بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما ؛ موسیقی های متن فیلم هایی که باید بشنوید

با وجود هزاران موسیقی متن در تاریخ سینما، انتخاب بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما بسیار دشوار است. با این حال، با فیگار باشید تا به برخی از آن‌ها بپردازیم.

به استثنا فیلم‌های صامت، اکثر فیلم‌ها از موسیقی برای انتقال بهتر احساسات استفاده می‌کنند؛ گاه یک موسیقی ارکسترال حماسی برای نبردی هزاران ساله، و گاه یک صدای پیانوی آرام در یک فیلم درام غمگین. در هر صورت موسیقی چیزی جدایی ناپذیر از دنیای سینما است.

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما

موسیقی های متن فیلم هایی که باید بشنوید

شما می‌توانید فهرست بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما

اکثر موسیقی‌های متن فیلم‌ها، می‌توانند لحظات فیلم را زیباتر کنند. با این حال همچنان به عنوان اثری مستقل زیبایی چندانی ندارند. اما در سوی دیگر آثاری محدود وجود دارند که نه تنها به زیبایی و احساسات فیلم می‌افزاید، بلکه گوش دادن به آن‌ها در زمانی غیر از زمان مشاهده فیلم نیز بسیار لذت بخش است.

این دلیل اصلی تشکیل لیست بهترین موسیقی فیلم های تاریخ سینما است. اگر شما نیز به موسیقی علاقه دارید، می‌توانید تا انتهای نوشتار بهترین موسیقی فیلم های تاریخ با فیگار همراه باشید. سپس شما می‌توانید تنها با گوش فرا دادن به موسیقی‌های ذکر شده، باری دیگر وارد جهان فانتزی فیلم‌های ذکر شده شوید.

Forrest Gump

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین موسیقی متن فیلم های تاریخ

فارست گامپ یک فیلم کمدی درام در سال 1994 بود. فارست گامپ اولین فیلمی است که در لیست بهترین موسیقی های فیلم در تاریخ سینما قرار می‌گیرد. این فیلم داستان مردی جوان اما کم هوش را از دوران کودکی تا میان سالی روایت می‌کند. طی رویدادهای عجیبی، فارست به صورت تصادفی نقش بزرگی را در برخی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ ایفا می‌کند.

این فیلم با جزئیات زیاد و لحظاتی بسیار شاد، شما را می‌خنداند. البته که این خنده با غم همراه است. تمامی این لحظات خوش و غمگین، به لطف موسیقی بینظیر آلن سیلوستری ممکن نبود. آلن سیلوستری تاکنون موسیقی برخی از بهترین موسیقی فیلم های تاریخ را ساخته و آثار او در لحظات شاد و غمگین این فیلم نیز به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

The Good, The Bad And The Ugly

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین موسیقی فیلم تاریخ

انیو موریکونه در طول زندگی خود بیش از 400 مورد از بهترین آهنگ های متن فیلم ها و سریال‌ها را ساخته شده است. بدین صورت،‌ انیو موریکونه تبدیل به یکی از مشهورترین آهنگسازان تاریخ سینما شد.

موریکونه رابطه کاری نزدیکی با سرجیو لئونه، کارگردان برجسته ایتالیایی داشت. او برخی از بهترین موسیقی متن فیلم های تاریخ را برای لئونه ساخت. اما در میان تمامی همکاری‌های آن‌ها، The Good, The Bad And The Ugly شامل بهترین موسیقی فیلم تاریخ می‌باشد. این فیلم داستان چند گاوچران را روایت می‌کند که به دنبال گنجی پنهانی هستند. اما در این راه، آن‌ها وارد داستان‌های بسیار بزرگتری می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

India Jones

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین موسیقی فیلم های تاریخ

جان ویلیامز برای همکاری‌های متعددش با استیون اسپیلبرگ شهرت دارد. یکی از بهترین موسیقی متن فیلم های تاریخ نیز به دلیل همکاری این دو پدید آمده است. مجموعه ایندیانا جونز یکی از شناخته‌ شده‌ترین فیلم‌های ماجراجویی تاریخ است.

قسمت اول این مجموعه داستان یک باستان شناس به نام ایندیانا جونز را روایت می‌کند که به دنبال یک گنج اسرار آمیز است. جان ویلیاز وظیفه ساخت بهترین آهنگ های متن فیلم های ایندیانا جونز را برعهده داشته است. با این حال، موسیقی قسمت اول این مجموعه بسیار شناخته‌ شده‌تر از دیگر فیلم‌ها است. همچنین آثار زیادی در دنیای سینما وجود دارند که برای موسیقی، از جان ویلیامز در این فیلم الهام گرفته باشند.

بیشتر بخوانید:

Star Wars: The Empire Strikes Back

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین آهنگ های متن فیلم

قسمت دوم مجموعه جنگ ستارگان با نام Star Wars: The Empire Strikes Back، یکی از بهترین این مجموعه است. البته که دروافع این فیلم پنجمین قسمت از داستان جنگ ستارگان به شمار می‌رود. برای درک بهتر این موضوع، شما می‌توانید نوشتار ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های جنگ ستارگان را در فیگار مطالعه نمایید.

این قسمت داستان بسیار جالبی داشت. لوک اسکای واکر مشهور، قصد دارد تا با یافتن مکان زندگی استاد یودا، از او در بیاموزد. او قصد دارد تا تبدیل به یک جدای واقعی شده و یک بار برای همیشه دارث ویدر را شکست دهد. این داستان جذاب، توسط بهترین موسیقی فیلم تاریخ که جان ویلیامز وظیفه ساخت آن را داشته است همراهی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Jaws

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین موسیقی متن فیلم تاریخ

موسیقی جان ویلیامز برای فیلم Jaws کاملاً قابل تشخیص است. هر زمان که صدای این موسیقی به گوش رسد، احتمالاً همان لحظه به یاد این فیلم خواهید افتاد. این موسیقی نه تنها شما را به فکر فیلم می‌اندازد، بلکه حس ترس و اضطراب عجیبی را در وجود شما قرار می‌دهد.

فیلم Jaws داستانی در رابطه با حجوم یک کوسه سفید به یک جزیره است. تقریباً شکی وجود ندارد که این فیلم باعث وحشت از اقیانوس در عده زیادی از افراد شد. با وجود تاثیر فیلم Jaws بر مردم، اما تاثیر این موسیقی نیز در افزایش این وحشت کاملاً غیر قابل انکار است. جان ویلیامز یکی دیگر از بهترین موسیقی های فیلم در تاریخ سینما را در این فیلم ساخته است.

بیشتر بخوانید:

Back To The Future

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین موسیقی متن فیلم تاریخ

بازگشت به آینده یک فرنچایز علمی تخیلی کلاسیک است. با این حال، بهترین موسیقی متن فیلم تاریخ نیز در این فیلم قرار دارد. داستان قسمت اول این فیلم در رابطه با پسر جوانی به نام مارتی مک فلای است که به همراه دوست مخترع عجیب و غریبش، دکتر براون، به ماجراجویی‌های عجیبی می‌روند. آن‌ها موفق می‌شوند تا یک ماشین زمان ساخته و به سال 1955 سفر کنند. اما اکنون آن‌ها باید به دنبال راهی برای بازگشت به آینده باشند.

این فیلم تاثیر زیادی بر فیلم‌های علمی تخیلی داشته است. در سوی دیگر نیز موسیقی متن این فیلم کاملاً مطابق فیلم‌های ماجراجویانه دهه 1980 میلادی است. آلن سیلوستری سازنده موسیقی فیلم بازگشت به آینده بوده و همانند همیشه، این کار را بی‌نقص انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

The Dark Knight

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین آهنگ متن فیلم تاریخ

شوالیه تاریکی دومین قسمت از فیلم‌های بتمن ساخته نولان است. این بار هانس زیمر وظیفه آهنگسازی آن را برعهده گرفته و یکی از بهترین موسیقی متن فیلم های تاریخ را ساخته است. همچنین موسیقی این فیلم یکی از بهترین موسیقی فیلم های هانس زیمر نیز محسوب می‌شود.

هانس زیمر تم این فیلم را به صورت متناوب ساخته است. این تنواب یک حالت یکسان را به همراه تغییاتی ریز به همراه دارد که کاملاً مناسب شخصیت بتمن می‌باشند. همچنین لازم به ذکر است که هانس زیمر همانند هیث لجر فقید، توانسته شخصیت جوکر را به طور کامل درک کرده و موسیقی را برای او شخصی‌تر کند. آهنگ های هانس زیمر با تمامی سکانس‌های فیلم همخوانی داشته و یک هارمونی بسیار دلنشین را به همراه کمی دلهره برای این فیلم می‌سازد. به همین دلیل است که از این موسیقی به عنوان بهترین موسیقی فیلم تاریخ یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Star Wars

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین آهنگ متن فیلم تاریخ

اولین فیلم جنگ ستارگان، آغازگر یک دنیای عظیم از فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌ها و کمیک بوک‌ها بود. تماشای لک اسکای واکر، مردی به ظاهر معمولی که متوجه می‌شود سرنوشت تمام دنیا در داستان او است، یکی از بهترین سناریوها در زمان ساخت این فیلم بود. لوک باید تبدیل به یک جدای می‌شد تا بتواند با بزرگ‌ترین تهدید کهکشان مبارزه کند.

موسیقی جان ویلیامز در این فیلم، به ویژه تم اصلی بسیار نمادین است. یکی از احساسی‌ترین، نفس‌ گیرترین، اصیل‌ترین و شناخته شده‌ترین موسیقی‌های تاریخ سینما در این فیلم قرار دارد. موسیقی این مجموعه از زمان ساخت آن تا امروز، تبدیل به بخشی از فرهنگ پاپ شده است.

بیشتر بخوانید:

The Lion King

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین موسیقی های فیلم در تاریخ سینما

شیر شاه یکی از بهترین و مشهورترین انیمیشن‌های تمام تاریخ است. داستان این انیمیشن در رابطه با شیر جوانی به نام سیمبا است که پس از مرگ پدرش، وظیفه حکم فرمایی به جنگل را دارد. اما همه چیز آن طور که باید پیش نمی‌رود و یک داستان به شدت دلخراش شکل می‌گیرد.

اگرچه انیمیشن شیر شاه مملو از موسیقی‌های اختصاصی دیزنی است، اما هانس زیمر بخش اصلی آهنگسازی این انیمیشن را برعهده داشته است. حضور هانس زیمر در این پرژوه باعث خلق برخی از بهترین موسیقی های فیلم در تاریخ سینما شده است.

بیشتر بخوانید:

The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring

بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما
بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما, بهترین آهنگ های متن فیلم

اولین قسمت از فیلم‌های ارباب حلقه‌ها با عنوان The Fellowship Of The Ring بر اساس کتاب‌های جی‌آر‌آر مارتین ساخته شد. داستان این فیلم در رابطه با هابیت‌ها، کوتوله‌ها، و الف‌هایی بود که برای نابودی حلقه فدرت، به موردور سفر می‌کنند. در ادامه این مجموعه گسترش یافته و منجر به ساخت یک سه‌گانه شد.

پس از سه‌گانه اصلی، یک سه‌گانه پیش درآمد نیز با عنوان هابیت برای این مجموعه ساخته شد. اکنون نیز سریال جدیدی از دنیای ارباب حلقه‌ها در دست ساخت قرار دارد که در نوشتار تحلیل تریلر سریال ارباب حلقه ها قدرت حلقه ها به آن پرداخته‌ایم. اما موسیقی قسمت اول ارباب حلقه‌ها که توسط هوارد شور ساخته شده است، با استفاده از سازهای قرون وسطی ساخته شده و ارتباط زیادی با دنیای ارباب حلقه‌ها دارد. به همین دلیل است که از این موسیقی به عنوان بهترین موسیقی فیلم تاریخ نام برده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما

آهنگساز فیلم جنگ ستارگان چه کسی است؟

جان ویلیامز وظیفه آهنگسازی سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان را برعهده داشته است.

بهترین آهنگ متن فیلم تاریخ مربوط به کدام فیلم است؟

با توجه به رتبه‌بندی مردمی سایت Ranker، موسیقی فیلم The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring به عنوان بهترین آهنگ متن فیلم تاریخ شناخته می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *