نقد فیلم 2023 No Hard Feelings ؛ بازگشت بورژوازی

No Hard Feelings عنوان جدید یکی از آثار کمدی سال 2023 می‌باشد که در ادامه به نقد فیلم 2023 No Hard Feelings خواهیم پرداخت.

مدی دمدمی مزاج و بداخلاق، یک اسکورت حرفه‌ای نیست، بلکه یک بارمن و راننده تاکسی اینترنتی است که ماشینش از او گرفته می‌شود. او اگر نتواند مردم را سوار کند، نمی‌تواند آنقدر درآمد داشته باشد که بتواند حق بیمه خانه‌اش را پرداخت کند. آنهم خانه‌ای که از مادرش به ارث برده است. همین امر او را وارد دنیایی چالش برانگیز می‌کند تا در این جریان بتواند به بلوغ احساسی برسد.

جنیفر لارنس که برای رسیدن به بلوغ پسر 19 ساله تلاش می‌کند در کنار معاشرت با او مدی هم به بلوغ و آگاهی از زندگی خودش می‌رسد. شاید این تنها نقطه قوت این کمدی جنسی باشد. با نقد و بررسی فیلم 2023 No Hard Feelings همراه فیگار بمانید.

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های جنیفر لارنس Jennifer Lawrence + بیوگرافی

بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم ها و سریال های کمدی سیاه جهان

نقد فیلم 2023 No Hard Feelings

تحلیل فیلم سینمایی No Hard Feelings

مدی در آستانه از دست دادن خانه‌اش، یک فهرست شغلی جذاب پیدا می‌کند: والدین هلیکوپتری به دنبال کسی هستند تا پسر 19 ساله درون‌گراشان را قبل از دانشگاه از پوسته‌اش بیرون بیاورد. او یک تابستان فرصت دارد تا او را مرد کند یا در تلاش بمیرد. شما می‌توانید فهرست نقد فیلم 2023 No Hard Feelings را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد فیلم 2023 No Hard Feelings

کمدی جدید جنیفر لارنس با درجه R سخت تلاش می‌کند سنت را با تلاقی وضعیت اسفناک مدی بارکر (لارنس) با مشکلات اقتصادی مدرن و اختلاف‌طبقاتی ادامه دهد. مثل صحنه‌ای از فیلم که شاهد بدن برهنه جنیفرلارنس آنهم در حال کتک‌زدن چند نفر کنار ساحل هستیم. بنابراین واضح است که قرار نیست یک شاهکار آگاهانهاز اختلاف‌طبقاتی در رگه فیلم‌های رامین بحرانی یا کن لوچ ببینیم.

با این حال، در مواقعی نویسنده و کارگردان این فیلم جین استاپنیتسکی (که فیلمنامه را با جان فیلیپس نوشته است ) با تاکید بر تفاوت تجارب بین افراد طبقه کارگر و ثروتمندان مزاحم، برخی از ابهامات جدی را دنبال می‌کند. اما در نهایت فیلم بدون احساسات سخت نمی‌تواند زیاد موفق باشد. با تحلیل فیلم 2023 No Hard Feelings همراه فیگار بمانید.

تفسیر نقاط روشن No Hard Feelings

نقد فیلم 2023 No Hard Feelings

 

با شروع فیلم No Hard Feeling، مدی بارکر را می‌بینیم که حتی قبل از توقیف ماشینش برای گذران زندگی تلاش می‌کند (یک مانع بزرگ برای خانمی که بخشی از درآمد خود را از رانندگی برای اوبر(اسنپ) به دست می‌آورد). در حالی که بارکر به شغل بارتندری خود می‌رسد، بیننده می‌بیند که خانه دیرینه او در مونتاوک نیویورک قرار دارد که اکنون برای تابستان در میان انبوهی از گردشگران ثروتمند قرار گرفته است. این افراد سواحل مونتاوک را برای گرفتن عکس سلفی یا کارت پستال عالی می‌بینند. آنها ابزاری برای اجتناب از همه دام‌های اقتصادی و مبارزات روزانه مدی در اختیار دارند.

در ابتدا، این خصومت با افراد ثروتمند که مونتاک را به یک کابوس تبدیل می‌کنند، به‌طور تکان‌دهنده‌ای در No Hard Feelings نشانده داده می‌شود. این حتی تصمیم مدی بارکر را برای پاسخ به یک آگهی کریگزلیست از برخی والدین ثروتمند که از کسی می‌خواهند تا با فرزند نوجوان آن‌ها «قرار» بگذارد، مثبت باشد. در عوض، این والدین یک ماشین کاملاً جدید، کالایی که بارکر شدیدا به آن نیاز دارد، ارائه خواهند داد.

اگرچه او نسبت به کل این مصیبت حسی عجیب دارد، اما دوست مدی، گیب سایر ( زن مک‌کلارنون ) او را متقاعد می‌کند که این کار را با این جمله که “این افراد چیزهای زیادی از ما گرفته‌اند، چرا چیزی از آنها نگیریم؟” انجام دهد. خود مفهوم بارکر که این کار غیرمعمول را برای حفظ ثبات اقتصادی انجام می‌دهد، ریشه در بازگشت به بورژوازی دارد. با نقد فیلم 2023 No Hard Feelings همراه فیگار بمانید.

نقد فلسفی و روانشناختی فیلم The Lobster

صحنه ملاقات اولیه مدی با والدین ثروتمند لرد ( متیو برودریک ) و آلیسون بکر ( لورا بنانتی ) نیز ریشه در تحقیر حیله‌گرانه نسبت به دوری افراد ثروتمند دارد، یعنی در غافل بودن آن‌ها از مدی که در حال تلاش برای بالا رفتن از پله‌های خانه آنها است آنهم در حالی که اسکیت به پا دارد.

در این سکانس‌های مقدماتی، والدین بکر به‌عنوان حضوری متضاد تثبیت می‌شوند، غافل از انتخاب واژه‌های بی‌حساس و این واقعیت که آن‌ها افراد طبقه‌ی کارگر مانند مدی را تنها ابزاری برای رسیدن به اهداف خود می‌دانند. به علاوه، طبیعت به شدت گوشه گیر پسرشان پرسی ( اندرو بارت فلدمن) به نظر می‌رسد نتیجه اجتناب ناپذیر تلاش افراد ثروتمند برای کنترل همه چیزهایی است که در اختیار آنها قرار می‌گیرد. با تنظیم پویایی طبقاتی این داستان، صحنه برای نمونه‌های بیشتری از تفسیر نابرابری ثروت و مفهوم واقعی کلمات فیلم بدون احساسات سخت آماده می‌شود تا تحقیر خود را نسبت به افراد ثروتمند بیش از حد افزایش دهد. با نقد فیلم 2023 No Hard Feelings همراه فیگار بمانید.

زمانی که فیلم 2023 No Hard Feelings شروع به تلو تلو خوردن می‌کند

نقد فیلم 2023 No Hard Feelings

 

همانطور که No Hard Feelings داستان خود را ادامه می‌دهد، تحقیر ثروتمندان و اظهار نظر در مورد نابرابری طبقاتی به طور قابل توجهی در داستان کمتر برجسته می‌شود. تمرکز بسیار قابل درک بر روی چالش‌هایی قرار می‌گیرد که بر شخصیت‌های بسیار متفاوت پرسی و مدی تأکید می‌کنند. اگر تنها مشکل اینجا این بود که No Hard Feelings در تفسیر کلاسی با جفت‌های عجیب و غریب معامله می‌کرد، واقعاً مشکلی وجود نداشت. متأسفانه، قسمت سوم No Hard Feelings زمانی که نوبت به مسائل اقتصادی می‌شود، مسیرهای عجیبی را در پیش می‌گیرد.

وجود احساس از هم گسیختگی اجتناب ناپذیر بین پرسی و مدی سعی می‌کند معادلی در ذهن مدی ایجاد کند. معادله‌ای از جنس پدر. مدی به دلیل ناتوانی از عبور حس نبودن پدرش و در انتظار ماندن او برای برگشت در مقابل پدر پرسی که فردی ثروتمند است که می‌تواند او را از دردسر نجات دهد.

هر زمان در هر کجا از صحنه‌ها هدف موضوعی پشت این فیلم مشخص است، اینکه چگونه به دو سرنخ ما برخی ویژگی‌های موازی می‌دهد و به پرسی انتقادی تند ارائه می‌کند که می‌تواند به مدی واکنشی نشان دهد که منجر به ازهم پاشیدگی رابطه آنها شود. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد که یک دو وجهی است. داشتن مسائل عاطفی مرتبط با پدر گمشده مدی که با امتیازی که از ثروت پدر پرسی به دست می‌آید کمرنگ می‌کند. با نقد فیلم 2023 No Hard Feelings همراه فیگار بمانید.

نقد فیلم Gran Turismo 2023

مشکل‌سازتر این است که چگونه مشکلات مالی مدی در بازه یک مونتاژ حل می‌شود؟ این فیلم یک تراژدی است زیرا تاکید بر مشکلات مدی در دریافت پول نقد یا پرداخت خانه یکی از بهترین جنبه‌های No Hard Feelings بود. ویژگی‌های جریان اصلی داستان در هالیوود اغلب با موضع ترس از رفتن به جایی که نزدیک به مشکلات مربوط به طبقات اجتماعی یا اقتصادی باشد.

بنابراین فیلم بدون احساسات سخت دربرگیرنده این است که چقدر آشفتگی مالی اساسی تصمیمات مدی را واقعاً احساس می‌کند. حل شدن همه آن مشکلات در طول چند هفته، شکوفایی واقع بینانه ای را که به گنگ های No Hard Feelings بخشیده بود، کاهش می دهد .

بنابراین فیلم بدون احساس سختی که چقدر آشفتگی اساسی مادی تصمیمات واقعاً احساسی مدی را شکل می‌دهد و حل شدن همه این مشکلات در طول چند هفته، شکوفایی واقع‌بینانه‌ای را که باعث شد عده‌ای از No Hard Feelings کمی تضعیف شوند، کاهش دهد. با نقد فیلم 2023 No Hard Feelings همراه فیگار بمانید.

اولین صحنه‌های No Hard Feelings واقعاً به تحقیر ثروتمندان متمایل می‌شود که بازتاب فیلم‌های جریان اصلی مانند Ready or Not یا Society است، که نمی‌تواند انتظاراتی با این کیفیت را برای کل فیلم ایجاد کند. متأسفانه، No Hard Feelings با برجسته‌ترین شخصیت‌های ثروتمند خود رویکرد ملایم‌تری اتخاذ می‌کند و حتی باعث نمی‌شود که لحظات احساسی بزرگ آن‌ها واقعاً به دست آمده باشند.

نقد فیلم اوپنهایمر 2023

مشکل رایج کمدی‌های مدرن با درجه R

نقد فیلم 2023 No Hard Feelings

اگرچه کمدی‌ها می‌توانند محل تفسیرهای اجتماعی روشنگر باشند، اما می‌توانند محل اجراها و پایان‌های سوم متناقض باشند. این امر به ویژه در مورد کمدی‌های مدرن با درجه R صادق است، که تمایل دارند با پرستش ناگهانی هنجارهای متعارف اجتماعی، ویژگی‌های اختصاص داده شده به هرزگی را محدود کنند.

فیلم‌هایی که تماماً در مورد مهمانی‌های زننده هستند، ناگزیر با ازدواج یک زوج سیس‌هت به پایان می‌رسند و پروژه‌هایی درباره طردشدگان اجتماعی سرکش به پایان می‌رسد و آن افراد خارجی نیز بخشی از سیستم می‌شوند. به این ترتیب، این عناوین نچندان دلچسب می‌توانند به طور محکم در مناطق راحتی مخاطبان باقی بمانند و در عین حال وسوسه‌های موقتی از مطالب بزرگتر را ارائه دهند. با نقد فیلم 2023 No Hard Feelings همراه فیگار بمانید.

نقد فیلم Barbie 2023 باربی

No Hard Feelings مطمئناً از این مشکل رنج می‌برد. در ابتدا یک کیفرخواست سرگرم‌کننده ارائه می‌کند که چگونه افراد ثروتمند و اختلاف طبقاتی شدید، زندگی روزمره را برای طبقه کارگر به یک کابوس تبدیل می‌کنند، اما جای خود را به انفجارهای احساساتی آشناتر می‌دهد که عمدتاً مبارزه واقعی را فراموش می‌کنند. اگرچه این ناامیدکننده است، اما No Hard Feelings را به یک فیلم بد یا خنده‌دار تبدیل نمی‌کند.

همچنین این قطعه سینما یک «خائن طبقاتی» نیست. این فقط نمادی است که برای کمدی‌های با درجه R مدرن، یا هر نوع سینمای جریان اصلی که در فضای رسانه‌ای کنونی ساخته می‌شود، چقدر دشوار است که مطابق با استانداردهای طلایی تفسیر اجتماعی که در کمدی‌های کلاسیک مانند دیکتاتور بزرگ یا زین‌های فروزان دیده می‌شود، عمل کنند.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد فیلم 2023 No Hard Feelings

 

در وبسایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 217 نقد، با میانگین امتیاز 6.6/10، امتیاز 71% را کسب کرده است. در متاکریتیک، فیلم بر اساس 50 منتقد، میانگین وزنی 59 از 100 را دارد.

لوویا گیارکیه، منتقد هالیوود ریپورتر در نقد خود نوشت:

این کمدی دلنشین و با طراوت کم خطر شما را وادار می‌کند که به طور پیوسته بخندید، البته نه لزوماً روی زمین بخندید. اما قلب شگفت انگیزی نیز دارد.

پیتر برادشاو از مجله گاردین نوشت:

لذت بخش است که یک کمدی در مورد سکس خریداری شده پیدا کنید که بسیار خنده دار باشد – و خنده دارتر از جناس موجود در عنوان ممکن است نشان دهد.

کلاریس لافری روزنامه ایندیپندنت:

در پس طنز تنبل و شوک تاکتیکی، رگه‌ای از انسانیت واقعی نهفته است، چیزی که فیلم را فراتر از مسائل جنسی می‌برد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم 2023 No Hard Feelings سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “نقد فیلم 2023 No Hard Feelings ؛ بازگشت بورژوازی

  1. سلام. فیلم رو بیشتر بخاطر جنیفر لارنس دیدم. بدک نیست و برای یکبار دیدن میشه تحملش کرد. اما از نقد شما هیچی نفهمیدم. یه جوری نوشتین که معلوم نیست چی نوشتین. اینقدر متن کپی شده شما درهم و پیچیده است که هضم و درکش واقعا سخته. هم از نظر ترجمه و هم نوشتار و هم مفهوم کاملا پیچیده و درهمه، مثله این میمونه یه دکتر روانشناس بخواد با اصلاحات پزشکی قلمبه سلمبه بیماری رو برای مریض (شخص عادی) توضیح بده !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *