بهترین فیلم های دیوید فینچر ؛ کارگردانی از جنس دیوانگی

دیوید فینچر یکی از کارگردان‌های بسیار خلاق و متفاوت سینمای هالیوود است و در این نوشتار قصد داریم تا بهترین فیلم های دیوید فینچر را به شما معرفی کنیم.

دیوید فینچر یکی از بهترین کارگردان های جهان تا سال 2023 است که همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و دلیل بسیار خوبی هم دارد. در طول سال‌ها، این کارگردان قطعات فیلمسازی بی‌عیب و نقصی را ارائه کرده است که حتی با گذشت زمان کیفیت خود را از دست نداده‌اند. فینچر به خاطر کارگردانی سریال جنایی Mindhunter شناخته می‌شود که در زمان انتشار به سرعت مورد توجه سینما دوستان قرار گرفت.

در حقیقت این فیلم‌ها به سبک خاص خود فینچر ساخته شد که تماشاگران می‌توانند فوراً آن‌ها را تشخیص دهند و این به لطف ویژگی‌های قابل تشخیص فیلم‌هایی است که به دست فینچر ساخته می‌شوند. علاوه بر سبک بصری مشخص او که شامل نماهای سه پایه، رنگ سبز و استفاده مکرر از سایه است، این کارگردان اغلب بر داستان‌سرایی بسیار فوق العاده تکیه می‌کند که بر مضامین اجتماعی مانند گسست و انزوای اجتماعی یا غیرانسان‌سازی تمرکز دارد. تیم تحریریه فیگار لیستی بر اساس امتیازات سایت Imdb از بهترین فیلم های دیوید فینچر تهیه کرده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین فیلم های دیوید فینچر

بهترین فیلم های David Fincher

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های دیوید فینچر را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های دیوید فینچر

دیوید فینچر، یکی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم در صنعت سینما است. با سبک بصری منحصربه‌فرد، داستان‌های پیچیده و غافلگیرکننده و کیفیت باالای فنی کارهایش، فینچر توانست در دنیای سینما به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند. در این مقاله از فیگار بهترین فیلم های دیوید فینچر را به شما معرفی خواهیم کرد.

Alien 3 (1992)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

فیلم Alien 3 یک فیلم علمی تخیلی و ترسناک است که به عنوان یکی از بهترین فیلم های دیوید فینچر شناخته می‌شود. در این پروژه، فینچر به عنوان کارگردان حضور داشت و گوردون کارول و والتر هیل تهیه کنندگی این اثر را بر عهده داشتند. فیلم‌نامه این فیلم توسط وینسنت وارد و لری فرگوسن نوشته شده است.

فیلم Alien 3 نتوانست به طور کامل توجه منتقدان را به خود جلب کند و نمرات بالایی دریافت نکرد، اما توانسته است جمعیت قابل توجهی از مخاطبان را به سینما جذب کند و موفقیت‌های تجاری قابل توجهی را به دست آورد. با بودجه ۵۰ میلیون دلاری، این فیلم تقریباً ۱۶۰ میلیون دلار در باکس آفیس به دست آورد. بازیگرانی همچون سیگورنی ویور، چارلز اس. داتون، چارلز دنس و لانس هنریکسن در این فیلم حضور داشته‌اند.

خلاصه داستان فیلم Alien 3، پس از رویدادهای فیلم بیگانگان، آتش‌سوزی در سفینه فضایی کلونیالی دریایی سولوکو رخ می‌دهد و منجر به مرگ دختر جوان و سرجوخه هیکس می‌شود. الن ریپلی زنده می‌ماند و باید در مقابل بیگانه‌ها به مبارزه بپردازد. توجه داشته باشید که فیلم Alien 3 یک فیلم با شخصیت‌پردازی‌ها و فیلم‌نامه‌ای مورد انتقاد بوده است، اما با وجود این نقدها، فیلم توانست مخاطبان بسیاری را به سینما جذب کند و درآمد قابل توجهی را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌ها درباره هجوم بیگانگان + [بهترین فیلم ها درباره یوفو]

Panic Room (2002)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

فیلم Panic Room داستان بسیار ساده‌ای دارد اما همچنان یکی از پیچیده‌ترین، پرهزینه‌ترین و بهترین فیلم های دیوید فینچر به شمار می‌رود. در این فیلم، نیکول کیدمن در نفش اصلی حضور داشت، اما به دلیل آسیبی که در هنگام فیلمبرداری دید، پروژه را ترک کرد و بعدها جودی فاستر به جای او پذیرفته شد. فیلم Panic Room یک فیلم هیجان‌انگیز بسیار سرگرم‌کننده است.

فاستر در نقش مگ، یک زن مطلقه، به همراه دخترش سارا با بازی کریستن استوارت به یک خانه‌ی مجلل جدید با یک اتاق امن نقل مکان می‌کنند. وقتی سه مرد با بازی فارست ویتاکر، دوایت یاوکام و جرد لتو به دنبال یک گاوصندوق پر از پول نقد هستند، مگ و سارا خود را به اتاق امن می‌برند و سعی می‌کنند خودشان را از دست این سه نفر نجات دهند.

توجه داشته باشید که این فیلم علاوه بر ایده‌ی ساده‌ای که دارد، بازهم یکی از پیچیده‌ترین و گرانترین فیلم‌هایی است که در تاریخ فیلمسازی دیوید فینچر ساخته شد. با تعویض بازیگر اصلی و ورود جودی فاستر، فیلم با موفقیت به تصویر کشیده شد و به عنوان یک فیلم هیجان‌انگیز بسیار سرگرم‌کننده توانست جزو فیلم های برتر دیوید فینچر شناخته شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های سینمایی 2024 [لیست مورد انتظارترین فیلم های سال 2024]

Mank (2020)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

در این فیلم کمدی زندگینامه‌ای که در دهه 1930 اتفاق می‌افتد، مخاطبان با هرمان جی مانکیویچ با بازی گری اولدمن، فیلمنامه نویس شوخ طبع و مستی آشنا می‌شوند که عجله دارد تا فیلم شهروند کین را به کارگردانی اورسن ولز به پایان برساند و در عین حال در حال بررسی مجدد فیلمنامه است.

فیلم Mank جدیدترین فیلم دیوید فینچر بود که در سال 2020 اکران شد و به وضوح برای علاقه مندان به فیلم، چیزی تقریباً شبیه به یک نامه عاشقانه است. اگرچه احتمال دارد به مذاق همه خوش نیاید، اما شکی نیست که توانسته ماهیت صنعت فیلمسازی را به تصویر بکشد. فیلم Mank یکی از بهترین فیلم های David Fincher است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

The Game (1997)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

The Game یک اثر مهیج و معمایی از بهترین فیلم های دیوید فینچر است که در سال 1997 اکران شد. استیون گولین نیز به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت و فیلمنامه آن توسط جان برانکاتو به نگارش در آمد. فیلم The Game توانست نمرات مثبتی از منتقدان بگیرد و با واکنش‌های مثبت سینما دوستان مواجه شد. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، فیلمنامه و کارگردانی عملکرد فوق العاده‌ای داشت.

از بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند، می‌توان به مایکل داگلاس، شان پن، جیمز ربهورن، پیتر دونات، دبورا کارا آنگر، کارول بیکر و آرمین مولر اشتال اشاره کرد. فیلم The Game نیز در باکس آفیس عملکرد خوبی داشت و با بودجه‌ی 70 میلیون دلاری، مبلغی حدود 109 میلیون دلار به دست آورد. نیکلاس ون اورتون با بازی مایکل داگلاس، یک بانکدار ثروتمند و تنها است.

او به سرعت به سن 48 سالگی نزدیک می‌شود، سنی که پدرش در آن سن به صورت ناگهانی و بدون هیچ دلیلی خودکشی کرد. خاطره خودکشی پدر، که اکنون وقتی نیکلاس به همین سن می‌رسد، او را آزار می‌دهد. برادر نیکلاس، کنراد با بازی شان پن، به مناسبت تولد او یک هدیه غیرمعمول تقدیم می‌کند که برای نجات او از زندگی افسرده و بیمارگونه طراحی شده است.

Zodiac (2007)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

زودیاک که بر اساس کتابی به همین نام نوشته رابرت گریسمیت ساخته شد، تصویری دراماتیزه شده از یک پرونده قتل واقعی از دهه 1970 است و بر یک قاتل زنجیره‌ای در منطقه خلیج سانفرانسیسکو تمرکز دارد که از طریق نامه‌ها و پیام‌های رمزآلود خود، قانون را به چالش می‌کشد. این فیلم همواره به عنوان یکی از بهترین فیلم های دیوید فینچر شناخته می‌شود.

با سه تا از بهترین اجراهای مارک روفالو، رابرت داونی جونیور و جیک جیلنهال، همراه با روایتی تامل برانگیز، این فیلم با یک قاتل سریالی آزاردهنده مطمئناً در زمره بهترین فیلم های جنایی دیوید فینچر قرار می‌گیرد. دلیل آن روش غیرقابل انکاری است که با روایت پیچیده و چالش برانگیز خود توانسته است بینندگان را ناامید و گیج کند.

The Girl With the Dragon Tattoo (2011)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

یک فیلم روانشناختی نئو نوآر بسیار مورد توجه، دختری با خالکوبی اژدها نیز بر اساس کتاب نویسنده سوئدی، استیگ لارسون ساخته شده است. رونی مارا و دنیل کریگ نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند و تلاش میکائیل بلومکویست را نشان می‌دهند تا با کمک یک هکر کامپیوتری به نام لیزبث، بفهمند چه اتفاقی برای دختری از خانواده‌ای مرفه افتاده که 40 سال پیش ناپدید شد.

این فیلم معمایی روانشناختی تاریک به همان اندازه که وحشیانه است، مطمئناً چشمان مخاطب را روی صفحه نمایش نگه می‌دارد. دختری با خالکوبی اژدها علاوه بر اینکه به زیبایی فیلمبرداری شده و به وضوح کارگردانی شده است، کار خوبی را در بررسی سوء استفاده وحشتناک از زنان انجام می‌دهد و نقص‌های دولتی را که اجازه چنین اعمالی را می‌دهد برجسته می‌کند. فیلم The Girl With the Dragon Tattoo جزو بهترین فیلم های دیوید فینچر قرار می‌گیرد که حتما باید آن را تماشا کنید.

The Curious Case of Benjamin Button (2008)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

در فیلم درام بسیار عجیب The Curious Case of Benjamin Button، برد پیت مردی است که به صورت برعکس شروع به پیر شدن می‌کند. این فیلم داستان غیرمتعارف این شخصیت را از همان لحظه‌ای که شبیه یک مرد مسن به دنیا آمد تا زمان مرگش در کودکی در گهواره به تصویر می‌کشد.

تردیدی وجود ندارد که این فیلم بسیار فلسفی است، به ویژه با توجه به اینکه چگونه سن بر هویت تاثیر می‌گذارد و پیامی را ارسال می‌کند که می‌گوید سن بیشتر با ذهنیت ارتباط دارد تا جنبه‌های فیزیکی. فیلم The Curious Case of Benjamin Button قطعا یکی از بهترین فیلم های دیوید فینچر است نباید آن را از دست بدهید.

The Social Network (2010)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

فیلم The Social Network با محوریت تأسیس شبکه اجتماعی فیسبوک، جسی آیزنبرگ را در نقش مارک زاکربرگ نشان می‌دهد که از سال‌های هاروارد تا زمانی که دوقلوها با بازی آرمی همر، که ادعا می‌کردند ایده‌شان را دزدیده است، از او شکایت کردند. این موضوع چند سال بعد به یک موفقیت جهانی تبدیل می‌شود.

این فیلم درام در سال 2010 مطمئناً یک بیوگرافی جذاب است و در نهایت باعث شگفتی بسیاری از بینندگان می‌شود. علاوه بر این، فیلم The Social Network مانند سایر بهترین فیلم های دیوید فینچر ، روی کارگردانی خیره‌کننده و بازی‌های عالی تمرکز دارد.

Gone Girl (2014)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

فیلم Gone Girl یکی از بهترین فیلم های دیوید فینچر محسوب می‌شود. این فیلم در سال 2014 براساس رمانی با همین نام اثر جیلین فلین ساخته شد و فیلمنامه آن توسط خود جیلین فلین به نگارش در آمد. ریس ویترسپون و جاشوا دونن نیز تهیه‌کنندگان اصلی این فیلم بودند. فیلم Gone Girl با نمرات مثبتی از منتقدان روبرو شد و در زمینه‌های داستان، فیلم‌نامه و بازیگری نظرات مثبتی به دست آورد. این فیلم حتی به عنوان بهترین فیلم عاشقانه دیوید فینچر هم شناخته می‌شود.

در مراسم اسکار، فیلمنامه آن نامزد دریافت جایزه شد. همچنین در مراسم گلدن گلوب، در چهار رشته بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن فیلم درام، بهترین فیلم‌نامه و بهترین موسیقی نامزدی داشت، اما در هیچ یک از این رشته‌ها برنده نشد. فیلم Gone Girl فروش بسیار خوبی داشت و با بودجه 61 میلیون دلاری، مبلغی حدود 334 میلیون دلار در در باکس آفیس به دست آورد. در این فیلم، بازیگرانی همچون بن افلک، رزاماند پایک، نیل پاتریک هریس، میسی پایل، کتلین رز پرکینز و اسکات تاکه‌دا حضور داشتند.

داستان فیلم Gone Girl درمورد نیک دون با بازی بن افلک است که صبح روز پنجمین سالگرد ازدواجش متوجه می‌شود همسرش، ایمی با بازی رزاماند پایک، ناپدید شده است. در حالی که رسانه‌ها درباره گم شدن ایمی تبلیغ گسترده‌ای می‌کنند، شک و اعتقادهایی دربارهٔ نیک به عنوان قاتل همسرش شکل می‌گیرد. زندگی این دو نفر در طول این پنج سال ازدواج خوبی نبوده است و آن‌ها مشکلات بسیار جدی‌ای داشتند. آن‌ها در دوران رکود اقتصادی شغل خود را از دست داده‌اند و به شهر کوچکی در میزوری، زادگاه نیک، نقل مکان کرده‌اند.

Se7en (1995)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

فیلم Se7en که در یک شهر تخیلی پر از جنایت‌ و نامشخص به تصویر کشیده می‌شود، با یک قاتل زنجیره‌ای با بازی کوین اسپیسی سر و کار دارد که از هفت گناه مرگبار به عنوان انگیزه استفاده می‌کند و دو کارآگاه، یک تازه کار با بازی برد پیت و یک کهنه کار با بازی مورگان فریمن به دنبال او هستند.

این فیلم در سال 1995 اکران شد و احتمالاً برای کسانی که از زودیاک لذت می‌برند جذاب خواهد بود. برخی از سینما دوستان معتقدند که Se7en بهترین فیلم دیوید فینچر تا به امروز است. این اثر مهیج و روان‌شناختی متقاعدکننده، اغلب بهترین فیلم تمام دوران در نظر گرفته می‌شود و شخصیت‌های پیچیده و فیلمنامه پیچیده آن قطعا نقش مهمی در این مورد ایفا می‌کنند.

Fight Club (1999)

بهترین فیلم های دیوید فینچر

شاید روانشناختی‌ترین فیلمی که تا به حال وجود داشته است، Fight Club داستان یک کارمند اداری بی خواب با بازی ادوارد نورتون است که به یک باشگاه مشت زنی زیرزمینی می‌پیوندد که توسط یک صابون ساز شیطانی با بازی برد پیت تأسیس شده است که بسیار بیشتر از آن چیزی بود که او در ابتدا در مورد آن فکر می‌کرد.

علاوه بر کارگردانی خارق‌العاده، طنز این فیلم در رساندن هدف خود به خوبی عمل می‌کند، احتمالاً به همین دلیل است که آن را بسیار دوست داشتند و یکی از بهترین فیلم های دیوید فینچر می‌دانند. سرمایه داری یک موضوع تکراری در آثار بسیار ارزشمند این کارگردان است که رهایی از یک جامعه مصرف گرا را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های دیوید فینچر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *