رضا رویگری کیست و چرا در کهریزک بستری شده است؟

بازیگرانی که در خانه سالمندان هستند ، تیتری است که این روزها بعد از خبرساز شدن رفتن رضا رویگری به کهریزک مورد توجه قرار گرفته است. اما سوالی که بسیار مهم شده این است که رضا رویگری کیست و چرا در کهریزک بستری شده است؟

رضا رویگری کیست و چرا در آسایشگاه است؟ پیگیری‌ها نشان می‌دهد رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون به دلیلِ مضیقه مالی و نگهداری او توسط همسرش، در آسایشگاه سالمندان کهریزک بستری شده است.

رضا رویگری کیست ؟

چرا رضا رویگری در کهریزک بستری شده است؟

رضا رویگری کیست
رضا رویگری کیست

به‌دنبال انتشار خبر بستری شدن رضا رویگری در آسایشگاه کهریزک، سه‌شنبه ششم اردیبهشت، سیدمجید پوراحمدی، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دیدار این بازیگر پیشکسوت رفت.

همانطور که می‌دانید ویدئویی از رضا رویگری، بازیگر پرسابقه و خواننده ایرانی، منتشر شده که با تصویر روزهای پرفروغش در سینما و تلویزیون زمین تا آسمان متفاوت است. در این فیلم روی تخت بیمارستان می‌گوید او را گوشه‌ای رها کرده و رفته‌اند.

رضا رویگری خیلی نگران‌کننده و تکان‌دهنده از حضورش در آسایشگاه سالمندان کهریزک خبر می‌دهد. بازیگری که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برای حضورِ در فیلم «شادروان» به برج میلاد آمد و بابت یک عمر تلاش در این عرصه با اهدای تندیسی تقدیر شد.

دلیل اصلی بستری شدن رضا رویگری

رضا رویگری چرا در کهریزک بستری شده است
رضا رویگری چرا در کهریزک بستری شده است

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، پس از دیدار با رضا رویگری در آسایشگاه کهریزک، اعلام کرد دلیل اصلی بستری شدن این بازیگر پیشکسوت، شرایط ویژه جسمانی او پس از ترخیص از بیمارستان بوده که با نظر پزشکان معالج و همسر او انجام شده است. نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد از آن‌جایی که رضا رویگری در جریان این اقدامات ضروری نبوده، اقدام به انتشار آن ویدئو کرده است.

رضا رویگری زمانی در یکی از مشهورترین سرودهای انقلابی می‌خواند “فردا که بهار آید، آزاد و رها هستیم” و در فرداهای چهار دهه بعد، خودش را “زندانی‌‌ای” می‌‌داند که حتی اختیار سیم کارت تلفنش را ندارد و در کهریزک فراموش شده است.

رویگری ۷۶ ساله خواننده سرود معروف «ایران ایران» (الله الله) در اوایل انقلاب است. مختارنامه، اخراجی‌ها و معراجی‌ها جمله آثار این بازیگر ارزشمند است.

پوراحمدی ضمن ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: برای پرداخت هزینه‌های درمانی و پرستاری ایشان چه در منزل و یا فراهم نمودن امکانات ویژه برای مراقبت از ایشان در خارج از منزل آمادگی کامل را داریم.

رضا رویگری کیست ؟

چرا رضا رویگری در کهریزک بستری شد
چرا رضا رویگری در کهریزک بستری شد

او سال ۱۳۲۵ در باغی در منطقه تجریش تهران به دنیا آمد و تا جوانی در همان تجریش زندگی می‌کرد. از سال ۱۳۴۸ بیشتر در تئاتر فعالیت داشت و مشغول بازی در نمایشی از بیژن مفید بود که فریدون خشنود، آهنگساز آن نمایش، با او تماس گرفت که “مثل یک موسیقی مستند” سرودی برای آن روزهای دود و آتش و صدای الله‌اکبر بر بام‌های تهران بخواند.

وی در سال‌های بیماری در مصاحبه‌های مختلف گفت که حسرت روزهای سلامت و بازی در فیلم بوتیک یا مختارنامه را می‌خورد. او گفته بود بعد از بازی در مختارنامه چهار سال در تلویزیون ممنوع التصویر بوده اما توضیح نداد که چرا.

رضا رویگری چرا در کهریزک بستری شده است, چرا رضا رویگری در کهریزک بستری شد
رضا رویگری چرا در کهریزک بستری شده است
  • زادهٔ ۶ دی ۱۳۲۵ ‏(۷۵ سال)
  • منطقه تجریش، تهران، ایران
  • پیشه بازیگر – خواننده – نقاش
  • سال‌های فعالیت ۱۳۴۸–اکنون
  • همسر(ها) فرشته میر هاشمی (سابق) – تارا کریمی (ا. ۱۳۹۱)
  • فرزندان ۱

چرا رضا رویگری در کهریزک بستری شد

ماجرا از چه قرار است؟ آیا همان‌طور که در ویدئو می‌گوید او را رها کرده‌اند؟ یا ممنوع‌الملاقات شده؟! روابط عمومی این آسایشگاه می‌گوید که رضا رویگری شرایط روحی جالبی ندارد و به او رسیدگی می‌شود تا به شرایط عادی و خوبی برسد.

بیماری رضا رویگری چیست؟

از همراهی شما تا انتهای نوشتار رضا رویگری کیست سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *