ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما جهان از نگاه سایت فیگار

فیلم‌های ترسناک، با نشان دادن یک سکانس، تا ابد در ذهن طرفداران باقی می‌مانند. در ادامه به معرفی ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما خواهیم پرداخت.

از قتل دوش در Psycho گرفته تا صحنه شام ​​ناراحت کننده در The Texas Chain Saw Massacre، تعداد زیادی صحنه ترسناک در سینمای وحشت وجود دارد که به عنوان بهترین سکانس های ترسناک سینما شناخته می‌شوند. ژانر ترسناک مملو از وحشتناک ترین سکانس های تاریخ است که هنوز مخاطبان را تا به امروز ترسانده است.

طرفداران غیر ترسناک تعجب می‌کنند که چرا عاشقان فیلم‌های ترسناک عمداً برای ترساندن خود به راه می‌افتند، اما حضور در آن سوی صفحه نمایش یک آرامش است و استادانه‌ترین لحظات فیلم ترسناک ساخته شده آنقدر عمیق هستند که این آرامش را از بین می‌برند و تبدیل به سکانس های برتر ترسناک در سینمای وحشت می‌شوند.

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما

ترسناک ترین صحنه ها در فیلم های وحشتناک

شما می‌توانید فهرست ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما جهان را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما

سینمای ترسناک، مملو از سکتانس متحجرانه است که همچنان در تماشای تکراری تاثیر می‌گذارد. از قتل‌های وحشتناکی مانند مرگ دالاس در فیلم بیگانه تا برخوردهای شبح‌آمیز مانند رویارویی اوج در پروژه جادوگر بلر، می‌توانند سکانس‌ها در فیلم‌های ترسناک نمادین باشند؛ اما بهترین آنها که در ذهن باقی می‌مانند، عناصر عجیبی دارند.

بیشتر بخوانید:

کامل ترین فهرست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم های ترسناک 2023 بر اساس امتیاز IMDB

بررسی و معرفی بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس تاریخ

ظاهر شدن شیطان سرخ چهره در Insidious

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
بهترین سکانس های ترسناک سینما

Insidious چرخش تازه‌ای به فیلم‌های خانه خالی از سکنه می‌دهد؛ زیرا این خود خانه نیست که تسخیر شده، این پسر جوان این زوج است. خانواده به خانه جدیدی نقل مکان می‌کنند، اما شیاطین با آنها می‌آیند.

لحظات هولناکی در این فیلم وجود دارد که وارد برزخی، “The Further” وارد دنیای واقعی می‌شود. تکان‌دهنده‌ترین ترس در فیلم، اولین ظهور دیو سرخ‌پوشی است که دقیقاً شبیه توصیف‌های کتاب مقدس از شیطان است.

نوار ویدئو در The Ring

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
وحشتناک ترین سکانس های تاریخ

حلقه، حول محور یک نوار ویدئویی نفرین شده می‌چرخد ​​که بینندگانش را در عرض یک هفته پس از تماشای آن می‌کُشد و خود نوار ترسناک‌ترین منظره فیلم است. این نوار روح انتقام‌جوی یک روانشناس، به اسم سامارا مورگان (ساداکو یامامورا در فیلم اصلی) را به تصویر می‌کشد که از چاه بیرون می‌رود، به سمت دوربین می‌خزد و موفق می‌شود از دیوار چهارم از صفحه تلویزیون عبور کند و وارد دنیای واقعی بشود.

بهترین فیلم‌های ترسناک، فعالیت‌های دنیوی را ترسناک می‌کنند و فعالیت‌های دنیوی که The Ring آن را وحشتناک می‌کند، تماشای تلویزیون است که مخاطبان هنگام تماشای فیلم انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فرانچایز های ترسناک که در آن شرور نمیمیرد

بهترین فیلم های ترسناک که از تکنولوژی برای تکنیکی از ترسیدن استفاده میکنند

اتاق 237 در The Shining

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
سکانس های برتر ترسناک در سینمای وحشت

اتاق 237 مرکز حضور ارواح در هتل Overlook در The Shining استنلی کوبریک است. وقتی جک تورنس به اتاق می‌رود تا ببیند چه چیزی دنی را ترسانده است، زن زیبایی را در حال حمام کردن در وان مشاهده می‌کند.

با این حال، هنگامی که او از حمام خارج می‌شود و شروع به بوسیدن او می‌کند، از دیدن اینکه او واقعاً یک جسد پوسیده است وحشت زده می‌شود. این جسد، جک را از اتاق بیرون می‌کند و او شروع به خنده‌های هیستریک می‌کند. همانطور که موسیقی ترسناک و مسحورکننده وندی کارلوس و ریچل الکیند با احساس وحشت و تنش شدید تماشاگران مطابقت دارد.

ملاقات رزماری با فرزند شیطان در Rosemary’s Baby

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
ترسناک ترین صحنه ها در فیلم های وحشتناک

نبوغ Rosemary’s Baby این است که تا آخرین صحنه از تایید تئوری‌های توطئه رزماری خودداری می‌کند. برای پایان فیلم، قابل قبول‌ترین توضیح این است که رزماری فقط پارانوئید است و همسایگان او واقعاً در یک فرقه شیطان پرستی قرار ندارند که او را با دجال آغشته کنند.

اما پایان فیلم Rosemary’s Baby، با صحنه پایانی دلخراش، رزماری در نهایت با نوزادش ملاقات می‌کند و او می‌بیند که چشمانی شیطانی دارد. همانطور که همسایگانش شعار می‌دهند “سلام بر شیطان” ترس او تایید می‌شود. ناراحت‌کننده‌ترین بخش این است که، علی‌رغم منشأ نوزاد، رزماری همچنان در نهایت با نگاه ماردانه مهربان به آن نگاه می‌کند.

چرخش در ریگان در The Exorcist

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما

جنگیر، ساخته ویلیام فریدکین، اولین فیلم ترسناک پرفروش و یکی از اولین فیلم‌هایی بود که منتقدان را وادار کرد تا این ژانر را جدی بگیرند. تماشاگران هرگز قدرت‌های ماوراءالطبیعه شیطان را به این صورت واقع گرایانه روی صفحه ندیده بودند و این عملکرد، فیلم جنگیر را به یک حس فرهنگی جهانی تبدیل کرد.

صحنه های وحشتناک زیادی وجود دارد که مربوط به تسخیر ریگان مک نیل توسط شیطان است؛ اما مسلماً ترسناک‌ترین سکانس، زمانی است که سر ریگان مانند جغد به دور خود می‌چرخد. حتی پس از اینکه بارها و بارها مورد تقلید قرار می‌گیرد، این صحنه هنوز هم تاثیرگذار است. همیشه دیدن بدن انسان که از نظر فیزیکی غیرممکن را انجام می‌دهد، تکان دهنده می‌باشد.

کشته شدن ماریون در Psycho

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما

پس از اینکه نیمه اول فیلم مهیب آلفرد هیچکاک ، روانی، داستانی نوآر را با ماریون کرین در حال اختلاس از رئیسش نشان می‌دهد، چرخش میانی فیلم، آن را به یک اثر کاملاً متفاوت تبدیل می‌کند؛ زیرا ماریون زیر دوش متل خود به قتل می‌رسد.

هیچکاک روی ویرایش این صحنه، عالی عمل کرد و ترتیب نماها و زمان برش‌ها را با دقت انتخاب کرد؛ زیرا این صحنه فیلم را می‌سازد یا خراب می‌کند. کشتن شخصیت اصلی در اواسط فیلم یک حرکت مخاطره آمیز بود، به خصوص، که هیچکس قبلاً تا آن موقع، آن را انجام نداده بود؛ اما این صحنه آنقدر عالی ساخته شده بود که Psycho را به یک کلاسیک جاودانه تبدیل کرده است.

جسد احیا شده سارا در Suspiria

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما

Suspiria، یک فیلم کلاسیک ایتالیایی ترسناک، از لحاظ بصری خیره کننده و عمیقا دردناک است که داریو آرجنتو آن را ساخته است. سکانس‌های ترسناک زیادی مانند کشته شدن یک دانشجوی بالرین، حشره‌هایی که از سقف می‌بارند وجود دارد؛ اما ترسناک‌ترین لحظه فیلم زمانی است که جسد سارا سیمز، دوباره زنده می‌شود و به داخل اتاق می‌خزد. این صحنه تضمین می‌کند که سکانس اوج Suspiria وحشتناک‌ترین قسمت کل فیلم است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک که در مدرسه اتفاق می افتند

بهترین فیلم ترسناک غیر انگلیسی 2023 و تمام دوران

حمله در جنگل Deliverance

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما

رستگاری، یک فیلم ترسناک ساده نیست. بلکه بیشتر یک تریلر بقا محور غم‌انگیز است. این فیلم، یک سکانس دارد که به همان اندازه هر فیلم ترسناک معمولی ناراحت کننده است، غمگنیش می‌کند. اد جنتری و بابی تریپ که از بقیه گروهشان جدا شده‌اند با دو مرد، در جنگل روبرو می‌شوند.

این مردان، اد و بابی را مجبور می‌کنند تا لباس‌های خود را در بیاورند، سپس اد به درختی بسته می‌شود و بابی مورد حمله وحشیانه قرار می‌گیرد. این صحنه شدیدترین و نگران‌کننده‌ترین کاوش فیلم درباره مضمون شهرهای بزرگ است که مردانگی خود را در بیابان خشن به چالش می‌کشند.

روبرو شدن جان با سرنوشتش در Don’t Look Now

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما

در سراسر فیلم Don’t Look Now، جان باکستر تصاویر مرموزی از چهره‌ای را به نمایش می‌گذارد که کت قرمز دختر مرحومش را بر تن دارد. این تصورات در صحنه پایانی، تکان دهنده و به شکلی تماشایی و بسیار نگران کننده، دیده می‌شوند.

همانطور که پیداست، آنچه جان در طول فیلم دید، پیش‌بینی مرگ و مراسم تشییع جنازه‌اش بود. پایان فیلم Don’t Look Now، باعث می‌شود بینندگان مدت‌ها پس از پایان تیتراژ پایانی احساس ناراحتی کنند.

شام با خانواده لیترفیس The Texas Chain Saw Massacre

ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما
ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما

The Texas Chain Saw Massacre ساخته توبی هوپر یکی از تاثیرگذارترین فیلم های ترسناکی می‌باشد که تا به حال ساخته شده است. در طول ساعات اولیه فیلم، Leatherface به طور روشمند، همه دوستان سالی هاردستی را انتخاب می‌کند.

20 دقیقه پایانی فیلم یک احساس خالص و پایدار از وحشت را ارائه می‌دهد، زیرا سالی بسته می‌شود و مجبور است که در یک شام بسیار ناراحت کننده از گوشت انسان با Leatherface و خانواده‌اش بنشیند. وقتی سالی بالاخره فرار می‌کند و به پشت کامیونی در حال عبور می‌رود، آزادی او به خوبی به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترسناک ترین سکانس های تاریخ سینما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

کشته شدن ماریون در چه فیلم رخ می‌دهد؟

کشته شدن ماریون، یکی از معروف‌ترین سکانس‌های فیلم روانی آلفرد هیچکاک است.

کدام فیلم با چرخاندن چرخش سر یک دختر بچه، به اولین فیلم ترسناکی تبدیل شد که منتقدان آن را جدی گرفتند؟

فیلم جنگیر، با استفاده از این تکنیک، بهترین فیلم ترسناکی شد که توسط مخاطبان جدی گرفته می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *