ماجرای ساخت سریال اسرائیلی تهران چیست ؟ [+بازیگران، نقد سریال و تاریخ انتشار فصل دوم]

شاید نام سریال اسرائیلی تهران به گوشتان خورده باشد و یا حتی این سریال را دیده باشید. اما ماجرای ساخت سریال اسرائیلی تهران چیست ؟

گاف های سریال تهران نشان دهنده نداشتن آگاهی لازم صهیونیست‌ها از جامعه ایران است. در ادامه نوشتار علت ساخته شدن برنامه تهران ویدئوی مربوط به سوتی های سریال تهران را خواهید دید.

ماجرای ساخت سریال اسرائیلی تهران چیست ؟

[بیوگرافی بازیگران و نقد سریال]

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار ماجرای ساخت سریال اسرائیلی تهران چیست خواهید خواند را در یک نگاه در لیست زیر می‌بینید:

  • فیلم گاف های سریال تهران
  • خلاصه داستان سریال اسراییلی تهران
  • ماجرای ساخت سریال اسرائیلی تهران چیست ؟
  • اسامی بازیگران و جزئیات ساخت
  • نقد سریال اسرائیلی تهران
ماجرای ساخت سریال تهران, علت ساخته شدن برنامه تهران, گاف های سریال اسرائیلی تهران, سوتی های سریال تهران,
ماجرای ساخت سریال تهران, علت ساخته شدن برنامه تهران, گاف های سریال اسرائیلی تهران, سوتی های سریال تهران

هر ایرانی با دیدن سریال تهران متوجه سوتی های سریال اسرائیلی تهران می‌شود. نقشه‌های شرورانه موساد علیه ایران، لهجه‌ها و تیپ‌های بازیگران و آشنا نبودن با قوانین و فرهنگ ایرانیان از جمله گاف‌هایی است که سازندگان سریال تهران داده‌اند.

فیلم گاف های سریال تهران

شما می‌توانید در ویدیوی زیر از باشگاه خبرنگاران جوان فیلم سوتی های سریال اسرائیلی تهران را ببینید:

خلاصه داستان سریال تهران

خلاصه داستان سریال اسراییلی تهران همچنین اسامی بازیگران و جزئیات ساخت سریالی در اسرائیل با نام تهران در ادامه این نوشتار برای شما آورده شده است.

خلاصه و اهداف سریال اسرائیلی تهران را قرار است برای شما موشکافی کنیم. در این سریال یک جاسوس اسرائیلی برای هک کردن سیستم پدافندی ایران فرستاده می‌شود. اما پس از ناکامی در این ماموریت، درگیر اغتشاشات داخل کشور شده و در این میان عاشق یکی از آشوبگران فتنه می‌شود.

سریال تهران با سروصداهای زیادی از طرف رسانه‌های معاند همراه بود که به بررسی محتوا و داستان فیلم می‌پردازیم. سریال تهران محصول کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل است که توسط سینفلیکس کانادا و شرکت اپل در پخش شد.

فیلمنامه سریال تهران کند و از کشش کافی برای جذب مخاطب برخوردار نیست و ریتم یک اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022) جاسوسی (معرفی و تحلیل بهترین مینی سریال های معمایی تاریخ ) را ندارد، موسیقی (بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما) فیلم نیز دچار مشکل است.

و حتی گاهی موسیقی عربی (بهترین سریال های عربی نتفلیکس) و ایرانی با هم دیگر قاطی می‌شود و درک مناسبی از ایران نداشته‌اند. سریال تهران سعی دارد نفرتی که مردم ایران از اسرائیل غاصب دارند را محدود به حکومت جمهوری اسلامی ایران نمایش دهند و فضای تنفر ملت‌های آزاده جهان از جنایات گسترده آنها در فلسطین اشغالی را تلطیف کند.

در مصاحبه های زوندر کارگردان هم این صحبت‌ها دیده می‌شود. و در یک سکانس نیز این نکته بیان می‌شود:

یک چشم من اورشلیم و یک چشمم اصفهان

که می‌خواهد ارتباط ایران و اسرائیل را بیان کند، ولی در بیان این نکات با ضعف‌های جدی رو به رو است و کشش کافی را برای مخاطب ندارد، دروغ پردازی‌های آشکار در جریان داستان باورپذیری روایت‌های سریال را کاهش می‌دهد.

شرکت گردشگری مسعود تبریزی که نوید نگهبان نقش آن را بازی می‌کند، رابط موساد با تامار رابیانیان است و در فراری دادن او از دست مامورین اطلاعات ایران نقش موثری را ایفا می‌کند. در این سریال جاسوسی‌های موساد در قالب‌های مختلف از جمله شرکت‌های گردشگری و دانشجویان اغتشاشگر شاهد هستیم.

ماجرای ساخت سریال اسرائیلی تهران چیست ؟

ماجرای ساخت سریال تهران, علت ساخته شدن برنامه تهران, گاف های سریال اسرائیلی تهران, سوتی های سریال تهران,
ماجرای ساخت سریال تهران, علت ساخته شدن برنامه تهران, گاف های سریال اسرائیلی تهران, سوتی های سریال تهران

عامل اصلی سریال «تهران» یکی از مزدوران باسابقه صهیونیست به نام «موشه زوندر» است که در سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل از جمله «موساد» و «شین بت» فعالیت مستمری داشته و پیش از این سریالی تحت عنوان «فوضی» درباره نفوذ جاسوسان اسرائیلی به فلسطین اشغالی ساخته بود و آن را با کمک همان شبکه جهانی صهیونیستی پخش کرده و به نمایش درآورده بود.

اسامی بازیگران و جزئیات ساخت

بازیگران سریال اسرائیلی تهران
بازیگران سریال اسرائیلی تهران

نیوسلطان در نقش تامار رابیانیان جاسوس موساد با چهره‌ای که از لحاظ زیبایی‌شناسی معمولی است، ولی درسریال همه عاشق (بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی قبل از انقلاب) او می‌شوند و مانند یک پرستو از زیبایی برای کسب اطلاعات استفاده می‌کند.

نوید نگهبان، بازیگری که در تیتراژ آمده و به صورت به اصطلاح افتخاری بازی کرده و پولی دریافت نکرده، در ۹۰ درصد کارهای ضد ایرانی و اسلامی حضور دارد مخصوصا کارهایی که اسرائیل تولید می‌کند و در سریال تهران نیز نقش مدیر یک شرکت گردشگری در ایران را بازی می‌کند، وی در قسمت‌های پایانی فصل 1 سریال تهران توسط موساد کشته می‌شود.

شان توب تنها بازیگریست که فارسی را نسبتا درست و روان صحبت می‌کند و مامور اطلاعاتی ایران است. در این سریال توان اطلاعاتی ایران به عنوان یک حیف مقتدر به نمایش گذاشته شده، اگر چه هدف رژیم غاصب اسرائیل بزرگ نمایی سازمان موساد دراجرای عملیات‌های برون مرزی از جمله نفوذ، خرابکاری است،

نقد سریال تهران

تاریخ انتشار فصل دوم سریال اسرائیلی تهران, تاریخ انتشار فصل 2 سریال تهران
تاریخ انتشار فصل دوم سریال اسرائیلی تهران, تاریخ انتشار فصل 2 سریال تهران

تهران موضوع جذابی دارد و به واسطه فضای جاسوسی و معمایی می‌تواند مخاطبان بسیاری را جذب کند، ولی به دلیل پرداخت بد و ضعیف، نتوانسته جذابیت بالایی برای مخاطب ایجاد کند و برای مخاطب ایرانی نیز به یک طنز یا کاریکاتور مبدل شده است.

سریال تهران کوشیده تصویری امروزی، باورپذیر و متفاوت‌تر از آنچه معمولاً در سینمای غرب از ایران می‌بینیم ارائه دهد، اما خروجی نهایی کار با فضای فیزیکی و اجتماعی (معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها درباره نابرابری اجتماعی) ایران فاصله بسیاری دارد.

موشه زوندر نویسنده سریال گفته با کارگردان زمان زیادی را صرف تحقیق درباره ایران (بهترین فیلم ها و سریال های نماوا 1401 و 1400) و مصاحبه با آکادمیسین‌ها، مأموران امنیتی، متخصصان امنیت سایبری موساد و ده‌ها تبعیدی ایرانی (بهترین فیلم ها و سریال های فیلیمو 1401 و 1400) کرده‌اند تا دقیق‌ترین تصویر ممکن را از تهران ارائه دهند؛ با این حال، ناآشنایی سازندگان با فضای مناسبات داخل کشور و شرایط حاکم بر آن، به‌رغم اینکه  تلاش کرده‌اند در طراحی صحنه و لباس و فضای شهری داخل ایران نسبت به سایر آثار مشابه دقیق‌تر عمل کنند، باعث شده شرایط عمومی جامعه ایران، مناسبات میان مردم، محیط دانشگاه‌ها، ارتباطات میان جوانان، اعتراضات دانشجویی، رفتار نیروهای انتظامی و امنیتی، رفتار بسیجیان و غیره با واقعیت تفاوت فراوانی داشته باشد.

تاریخ انتشار فصل دوم سریال اسرائیلی تهران

ماجرای ساخت سریال تهران, علت ساخته شدن برنامه تهران, گاف های سریال اسرائیلی تهران, سوتی های سریال تهران, تاریخ انتشار فصل دوم سریال اسرائیلی تهران, تاریخ انتشار فصل 2 سریال تهران
تاریخ انتشار فصل دوم سریال اسرائیلی تهران, تاریخ انتشار فصل 2 سریال تهران

فصل دوم سریال اسرائیلی تهران جمعه 16 اردیبهشت از اپل‌تی‌وی پخش خواهد شد. این سریال درباره ماجرای یک دختر اسرائیلی ایرانی‌تبار است که به عنوان جاسوس موساد و به منظور خرابکاری در برنامه اتمی ایران به تهران می‌رود. این سریال در سال ۲۰۲۱ برنده بهترین درام در بخش بین‌الملل جوایز امی شد.

دو قسمت نخست فصل 2 تهران، جمعه ششم ماه مه در «اپل تی‌وی پلاس» منتشر می‌شود، و شش قسمت بعدی بصورت هفتگی در دسترس قرار می‌گیرد… که امیدواریم همه‌ی دست‌اندرکاران شرکت اپل‌تی‌وی ساقط شوند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سریال اسرائیلی تهران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


7 thoughts on “ماجرای ساخت سریال اسرائیلی تهران چیست ؟ [+بازیگران، نقد سریال و تاریخ انتشار فصل دوم]

  1. خوب بود قبل از بازی یه خورده در مورد ایران و مردمش و حتی پارتیها و لباس پوشیدنها و روابط سپاهیا با همدیگه اطلاعات جمع بکنند تا چنین گندی ببار نیارند

  2. برن از مملکت خودشون فیلم بسازن
    هرچقدر هم سعی کنن ایرانی ها رو دوست نشون بدن و مردم رو جذب کنن ، همین که یه ایرانی ببینه دارن با جرثقیل تو خیابون دار میزنن مردم رو و بمب هسته ای میسازن میفهمه داستان چیه!
    درسته که اسرائیل توی قانوش اعدام وجود نداره ولی مگه چند تا کشور تو دنیا هست که اعدادم کردن رو حذف کرده؟؟
    و چرا اینجوری نشونش میدن؟ تو خیابون با جرثقیل؟
    ادم بدش میاد….. حالا خود فیلمو ندیدیم!

    1. چون تو ایران با جرثقیل اعدام میکنن خب، توی خیابون هم حتی، در ملا عام … و سوال اینکه مگه چند تا کشور تو دنیا هست که اعدام کردن رو حذف کرده؟ سوال اشتباهیه… فقط چندتا کشور مونده (غالبا اسلامی) که حکم اعدام رو هنوز دارند.

  3. انتظار شخص من از نویسنده مطلب این بود که بی طرفانه قضاوت کنه.و نکات فنی و ساختار سینمایی رودقیقتر بگه.برای بررسی فیلم برای یه نشست این مقاله رو خوندم و تنها چیزی که فهمیدم اینه که نویسنده بغض زیادی نسبت به اسرائیل داره!!! آقا یا خانم نویسنده ضمن خسته نباشید لطفا یه کم منطقی تر و منطبق تر بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *