واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections

در حالی امروز فیلم اکران شد، نقدهای اولیه فیلم ماتریکس 4 آمده است و منتقدان تا حد زیادی با هم اختلاف دارند. با نوشتار واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections همراه فیگار بمانید.

در حالی که امروز فیلم منتشر شده است، نقدهای اولیه The Matrix Resurrections آمده است و منتقدان تا حد زیادی با هم اختلاف دارند. در آخرین قسمت از مجموعه اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022 و بهترین فیلم های اکشن 2021)  علمی تخیلی (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022 و بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021) فیلم های ماتریکس، لانا واچوفسکی با فیلمنامه‌ای که با دیوید میچل و الکساندر هیمون نوشته بود، به سکان هدایت بازگشته است.

واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections

نقدهای اولیه فیلم ماتریکس 4

فهرست منتقدانی که گزیده نقدشان در نوشتار نقدهای اولیه The Matrix Resurrections برای شما آورده شده است به شرح زیر است:

نقدهای اولیه فیلم ماتریکس 4, واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections, نقدهای اولیه The Matrix Resurrections
نقدهای اولیه فیلم ماتریکس 4, واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections, نقدهای اولیه The Matrix Resurrections

این فیلم ترکیبی از ستاره‌های جدید و بازگشته از جمله کیانو ریوز در نقش نئو، کری آن ماس در نقش ترینیتی، جادا پینکت اسمیت در نقش نیوب، لمبرت ویلسون در نقش مرووینگیان و دانیل برنهارت در نقش مامور جانسون است.

در کنار آنها یحیی عبدالمتین دوم به عنوان نسخه جدید مورفیوس، جاناتان گروف به عنوان تجسم جدید مامور اسمیت، پریانکا چوپرا جوناس در نقش ساتی مسن تر، جسیکا هنویک، نیل پاتریک هریس و کریستینا ریچی قرار دارند.

ماتریکس رستاخیز چند سال پس از نزدیک شدن به رویدادهای سه گانه اصلی آغاز می‌شود، نئو دوباره با مورفئوس متحد می‌شود و قرص قرمز را به او پیشنهاد و به او اجازه می‌دهد تا ذهن خود را به حقیقت پشت ماتریکس باز کند و مبارزه برای نجات بشریت از دست ماشین‌ها را از سر بگیرد.

منتقدان عموماً قدردان ماهیت نوستالژیک دنباله جدید، داستان سرایی آن و اتحاد پویای نئو و ترینیتی هستند، اگرچه برخی آن را بیش از حد تکراری درهم آمیخته از گذشته می‌دانند. در ادامه ببینید منتقدان چه می‌گویند

Mae Abdulbaki, Screen Rant

از بسیاری جهات، Matrix Resurrections همان کاری را انجام می‌دهد که دیگر دنباله‌های فرنچایز موفق به انجام آن نمی‌شوند – داستانی را در مورد اینکه شخصیت‌ها اکنون کجا هستند و در نهایت به کجا می‌روند را بیان می‌کند.

به عنوان داستانی در مورد نئو و ترینیتی، قسمت چهارم ماتریکس حول این دو می‌گذرد، ساختار روایی در حالی که تلاش می‌کند به گذشته اشاره کند و همزمان به جلو حرکت کند همه چیز را منحصر به فرد دراماتیک کرده. ممکن است فضای گذشته خیلی طولانی در ساختار دراماتیک فیلم ماتریکس ۴ برای شما به نمایش گذاشته شود، و گاهی اوقات بیش از حد چیزهایی را که فرنچایز را برای شروع شکل داده به نمایش می‌گذارد، در کل فیلم امیدوارکننده است.

بیشتر بخوانید:

Brian Tuitt, USA Today

ماتریکس جدید سعی می‌کند یک قطعه دوست داشتنی از سینما را دوباره برای شما دراماتیک کند. با این حال، کار خاصی را انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

Amella Emberwing, IGN

Matrix Resurrections مجموعه‌ای از ایده‌های واقعا خوب است که در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یک فیلم بد – و گاهی زشت – بسازند.

بیشتر بخوانید:

John DeFore, THR

اگر ماتریکس را دوست داشتید و از دنباله‌های آن متنفر بودید ، این یکی را ببینید. یک انفجار دراماتیک و هیجان‌انگیز است.

بیشتر بخوانید:

Carly Lane, Collider

واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections, نقدهای اولیه The Matrix Resurrections
نقدهای اولیه فیلم ماتریکس 4, واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections, نقدهای اولیه The Matrix Resurrections

رستاخیزهای ماتریکس تبدیل به یک فیلم کاملاً متا و حماسی (بهترین فیلم های حماسی 2022) عاشقانه (بهترین فیلم های عاشقانه 2022) می‌شود… که از ما می‌خواهد چیزهایی مانند غریزه خودمان برای رسیدن به نوستالژی را زیر سوال ببریم.

Scott Mendelson, Forbes

این یک فیلم اکشن شوم است و هیچ شرط یا فوریتی ندارد، اما «رستاخیزهای ماتریکس» یک خود انتقادی شکست‌خورده از فیلمسازانی است که نمادین‌ترین فیلم خود را پس می‌گیرند و برای عشق در پایان جهان بحث می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

Richard Lawson, Vanity Fair

واچوفسکی سلسله‌مراتب شخصیت‌هایش را با سرپیچی پیروزمندانه مجدداً تنظیم می‌کند و خود را به عنوان ارباب این جهان، به عنوان کسی که می‌تواند شرایط آن را تعیین کند و مخاطبان مورد نظرش از افراد مثبت‌اندیش را دعوت کند، مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Richard Roeper, Chicago Sun-Times:

در نهایت فیلم ماتریکس 4 بیشتر شبیه یک ادای احترام به گذشته است تا یک قسمت جدید، جسورانه و تازه.

Meagan Navarro، Bloody Disgusting

Resurrections با میراث و مکان خود با خودآگاهی وجودی به سبک ماتریکس واقعی دست و پنجه نرم می‌کند. فقط این بار، لانا واچوفسکی، کارگردان و نویسنده، بسیار شخصی و احساسی‌تر می‌شود و طنز شگفت‌انگیزی را به ترکیب می‌آورد.


نقدهای اولیه فیلم ماتریکس 4, واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections
نقدهای اولیه فیلم ماتریکس 4, واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections, نقدهای اولیه The Matrix Resurrections

در انتها باید بگوییم که انتظارات زیادی در بین مخاطبان برای ساخته شدن و دیدن فضاسازی‌های نوین Matrix Resurrections وجود داشته است و بسیاری از آنها پس از انقلاب‌های ماتریکس با تعدادی سوال باقی مانده‌اند و به نظر می‌رسد که طرفداران از قسمت جدید راضی نشوند.

ماهیت متا وجود این فیلم چیزی است که در طول کمپین بازاریابی آن به طور مکرر مورد کنایه قرار گرفته است. تجسم Mateen II در مقابل آن قرار دارد. بازیگران و عوامل فیلم به طور مشابه رویکرد منحصر به فرد فیلم را برای ادامه داستان مورد توجه قرار داده‌اند، عنصری که به نظر می‌رسد منتقدان تا حد زیادی در مورد آن اختلاف نظر دارند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی تریلر فیلم ماتریکس 4 (The Matrix Resurrections)

اگرچه سه گانه اصلی ماتریکس ممکن است مورد پسند تماشاگران قرار گیرد، اما هنوز یک اتفاق نظر کلی وجود دارد که دو دنباله اول کمی بیش از حد مفهومی بلندپروازانه به نفع خود بودند. به نظر می‌رسد نقدهای اولیه Matrix Resurrections به داستان دیگری اشاره می‌کند که در تلاش برای درک تمام مفاهیم آن است، اگرچه منتقدان همچنان سکانس‌های اکشن و ارتباط بین ریوز و نئو و ترینیتی ماس را به عنوان نکات مثبت فیلم برجسته می‌کنند…

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار واکنش منتقدان به فیلم The Matrix Resurrections سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *