگردانی کرده است؟

Strangers on a Train فیلم همجنسگرایی هیچکاک در ژانر ترسناک است.

کدام فیلم همجنسگرایی ترسناک، در سبک خون آشامی است؟

The Lost Boys یک فیلم خون آشامی است که به همجنسگرایی می‌پردازد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *