10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند + [عکس و تحلیل]

در نگاه دنبال کنندگان صنعت سینما، نظر منتقدان همیشه مورد قبول نیست. این افراد گاهی اوقات بدون توجه به گیشه فروش یا نظر تماشاگران نقدهای سنگینی درباره فیلم‌ها می‌نویسند که مورد تایید خیلی‌ها نمی‌باشد. در ادامه شما را با 10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند آشنا خواهیم کرد.

مثال واضح این ناهماهنگی بین منتقدان و دنبال کنندگان سینما، فیلم موربیس (2022 Morbius) است. تنها با امتیاز 16% در سایت Rotten Tomatoes ثابت کرده که حتی فیلم‌هایی که مورد هجمه منتقدین قرار می‌گیرند می‌توانند مورد استقبال فراوان قرار گیرند.

10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند از نگاه سایت فیگار

فهرست عناوینی که در ادامه نوشتار 10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند خواهید خواند به شرح زیر است:

10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند

در ادامه با ما همراه بمانید تا به آن ده فیلمی که از نگاه سایت فیگار مهم‌تر بودند و از نظر منتقدان به شدت بد، به شما معرفی کنیم.

سلطنت آتش Reign Of Fire (2002)

10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند

این فیلم با نقش آفرینی دو ابر ستاره هالیوودی، مثیو مکانهی (Matthew McConaughey) و کریستین بیل (Christian Bale) و به کارگردانی راب بومن (Rob Bowman) روی پرده رفت. حماسه سازی فیلم سلطنت آتش تمام عناصری که باعث تحسین و رضایت منتقدان می‌شوند را در برداشت ولی متاسفانه اینگونه اتفاق نیفتاد. اکثر منتقدان با بی‌مهری به نقد این فیلم پرداختند و در سایت معتبر  Rotten Tomatoesدر مجموع توانست نمره‌ی ناچیز %42 را ثبت کند.

با وجود اینکه نقش‌آفرینی بازیگران اصلی فیلم توانسته بود مورد تحسین ناقدان قرار گیرد ولی این امر هم باعث تغییر نظر کلی آن‌ها نشد. به نظر آن‌ها این فیلم با وجود هزینه بسیار بالای ساخت آن یک شکست بزرگ است. ولی فیلم سلطنت آتش طرفداران زیادی هم دارد که به نظرشان جلوه‌‌های ویژه و استفاده از تکنولوژی CGI برای نشان دادن اژدها و صحنه‌های نبرد میان آن‌ها بیسار جالب بود و هر کسی که به داستآن‌های اژدها علاقه دارد را پای صفحه نمایش میخکوب می‌کنند.

بدون شک هر کسی که پای این فیلم و نقش‌آفرینی این دو غول هالیوود بنشیند از دیدن این فیلم لذت شایانی خواهد برد. از ابتدا تا انتهای فیلم هیجان فیلم بالاست و فضای فیلم به طوری طراحی شده که جنگ با اژدها را به خوبی نشان می‌دهد. همه جا آتش زبانه می‌کشد و دود چشم‌ها را می‌سوزاند. ولی با این همه نکات مثبت جزء فیلم‌هایی که تنفر منتقدان را به همراه داشت، شد.

زنی در آب Lady in the Water (2006)

10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند

این فیلم به کارگردانی M. Night Shyamalan کارگردان معروف هندی آمریکایی در سال 2006 ساخته شد. فیلم درباره زنی بود که در زیر یک مجتمع مسکونی زندگی و از راه کانال‌های آب و استخر تردد می‌کرد. منتقدان، کوچک و بزرگ به این فیلم رحم نکردند و آن را مورد انتقاد شدید قرار دادند. تماشای این فیلم واقعا آسان نیست چون فضای خسته کننده و نقش آفرینی بازیگران بطوری است که یاس و نا امیدی را به ارمغان می‌آورد. این بدون شک سبک خاص این فیلم است.  پس شاید کمتر کسی توقع داشت این فیلم در سایت (Rotten Tomatoes) چیزی بیشتر از %25 عایدش شود. با این اوصاف باید فیلم زنی در آب را هم به لیست بهترین فیلم‌هایی که منتقدان از آن ها متنفرند اضافه کنیم.

ولی فیلم‌های M. Night Shyamalan همیشه مورد تحسین قشر خاصی از جامعه قرار می‌گیرند و این امر در مورد فیلم زنی در آب هم صادق است. معمولا فیلم‌های این کارگردان باتجربه همیشه فروش خوبی داشته‌اند که باعث می‌شود نظر منتقدان دیگر آنچنان تاثیر نکند. چون معنی فروش بالا یعنی استقبال تماشاگران از فیلم و این برای کسانی که دنبال تماشا کردن یک فیلم جدید هستند باید کافی باشد.

Tenacious D In the Pick of Destiny (2006)

10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند

به دنبال موفقیت بسیار بالای فیلم مدرسه راک (School of Rock 2003)، جک بلک (Jack Black) بیشتر از آنکه به عنوان یک آهنگساز برجسته شناخته شود در بازیگری معرف شد. در این فیلم جک بلد در کنار یکی از عضوهای بند Tenacious D به ایفای نقش می‌پردازد. این فیلم با وجود بازیگری و ایفای نقش بسیار خوب جک بلک که در صنعت طنز همتا ندارد، جز فیلم‌هایی که تنفر منتقدان را به همراه داشت شد.

این فیلم با بی‌اشتیاقی از طرف منتقدان مورد بحث قرار گرفت و منجر شد نمره‌ای بالاتر از%52 از سایت Rotten Tomatoes نگیرد. ولی منتقدان مانع استقبال این فیلم توسط تماشاگران نشدند و همچنان جک بلک و سبک خارق العاده و بی‌نظیرش در ایفای نقش توانست گروه زیادی از مردم را پای این فیلم بنشاند. به شخصه از دیدن این فیلم و هر فیلمی که این بازیگر دوست داشنتی در آن با روش‌های غیر متعارف بازیگری‌اش به ایفای نقش می‌پردازد لذت می‌برم.

دنیای آب Waterworld (1995)

10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند

فیلم دریایی کوین راینالد (Kevin Reynold) که از اول تا آخر فیلم روی آب فیلمبرداری شده، آینده‌ی خیالی انسان بعد از آب شدن یخچال‌ها و زیر آب رفتن زمین را به تصویر می‌کشد. با این وجود این فیلم توسط متنقدان به طرز فاجعه باری تخریب شده است چون به نظر آن‌ها این فیلم محتوای خاصی برای تماشاگر ندارد. دلیل دوم هم اینکه در ساخت این فیلم سرمایه زیادی صرف شده که منتقدان به موفقیت فیلم و میزان هزینه‌های آن هم شاکی بودند.

ولی با وجود این همه حمله‌های منفی، فیلم دنیای آب با نقش آفرینی کوین کاسنر (Kevin Costner) که یکی از برجسته‌ترین بازیگران عرصه سینمای هالیوود است -برنده دو جایزه جایزه اسکار (جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین بازیگر مرد)  برای فیلم “رقصنده با گرگ 1991”- به یک درجه از مقبولیت میان طرفداران این بازیگر قرار گرفته که فن بیس متعصب خاص خود را تشکیل داده است. با تماشا کردن این فیلم ناگزیر از جلوه‌های خیالی زندگی کردن انسان روی آب لذت خواهید برد. نظر منتقدان هرچه باشد این فیلم قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد.

لژیون Legion (2010)

10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند

پاول بتانی (Paul Bettany) یکی از سرشناس‌ترین بازیگران بریتانیایی است که در فیلم‌های مطرح فراوانی هنرنمایی کرده است. او در این فیلم نیز با هنرنمایی بی نقصش به تصویر سازی نقش اصلی فیلم پرداخته است. این فیلم هیجان انگیز که پاول بتانی نقش یک فرشته را ایفا می‌کند مملو از صحنه‌های اکشن و جالب است که شاید همین امر باعث شده به مذاق منتقدان خوش نیاید. چون به نظر آن‌ها بدون این صحنه‌ها درونمایه فیلم تهی می‌شود.

ولی به نظر خیلی از طرفداران این فیلم، فرشته‌ای که با تیر‌اندازی و و حرکات جالب و پرواز کردن‌های مکررش در طول فیلم باعث شده فیلم زیبایی‌های خود را داشته باشد. در هر صورت به ندرت در سینما چنین نمایشی ار فرشته به تصویر کشیده شده است.

Constantine (2005)

10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند

کانستنتین بدون شک یکی از بهترین فیلم‌هایی است که درباره‌ی ماورای طبیعت و اتفاقات سوپرنچرال تا به حال ساخته شده است. مشخص نیست چرا منتقدان این فیلم را مورد بی مهری قرار داده‌اند. چون در سایت  Rotten Tomatoes این فیلم فقط توانسته %46 درصد امتیاز کسب کند که از نظر خیلی‌ها یک بی عدالتی تمام عیار است.

تجربه ثابت کرده منتقدان به ایده‌های جدید و جسورانه می‌تازند تا بال و پر آن‌ها را قبل از رشد بچینند. در این فیلم کیانو ریوز (Keanu Reeves) در نقش جن گیر، پیتر ستورماره (Peter Stormare) در نقش شیطان و تیلدا سوینتون (Tilda Swinton) در نقش جبرائیل که هم در هیئت مرد و هم در هیئت زن به ایفای نقش پرداخته است. شاید همین امر باعث برانگیختن خشم منتقدان شده باشد. کانستنتین به یکی دیگر از بهترین فیلم‌هایی که منتقدان از آن ها متنفرند تبدیل شده است.

ولی هرچه این منتقدان بنویسند نمی‌توانند از جذابیت این فیلم قابل تامل بکاهند. از ابتدا تا انتهای این فیلم مملو از حوادث اسرارآمیز دنیای فرشتگان، آثار مقدس مانند آب مقدس و صلیب به وفور مشاهده می‌شود که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

Battle: Los Angeles (2011)

10 فیلم که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلم که منتقدان از آن ها متنفر بودند

فیلم نبرد لس آنجلس یکی دیگر از فیلم‌های موفقی است که متاسفانه نتوانست نظر منتقدان را جلب کند. این فیلم با وجود ستاره‌های خود در گیشه فروش توانست موفقیت‌های بالایی را رقم بزند ولی در سایت Rotten Tomatoes فقط توانست %37 درصد امتیاز کسب کند.

به نظر طرفداران این فیلم گوش دادن به حرف منتقدان سر اینکه چه فیلمی لایق صرف کردن وقت است کاری بیهوده است. یعنی اگر کسی از دیدن این فیلم لذت کافی را ببرد دیگر حرف هیچ منتقدی برای این شخص خریدار ندارد. این فیلم اکشن که از سر و پایش هیجان می‌بارد، برای کسانی که می‌خواهند برای گذراندن اوقات فراغت خود فیلم تماشا کنند انتخاب بسیار خوبی می‌تواند باشد.

The Boondock Saints (1999)

10 فیلم که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلم که منتقدان از آن ها متنفر بودند

این فیلم با نقش آفرینی ویلیام جیمز دافو (William James Dafoe) و به کارگردانی تروی دافی (Troy Duffy) در سال 1999 بر روی پرده‌های سینما رفت. ولی به زودی مورد بدگویی توسط منتقدان قرار گرفت. این فیلم بسیار سریع و گیج کننده باعث شد که ابداع آن توسط منتقدان کم شمرده شود و با نمره بسیار ناچیز %28 در سایت Rotten Tomatoes  به کار خود پایان دهد.

ولی آیا فیلمی که ما را به تامل و تفکر برانگیزد استحقاق حداقل یک بار تماشا کردن را ندارد؟ خوشبختانه بر خلاف منتقدان، دنبال کنندگان بی‌طرف بودند و با نقش آفرینی آقای دافو در این فیلم ارتباط خوبی برقرار کردند. به نظر خیلی از این دنبال کنندگان ویلیام جیمز دافو در این فیلم یکی از بهترین بازیگری‌هایش را انجام داده است که متاسفانه مورد تحسین قرار نگرفت.

Rambo (2008)

10 فیلم که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلم که منتقدان از آن ها متنفر بودند

مجموعه فیلم‌های رامبو ده‌ها سال است که باعث سرگرمی نسل‌های زیادی شده است. در این فیلم از اتقاقات ریز و درشت گرفته تا انتقام‌های خونی وجود دارد. تفنگ، چاقو، شمشیر و تیر و کمان و هزاران نوع اسلحه‌های جالب دیگر در فیلم‌های رامبو به وفور مشاهده می‌شود. صحنه‌های کشت و کشتار در این فیلم سبک منحصر به فرد خود را دارد و هر بیننده‌ای را سرگرم می‌کند. ولی شاید تغییر نکردن سبک فیلم در چهار نسخه خود باعث شده که منتقدان دل‌سرد شوند و به عملکرد فیلم در سایت Rotten Tomatoes فقط %37 امتیاز بدهند.

ولی تماشاگران این فیلم به خوبی هدف از ساخت این فیلم را دریافته‌اند. آن‌ها به خصوص از سکانس آخر فیلم به خوبی یاد می‌کنند که به چه صورت توانست دهان همه بینندگان پای پرده‌های سینمایی و تلویزیون را باز نگه دارد و پایانی همراه با شادی رقم بزند.

Pandorum (2009)

10 فیلم که منتقدان از آن ها متنفر بودند
10 فیلم که منتقدان از آن ها متنفر بودند

فیلم ترسناک و علمی تخیلی پندورم در سال 2009 بعد از اکران مورد حمله و واکنش‌های شدیدی از منتقدان شد. این فیلم به تقلید از”موجود فضایی” فیلم معروف ریدلی اسکات پرداخته بود تا بتواند یک تجربه ترسناک و علمی تخیلی دیگری را رقم بزند. به نظر منتقدان این فیلم نتوانست آنطور که باید هیجان تماشاگر را برانگیزد. پندورم در سایت Rotten Tomatoes به نمره ناچیز %30 بسنده کرد.

شاید زیر سایه فیلم ریدلی اسکات قرار گرفتن این فیلم دلیل اصلی نظرات منتقدان باشد ولی تماشاگران این فیلم کاملا با منتقدان مخالفند چون به نظر آن‌ها این فیلم به خودی خود مستقل است و توانسته به وسیله نقش‌آفرینی هنرمندانش جایی برای خود در دل بینندگان باز کند.

در ضمن، مگر در هالیوود چند فیلم ترسناک و علمی تخیلی که در آن از موجودات فضایی استفاده شده وجود دارد که به راحتی از تماشای این فیلم دست برداریم!.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 فیلمی که منتقدان از آن ها متنفر بودند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *