بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک ؛ چه کسی از لحاظ فناوری برتر است؟

برخی طرفداران دی سی و مارول تونی استارک و بروس وین را شبیه به هم میدانند. حال می خواهیم بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک را انجام دهیم.

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک منجر به مزیت آشکار تنها برای یک قهرمان می‌شود. زره‌های مرد آهنی گواه این است که اختراعات می‌توانند فرد را به یک ماشین مبارزه با جرم و جنایت یک نفره تبدیل کنند. بتمن غاری ساخته است که از ماشین آلات علمی استفاده می‌کند که او در جنگ علیه جرم و جنایت اصلاح کرده یا سفارش داده است. بتمن و مرد آهنی از روش‌های بسیار متفاوتی برای متوقف کردن شروران استفاده می‌کنند؛ اما گاهی اوقات رویکردهای آن‌ها مشابه است.

همه‌ی مقاله‌های ابرقهرمانی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم ابرقهرمانی

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک

  • تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک

در ادامه قرار است بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک می‌تواند بسیار جالب باشد. با این حال، صرف زمان کمی برای بررسی استفاده‌های مربوط به بتمن و مرد آهنی از فناوری، منجر به یک مزیت آشکار برای تنها یک قهرمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تعداد لباس‌های خفاشی از مجموعه زره‌های گسترده مرد آهنی بیشتر است

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک

یکی از مقایسه فناوری های تونی استارک و بروس وین در لباس آن‌ها بوده است. لباس‌های خفاشی بتمن یک مزیت تاکتیکی در برابر دشمنانش ارائه می‌کنند؛ زیرا برای محیط‌ها و دشمنان خاص سازگار هستند. بتمن برای اولین بار لباس خود را زمانی که با تهدید درنده یاغی روبرو شد، زره پوش کرد و اخیراً لباسی ساخته است که از گرما برای بریدن سلاح‌های سرد Mr. Freeze استفاده می‌کند. از آنجایی که بسیاری از لباس‌ها در جنگ نابود می‌شوند، مجموعه بتمن محدود است.

اولین لباس تونی استارک با استفاده از قطعات موقت در زمانی که او زندانی بود ساخته شد. این یک مدل درهم و اصلاح نشده بود که استارک برای تبدیل شدن به مرد آهنی از آن استفاده کرد. به تدریج، او شروع به اصلاح آن کرد تا کارآمدتر و مؤثرتر شود. اولین تغییر آرایشی بود و لباس را به جای خاکستری طلایی کرد. مدل‌های بعدی شامل موشک‌های هوشمند، یک توپ پروتون و نسخه‌هایی بود که برای محیط‌های خاص ایجاد شدند. از آنجا که اعداد مهم هستند؛ اما با در نظر گرفتن مجموعه گسترده 61 مرد آهنی می‌تواند او برنده این مقایسه باشد.

Batarang به اندازه Repulsors همه کاره نیست

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
مقایسه فناوری های تونی استارک و بروس وین

یکی دیگر از فناوری های تونی استارک و بروس وین Batarang و Repulsors است. بترانگ‌های بتمن امتداد بدن او هستند. شکل آن‌ها مانند خفاش و تیغ تیز است. برخی حتی می‌توانند فلز و سنگ را برش دهند. هنگامی که او یک بترنگ پرتاب می‌کند، تقریباً هرگز علامت خود را از دست نمی‌دهد. در مقام مقایسه، دافعه‌های مرد آهنی، انفجارهای کنترل شده‌ای از قدرت خام از راکتور قوس الکتریکی هستند که لباس او را نیرو می‌دهد.

هنگامی که آن‌ها از دست‌ها و سینه او شلیک می شوند، مرد آهنی می‌تواند یک سپر ایجاد خواهد کرد یا یک پیچ پالس شلیک کند. دافعه‌های موجود در پای لباس او به مرد آهنی اجازه پرواز می‌دهند. در حالی که بتمن برای پرتاب باترنگ به دستانش نیاز دارد، مرد آهنی می‌تواند از دست‌ها، پاها و قفسه سینه‌اش انفجارهای دفع کننده شلیک کند. برنده واضح این یکی Iron Man است.

بهترین کمیک های بتمن

شعله افکن مرد آهنی بسیار ضعیف تر از شغله افکن بتمن است

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
فناوری های تونی استارک و بروس وین

اولین لباس زرهی مرد آهنی بسیار ابتدایی بود و فقط شامل چند سلاح بود. بزرگ‌ترین نقطه قوت آن حجم عظیم و نیروی خامی بود که به تونی استارک می‌داد. بعداً استارک یک پرتاب کننده شعله کوچک به تجهیزات زره خود اضافه کرد. Jean-Paul Valley پس از شکسته شدن کمر بروس وین توسط بن برای مدت کوتاهی تنها بتمن بود.

Valley لباس بتمن را با سلاح‌های خشونت آمیز مانند شعله افکن و یک جفت دستکش که مانند یک تفنگ باترانگ شلیک می‌کرد، ارتقا داد. با این حال، بروس از این که شعله افکن در برابر هر چیزی که او ایستاده است، بسیار عصبانی بود، این باعث شد که او سفر را برای بازپس گیری لباس خود آغاز کند. بر اساس این که بروس چقدر خطرناک فکر می‌کرد، شعله افکن بتمن برنده این دور است.

هواپیماهای جنگی نمی توانند مرد آهنی را در جنگ تن به تن هوایی شکست دهند

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
نگاه تخصصی به تکنولوژی های تونی استارک و بروس وین

نگاه تخصصی به تکنولوژی های تونی استارک و بروس وین می‌تواند لباس مرد آهنی باشد. لباس آیرون من مانند یک جت جنگنده کوچک یک نفره عمل می‌کند. می‌تواند به سرعت 5 ماخ برسد در حالی که هنوز می‌تواند با تجهیزات چشمگیر خود را با دقت شلیک کند. ابعاد لباس به قدری کوچکتر از هواپیماهای استاندارد و جت‌های جنگنده نظامی است که مانورپذیری استارک حتی برای Batplane تقریباً غیرممکن خواهد شد.

Batman’s Batplane اولین بار در سال 1939 در کمیک ظاهر شد. این یک Batgyro بر اساس هلیکوپترهای اولیه در زمانی بود که او در اروپا کار می‌کرد. به زودی یک هواپیمای بتمن با بال ثابت دنبال شد؛ اما برخلاف فیلم بتمن در سال 1989 توسط تیم برتون، این هواپیما به ندرت سلاح حمل می‌کرد. در نتیجه، در این نبرد تن به تن هوایی، مرد آهنی در صدر قرار می‌گیرد.

Batcave فناوری خطرناک‌تری نسبت به کارگاه مرد آهنی دارد

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک

یکی دیگر از تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک که می‌توان آن ها را برزرسی کرد، Batman’s Batcave است که یک مجتمع امن بوده و یونیفرم‌ها، وسایل نقلیه و سلاح‌های او را در خود جای داده است. آنقدر امن است که بتمن تنها جایی که خطرناک‌ترین سلاح‌های دشمنانش را در آن نگه داری می‌کند.

کارگاه مرد آهنی جایی است که او هر نسخه از لباس مرد آهنی خود را می‌سازد. ابزارهایی که در اختیار دارد می‌تواند تقریباً هر چیزی را که تخیل استارک تداعی می‌کند ایجاد کند؛ اما تمایل استارک به راحتی بیش از امنیت، آن را آسیب‌پذیر می‌کند. به راحتی می‌توان فهمید که چرا Batman’s Batcave برنده این مرحله از رقابت است.

Bat-Submarine با Iron Man’s Hammerhead Armor همخوانی ندارد

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک

اولین استفاده بتمن از یک وسیله نقلیه زیر آب، یک Batplane تغییر یافته بود که زیر آب قرار می‌گرفت. با این حال، اولین کشتی طراحی شده برای ماجراجویی‌های زیر دریا، Sub-Batmarine نام داشت. دومین زیردریایی خفاش از یک زیردریایی جیبی دریایی استفاده کرد که از یک شرکت نجات قرض گرفته شده بود. تنها ویژگی متمایز آن یک نماد خفاش در جلو و یک پرتابگر شبکه بود.

لباس استاندارد مرد آهنی می‌تواند برای مدت کوتاهی قبل از اتصال کوتاه به زیر آب برود، برخلاف Mark 37 که مخصوص ماموریت‌های اعماق دریا با سرعت بالا طراحی شده است. همانطور که صنایع دستی زیر آب بتمن زیبا هستند، لباس سر چکشی مرد آهنی با سلاح‌های استاندارد و میدان الکتریکی آن برندگان آشکار هستند.

Bat Sonic Rifles بتمن در برابر Sonic Taser مرد آهنی بسیار قوی هستند

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
مقایسه فناوری های تونی استارک و بروس وین

یکی دیگر از مقایسه فناوری های تونی استارک و بروس وین ، در Dark Knight Returns است. وقتی که بتمن در مقابل سوپرمن قرار گرفت و اولین سلاحی که کشید، یک توپ صوتی بود که به اندازه کافی قدرتمند است که کال ال را خون دماغ کند. همچنین یک جفت تفنگ صوتی همچنین به بتمن در مبارزه با خفاش‌های جهش‌یافته در Detective Comics Vol. 2 #19 توسط جان لایمن و جیسون فابوک وجود داشت.

در فیلم Iron Man Obadiah Stane نشان می‌دهد که چگونه استارک Industries یک تیزر صوتی ایجاد کرده است و از آن برای فلج کردن تونی استارک استفاده می‌کند. مرد آهنی می‌توانست به راحتی تیزر را در زره خود بگنجاند. با این حال، از آنجا که او برای استفاده از آن نیاز به نزدیکی خاصی دارد و بتمن می‌تواند صداهایش را از فاصله دورتر شلیک کند. سلاح های شوالیه تاریکی در این دور پیروز می‌شوند.

جارویس بت کامپیوتر را شکست می دهد

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
فناوری های تونی استارک و بروس وین

Batman’s Batcomputer یکی از قدرتمندترین پردازنده های موجود است. با این حال، تلاش بتمن برای هوش مصنوعی یا AI منجر به فاجعه‌بار Brother Eye و مرگ Blue Beetle شد. از سوی دیگر، مرد آهنی توانست بر اساس شخصیت خود، جارویس، هوش مصنوعی خود را بسازد. جارویس ترکیبی از ثروت عظیمی از دانش بود که توسط کامپیوترهای استارک Industries جمع آوری و ایجاد شد و با ذکاوت خارق العاده خدمتکار وفادار Iron Man ساخته شد. ترکیبی از داده‌های خام مرد آهنی و تجربیات زندگی، رابطه و درک ایجاد شده با تونی استارک، جارویس را به محبوبیت تبدیل کرده است.

سرعت حرکت لباس مرد آهنی به لباس درونی بتمن نیست

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
نگاه تخصصی به تکنولوژی های تونی استارک و بروس وین

یکی دیگر از فناوری های تونی استارک و بروس وین ، لباس Hyper Velocity مرد آهنی سریعترین لباس در مجموعه اوست و می‌تواند حرکات او را تا 150 درصد افزایش دهد. همچنین دارای یک ویژگی جالب است که یک کپی از مغز تونی استارک در حالی که او در لباس است می‌سازد. این طراحی تضمین می‌کند که حتی اگر استارک در نبرد بمیرد، لباس با استفاده از تمام تجربه‌اش برای پیروزی به مبارزه ادامه خواهد داد.

طرفداران این ویژگی را پروتکل آوالون می‌نامند. لباس درونی بتمن به او امکان دسترسی به هشت مجموعه قدرت مختلف را می‌دهد که مشابه آن دسته از قهرمانانی است که او در کنارش جنگیده است. حالت Speed ​​Force به همان منبعی دسترسی دارد که به فلش قدرت می‌دهد و به کاربر اجازه می‌دهد تا فراتر از سرعت انسان حرکت کند. از آنجایی که فلش می‌تواند سریع‌تر از سرعت صوت و نور حرکت کند، توانایی بتمن برای دسترسی به همان نیرو، او را ابتدا از خط پایان عبور می‌دهد.

زره Remote مرد آهنی بر زره Super Heavy غلبه می کند

بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک
بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک

نگاه تخصصی به تکنولوژی های تونی استارک و بروس وین ، هنگامی است که سیستم عصبی تونی استارک از مردگان بازگشت و برای بهبودی به زمان نیاز داشت، از واحد حضور دورنمای عصبی عصبی یا NTU استفاده کرد تا جای خود را به عنوان مرد آهنی بگیرد. برخلاف لباس‌های کنترل‌شده از راه دور که در Iron Man 3 دیده می‌شود، NTU برای یک شخص طراحی نشده است، بلکه برای گرفتن جای پوشنده طراحی شده است.

لباس فوق سنگین، معروف به Rookie، توسط Power Tech، برای کسی ساخته شد که جای بتمن را پر کند و جیمز گوردون پا به کفش‌های فلزی آن گذاشت. زره Rookie می‌تواند نامرئی شود، قدرت کاربر را افزایش دهد و با یک دفیبریلاتور خودکار کمک‌های پزشکی ارائه دهد. هر دو لباس برای نسخه اصلی مربوطه خود ایستاده اند؛ اما از آنجایی که NTU مرد آهنی بدون سرنشین است، بیشترین ایمنی را برای اپراتور ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


4 thoughts on “بررسی تکنولوژی های بروس وین و تونی استارک ؛ چه کسی از لحاظ فناوری برتر است؟

  1. « بی نام » حق گفتی
    من قشنگ یادمه یه بار تو جمع یه دی سی فن گفت بتمن از لحاظ قدرت و تکنولوژی ۱۰ قدم از ایرون من (خدا بیامرز) قوی تره
    کللل جمع منفجر شدن از خنده
    همچین چیزی محاله
    ایرون من (خدا بیامرز) اگه یادتون باشه تو اونجرز عصر ولترن یه هوش مصنوعی ساخت که بعدا بر علیهش قیام کرد کل اونجرز به زور تونستن شکستش بدن تازه یک سوم کشور به فنا رفت
    الکی نیستش که

  2. آیا مارک ۸۵ رو داری با بتمن مقایسه می کنی همش هی می گی زره ی اول زره ی اول مارک ۸۵ وسنگ های ابدیت رو بزار کنار هم ببنیم بتمن قوی تره یا مرد آهنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *