بهترین فیلم های سلمان خان سوپراستار محبوب هندوستان

سلمان خان یکی از بازیگران شناخته شده سینمای بالیوود است که طرفداران زیادی را دارد. حال می‌خواهیم بهترین فیلم های سلمان خان را معرفی کنیم.

سلمان خان، یکی از جذاب‌ترین و پرتوجه‌ترین بازیگران هند و سینمای بالیوود بوده که در بهترین فیلم های هندی حضور پیدا کرده است. سلمان خان در سال 1965 به دنیا آمده و فرزند ارشد فیلمنامه‌نویس معروف هندی، سلیم خان، است. وی در دهه 80 میلادی با بازی در نقش‌های فرعی فعالیت هنری خود آغاز کرد و با بازی در چند فیلم موفق در اواخر دهه 90 میلادی، به شهرت رسید.

فیلم‌های پرفروش سلمان خان در لیست 20 فیلم برتر سینمای هند از سال 1947 تا 2022 قرار گرفته‌اند. او بیش از سی سال است که به عنوان بازیگر، تهیه‌کننده و یک چهره تلویزیونی در صنعت سینما و تلویزیون هند فعالیت می‌کند.

محتوای این نوشتار بر اساس امتیازات منتقدان imdb، نظرات کابران سایت‌های معتبر و همچنین فروش بالا آن‌ها در باکس آفیس هند جمع آوری شده و با بررسی‌های نویسندگان فیگار تهیه شده است. با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های سلمان خان

  • بهترین فیلم سلمان خان

شما می‌توانید فهرستی از بهترین فیلم های سلمان خان را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های سلمان خان

سلمان خان به “قلب طلایی” معروف است و با لقب “بھایجان بالیوود” در هند شناخته می‌شود. او به بسیاری از بازیگران جدید مانند کاترینا کیف و زارین خان در شروع کار در بالیوود، کمک کرده است. همچنین او به سانجی لیلا بهانسالی، ساجید واجید، هیمش رشمیا و بسیاری از افراد نوپا دیگر کمک کرده تا در صنعت فیلم هند موفق شوند.

در طول دوره فعالیت بازیگری خود، سلمان برخی از فیلم‌هایی را ارائه داده است که به عنوان “باکس آفیس آل تایم” شناخته می‌شوند و رکوردهای متعددی را شکسته‌اند. حال می‌خواهیم لیست 10 تا از بهترین فیلم های سلمان خان را بررسی کنیم.

Maine Pyar Kiya (1989)

بهترین فیلم سلمان خان
فیلم “مین پیار کیا” (1989) یک فیلم رمانتیک موزیکال هندی بوده که توسط سوراج آر. برجاتیا نوشته و کارگردانی شده است. سلمان خان و بھاگیاشری در نقش‌های اصلی این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم به عنوان “باکس آفیس آل تایم” توسط باکس آفیس هند اعلام شد و از لحاظ فروش در بالاترین سطح موفقیت قرار گرفت.
داستان این فیلم با شخصیت‌های “کیشن کومار” و “کاران” شروع می‌شود که دوستان بسیار نزدیکی هستند. وقتی همسر کیشن یک فرزند به نام “پرم” به دنیا می‌آورد، کاران به آن‌ها کمک می‌کند تا او را بزرگ کنند. آن‌ها با هم از لحظات شاد و ناراحتی در بزرگ شدن پرم پشتیبانی می‌کنند و روابط خانوادگی‌شان نیز به خوبی پیش می‌رود؛ اما متأسفانه پس از چند سال، راه این دو دوست تغییر می‌کند و آن‌ها از هم جدا می‌شوند.

Hum Aapke Hain Koun (1994)

فیلم هندی سلمان خان سلطان

فیلم “من برای تو چه کسی هستم” به عنوان یکی از بهترین فیلم سلمان خان در کنار فیلم “هر کسی سبک خود را دارد” در یک سال منتشر شد و فروش بالایی را به دست آورد. این فیلم سال 1994 توسط سوراج آر. برجاتیا در ژانر کمدی، درام، موزیکال و عاشقانه ساخته شده است.

“من برای تو چه کسی هستم” با بازی درخشان سلمان خان و مادهوری دیکشیت، یک فیلم کلاسیک برای همه دوران است. این اثر به گونه‌ای ساخته شده که هیچکس از تماشای آن خسته نمی‌شود و داستان فیلم به سادگی شما را به سمت تماشای آن جذب می‌کند.

داستان فیلم درباره دو عاشق “پرم” و “نیشا” است که خواهر و برادر بزرگ‌تر آن‌ها با یکدیگر ازدواج کرده‌اند. بعد از تولد فرزند اولشان، بزرگسالان تصمیم می‌گیرند “پرم” با یک دختر مشابه خود ازدواج کند. با آرامشی که در طول زمان بوجود می‌آید، “پرم” و “نیشا” به آرامی عاشق یکدیگر می‌شوند.

Judwaa (1997)

بهترین فیلم های سلمان خان

فیلم “جودوا” (۱۹۹۷) یک فیلم اکشن و کمدی هندی به کارگردانی دیوید دهاوان است که سلمان خان در آن به همراه کاریشما کاپور و رامبا در بازی می‌کند. این فیلم موفقیت ترین فیلم سلمان خان باکس آفیس هند بود.

در طول دوران کودکی، “پرم” و “راجا” به طور تصادفی از یکدیگر جدا می‌شوند و هر یک در خانواده‌های جداگانه‌ای بزرگ می‌شوند. آن‌ها این واقعیت را در مورد وجود یکدیگر نمی‌دانند و تنها از طریق رفلکس بدنی در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند. با گذشت سال‌ها و در جوانی، آن‌ها از وجود یکدیگر آگاه می‌شوند و تلاش می‌کنند تا با هم متحد شوند.

Hum Dil De Chuke Sanam (1999)

بهترین فیلم سلمان خان

“هم دیل ده چوکه سانام” (۱۹۹۹) یک فیلم درام عاشقانه هندی به کارگردانی سانجای لیلا بهانسالی است. این فیلم با حضور سلمان خان، آیشواریا رای و آجی دووگان ساخته شد. این فیلم به عنوان یک فیلم پرفروش در صندوق باکس آفیس هند قرارداده شد.

روایت این فیلم درباره مردی است که تازه ازدواج کرده و متوجه می‌شود که همسرش عاشق یک مرد دیگر شده و تصمیم می‌گیرد آن دو را با هم زندگی کنند. او با بی‌توجهی به حرف ها و تمسخر های مردم ، همسرش را به ایتالیا برد تا به دنبال عشقش بگردند.

Tere Naam (2003)

بهترین فیلم سلمان خان

فیلم “به نام تو” یکی از فیلم های برتر سلمان خان است. این فیلم، داستان دختری به نام نیرجالا را روایت می‌کند. نیرجالا از یک خانواده هندوی طبقه اجتماعی بالاست و خانواده‌اش قصد دارند او با یک مرد هندوی ثروتمند ازدواج کند؛ اما نیرجالا عاشق یک مرد فقیر به نام رادهی (سلمان خان) می‌شود.

در یک دعوای خیابانی، رادهی ضربه‌ای سنگینی به سرش می‌خورد و حافظه خود را کاملا از دست می‌دهد. اکنون نیرجالا در میان دو راه عشق و اجبار خانواده‌اش گیر کرده است. این فیلم هندی با بازی سلمان خان در نقش اصلی، از اهمیت بالایی در کارنامه هنری او برخوردار بوده و طبق نظر بسیاری از منتقدین، این فیلم جزء بهترین نقش‌آفرینی سلمان خان قرار گرفت.

Dabangg (2010)

فیلم هندی سلمان خان سلطان

Dabangg (2010) به عنوان یکی از فیلم‌های شناخته شده سلمان خان است. این فیلم هندی در سبک اکشن منتشر شد و در سال 2010 به روی پرده سینماها رفت. Dabangg یک فیلم فوق العاده سرگرم‌کننده بود و سوناکشی سینها اولین حضورش در بالیوود را در آن رقم زد. در زمان اکران، فیلم بسیار محبوب شد و مردم از حرکات رقص سلمان خان، عینک آفتابی و دیالوگ‌های فیلم تقلید کردند.

سلمان خان در نقش چولبول پندی، یک پلیس فاسد، بسیار برجسته بود و دیالوگ‌های درخشان فیلم را به خوبی اجرا کرد. “Dabangg” یک فیلم بالیوود چندسبکی بود که در آن اکشن، دیالوگ‌های قدرتمند، کمدی و عاشقانه با هم ترکیب شده بودند. این فیلم برنده جایزه فیلم‌فیر و همچنین جایزه ملی بهترین فیلم سرگرم‌کننده شد.

در داستان، چولبول پاندی (سلمان خان) یک پلیس وظیفه‌شناس است که به تازگی به همراه همسرش راجو پاندی به شهری جدید در هندوستان، کانپور منتقل می‌شوند و قصد دارند زندگی جدیدی را آغاز کنند؛ اما در این شهر، اتفاقات ناگواری مانند قتل، آدم‌ربایی، تجاوز و غیره رخ می‌دهد.

Ek Tha Tiger (2012)

بهترین فیلم های سلمان خان

فیلم “یک ببر” از جوانب مختلف می‌تواند به عنوان یکی از فیلم‌های جدی سلمان خان در نظر گرفته شود. این فیلم، جزء مجموعه‌ی مشهور فیلم‌های هندی قرار گرفته است و قسمت سوم آن با نام “ببر ۳” در سال جاری منتشر خواهد شد و در باکس آفیس سال 2023 موفقیت‌هایی را کسب خواهد کرد.

این قسمت که اولین قسمت از مجموعه Ek Tha Tiger است، به عنوان بهترین عضو آن شناخته می‌شود. فیلم “Ek Tha Tiger” توانست جوایز معتبری را کسب کند و همچنین برای عملکرد بازیگران و صحنه‌های اکشن آن، نظر مثبت تمامیمنتقدان را به‌دست آورد.

مأمور سازمان RAW به نام تایگر به دوبلین فرستاده می‌شود تا یک دانشمند هندی را که با اشتباهی باعث به اشتراک گذاری اسرار هسته‌ای با سازمان ISI است، مشاهده کند. او با زویا، مراقب او که یک دختر با رازهای زیادی است، آشنا می‌شود و عاشق او خواهد شد.

Kick (2014)

بهترین فیلم سلمان خان

فیلم “Kick” یکی دیگر از بهترین فیلم های سلمان خان است. اگرچه داستان فیلم هیچ چیز خاصی را به ارمغان نمی‌آورد؛ اما این موضوع برای برخی از مخاطبان اهمیت ندارد. فیلم دارای موسیقی بسیار خوب و صحنه‌های برتری است، به ویژه صحنه روی ریل راه‌آهن جزء جذاب ترین صحنه ها قرار گرفت.

سلمان خان در نقش دوی لا سینگ جذاب و در عین حال تهدیدآمیز به تصویر کشیده شده است. با این حال، نواز الدین صدیقی نقش اصلی فیلم را بازی کرده و با بازی ماهرانه‌اش به عنوان شیو گاجرا، شما را سرگرم می‌کند.

در داستان، یک دزد سرشناس به دنبال کاری است تا بتواند برای عشق خود زندگی عالی را برپا کند؛ اما توسط پلیسی که سابقه‌دار است دستگیر می‌شود. او برای کشف یکی از گانگسترهای محلی استخدام می‌شود، اما سرنوشت او را باید در فیلم دنبال کرد.

Bajrangi Bhaijaan (2015)

بهترین فیلم سلمان خان

یکی از بهترین فیلم های سلمان خان ، “برادر باجرانگی” است. این فیلم در فهرست برترین فیلم‌های وی قرار دارد. داستان فیلم درباره‌ی یک دختر لال پاکستانی است که به همراه والدینش به هند سفر می‌کند. او در هند گم می‌شود و نمی‌تواند به پاکستان بازگردد.

دختر با پاوان، نقشی که توسط سلمان خان بازی شده است، آشنا می‌شود. پاوان یک جوان ساده و روستایی بود که با چالش‌هایی روبرو می‌شود. بین پاوان و دختر پاکستانی رابطه‌ای عاطفی شکل می‌گیرد و پاوان تلاش می‌کند هر طور که شده دخترک را به والدینش برساند. به دلیل مسائل سیاسی میان هند و پاکستان، پاوان تصمیم می‌گیرد به طور غیرقانونی وارد خاک پاکستان شود؛ اما دستگیر خواهد شد.

در طول تلاش‌های بی‌وقفه پاوان برای رساندن دخترک به پدر و مادرش، او با یک خبرنگار پاکستانی آشنا می‌شود. داستان و تلاش‌های صادقانه پاوان در اخبار دو کشور انعکاس می‌یابد و به لیست اصلی اخبار تبدیل خواهد شد. “برادر باجرانگی” جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم بین‌المللی (National Film Awards) به دست آورد و جزء محبوب‌ترین فیلم‌های سلمان خان قرار گرفت.

Sultan (2016)

فیلم هندی سلمان خان سلطان

فیلم هندی سلمان خان به نام “سلطان” (2016) یک فیلم عاشقانه، ورزشی و درام هندی است که توسط علی عباس ظفر کارگردانی شده است. در فیلم هندی سلمان خان سلطان ، بازیگر محبوب دیگری به نام آنوشکا شارما نقش آفرینی بسیار جذابی را ارائه می‌دهد. این فیلم در باکس آفیس هند بسیار موفق بوده و جزء پرفروش‌ترین فیلم‌های هندی تمام دوران قرار گرفته است.

فیلم “سلطان” داستان زندگی سلطان علی خان را روایت می‌کند، یک قهرمان جوان کشتی‌گیر در هند که به هدفی بزرگ می‌خواهد با حضور در المپیک، کشتی هندوستان را به جهانی معرفی کند. او در طول راه خود عاشق عارفا، یک کشتی‌گیر زن در تیم بانوان هند، می‌شود و با او ازدواج می‌کند.

تحدیدات زندگی حرفه‌ای آن‌ها رابطیه‌شان را به خطر می‌اندازد. سلطان با شکست در زندگی مشترک و از دست دادن فرزندش، به عنوان یک بازنده بزرگ در نظر گرفته می‌شود. او برای کسب دوباره شهرت و اعتبار خود به عنوان یک قهرمان، وارد رقابت‌های MMA می‌شود.

حال آیا سلطان موفق خواهد شد و آیا این قمار بزرگ به نفع او خواهد بود؟ “سلطان” به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سلمان خان شناخته می‌شود و در رتبه برترین فیلم‌های تاریخ سینمای هندوستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های سلمان خان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *