بهترین فیلم های پساآخرالزمانی تاریخ سینمای جهان + [2023]

چند دهه اخیر ژانر علمی تخیلی را به روش‌های جدید با فیلم های پسا آخرالزمانی، دراماتیک کرده اند. با نوشتار بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی همراه ما بمانید.

جدیدترین فیلم های پسا آخرالزمانی

تمدن بشری با این درک وحشتناک زندگی می‌کند که زندگی آنگونه که ما می‌دانیم روزی به پایان خواهد رسید، و ژانر علمی تخیلی به شکل وظیفه شناسانه‌ای بقای این مفهوم را با تعدادی از فیلم ها که نامش را پسا آخرالزمانی گذاشته‌اند، بررسی کرده است. چه بلایای طبیعی باشد، چه جنگ‌های ناشی از حرص و طمع انسان ها یا شیفتگی هالیوود به آخرالزمان های زامبی محور.

تعریفی از پسا آخرالزمانی:

ادبیات داستانی آخرالزمانی و پَسا-آخرالزمانی گونه‌ای از ژانرهای علمی-تخیلی، خیال‌پردازی علمی، پادآرمان‌شهر و وحشت است که در آن تمدن زمین (یا سیارۀ دیگری) نابودشده یا در حال فروپاشی است.
آخرالزمان ممکن است رویدادی اقلیمی، مانند اثر گریز گلخانه‌ای؛ نجومی همچون یک رویداد برخوردی؛ مخرب، مانند هولوکاست هسته‌ای یا کاهش منابع؛ پزشکی، مانند همه‌گیری طبیعی یا دست‌ساز؛ آخرالزمان مانند روز حساب، ظهور دوم و رگناروک؛ یا خیال‌انگیزتر، مانند آخرالزمان زامبی، تصاحبهوش مصنوعی، تکینگی فناوری، تبه‌ژن‌شناسی یا حمله بیگانگان باشد.

مردگان متحرک، سه‌پایه‌ها، سایبورگ، ماتریکس، ۱۰۰ نفر، بازی‌های گرسنگی و حمله به تایتان از جمله محبوب ترین فیلم های پسا آخرالزمانی هستند. اگر دنبال  بهترین فیلم با موضوع پسا آخرالزمانی هستید، در این فهرست همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال‌ های آخرالزمانی تاریخ

بهترین فیلم‌های اکشن و ماجراجویانه آخرالزمانی

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی

در حالی که طرفداران این ژانر چندین و چند فیلم پسا آخرالزمانی را در طول این سال‌ها دیده‌اند، در چند دهه گذشته برخی از بهترین این فیلم‌ها به نوعی فضایی را با یک زمین بایر برای طرفداران این ژانر دراماتیک کرده‌اند.

ما همچنان به تصور پایان اجتناب‌ناپذیر و شروع‌های جدید خود ادامه می‌دهیم که قدرت را برجسته می‌کند. سازگاری نژاد بشر، که امروز بیشتر به بررسی آن خواهیم پرداخت. با نوشتار بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید:

10 تا از انیمیشن‌های برتر آخرالزمانی

بهترین انیمه‌های آخرالزمانی

بهترین فیلم‌های آخرالزمانی

Knock at the Cabin

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی 2023
جدیدترین فیلم های پسا آخرالزمانی

در کابین را بزن یک فیلم ترسناک روان‌شناختی آخرالزمانی آمریکایی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی ام. نایت شامالان برای بلیندینگ ادج پیکچرز است. دیو باتیستا، روپرت گرینت، نیکی آموکا-برد، بن آلدریج و جاناتان گروف در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم از رمان کابین در انتهای دنیا اثر پل جی. ترمبلی از سال ۲۰۱۸ گرفته شده که نخستین اقتباس از آثار او محسوب می‌شود. در حین گذراندن تعطیلات در یک کابین دورافتاده، یک خانواده سه‌نفره ناگهان توسط چهار غریبه گروگان گرفته می‌شوند که از آنها می‌خواهند یکی از خود را برای جلوگیری از آخرالزمان قربانی کنند.

JUNG_E

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی 2023
جدیدترین فیلم های پسا آخرالزمانی

جونگ یی (کره‌ای: 정이؛ انگلیسی: JUNG_E) یک فیلم علمی تخیلی محصول کره جنوبی سال ۲۰۲۳ به کارگردانی و نویسندگی یون سانگ-هو و با بازی کانگ سو-یون، کیم هیون جو و ریو کیونگ-سو است.

این فیلم آخرین فیلمی بود که بازیگر کانگ سو-یون در آن ایفای نقش کرد و او پیش از انتشار این فیلم درگذشت. جونگ یی در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ در نتفلیکس منتشر شد.

Tomorrow Before After

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی 2023
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی 2023

یک خانم جوان با کمک یک سگ رها شده به دنبال بازماندگان دیگری در دنیای پسا آخرالزمانی می‌گردد. در عین حال، او تلاش می‌کند با این واقعیت کنار بیاید که باردار است و فرزند متولد نشده‌اش در درون او رشد می‌کند. این فیلم توسط کارگردان پلیس زمان و X-2: X-Men United، آلفونسو کویجادا، کارگردانی شده است.

The Pod Generation

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی 2023
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی 2023

The Pod Generation یک فیلم کمدی رمانتیک علمی تخیلی قریب الوقوع است که به کارگردانی سوفی بارت ساخته خواهد شد. خلاصه داستان این فیلم در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق می‌افتد. در زمانی که هوش مصنوعی (AI) در همه جا غوطه ور است و طبیعت در حال فراموشی است.

راشل و آلوی، زوج جوانی که در شهر نیویورک زندگی می‌کنند، محور داستان هستند. آنها در مورد چشم انداز تشکیل خانواده با کمک فناوری تولید مثلی پیشرفته که توسط شرکت فناوری چند ملیتی پگاسوس ساخته شده است هیجان زده هستند.

The Omega Man (1971)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی, بهترین فیلم پسا آخرالزمانی
محبوب ترین فیلم های پسا آخرالزمانی
  • کارگردان بوریس ساگال
  • تهیه‌کننده والتر سلتزر
  • فیلمنامه‌نویس جان ویلیام کورینگتون، جویس هوپر کورینگتون، ریچارد متیسون و ویلیام پیتر بلتی بر پایه من افسانه‌ام اثر ریچارد متیسون
  • بازیگران چارلتون هستون، آنتونی زربی، پال کوسلو، رزالیند کش و برایان توچی
  • موسیقی ران گرینر

مرد امگا منظره بی نظیری از مبارزه چارلتون هستون با هیپی های خون آشام را ارائه می‌دهد. هستون نقش رابرت نویل، یک پزشک ارتش ایالات متحده را بازی می‌کند که خیلی دیر درمان طاعون وحشتناک جهانی را کشف کرد. پنج سال بعد، نویل تنها انسان در لس آنجلس است، اما این بدان معنا نیست که او تنهاست. هر شب او توسط جاناتان ماتیاس متعصب (آنتونی زربه) و خانواده اش محاصره می‌شود – فرقه ای از آلبینوهای شبانه که توسط طاعون جهش یافته اند.

می‌توان ادعا کرد که کل مفهوم آخرالزمان زامبی ها با رمان من یک افسانه‌ام ریچارد متسون در سال 1954 سرچشمه گرفته است، حتی اگر هیولاهای آن بسیار شبیه به خون آشام ها باشند. حداقل دو اقتباس دیگر از رمان متیسون وجود دارد – Last Man on Earth با بازی وینسنت پرایس و I Am Legend با بازی ویل اسمیت – اما مرد امگا است که سرگرم‌کننده‌ترین اثر است.

Time Of The Wolf (2003)

Time Of The Wolf (2003)
بهترین فیلم با موضوع پسا آخرالزمانی
  • کارگردان میشائیل هانکه
  • تهیه‌کننده میشائیل کاتز، وایت هایدوشکا و مارگارت منگوز
  • نویسنده میشائیل هانکه
  • بازیگران ایزابل هوپر، دانیل دووال، بئاتریس دال، پاتریس شرو، میکائل ابیبول، لومینیتسا گئورگیو و رُنا هارتنر

میشائیل هانکه، فیلمساز اتریشی، در فیلم هایش با پنبه سر را می‌برد، همانطور که هرکسی که بازی های خنده دار او را تماشا کرده می‌تواند تأیید کند. در حالی که بیشتر عناوین موجود در این لیست فانتزی های فراری هستند، Time of the Wolf نگاهی تزلزل ناپذیر به درام بی رحمانه انسانی در جامعه ای که به سرعت در حال فروپاشی است، ارائه می‌دهد.

این فیلم درباره ژرژ (دانیل دووال) و آن (ایزابل هوپر) لوران و فرزندانشان است که از شهر از یک فاجعه نامشخص فرار می‌کنند. اما حومه شهر به همان اندازه خطرناک است، روستائیان فقط به دنبال منافع خود هستند و سارقان تمام دارایی های لورن را می‌گیرند. ماهیت دقیق آخرالزمان عمدا مبهم باقی مانده است: بیننده فقط می‌داند که آب و غذا سمی است. بازماندگان شروع به جمع شدن در ایستگاه قطار قدیمی می‌کنند، به امید نجات. در عوض، با گذشت زمان، آهسته آهسته به ابتدایی ترین و وحشی ترین خوی خود فرو می‌روند.

Doomsday (2008)

Doomsday (2008)
بهترین فیلم با موضوع پسا آخرالزمانی
  • کارگردان نیل مارشال
  • تهیه‌کننده steven paul
  • نویسنده نیل مارشال
  • فیلمنامه‌نویس نیل مارشال
  • بازیگران رونا میترا، باب هاسکینز، ادرین لستر، الکساندر صدیق، دیوید اوهارا و مالکوم مک‌داول
  • موسیقی تایلر بیتس

در آینده نزدیک، کل اسکاتلند پس از یک طاعون مرگبار که جمعیت آن را ویران کرد، در یک منطقه قرنطینه بسیار وسیع محصور شد. سی سال بعد، شیوع جدیدی از همه گیری در انگلستان شکل می‌گیرد. تنها امید برای درمان ممکن است با بازماندگان داخل قرنطینه باشد. سرگرد ادن سینکلر (رونا میترا) به آنجا فرستاده می‌شود تا دکتر مارکوس کین (مالکوم مک داول) را پیدا کند که روی واکسنی برای این بیماری کشنده کار می‌کرد. خرابه های اسکاتلند توسط غارتگران آدمخوار به رهبری سول (کریگ کانوی) پر شده است.

اگر قصد دزدی دارید، از بهترین ها بدزدید. روز رستاخیز نیل مارشال ترکیبی سرگرم‌کننده از فضای اکشن و ترسناک است، اما به خوبی کلاسیک‌هایی نیست که آشکارا الهام‌بخش آن هستند: فیلم‌هایی چون مکس دیوانه جورج میلر و فرار از نیویورک اثر جان کارپنتر. Doomsday که در سال 2008 منتشر شد، نقدهای متفاوتی دریافت کرد و یک شکست تجاری بود.

Turbo Kid (2015)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی, بهترین فیلم پسا آخرالزمانی
محبوب ترین فیلم های پسا آخرالزمانی

قهرمان این ماجراجویی پسا آخرالزمانی، بچه (مونرو چمبرز)، نوجوانی است که برای زنده ماندن در ویرانه‌های سال 1997 تلاش می‌کند. سرزمین بایر همیشه خشک توسط زئوس (مایکل آیرونساید) حاکم سادیستی است که منحل می‌شود – به معنای واقعی کلمه.

The Book Of Eli (2010)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی, بهترین فیلم پسا آخرالزمانی
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
  • کارگردان آلبرت و آلن هیوز
  • تهیه‌کننده جوئل سیلور، سوزان داونی، دنزل واشینگتن، آندره کوزو، برودریک جوهانسون و دیوید ودس
  • نویسنده گری ویتا
  • بازیگران دنزل واشینگتن، گری اولدمن، میلا کونیس و مایکل گامبون
  • موسیقی آتیکوس راس

داستان در فضایی حدود سی سال پس از یک جنگ جهانی هسته ای، شخصیت اصلی خود (دنزل واشنگتن) را دنبال می‌کند، در حالی که او در سراسر بقایای ایالات متحده سفر می‌کند و کتابی کمیاب و ارزشمند را با خود حمل می‌کند. الی به یک شهر کوچک بیابانی می‌رسد که کارنگی (گری اولدمن) بر آن حکومت می‌کند، یک دیکتاتور بداخلاق که علاقه زیادی به این تازه وارد دارد. اما الی اسیر نمی‌شود و نبردی را با کارنگی و یارانش آغاز می‌کند.

کتاب الی توسط آلبرت و آلن هیوز کارگردانی شد که پیش از این روی فیلم هایی مانند رئیس جمهورهای مرده (1995) و از جهنم (2001) کار کرده بودند. نه تنها از دیگر فیلم‌های پسا آخرالزمانی ، بلکه از فیلم‌های کلاسیک وسترن و ژاپنی درباره زاتویچی شمشیرزن نیز الهام گرفته شده است.

WAll-E (2008)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
  • کارگردان اندرو استنتون
  • تهیه‌کننده جیم موریس
  • نویسنده نمایشنامه اندرو استانتون و جیم ریردون
  • داستان اندرو استانتون و پت داکتر
  • بازیگران بن برت، الیزا نایت، سیگورنی ویور، جف نگارخانهن، فرد ویلارد، جان رتزنبرگر، کتی ناجیمی و جس هارنل
  • موسیقی توماس نیومن

هفتصد سال از ترک زمین توسط انسان‌ها سپری شده، و آنچه که بر روی کرهٔ زمین باقی‌مانده، کوه‌ها زباله و آهن‌پارهٔ انباشته‌است. وال-ئی ربات هوشمند آشغال‌جمع‌کنی است که مأموریت دائمش، فشرده‌سازی و جمع‌آوری این پسماندها و آلودگی‌های صنعتی است.

WALL-E ثابت می‌کند که پیکسار می‌تواند حتی یک داستان پسا آخرالزمانی را به یک ماجراجویی خانوادگی جذاب تبدیل کند. پس از دهه‌ها مصرف‌گرایی که توسط شرکت بزرگ Buy’n’Large تشویق شد، انسان‌ها این سیاره را با کشتی فضایی Axiom ترک کردند. تنها ساکن در این سیاره متروکه، WALL-E (با صدای بن برت)، روبات کوچکی است که با وظیفه‌شناسی زباله ها را جمع‌آوری می‌کند. روال روزانه او پس از ورود EVE (با صدای الیسا نایت)، یک کاوشگر روباتی که برای بررسی اینکه آیا زمین می‌تواند دوباره برای انسان قابل سکونت شود، تغییر می‌کند.

The Road (2009)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
  • کارگردان جان هیلکات
  • تهیه‌کننده نیک واشستلر، استیو شوآرتز و پاولا میا شوارتز
  • نویسنده کورمک مک‌کارتی (رمان)
  • فیلمنامه‌نویس جو پنهال
  • بازیگران ویگو مورتنسن، کدی اسمیت-مک‌فی و رابرت دووال
  • موسیقی نیک کیو و وارن الیس

جاده بر اساس رمانی از کورمک مک کارتی نویسنده آمریکایی برنده جایزه پولیتزر، یک درام پسا آخرالزمانی به کارگردانی جان هیلکوت است. این فیلم مردی ناشناس (با بازی ویگو مورتنسن) را دنبال می‌کند که در تلاش برای زنده ماندن و محافظت از پسرش (Kodi Smit-McPhee) پس از فاجعه‌ای ناشناخته در جهان است. در سرزمینی بایر که حیوانات از بین رفته اند و تمام زندگی گیاهی در حال مرگ است، باندهای غارتگران سرگردان به بدیهی ترین منبع غذا – سایر بازماندگان – روی آورده اند.

جاده یک دید تاریک و مالیخولیایی از افرادی را ارائه می‌دهد که در تلاش برای حفظ حداقل ذره ای از انسانیت خود با کمک به عزیزان خود هستند، حتی در حالی که همه آنها به آرامی در برابر یک فاجعه جهانی تسلیم می‌شوند. The Road با داستان تلخ و دلخراشش تا رسیدن به موفقیت در گیشه فاصله زیادی داشت، اما دقیقاً همین شجاعت پرداختن به چنین موضوعات دشواری بود که بیشتر نقدهای مثبتی را برای آن به همراه داشت.

Mad Max (1979)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
  • کارگردان جرج میلر
  • تهیه‌کننده بایرون کندی و بیل میلر
  • فیلمنامه‌نویس جرج میلر و بایرون کندی
  • داستان جرج میلر و برایون کندی
  • بازیگران مل گیبسون، جوآن ساموئل، هیو کیز-برن، جف پری، استیو بیزلی، تیم برنز و راجر وورد
  • موسیقی برایان می

در دنیایی بهم ریخته و عجیب و غریب، یک پلیس کینه توز استرالیایی برای متوقف کردن یک گروه بسیار خطرناک موتور سیکلت سوار، دست به کار می‌شود. اما…

یک بار دیگر، عنوانی در این فهرست داریم که به راحتی می‌توان آن را یک فیلم دیستوپیایی دانست. اما داستان میلر از دوچرخه‌سواران دیوانه و فتیشیست‌های اتومبیل که چشم‌انداز ویران بیابان را گرفتار می‌کردند، به چشم‌اندازی بسیار تأثیرگذار از پسا آخرالزمان تبدیل شد. میلر دنیای خود را بیشتر در دنباله‌های The Road Warrior (1981)، Mad Max Beyond Thunderdome (1985) و جاده شگفت‌انگیز Mad Max Fury در سال گذشته توسعه داد. هر کدام از این فیلم ها می‌توانستند به راحتی در بالای این لیست قرار بگیرند.

Dune (2021)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • تهیه‌کننده: توماس تال، ریچارد پی. روبینشتاین، ماری پارنت و دنی ویلنوو
  • نویسنده: اریک راث، جان اسپیتز و دنی ویلنوو بر پایه تل ماسه اثر فرانک هربرت
  • بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین
  • موسیقی: هانس زیمر

در فیلم Dune 2021 ساختن و ایجاد دستگاه‌های خودکار رایانه و هوش مصنوعی تابو شده است. بنابراین جوامع انسانی مجبور به افزایش توانایی‌های جسمی و ذهنی خود با استفاده از پرورش نژاد و نیروهای مرموز و ماده‌ای به نام اسپایس ملانژ یا ادویه شده‌اند.

ملانژ ماده‌ای است که قادر است نیروهای ذهنی آدمی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد، حتی در مواردی می‌تواند باعث ایجاد پیش آگاهی از وقایع آینده و طی‌الارض شود.

بیشتر بخوانید:

Chaos Walking (2021)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
  • کارگردان داگ لیمان
  • تهیه‌کننده داگ دیویسن، آلیسون وینتر، رابرت زمکیس و اروین استاف
  • نویسنده چارلی کافمن، جیمی لیندن، پاتریک نس، لیندزی بیر، گری اسپینلی و جان لی هنکاک
  • فیلمنامه‌نویس پاتریک نس و کریستوفر فورد بر پایه رمان چاقوی ایستادگی اثر پاتریک نس
  • بازیگران دیزی ریدلی، تام هالند، مدس میکلسن و دمیان بیچیر
  • موسیقی مارکو بلترامی

در آینده‌ای نه چندان دور، تاد هویت (تام هالند) با ویولا (دیزی ریدلی)، دختری عجیب آشنا می‌شود که در سیاره‌اش سقوط می‌کند، جایی که همه زنان ناپدید شده‌اند و مردان گرفتار «صدا» می‌شوند.

نیرویی که تمام افکار آنها را نشان می‌دهد طرح اصلی و هسته مرکزی ساختار روایی فیلم است. زندگی ویولا در این محیط مرگبار به خطر می‌افتد – و در حالی که تاد سوگند یاد می‌کند از او دفاع کند، باید نیروی درونی خود را دوباره کشف کند و اسرار وحشتناک سیاره را کشف کند.

Stalker (1979)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی
  • کارگردان آندری تارکوفسکی
  • نویسنده بوریس و آرکادی استروگاتسکی، آندری تارکوفسکی بر پایه پیک‌نیک کنار جاده اثر برادران استروگاتسکی
  • بازیگران الکساندر کایدانوفسکی، آناتولی سولونیتسین، نیکولای گرینکو و آلیسا فرایندلیش
  • موسیقی ادوارد آرتمیف
  • توزیع‌کننده موس‌فیلم
  • تاریخ‌ انتشار مه ۱۹۷۹
  • مدت زمان ۱۶۳ دقیقه
  • کشور اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی
  • زبان روسی
  • هزینهٔ فیلم ۱ امیلیون روبل شوروی

فیلم علمی تخیلی روسی استالکر افتخار مشکوکی را دارد که تنها عنوانی در این فهرست است که به نوعی یکی از جدی ترین و بهترین فیلم های فلسفی هم است. داستان آن در یک چشم انداز صنعتی ویران شده به نام منطقه می‌گذرد. راهنمای متخصصی به نام استالکر (الکساندر کایدانوفسکی) نویسنده مالیخولیایی (آناتولی سولونیتسین) و پروفسور (نیکولای گرینکو) را از طریق خطرات منطقه به ظاهر خاص و غریب به اتاقی مخفی هدایت می‌کند که عمیق ترین آرزوهای مردم را برآورده می‌کند.

استالکر توسط فیلمساز بزرگ روسی آندری تارکوفسکی (کارگردان فیلم سولاریس و نوستالژیا) کارگردانی شده است. فیلمنامه آن توسط نویسندگانی چون بوریس و آرکادی استروگاتسکی بر اساس رمان آنها پیک نیک کنار جاده نوشته شده است.

استالکر که به طور گسترده ای یک فیلم کلاسیک سینما محسوب می‌شود، پس از فاجعه نیروگاه هسته ای چرنوبیل در سال 1986 به زندگی وحشتناکی اشاره می‌کند که گریبان بشر را به شدت گرفته است و حس خفقان را عملا به شکل ملموس و محسوسی دراماتیک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *