نقد فصل دوم سریال تد لاسو (Ted Lasso) ؛ یک کمدی شوخ و شنگ

[yasr_overall_rating]این سریال بعد از پخش تبدیل به یکی از موفق‌ترین های سرویس تازه‌ تاسیس اپل تی‌وی ‌پلاس شده است. با ما در فیگار و نقد فصل دوم سریال تد لاسو همراه باشید.

یک کمدی ورزشی شوخ و شنگ که که تماشایش در این روزهای قرنطینه‌ای توصیه می‌شود. در نوشتار نقد فصل دوم سریال تد لاسو می‌خواهیم به بررسی این سریال از اپل تی وی و برادران وارنر بپردازیم. سریالی طنز به اسم تد لاسو که یکی از جدیدترین سریال‌های اپل تی وی با همکاری برادران وارنر است. نقد سریال تد لاسو فصل دوم برای ما که نقد می‌نویسیم هم از عجیب‌ترین و دیدنی‌ترین ساختارهای کمدی برخوردار بود؛ حتما برای کسانی که از سریال های کمدی خوششان نمی‌آید بشدت جذاب به نظر می‌رسد.

جیسون سودیکیس یکی از خالقان سریال و بازیگر نقش تد لاسو در این سریال است که مسولیت فنی و هنری این سریال به عهده او می‌باشد. وی شخصیتی خلق کرده است که نمی‌توان همزاد پنداری نکرد. یک مربی فوتبال که می‌خواهد مفهوم کار تیمی و گروهی را احیا کند که می‌توان در کنار هیجان و خنده درس مثبتی از این سریال بگیریم. در ضمن شما می‌توانید از بهترین کانال تلگرامی دانلود فیلم و سریال – فیگار و همچنین مطلب بهترین سایت های دانلود فیلم و سریال که در سایت فیگار برای شما معرفی شده اند اقدام به دانلود این سریال بکنید و از دیدنش لذت دو عالم را ببرید.

نقد فصل دوم سریال تد لاسو

یک کمدی شوخ و شنگ

نقد سریال تد لاسو , نقد تد لاسو , سریال تد لاسو , تد لاسو , بررسی سریال تد لاسو , بررسی تد لاسو , بررسی Ted Lasso , بررسی سریال Ted Lasso , نقد سریال Ted Lasso , نقد Ted Lasso
نقد تد لاسو , بررسی سریال تد لاسو , نقد فصل دوم سریال تد لاسو , نقد سریال تد لاسو فصل دوم

خلاصه داستان تد لاسو از این قرار است که تد لاسو به عنوان یک مربی فوتبال آمریکایی برای شغلی که هرگز در خواست نداده، کیلومترها از کشورش دور می‌شود تا هدایت یک تیم لندنی به نام afc richmond را در لیگ برتر به عهده بگیرد. ربکا مالک باشگاه در اقدامی عجیب بخاطر مشکلی که با همسر سابق خودش داشت سرمربی پیشین تیم را به دلیل رفتار زن‌ستیزانه، نتایج ضعیف و گذراندن یک فصل متوسط اخراج می‌کند و شخصیت تد لاسو که هیچ سابقه‌ی سرمربی‌گری‌ای ندارد را به عنوان جایگزین او برمی‌گزیند.

البته او سابقه‌ی موفقی در هدایت یک تیم فوتبال آمریکایی در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد. تد در اولین فصل حضورش در تیمی از لیگ دسته دوم فوتبال آمریکایی توانسته آن‌ها را به اولین مقام کشوری خود برساند. شخصیتی که نه بخاطر توانایی‌های مربی‌گری‌اش بلکه به دلیل پخش ویدئوهای شاد عجیب و غریب و پر هیجانی که با بازیکنان تیمش انجام می‌دهد، فردی شناخته شده است. آدمی که به قول یکی از طرفدرانش اسطوره‌ی کارهای احمقانه است.

یکی از ویژگی هایی که این سریال را جذاب میکند شخصیت خود تد لاسو است که خیلی ساده و صادق می‌باشد که نشان میدهد هنوز همچین انسان هایی در دنیا وجود دارند.

نکته دیگر رفتار تد لاسو با بازیکنان تیمش است که با فرهنگ های متفاوت روبرو است که از نقاط مختلف جمع شده‌اند و تشکیل یک گروه را داده اند. که حالا یک مربی مثل تد لاسو آمده و میخواهد انها را مدیریت کند و که میتوان مشکلات تشکیل گروه و منسجم بودن را حل کرد.


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی 2021

بهترین مینی سریال های کره ای


یک نکته دیگر طرفداران انگلیسی علیه شخصیت بیگانه است. زمانی که تد لاسو وارد این کشور و این تیم میشود میبینیم که نمیتوانند افراد خارجی را قبول کنند به او فحش میدهند و نمیپذیرند و مدام مورد آزار و اذیت کلامی و حتی مورد تمسخر قرار میگیرد. ولی رفته رفته رفتار خود تد لاسو با آدم‌های اطرافش باعث میشود که تمام رفتارها تبدیل به رفتاری مودبانه و با احترام شود. حتما همراه ما با نوشتار بررسی سریال تد لاسو باشید تا بیشتر در رابطه با این سریال بدانیم.

بررسی Ted Lasso , بررسی سریال Ted Lasso , نقد سریال Ted Lasso , نقد Ted Lasso
بررسی سریال Ted Lasso , نقد سریال Ted Lasso , نقد فصل دوم سریال تد لاسو , نقد سریال تد لاسو فصل دوم

تد لاسو هرچند غریبه‌ای در دنیای فوتبالی لیگ جزیره است اما چیزهایی در چنته دارد که به انگلیسی‌های کله شق دور و بر خود و همچنین بازیکنان خارجی تیمش بیاموزد. تد به عنوان یک آمریکایی کمی خل‌وضع ارزش‌های آشنای جامعه‌ را با خود به انگلیس می‌آورد.

یکی از جالب ترین اتفاق هایی که در سریال می‌افتد زمانی است که تد لاسو اولین قرارش با تیمش بود که میخواهد به همه هدیه دهد و هدیه چیزی نیست جز کتاب که به انتخاب خود تد لاسو بنا بر شخصیت بازیکنان اش می‌خرد و هدیه می‌دهد و سعی می‌کند شخصیت بازیکنانش را ارتقا دهد. این ارتقا اگر به دست بازیکنان است دقت کنید در طول سریال این بازیکنان تبدیل می‌شوند به شخصیت های داخل کتاب که مهارت نویسنده است با داستان نویسی بسیار زیبا و با چه دقت و ریز بینی به شخصیت پردازی و کارکترا پرداخته است.
نکته مهمی که در فیلم مشاهده میشد عشق به فوتبال است این سریال یک سریال امریکایی است ولی به واسطه یک یا دو بازیگر امریکایی در کشور انگلستان ساخته شده است.


بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های GEM TV

بهترین سریال های عربی نتفلیکس


به دو نکته مهم میتوان در این سریال اشاره کرد که یکی کارگردانی این سریال است که بحث خلاقیت است و خلق این داستان و اینکه خود جیسون که کل مسائل را بر عهده داشته که با درخشانی بالا توانسه بازیگری کند به شکلی که میتوانیم با او و شخصیت‌های دیگر همزاد پنداری کنیم. و نکته بعدی متن داستانی است. سریال اضافه گویی نمیکند این سریال با اپیزودی نیم ساعته توانسته با کیفیت تربن اپیزود را ارائه دهد که مهمترین المان های یک سریال است. و در اخر این سریال بسیار اموزنده و کمدی را پیشنهاد میدهیم ببینید و نظرات خود را درباره ی این فیلم بگویید. در ادامه با نوشتار نقد تد لاسو همراه فیگار بمانید.

بررسی Ted Lasso , بررسی سریال Ted Lasso , نقد سریال Ted Lasso , نقد Ted Lasso
بررسی سریال Ted Lasso , نقد سریال Ted Lasso , نقد فصل دوم سریال تد لاسو , نقد سریال تد لاسو فصل دوم

نقد فصل دوم سریال تد لاسو

در قسمت های جدید، تد لاسو (جیسون سودیکیس) و AFC ریچموند پس از سقوط در پایان فصل قبل به دنبال صعود به لیگ برتر هستند. البته، مربی لاسو سعی خواهد کرد با همه خوش بینی‌ها و مهربانی که در شخصیت پردازی او مشخص است این کار را انجام دهد.

بالاخره فصل دوم که یکی از موفق ترین و تحسین شده ترین مجموعه ای که تا به امروز اپل تی وی منتشر کرده است، منتشر شد. با آزادی بیشتر خلاقانه و بودجه بیشتر، در فصل جدید داستان های فرعی همه شخصیت ها، و همچنین درگیری های کوچک و پیش پا افتاده ای که باید با آنها روبرو شوند، گسترش می یابد. که باعث میشود این بار کمی تد لاسو و بیشتر ریچموند F.C. و جهان اطراف او وسعت بیشتر و بهتری داشته باشند. حقیقت این است که فصل جدید با داستانی به شکلی پر رنگ و لعاب یا پر پیمون و مشکوک آغاز میشود.

بیشتر بخوانید:

در این فصل باز با یک تیم سه نفره مربیان متشکل از تد لاسو (جیسون سودیکیس)، ریش (برندان هانت) و نیت (نیک محمد) روبرو خواهیم شد. باز در رختکن همه آنها یک دورهمی خاص را تشکیل میدهند و یکدیگر را کاملاً درک میکنند در حالی که جوک میگویند و صدای پر از تضاد لبخند را از گوشی به گوش دیگر رد و بدل می‌کنند. با این حال، پس از یک رویداد سرنوشت ساز، تد باید با حضور جدید شارون (سارا نایلز) روبرو شود، روانشناسی که تحت تأثیر تیم قرار نمی‌گیرد. اما به عنوان یک شیوه زندگی، تد تسلیم نمیشود و اصرار تقریباً طاقت فرسای او همیشه موفق میشود و محیط را به این طریق نرم کند.

با این حال، آنچه پیشرفت شخصیت ها را وسعت می‌بخشد، بحران های هویتی زیادی است که آنها با آن روبرو شدند. از یک سو، ربکا (هانا وادینگهام)، در موقعیت خود به عنوان یک زن قدرتمند، بیشتر از هرچیزی در جستجوی عشق نهایی خود است. از سوی دیگر، روی (برت گلدشتاین) سعی میکند در حالی که رابطه خود را با کیلی (معبد جونو) برای باشگاه مهم میکند، جای خود را در جهان پیدا کند.

دقیقاً همین اتفاق در مورد جیمی (فیل دانستر) رخ میدهد، که متوجه میشود که حرفه اش در خطر است، چیزی که او را وادار میکند تا فرایند رستگاری را آغاز کند که برای بیننده خوشایند است. نیت همچنین راه حل خود را دارد، در حالی که سایر اعضای مجموعه مانند هیگینز (جرمی سویفت) و فوتبالیست ها به لطف توطئه های فرعی خود موفق به کسب شهرت میشوند.

در فصل دوم تد لاسو بیشتر در اشکال خود ریسک میکند و افق های جهان خود را از نظر خلاقیت و توسعه شخصیت گسترش میدهد، بنابراین خود را به عنوان یکی از بهترین و اصلی ترین سریال های حال حاضر تایید میکند. این اتفاق به شکلی گرم، احساسی و آرامش بخش است، اما در موارد متعددی نیز از جدی و رک بودن خود دست نمیکشد. البته ما میتوانیم یکبار دیگر از ترکیب طنز و جوک های فرهنگی هوشمندانه که به مذاق همه خوش نمی آید، لذت ببریم. با این حال، اگرچه در اماکن ورزشی همه چیز باید شادی آور و پر از پویایی باشد، اما همان واقعیت در انتظار قهرمانان ما می‌تواند برعکس اتفاق بیافتد و حضور خودش را پر رنگ کند: اتفاقاتی مثل خشن، بی عدالتی، بی رحمی و اغلب تنهایی.

این جنبه به ویژه در طول فصل به لطف روابط قوی بین قهرمانان ظاهر میشود، که در خارج از کشور بیشتر از فصل اول ایجاد میشود. گواه این امر قسمت فوق العاده کریسمس است، نامزدی برای ورود به قله های برتر تاریخ، یا تمام تلاشی که نویسندگان فیلمنامه برای ارائه داستانهای کوچک بزرگ با شخصیت هایی که فریاد میکشیدند تا از لحظه شکوه خود لذت ببرند، ارائه میدهند. علاوه بر این، ادبیات داستانی بار دیگر یک هوش هیجانی و خوش بینی فوق العاده را به خوبی برنامه ریزی میکند که در اوج خود ظاهر و عمق متناسبی را به تصویر می‌کشد. در نهایت، پس از تماشای شش قسمت اول، ممکن است حس جسورانه بودن سریال را در وجودتان احساس کنید که بگوییم این سریال نسبت به نسخه قبلی خود بسیار پیشرفت کرده است.

نقد سریال تد لاسو , نقد تد لاسو , سریال تد لاسو , تد لاسو , بررسی سریال تد لاسو , بررسی تد لاسو
نقد فصل دوم سریال تد لاسو , نقد سریال تد لاسو فصل دوم

بازیگران ؛ نقد سریال تد لاسو

  • جیسون سودیکیس در نقش تد لاسو، مربی فوتبال آمریکایی که تیم دانشگاهی خود را به مسابقات دسته دوم می‌رساند. وی برای مربیگری یک تیم فوتبال در سطح اول لیگ انگلستان (ای اف سی ریچموند) انتخاب می‌شود. او در ابتدا به عنوان یک دلقک دیده می‌شود اما باهوش تر از آن است که به نظر می‌رسد. او عاشق مربیگری است و بیشتر از اینکه به برد یا باخت اهمیت دهد به احساسات دوستانش و هوادارن فوتبال اهمیت می‌دهد و دوست ندارد که کسی را ناراحت کند.
  • برت گلدشتاین در نقش روی کنت ستاره سابق باشگاه‌هایی همچون چلسی، ستاره ای پیر و غالباً عصبانی با کوله باری از تجربه و افتخارت که سال‌ها پیش عناوین بزرگی را از آن خود کرده‌است و کم‌کم به پایان فوتبالش نزدیک می‌شود، او در طول سریال مدام با جیمی تارت ستاره جوان تیم بحث و جدل دارد.
  • هانا وادینگهام در نقش ربکا ولتون، مالک جدید AFC ریچموند است که در نتیجه طلاق از همسرش می‌خواهد تیم را منحل کند زیرا این تنها چیزی بود که همسر سابقش دوست داشت.
  • جرمی سوئیفت در نقش هیگینز، مدیر اجرایی تیم که به خانم ولتون کمک می‌کند تا تیم را خراب کند. او آرام آرام با دیدن کارها و روشهای تد لسو دلسوز او می‌شود و طرف او را می‌گیرد.
  • نیک محمد در نقش ناتان شلی، تدارکاتچی تیم که اعتماد به نفس کافی ندارد اما چیزهای زیادی در مورد فوتبال می‌داند. تد او را “Nate the Great” صدا می‌کند و به او اعتماد به نفس ویژه ای می‌دهد او ستون اصلی تاکتیک‌های AFC ریچموند تد لاسو است.
  • فیل دانستر در نقش جیمی تارت، ستاره جوان و درحال ظهور ریچموند است که به‌طور قرضی از تیم منچستر سیتی جذب شده‌است. او شخصیتی خودخواه و مغرور دارد که فقط خودش را می‌بیند و به هیچ‌کدام از بازیکنان تیم و سرمربی احترام نمی‌گذارد. تد لسو برای احیای ای اف سی ریچموند سعی در تغییر شخصیت او دارد تا به تیم کمک کند.
  • برندن هانت در نقش ریش مربی، دستیار و دوست دیرینه لاسو است که یکی از جذابترین شخصیت‌های فیلم نیز به‌شمار می‌رود.
  • جونو تیمپل در نقش کیلی جونز، مدل و شخصیت معروف مجازی است که برای کارهای تبلیغاتی و اسپانسرینگ تیم کار می‌کند او همچنین دوست دختر جیمی در ابتدای نمایش است.
بررسی Ted Lasso , بررسی سریال Ted Lasso , نقد سریال Ted Lasso , نقد Ted Lasso
بررسی Ted Lasso, نقد Ted Lasso, نقد فصل دوم سریال تد لاسو, نقد سریال تد لاسو فصل دوم

مشخصات ؛ نقد فصل دوم سریال تد لاسو

  • ژانر: کمدی – ورزش
  • بر اساس طرح NBC Sports
  • توسعه‌دهنده: بیل لارنس، جیسون سودیکیس، Brendan Hunt و جو کلی
  • بازیگران: جیسون سودیکیس، هانا وادینگهام، جرمی سوئیفت و Phil Dunster، Brett Goldstein، برندان هانت، Nick Mohammed و جونو تیمپل
  • موسیقی: مارکوس مامفرد و تام هویی
  • کشور سازنده: آمریکا ؛ نقد سریال Ted Lasso
  • زبان اصلی: انگلیسی
  • تهیه‌کننده‌های اجرایی: Jeff Ingold، لیزا کاتزر، بیل لارنس و جیسون سودیکیس
  • تولیدکننده‌ها: روبیز تونا، دوزر، یونیورسال تله‌ویژن و وارنر برادرز تله‌ویژن
  • توزیع‌کننده: وارنر برادرز تله‌ویژن و اپل
  • شبکهٔ اصلی: اپل تی‌وی پلاس

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فصل دوم سریال تد لاسو متشکریم. اشتراک نظرات و پیشنهادهای شما در رابطه با نقد فصل دوم سریال تد لاسو موجب خرسندی ما و بهبود کیفیت مطالب خواهد شد. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *