بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک از نگاه سایت فیگار

جورج ای رومرو یکی از فیلمسازان مطرح هالیوود است که در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک را به شما معرفی کنیم.

جورج ای رومرو یکی از تاثیرگذارترین بهترین کارگردانان ژانر ترسناک است. اگر رومرو نبود، مفهوم زامبی به عنوان هیولاهای گوشتخوار هرگز به این اندازه محبوب نمی‌شد. رومرو زامبی‌ها را از افرادی که توسط وودو برده شده بودند به مرده متحرک تغییر داد و تماشاگران آن را دوست داشتند. آثار فیلم‌های رومرو بر روی بهترین فیلم های ترسناک 2023 دیده می‌شود و با دیدن فیلم‌های او متوجه تاثیرش بر سینمای ترسناک خواهید شد.

اگرچه رومرو قبل از مرگش در سال 2017 تقریباً بیست فیلم سینمایی را کارگردانی کرد، چندین فیلم ترسناک او همچنان شناخته‌شده‌ترین آثار هستند. کسانی که تمایل دارند کارهای کارگردانی رومرو را بهتر بشناسند باید به فیلم‌های ترسناک او توجه کنند. در این مقاله از فیگار بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک

فیلم های برتر George A. Romero با ژانر ترسناک

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک

جورج ای. رومرو شناخته شده به عنوان یکی از بهترین کارگردانان در ژانر ترسناک است و اثرهای بسیاری را در این زمینه خلق کرد. او با استفاده از داستان‌های تاریک، جهان‌های وحشتناک و تصاویر خشن، طرحی منحصر به فرد از ترس و وحشت را برای تماشاگران به تصویر کشید. در طی سالیان متمادی، رومرو اثرهایی ساخته است که به عنوان آثار برجسته او در ژانر ترسناک شناخته می‌شوند. در ادامه با بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک آشنا خواهید شد.

Creepshow (1982)

بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک

جورج ای رومرو پادشاه وحشت زامبی بود و استیون کینگ به طور کلی پادشاه وحشت ادبی است. بنابراین زمانی که این دو سازنده به یکدیگر پیوستند، نتیجه ارزشش را داشت. استیون کینگ فیلمنامه این فیلم را در سال ۱۹۸۲ نوشت. این شامل پنج داستان ترسناک مختلف است. از آنجایی که داستان‌های متعددی را ارائه می‌کند، حتی بیننده‌ای که یکی از داستان‌ها را دوست ندارد، شانس لذت بردن از داستان بعدی را دارد.

برخلاف دیگر فیلم‌های ترسناک رومرو، فیلم Creepshow با طنز نیز کار می‌کند، البته کمدی سیاه. در این فیلم بازیگران معروفی مانند اد هریس، لزلی نیلسن و تد دانسون ایفای نقش می‌کنند. چیزی که آن را حتی بیشتر به یاد ماندنی کرد این است که خود استیون کینگ نقش اصلی را در یکی از داستان‌ها بازی کرده است. فیلم Creepshow فیلمی بود که مورد توجه قرار نگرفت که حتی بیشتر از آنچه که هست، سزاوار توجه بود.

Martin (1976)

بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک

هر طرفدار جورج ای رومرو می‌داند که او چندین فیلم زامبی محور فیلمبرداری کرده است. این واقعیت می‌باشد که رومرو فیلمی درباره خون آشام‌ها نیز ساخته است که مورد توجه قرار نگرفت. با این حال، خون آشام موجود در فیلم با نمایش سنتی هیولاهای ماوراء طبیعی متفاوت است. در این فیلم، مارتین مرد جوانی است که خود را یک خون آشام می داند. برایش مهم نیست که دندان نیش نداشته باشد و بتواند زیر نور خورشید بیرون برود.

بعد از اینکه مارتین برای زندگی با پسر عمویش نقل مکان می‌کند، شروع به جستجوی قربانیان و حمله به آن‌ها کرد تا خونی را که فکر می‌کند باید بنوشد به دست آورد. این فیلم باعث می‌شود که تماشاگران حدس بزنند که آیا مارتین واقعاً یک خون‌آشام است یا فقط یک مرد جوان گیج و بی‌اخلاقی که نمی‌داند دارد چه می‌کند. دلیل رفتار او هرچه که باشد، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که فیلم بیش از یک صحنه ترسناک را ارائه می‌دهد، به خصوص صحنه‌هایی که در آن مارتین افراد را تعقیب می‌کند یا به آنها حمله خواهد کرد.

Day Of The Dead (1985)

بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک

اگرچه سه گانه فیلم زامبی جورج ای رومرو از الگوی داستانگویی مشابهی پیروی می‌کرد، اما هر فیلم یک داستان اصلی داشت. این بار، فیلم بر روی گروهی از دانشمندان و سربازانی تمرکز می‌کند که در پناهگاهی پنهان شده‌اند و در تلاشند راهی برای درمان همه‌گیری زامبی‌ها بیابند. اما قبل از اینکه آنها بتوانند این کار را انجام دهند، زامبی‌ها به داخل پناهگاه می‌روند و مبارزه برای بقای مردم شروع می‌شود.

هر سه فیلم فضای شدید ترس تقریباً دائمی را ارائه می‌دهند. پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی می‌افتد دشوار است، به این معنی که سرعت بازی سریع خواهد بود و بینندگان از ابتدا تا انتها مجذوب فیلم می‌شوند. برای چندین سال، این آخرین فیلم زامبی رومرو بود و این کارگردان به جای آن روی موضوعات مختلف ترسناک تمرکز کرد. این فیلم جزو بهترین فیلم های ترسناک قرار می‌گیرد.

Dawn Of The Dead (1978)

بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک
برترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک

فیلم‌های زامبی رومرو در ارائه تفسیرهای اجتماعی عالی بودند. آن‌ها نشان دادند که انسان‌ها چقدر می‌توانند با یکدیگر بد رفتار کنند. در عین حال، آن‌ها به شدت ترسناک عمل خواهند کرد و تا به امروز ترسناک هستند. در فیلم Dawn of the Dead، گروهی از مردم در یک فروشگاه متروک پنهان می‌شوند، اما باید با افراد دیگر مبارزه کنند. تنش در فیلم بالاست و معلوم نیست چه کسی زنده خواهد ماند و چه کسی خواهد مرد. تمام این تنش باعث می‌شود که مخاطب روی سرنوشت شخصیت‌ها سرمایه گذاری کند.

این فیلم علاوه بر ترسناک بودن، قدرت تفکر مخاطب را نیز دارد. معلوم شد که سودآورترین بخش از سه گانه اصلی فیلم زامبی رومرو است. این فیلم آنقدر محبوب بود که در سال 2004 بازسازی شد که در یک مرکز خرید بزرگ اتفاق می‌افتد. این یکی از موقعیت‌های نادری است که بازسازی آن نیز چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اما دیدن نسخه اصلی هنوز برای همه طرفداران این ژانر ضروری است.

Night Of The Living Dead (1968)

بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک
بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک

هر کارگردانی نمی‌تواند بگوید که اولین کارگردانی آن‌ها مسیر سینما و فرهنگ پاپ را تغییر داد. جورج ای رومرو یکی از معدود افرادی است که آن را مدیریت کرد. در سال 1968، رومرو در فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ کم‌هزینه‌ای که از آن زمان به یک نماد تبدیل شد و تعریف دوباره‌ای از زانر زامبی بود. داستان درباره هفت نفر است که در مزرعه‌ای متروکه از زامبی‌ها پنهان می‌شوند، اما مشکلاتشان به پایان نرسیده است. همانطور که فیلم نشان می‌دهد، گاهی اوقات بزرگ‌ترین هیولاها زامبی نیستند، بلکه خود انسان‌ها هستند.

سازندگان بودجه کافی برای ساخت فیلم را به صورت رنگی نداشتند، اما سیاه و سفید بودن آن به ترسناک بودن آن می‌افزاید. به اندازه کافی جالب توجه است، اگرچه این فیلم اولین ترسناک زامبی واقعی در نظر گرفته می‌شود، اما هیچ شخصیتی هرگز از اصطلاح زامبی‌ها در فیلم استفاده نمی‌کند. این فیلم علاوه بر تبدیل شدن به نماد، همچنین تأیید کرد که فیلم‌های ترسناک کم‌هزینه اغلب می‌توانند درآمد زیادی داشته باشند . ساخت این فیلم تنها 114000 دلار هزینه داشت و فروشی 30 میلیون دلاری در باکس آفیس به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جورج ای رومرو در ژانر ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع: گیم رنت


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *