بهترین انیمه های مکا در سال 2023 و تمام دوران

ژانر Mecha دارای ربات‌های غول پیکر انیمه‌ای می‌باشد که برای برخی بسیار سرگرم کننده است. در این نوشتار با ما بمانید تا با بهترین انیمه های مکا آشنا شوید.

با ریشه‌هایی که به اواخر دهه 50 میلادی برمی‌گردد، ژانر جذاب مکا به راحتی یکی از قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین ژانر انیمه‌ها (انواع ژانرهای انیمه) است. ژانر محبوب Mecha بیشتر به‌ عنوان روشی برای گفتن داستان‌هایی درباره جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بیشتر انیمه‌های مشهور مکا، شخصیت‌های نوجوانی وجود دارد که به سوی جنگ می‌روند. با اینکه آنها در دنیایی زندگی می‌کنند که هر روز می‌تواند آخرین روز آنها باشد. همچنین از داستان‌های مکا این به عنوان راهی برای فروش هر چه بیشتر اسباب بازی، لباس، بازی و سایر کالاها به تعداد بیشتری از کودکان استفاده می‌شود. در سال 2023 نیز قرار است انیمه‌های جذاب مکا بیشتری منتشر شوند که در این مطلب به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

مقالات مکمل:

بهترین انیمه های 2023 + [تاریخ اکران و تریلر]

بهترین انیمیشن های 2023 + [تاریخ اکران، تریلر و دسته‌بندی ژانر]

بهترین انیمه های مکا

معرفی بهترین انیمه ها با ربات های غول پیکر

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه های مکا را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا

پیدا کردن اثر‌های ایده‌آل در این دنیای انیمیشنی که در آن صدها انیمه ممکن برای تماشا وجود دارد می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد. خوشبختانه، این لیست بر روی ده مورد از برترین انیمه ها با ژانر مکا تمرکز دارد.

بنابراین بینندگان جدید می‌توانند چند انیمه خوب برای شروع داشته باشند و افراد باتجربه‌تر بفهمند که چه انیمه‌ای با ژانر مکا را در آینده می‌توانند تماشا کنند. پس در این نوشتار همراه ما باشید تا به معرفی برترین انیمه های مکا بپردازیم.

Neon Genesis Evangelion

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا

Neon Genesis Evangelion یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین سری انیمه‌های مکا در تمام دوران است. داستان این انیمه معروف مکانیکی در توکیویی آینده‌نگر در حال بهبودی پس از ضربه دوم اتفاق می‌افتد. پس از این اتفاق کل کشور ژاپن در حالت ناامیدی است. در Neon Genesis Evangelion، فرشتگان، هیولاهای وحشتناکی که از آسمان سقوط می‌کنند تا به بشریت آسیب برسانند، در جامعه عادی شده‌اند.

در سال 2015، پانزده سال پس از فاجعه ضربه دوم، بشریت توسط موجوداتی به نام “فرشتگان” محاصره شده است. شینجی، قهرمان داستان، وظیفه هدایت یک ربات بزرگ به نام Eva را بر عهده دارد و با فرشتگان مبارزه می‌کند. اگر بشریت فرشتگان را شکست ندهد، ضربه سوم ممکن است رخ دهد و همه چیز را نابود کند. هر طرفدار مکا که به دنبال انیمه‌ای شاهکار و سرگرم‌کننده است، باید انیمه Neon Genesis Evangelion را تماشا کند.

Tengen Toppa Gurren Lagann

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا

Studio GAINAX سابقه بسیار خوبی در زمینه انیمه‌های مکا دارد. در اواسط دهه 90، آنها انیمه Evangelion را ساختند و در اواخر دهه 2000 یکی از بهترین انیمه‌های Super Robot را در Gurren Lagann به دنیا ارائه کردند.

گورن لاگان به دلیل نحوه ارائه مفهوم آخرالزمانی خود متمایز می‌باشد. بشریت به زیر‌زمین رانده شده است، در حالی که موجوداتی انسان‌نما در سطح زمین حکومت می‌کنند. این انیمه داستان سه گانه سایمون، کامینا و یوکو را دنبال می‌کند که در تلاش برای بازپس‌گیری خانه خود هستند.

گورن لاگان از هر نظر یک انیمه درخشان می‌باشد. توسعه شخصیت‌ها، استراتژی و کاوش ژانر علمی‌تخیلی به نحوی بسیار هوشمند انجام داده شده است. گورن لاگان حاوی تمام انرژی هیجان‌انگیزی می‌باشد که هر کسی می‌تواند از یک انیمه سوپر ربات بخواهد. حضور این انیمه در فهرست بهترین انیمه ها با ژانر مکا یک اولویت برای ما بود.

Code Geass: Lelouch of the Rebellion

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا

کد گیاس: لولوش شورشی از جمله بهترین انیمه های مکا است که می‌توانید تماشا کنید. این انیمه در قالب سریالی دو سری‌ای ساخته شد. سری اول بین سال‌های 2006-2007 و دنباله آن نیز در سال 2007-2008 پخش شد. این انیمه به قلم ایچیرو اوکوچی (Ichirō Ōkouchi) نوشته شده است. از این بهترین انیمه مکا مانگا‌ها و لایت ناول‌های متعددی ساخته شد.

کد گیاس داستان لولوش لامپروژ (لولوش بریتانیایی) ولیعهد سابق بریتانیا است. او در زمانه‌ای پر از ظلم و ستم زندگی می‌کند و از طریق زنی مرموز به نام سی.سی قدرتی فراطبیعی به نام گیاس به دست می‌آورد. بدست آوردن این قدرت باعث می‌شود که لولوش به فکر انتقام بیافتد و در برابر ظلم به پا خیزد. کد گیاس نه تنها یک انیمه مکا دیدنی است، بلکه شخصیت لولوش آن نیز جز محبوب‌ترین شخصیت‌های انیمه‌ای محسوب می‌شود.

Super Dimensional Fortress Macross

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا

انیمه ماکروس ثابت می‌کند که ترکیب دو چیزی که از نظر تئوری نباید هیچ وجه اشتراکی برای ایجاد چیزی عالی داشته باشند، می‌تواند بسیار آسان باشد. پس از فرود یک ناو جنگی بیگانه بر روی زمین، بشریت رشد سریع تکنولوژی را تجربه می‌کند، زیرا آنها فناوری آن را کشف می‌کنند. این رشد تکنولوژی درست در زمانی اتفاق می‌افتد که بشریت درگیر نبردی بزرگ با نژاد بیگانه‌ای به نام Zentraedi می‌شوند.

در حالی که Macross به خاطر صحنه‌های مبارزه با سگ محبوب است، چیزی که واقعاً به آن کمک می‌کند تمام داستان‌های عاشقانه‌ای است که در پس‌زمینه اتفاق می‌افتند. افزودن خواننده‌ای که آهنگ‌هایش به برقراری صلح در کهکشان کمک می‌کند نیز کار بسیار جالبی بود. هیچ انیمه‌ای کاملاً شبیه به ماکروس در دنیای مکا وجود ندارد.

Astro Boy

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا

هنگامی که در سال 1963 در تلویزیون ژاپن پخش شد، Astro Boy سبکی را معرفی کرد که ما اکنون به عنوان انیمه می‌شناسیم و ژانر اصلی آن مکا بود. این انیمه یک بازگویی مدرن از پینوکیو است که فقط با یک ربات به جای عروسک خیمه شب بازی انجام می‌شود. Astro Boy اولین شخصیت انیمه‌ای بود که بیشتر بچه‌های خارج از ژاپن قبل از اینکه ژانر مکا به طور رسمی وجود داشته باشد با آن آشنا شدند.

نسخه دهه 1980 که بیشتر با این شخصیت مرتبط است، در واقع بازسازی سری قبلی می‌باشد که در دهه 1960 پخش شد. این انیمه، همراه با شخصیت اصلی خود، همچنان از طرفداران وفاداری برخوردار است و همچنان به درآمدزایی در قالب فیلم، سریال‌های انیمیشنی و فروش کالا ادامه می‌دهد. مانگای اصلی این انیمه که اولین بار در سال 1952 به صورت هفتگی منتشر شد، سرانجام در سال 2002 توسط کمیک Dark Horse به زبان انگلیسی ترجمه شد.

Gundam 00

بهترین انیمه های مکا
برترین انیمه ها با ژانر مکا

اگر انیمه گاندام وینگ با خط داستانی منسجم‌تر و تمرکز یکسان روی همه شخصیت‌های اصلی کار می‌کرد، چه می‌شد؟ این گاندام 00 است، مجموعه‌ای که رویکرد‌‌های بسیار مشابه گاندام وینگ را با حضور گروهی از پسران نوجوان در حال خلبانی لباس‌های پیشرفته و حمله به مکان‌های مختلف در سراسر جهان نشان می‌دهد. بسیار باور دارند که انیمه Gundam 00 یکی از بهترین انیمه های Mecha است.

با این حال، در مورد گاندام 00، آن گروه یک موجود آسمانی است. سازمانی که به توقف اجباری تمام درگیری‌ها در جهان با از بین بردن هر دو طرف با قدرت نظامی برتر خود اختصاص دارد. اگرچه فیلم‌های این مجموعه کمی عجیب و غریب می‌شوند، این دو برنامه تلویزیونی دارای برخی از بهترین داستان‌سرایی و طراحی‌های مکانیکی هستند که گاندام تا به حال داشته است.

Macross Frontier

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا

اگرچه انیمه Macross 7 هرگز به درستی به حق خود نمی‌رسد، خالق این داستان، شوجی کاواموری، هنوز هم با Macross Frontier در سال 2008 توانست این فرنچایز را دوباره به شهرت برساند. 50 سال پس از سری اصلی ماکروس، Frontier بر روی گروه استعماری در کشتی Macross Frontier تمرکز می‌کند.

با اذعان به محبوبیت جنبه موسیقی مجموعه اصلی، فرانتیر نه یک بلکه دو خواننده متفاوت را در خود می‌بیند: رانکا لی، دختر جوانی که برای تبدیل شدن به یک خواننده افسانه‌ای تمام تلاش خود را می‌کند. و همچنین شریل نوم، به اصطلاح “پری کهکشانی” که قبلاً در سراسر جهان شناخته شده است. هر دو دختر با آلتو سائوتوم، خلبانی که از مرز محافظت می‌کند، درگیر می‌شوند. درست زمانی که یک تهدید بیگانه جدید به نام واژرا در کهکشان (معرفی محبوب ترین و جذاب ترین انیمه هایی که در فضا هستند) ظاهر می‌شود.

Eighty-Six

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا

در لیست انیمه های مکا نباید جای انیمه جدید شایسته 86 خالی بماند. این اثر در واقع از یک لایت ناول ژاپنی با همین نام اقتباس شده است. موفقیت فصل یک انیمه باعث شد که سازندگان به سرعت فکر ساختن قسمت دوم آن نیز بیافتند.

داستان 86 درباره جمهوری سان ماگنولیا است که سال‌ها تحت سلطه کشور همسایه، امپراتوری جیادین، بودن آنها را به سمت ساخت هواپیماهایی بدون سرنشین به نام لژیون‌ها سوق داده است. دولت ادعا می‌کند که این هواپیماها بدون سرنشین هستند و هیچ خونی در طی جنگ‌ها ریخته نمی‌شود اما حقیقت کاملا متفاوت است. در واقع گروه 86 که وظیفه جنگ را برعهده دارند، گروهی از انسان‌های طرد شده از جامعه هستند که با تبعیض با آنها رفتار می‌شود.

Appleseed

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه مکا

همان هنرمندی که مسئول Ghost in the Shell است، ماسوآسومه شیرو، همچنین مانگایی را خلق کرد که پایه و اساس مجموعه انیمه Appleseed بود.  این انیمه ساخته شده توسط Gainax تا حد زیادی از اثر اصلی منحرف شده است، و فقط محیط و شخصیت‌های مانگا و انیمه موضوعات مشترک آنها هستند. با این حال، این انیمه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت و توانست به یکی از برترین انیمه های مکا تبدیل شود.

خلاصه داستان این انیمه بر روی جامعه‌ای دیستوپیایی متشکل از انسا‌ن‌ها، ربات‌ها و ترکیبی از این دو به نام بیوروئید متمرکز است. دیونان و بیارئوس، دو شخصیت اصلی این انیمه، بیوروئیدهایی هستند که سطوح مختلفی از ایمپلنت‌های رباتیک دارند و در نحوه استفاده از وسایل مکانیکی مانند لباس‌های پیشرفته مهارت بالایی دارند. ربات‌های جالب زیادی برای تماشا وجود دارد، همراه با طرح داستانی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی که به جای سوالات فلسفس که معمولاً با این ژانر مرتبط است، بر اکشن و ماجراجویی تمرکز دارد.

Mobile Police Patlabor

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های Mecha

Patlabor یک انیمه کلاسیک مشهور در دنیای انیمه است. این انیمه در واقع یکی از بهترین انیمیشن‌های دهه 90 محسوب می‌شود. مانگا Patlabor که همزمان با پخش انیمه در Weekly Shonen Sunday منتشر شد، در سال 1991 جایزه بهترین مانگا شوگاکوکان برای شونن را به خانه برد. شخصیت اصلی این انیمه، نوآ ایزومی، یکی از اعضای ویژه پلیس متروپولیتن توکیو است.

در یک جدول زمانی متفاوت، ربات‌هایی که به عنوان کارگر شناخته می‌شوند، کارهای زیادی را در جامعه ژاپن به دست گرفته‌اند. پلیس از Patrol Labors یا Patlabors برای مبارزه با جنایات، تروریسم و مسائل مربوط به سایر کارگران استفاده می‌کند. نوآ بهترین خلبان در بخش خود است. او مانند حیوانات خانگی‌اش به آنها محبت نشان می‌دهد و این به او اجازه می‌دهد تا بیشتر از کارهای خود بهره ببرد. Patlabor یکی از بهترین انیمه های شونن با شخصیت اصلی زن است.

در حقیقت، این انیمه بیشتر از یک سریال گاندام معمولی، با Barney Miller Show شباهت دارد. به طوری که شخصیت‌های اصلی به همان اندازه که برای حل جنایات وقت می‌گذارند، برای تهیه گزارش و تعمیر و نگهداری از ربات‌های غول پیکر خود وقت می‌گذارند. برای طرفدارانی که به دنبال انیمه‌ای هستند که بتواند علاوه بر اکشن، ماجراجویی‌های کمدی و تکه‌ای از زندگی را نیز نمایش دهد، Patlabor انیمه‌ای عالی برای تماشا است.

Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه ها با ژانر مکا

Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team یک انیمه بی‌عیب و نقص است. انیمیشن زیبای دهه 90 آن به همان اندازه که اولین بار منتشر شد، خوب است. این انیمه توانسته با کنار گذاشتن خط داستانی پیچیده و موضوعات فلسفی خسته‌کننده‌ای که بیشتر انیمه‌های مکا دارند یک داستانی را ارائه دهد که حتی بهتر از سری اصلی گاندام است.

بدون همه خلبانان با استعداد، هر رویارویی جنگی بسیار پرتنش می‌باشد و همیشه این سوال وجود دارد که کدام طرف راهی برای پیروزی پیدا خواهد کرد. با این اوصاف، این انیمه خود را بیش از حد جدی نمی‌گیرد، و می‌تواند یک رابطه عاشقانه را ناگهان وارد داستان خود کند. همچنین Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team در مورد زمان از کار افتادگی که همه سربازان (حتی آنهایی که در جنگ هستند) به طور اجتناب‌ناپذیری گرفتار شده‌اند، صحبت می‌کند.

Ghost In The Shell

بهترین انیمه های مکا
برترین انیمه های مکا

Ghost In The Shell انیمه‌ای است که الهام بخش یک نسل کامل از انیمه‌ها و فیلم‌های لایو اکشن بود. این فرنچایز از زمان نمایش اولین فیلم خود بیش از 20 سال پیش هنوز توانسته طرفداران زیادی داشته باشد. لحن و سبک دنیای انیمه از آن زمان تاکنون بسیار تغییر کرده است، اما هرگز به سطح داستان و کیفیتی که در دهه 1990 داشت، نرسیده است. فیلم‌ها و انیمه‌های زیادی وجود دارند که داستان این انیمه را روایت می‌کنند، اما Ghost In The Shell هنوز توانسته است لقب بهترین انیمه مکا را برای خود نگه دارد.

Ultraman Final

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا 2023

زمانی یک “نور بزرگ” به نام اولترامن وجود داشت که از جهان در برابر تهدید هیولاها و تهاجمات بیگانگان دفاع می‌کرد. او سال‌ها پیش ماموریت خود را به پایان رساند و متعاقباً از زمین خارج شد. پس از پایان کار اولترامن، بشریت از عصر رفاه استقبال کرد، اما جهان دوباره به قدرت “نور بزرگ” نیاز دارد.

این بار یک قهرمان جدید در قالب یک دانش آموز دبیرستانی با اندازه معمولی ظاهر می‌شود که کت و شلوار فلزی پوشیده است. او شینجیرو هایاتا می‌باشد، پسر شین هایتا، مردی که زمانی اولترامن بود و او در تلاش است تا اولترامن نسل جدید شود.

Nier: Automata

بهترین انیمه های مکا
بهترین انیمه های مکا 2023

اقتباس انیمیشنی بازی NieR: Automata (2017)، جایی که یک جنگ طولانی مدت در زمین پسا آخرالزمانی (بهترین انیمه های آخرالزمانی) بین اندروید و ماشین‌ها به زودی حقیقت جهان را آشکار می‌کند.

Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury

بهترین انیمه های مکا 2023
بهترین انیمه های مکا 2023

انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury که با نام ژاپنی Kidou Senshi Gundam: Suisei no Majo Part 2 نیز شناخته می‌شود، یک انیمه جدیدی از فرنچایز Mobile Suit Gundam می‌باشد. هنوز اطلاعات زیادی درباره داستان این انیمه منتشر نشده است. انتظار می‌رود این انیمه در ماه آوریل منتشر شود.

Gridman Universe

بهترین انیمه های مکا 2023
بهترین انیمه های مکا 2023

انیمه Gridman Universe یک انیمه تازه سال 2023 است که به صورت فیلم سینمایی منتشر می‌شود. استودیویی که ساخت این فیلم انیمه‌ای (جذاب ترین فیلم های انیمه با بالاترین امتیاز در سایت MyAnimeList) را بر عهده گرفته است، استودیو Sunrise می‌باشد. هنوز اطلاعات زیادی درباره داستان این انیمه منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های مکا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “بهترین انیمه های مکا در سال 2023 و تمام دوران

  1. آخه نئون کجاش باحال بود .
    اون که با یه قصابی برابری میکرد
    اون شخصیتی هم که عکسش رو گذاشتید مثل گوشت قربونی تیکه تیکه میشه و میمیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *