بهترین فیلم های اکشن 2024

اگر به دنبال آدرنالین و لحظات هیجان‌انگیز در سینما هستید، با شناخت و تماشای بهترین فیلم های اکشن 2024 می‌توانید لحظات فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزنید.

فیلم‌های اکشن، یکی از عناوین پرفروش و پربیننده سینمایی بوده‌اند و همواره برای جذب توجه و تحریک احساسات مخاطبان ساخته می‌شوند. این فیلم‌ها معمولا با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، تعقیب و گریز و نبردهای جذاب، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند و تجربه‌ای مملو از هیجان و تعامل را ارائه می‌دهند.

این ژانر در دنیای سینما، همواره یکی از محبوب‌ترین‌ و پرطرفدارترین‌ها بوده است. هر ساله، بازار فیلم‌های اکشن با تولیدات جدید و هیجان‌انگیز، طرفداران خود را شگفت‌زده می‌کند و سال 2024 نیز از این قضیه مستثنا نیست. انتظار می‌رود امسال نیز شاهد عرضه فیلم‌هایی با صحنه‌های اکشن مهیج و داستان‌های جذاب باشیم که ارزش تماشا و تحلیل را دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


با پیشرفت تکنولوژی، از سال 2024 انتظار می‌رود که فیلم‌های جدید را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تکنیک‌های نوین و جلوه‌های ویژه، بهترین و برترین تجربه‌های سینمایی را برای علاقمندان ارائه دهند.

بهترین فیلم های اکشن 2024

در ادامه لیست بهترین فیلم های اکشن 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های اکشن 2024
بهترین فیلم های اکشن 2024

در سال 2024، صنعت سینما با ارائه تولیدات متنوع و جذاب، می‌تواند عاشقان ژانر اکشن را به سینماها جلب کند. امسال شاهد اکران فیلم‌هایی با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و داستان‌های جذاب هستیم که ممکن است در لیست جذاب ترین فیلم های اکشن قرار بگیرند. در ادامه بهترین فیلم های اکشن 2024 را معرفی خواهیم کرد.

دختران فراری (Drive Away Dolls)

بهترین فیلم های اکشن 2024

  • کارگردان: ایتن کوئن
  • بازیگران: مارگارت کوالی، گرالدین ویسوناوان، بنی فلدستاین
  • تاریخ اکران: 23 فوریه (4 اسفند 1402)

اولین تجربه کارگردانی «ایتن کوئن»، فیلم دختران فراری، ژانری کمدی و اکشن دارد که می‌تواند یکی از بهترین فیلم های اکشن آمریکایی محسوب شود و از همان ابتدا، نقدها و نظرات مختلفی از سوی منتقدان دریافت کرده است.

داستان این فیلم حول محور دو دوست می‌چرخد که در جست‌وجوی یک شروع تازه، سفری را به فلوریدا آغاز می‌کنند؛ اما در مسیرشان با گروهی از جنایتکاران می‌شوند و حالا باید از دست آن‌ها فرار کنند.

جنگ داخلی (Civil War)

بهترین فیلم های اکشن 2024
بهترین فیلم های اکشن 2024
  • کارگردان: الکس گارلند
  • بازیگران: تام هنکس، هلن هانت، آستین باتلر
  • تاریخ اکران: 12 آوریل (24 فروردین 1403)

«الکس گارلند» به عنوان کارگردان و نویسنده فیلم‌های شاهکاری مانند انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت، پیشتاز، سریع و خشن و… شناخته می‌شود. با توجه به آثار موفقی که در رزومه این کارگردان وجود دارد، فیلم جدید او با عنوان جنگ داخلی نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های اکشن جدید قرار بگیرد. این نکته قابل ذکر است که از زمان انتشار تریلر و خلاصه این فیلم، به دلیل مسیر داستانی‌اش به یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های 2024 تبدیل شد.

داستان این اثر، یک انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا را روایت می‌کند که دو نامزد اصلی آن از دو حزب مخالف، نظرات مختلفی نسبت به آینده این کشور دارند. با بیشتر شدن تنش‌ها، گروهک‌های شبه نظامی به خیابان‌ها ریخته و باعث هرج و مرج می‌شوند.

نگهبانانی از دیرباز 2 (The Old Guard 2)

بهترین فیلم های اکشن 2024

  • کارگردان: ویکتوریا ماهونی
  • بازیگران: شارلیز ترون، کیکی لین، مروان کنزاری
  • تاریخ اکران: نامشخص

یکی از بهترین فیلم های اکشن 2024 ، دنباله‌ای برای قسمت اول فیلم نگهبانانی از دیرباز است که در سال 2020 به کارگردانی «ویکتوریا ماهونی» و نویسنده «گرگ روکا»، منتشر شد و اثری موفق بود. علاوه بر موفقیت قسمت اول این فیلم، حضور بازیگرانی مانند «شارلیز ترون» و «کیکی لین» همراه با شخصیت‌های جدید، باعث می‌شود که منتقدان از آن انتظارات بالایی داشته باشند و شاید حتی در لیست بهترین فیلم های اکشن نتفلیکس قرار بگیرد.

داستان این فیلم، ادامه قسمت اول آن است. ما این بار شاهد «نوریکو»، نه به عنوان یک دوست، بلکه به عنوان یک دشمن با علم بر رازهای سیاه «اندی» که اگر آن‌ها را افشا کند، تیم «اندی» او را طرد خواهند کرد هستیم.

زنبوردار (The Beekeeper)

بهترین فیلم های اکشن 2024
بهترین فیلم های اکشن 2024
  • کارگردان: دیوید آیر
  • بازیگران: جیسون استتهام، ایمی راور، بابی نادری، جاش هاچرسون
  • تاریخ اکران: 12 ژانویه (22 دی 1402)

«جیسون استاتهام» بیش از دو دهه است که در فیلم‌های اکشن بازی می‌کند و سابقه‌ای درخشان در این زمینه دارد. شاهکارهای اکشن کل تاریخ در رزومه او می‌درخشند و امسال، جدیدترین فیلم او و بهترین فیلم اکشن خارجی امسال به نام زنبوردار منتشر شد. سابقه این بازیگر باعث می‌شود که فیلم جدیدش مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و حتی ممکن است بتواند جزوی از پر فروش ترین فیلم های اکشن سال 2024 باشد.

در این فیلم، زنبوردار نام یک سازمان جاسوسی است و آقای «کلی» یکی از افراد سابق این سازمان بوده که به امید داشتن یک زندگی آرام‌تر، خود را بازنشسته کرده است. زمانی که او متوجه مرگ دوست و همسایه‌اش توسط شخصیت‌های شرور می‌شود؛ نمی‌تواند این را تحمل کند و همان کاری را انجام می‌دهد که قبل از بازنشستگی به آن مشغول بوده است.

آرگایل (Argylle)

بهترین فیلم های اکشن 2024

  • کارگردان: متیو وان
  • بازیگران: هنری کویل، سم راکول، جینگ لوسی
  • تاریخ اکران: 2 فوریه (13 بهمن 1402)

در لیست جدیدترین فیلم های اکشن 2024، ما شاهد اثری جاسوسی هستیم که در کنار صحنه‌های خیره‌کننده اکشن، چاشنی طنز آن، مخاطب را شیفته خود می‌کند. «متیو وان» کارگردان این فیلم که آرگایل نام دارد، بازیگران بسیار خوبی را برای ایجاد سکانس‌های کمدی و اکشن انتخاب کرده است که انتظارات را از آن بالا می‌برد.

داستان این فیلم درمورد نویسنده‌ای منزوی است که متوجه می‌شود رمان جاسوسی جدیدش، درواقع رویدادهای دنیای واقعی را منعکس می‌کند. در این بین، «الی» با یک جاسوس به اسم «آیدن وایلد» ملاقات می‌کند و طی چالش‌هایی که برای او اتفاق می‌افتد، «آیدن» وظیفه دارد تا از او و گربه‌اش محافظت کند.

مرد ساده لوح (The Fall Guy)

بهترین فیلم های اکشن 2024
بهترین فیلم های اکشن 2024
  • کارگردان: دیوید لیچ
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، امیلی بلانت، هانا وادینگهام
  • تاریخ اکران: 3 می (11 اسفند 1402)

اکثر تماشاگران سینما احتمالا نمی‌دانند که فیلم مرد ساده لوح، در دهه 80 به صورت یک سریال تلویزیونی پخش شده بود. اکنون با موفقیت فیلم باربی در سال گذشته، به نظر می‌رسد که این فیلم کمدی و اکشن نیز می‌تواند یک آزمایش واقعی برای نشان دادن مهارت بازیگری «رایان گاسلینگ» باشد و موفقیت او در این اثر، می‌تواند آن را به بهترین فیلم اکشن 2024 تبدیل کند.

در این فیلم،« گاسلینگ» نقش «کلت سیورز» یک بدلکار با تجریه را بازی می‌کند. دوست دختر سابق او یعنی «جودی مورنو»، «کلت» را برای کار در یک فیلم اکشن که خودش کارگردان آن است، استخدام می‌کند. وقتی ستاره اصلی فیلم یعنی «تام رایدر» ناپدید می‌شود؛ او تصمیم می‌گیرد تا پیش از تعطیلی همیشگی فیلم، او را پیدا کند.

خانه کنار جاده (Road House)

بهترین فیلم های اکشن 2024

  • کارگردان: داگ لایمن
  • بازیگران: جیک جیلنهال، دانیلا ملچیور، کانر مک‌گرگور
  • تاریخ اکران: 8 مارس (18 اسفند 1402)

بیست و پنج سال پس از اکران فیلم خانه کنار جاده، اکنون «جیک جیلنهال» در فیلمی با همین نام بازی می‌کند که یک بازسازی از نسخه اولیه است. این فیلم که قرار است یک نسخه بازسازی شده از فیلم اصلی باشد که در میزوری رخ داد و در زمان خود، مورد استقبال قرار نگرفت.

در واقع، این فیلم نامزد پنج جایزه تمشک طلایی برای بدترین فیلم، بدترین بازیگر مرد، بدترین بازیگر نقش مکمل مرد، بدترین کارگردانی و بدترین فیلمنامه شد. اکنون باید دید آیا بازسازی این فیلم می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر.

داستان این فیلم درمورد «جک دالتون» با بازی «جیک جیلنهال» مبارز سابق UFC است که به عنوان مامور امنیتی در یک کلوب شبانه فلوریدا، استخدام می‌شود. او خیلی زود کشف می‌کند که این کلوب درگیر فعالیت‌های غیرقانونی است و برای تامین امنیت در منطقه باید با چالش‌های زیادی مواجه شود.

گلادیاتور 2 (Gladiator 2)

بهترین فیلم های اکشن 2024
بهترین فیلم های اکشن 2024
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: پل مسکال، دنزل واشینگتن، کانی نیلسن
  • تاریخ اکران: 22 نوامبر (2 آذر 1403)

بیش از بیست سال از اکران فیلم گلادیاتور می‌گذرد که رکوردهای باکس آفیس را شکست و یکی از بهترین اکشن های تاریخ شد. با بازگشت «ریدلی اسکات» به کارگردانی، انتظار می‌رود که ادامه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب برای این فیلم رقم بخورد؛ طوری که بتوانیم از آن به عنوان بهترین فیلم اکشن 2024 یاد کنیم.

جزئیات داستان هنوز کامل منتشر نشده، اما احتمالا ما شاهد زندگی «لوسیوس وروس»، پسر «ماکسیموس» و رویدادهایی که 15 سال پیش از اتفاقات فیلم اول می‌افتد، باشیم. این فیلم ممکن است ماجراجویی‌های جدید «لوسیوس»، از جمله مبارزات مختلف در میدان مسابقه را به تصویر بکشد. طرفداران  به دلیل حضور بازیگرانی همچون «کانی نیلسن» و «دنزل واشنگتن»، انتظارات بالایی از آن دارند.

پسران بد 4 (Bad Boys 4)

بهترین فیلم های اکشن 2024

  • کارگردانان: عادل العربی، بلال فلاح
  • بازیگران: ویل اسمیت، ونسا هاجنز، ریا سیهورن
  • تاریخ اکران: 14 ژوئن (25 خرداد 1403)

فیلم پسران بد 4 نیز در لیست بهترین فیلم های اکشن جدید ، جای می‌گیرد. در این قسمت، «ویل اسمیت» و «مارتین لارنس» برای چهارمین‌بار متوالی، به عنوان ستوان و کارآگاه، در نقش‌های «مایکل یوجین لوری» و «مارکوس مایلز برنت» حضور خواهند داشت. «ونسا هاجنز»، «الکساندر لودویگ» و «پائولا نونیز» نیز نقش‌های مهمی را در این فیلم ایفا می‌کنند. با توجه به موفقیت قسمت‌های قبلی پسران بد، قسمت چهارم این اثر نیز در لیست جدیدترین فیلم های اکشن ، می‌درخشد.

هنوز اطلاعات زیادی از داستان فیلم پسران بد 4 فاش نشده است؛ اما انتظار می‌رود که طبق معمول، ترکیبی دوست‌ داشتنی از این دو کارآگاه و شوخی‌های بامزه آن‌ها را در یک فیلم اکشن پرکشش و جذاب، شاهد باشیم.

هفت تیر (Revolver)

بهترین فیلم های اکشن 2024
جدیدترین فیلم های اکشن
  • کارگردان: سونگ اوک اوه
  • بازیگران: جی چانگ ووک، لیم جی یون، جون دو یون
  • تاریخ اکران: زمانی نامشخص در سال 2024

بهترین فیلم اکشن کره ای امسال که به عنوان یک اثر جنایی و کارگردانی «سونگ اوک اوه» منتشر خواهد شد؛ فیلم هفت تیر است. از این عنوان می‌توان به عنوان بهترین فیلم اکشن جدید که محصول کشور کره جنوبی است، یاد کرد.

Revolver درمورد یک افسر پلیس سابق است که پس از اتمام دوران محکومیت خود و آزادی از زندان، به دنبال یافتن هدف قدیمی و خاص خود می‌افتد. هرچند که فعلا اطلاعات دقیقی درباره داستان این فیلم در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود که به عنوان یکی از آثار برجسته سال 2024 در سینمای کره‌ مورد توجه قرار گیرد.

بالرین (Ballerina)

بهترین فیلم های اکشن 2024

  • کارگردان: لی وایزمن
  • بازیگران: آنا د آرماس، آنجلیکا هیوستن، گابریل بایرن
  • تاریخ اکران: 7 ژوئن (18 خرداد 1403)

فیلم بالرین، یکی از بهترین فیلم های اکشن 2024 است. این اسپین‌آف از مجموعه محبوب جان ویک، با بازی «آنا د آرماس» در نقش یک رقصنده قاتل، می‌تواند بهترین فیلم اکشن 2024 باشد.

در این فیلم اکشن جدید ، «آرماس» با ایفای نقشی شکست‌ناپذیر، به دنبال انتقام از مسئولانی است که باعث مرگ خانواده‌اش شده‌اند. این فیلم، با نویسندگی «شی هاتن»، نویسنده داستان‌های جان ویک، به یکی از پرفروش‌ترین اکشن‌های تابستان امسال تبدیل خواهد شد.

ددپول و ولورین (Deadpool & Wolverine)

بهترین فیلم های اکشن 2024
بهترین فیلم های اکشن خارجی
  • کارگردان: شاون لوی
  • بازیگران: رایان رینولدز، هیو جکمن، کارن سونی
  • تاریخ اکران: 26 جولای (5 مرداد 1403)

یکی از بهترین فیلم های اکشن 2024 ددپول 3، سومین قسمت از مجموعه محبوب این فرانچایز است که در دسته‌بندی ژانر ابرقهرمانی، کمدی و اکشن، توانسته توجه بزرگی از طرفداران را به خود جلب کند و در لیست بهترین فیلم های اکشن خارجی قرار بگیرد. این فیلم اکشن 2024 به کارگردانی «شاون لوی» و با بازی «رایان رینولدز» در نقش «ددپول» و «هیو جکمن» در نقش «ولورین» ساخته شده است.

داستان ددپول 3 هنوز به طور کامل فاش نشده، اما شایعات و تیزرها نشان می‌دهند که «ددپول» در این فیلم با چالش‌های جدیدی روبرو خواهد شد. یکی از این چالش‌ها، سفر در زمان و ورود به دنیای سینمایی مارول (MCU) است. در این سفر، او با «ولورین»، شخصیت محبوب دنیای ایکس‌من، ملاقات می‌کند و این دو با هم به یک ماجراجویی دیوانه‌وار و پر از طنز و اکشن می‌روند.

علاوه بر «ددپول» و «ولورین»، شخصیت‌های دیگری مانند «دوپیندر» با بازی «کارن سونی» و «ونسا» با بازی «مورنا باکارین» نیز در این فیلم حضور خواهند داشت. انتظار می‌رود که فیلم ددپول 3 با حفظ طنز و خشونت فیلم‌های قبلی خود، داستانی جذاب و سرگرم‌کننده را برای طرفداران ارائه دهد.

تلماسه 2 (Dune: Part Two)

بهترین فیلم های اکشن 2024

  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • بازیگران: تیموتی شالامی، فلورنس پیو، زندیا
  • تاریخ اکران: 1 مارس (11 اسفند)

فیلم تلماسه 2 ادامه‌ای برای فیلمی به همین اسم از سال 2021 است که در سال 2024 اکران خواهد شد. این فیلم به کارگردانی «دنی ویلنوو» و با بازی «تیموتی شالامی»، «زندیا»، «ربکا فرگوسن»، و «اسکار آیزاک» ساخته شده و با صحنه‌های اکشن نفس‌گیر و جلوه‌های ویژه خیره‌کننده‌اش، اثری حماسی و جذاب را به نمایش می‌گذارد.

داستان تلماسه 2 در سیاره بیابانی آراکیس روایت می‌شود. «پل آتریدیس» با بازی «تیموتی شالامی» که اکنون رهبر فرمن‌ها، مردم بومی آراکیس است، برای تامین عدالت و آزادی مردم این سیاره مبارزه می‌کند. او در این راه با چالش‌های زیادی از جمله توطئه‌های دشمنان، خطرات موجودات بیابانی و پیشگویی‌های تاریک از آینده‌اش، مواجه می‌شود.

علاقه‌مندان به ژانر علمی تخیلی، اکشن و فیلم‌های حماسی، از تماشای تلماسه 2 لذت خواهند برد و آن را جزو بهترین فیلم‌های اکشن آمریکایی می‌دانند. این فیلم تجربه‌ای منحصر به فرد از هیجان، درام و معنویت را برای تماشاگران خود به ارمغان می‌آورد.

فوریوسا: حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga)

بهترین فیلم های اکشن 2024
بهترین فیلم اکشن خارجی
  • کارگردان: جورج میلر
  • بازیگران: آنیا تیلور-جوی، کریس همسورث، نیکلاس هولت
  • تاریخ اکران: 24 مارس (5 فروردین 1403)

از جدیدترین فیلم های اکشن امسال، می‌توان به فیلم فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه اشاره کرد که احتمالا تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های اکشن آمریکایی در سال 2024 خواهد شد. این فیلم با کارگردانی «جورج میلر»، فردی با تجربه در ژانر اکشن و هنرنمایی «آنیا تیلور جوی» ساخته شده است.

داستان فیلم فیوریوسا حول محور ماجراجویی‌های جوانی به نام «فیوریوسا» با بازی «آنیا تیلور-جوی» می‌چرخد. در این داستان، او ربوده شده و برای آزادی خود، باید با یک جنگ سالار مرموز به نام «دمونتئوس» با بازی «کریس همسورث» روبرو شود.

«آنیا تیلور-جوی»، ممکن است نام آشنایی در فیلم‌های اکشن نباشد، اما این اثر می‌تواند او را به همان شهرتی که «جاده خشم» برای «شارلیز ترون» داشت، برساند. با وجود عدم حضور «مکس دیوانه» در این فیلم، ممکن است فیوریوسا: حمله مکس دیوانه، به اثری موفق تبدیل شود و اگر بتواند تجربه‌ای مشابه جاده خشم را ارائه دهد، قطعا رتبه اول لیست بهترین فیلم های اکشن 2024 خواهد بود.

سوالات متداول

تاریخ اکران فیلم Dune 3 چه زمانی است؟

«دنی ویلنوو»، کارگردان فیلم‌های Dune قصد دارد قسمت سوم آن را کارگردانی کرده و سه‌گانه فیلم تلماسه را تمام کند؛ اما هنوز اطلاعات زیادی از این موضوع در دسترس نیست.

بهترین فیلم‌های اکشن کره‌ای دیگری هم هستند که در سال 2024 اکران شوند؟

علاوه بر فیلم معرفی شده، فیلم‌های badland hunters، Alienoid: The Return to the Future، Citizen of a Kind و Tyrant نیز می‌توانند از بهترین فیلم‌های اکشن کره‌ای در سال 2024 باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های اکشن 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *