نقد قسمت 7 سریال What If ؛ یک کودک تنها به مثابه اپیزودی لوس !

قسمت 7 با عنوان اگر ثور یک کودک تنها بود چه میشد؟ منتشر شده است. در ادامه با نوشتار نقد قسمت 7 سریال What If همراه فیگار بمانید تا ببینیم ماجرا چیست.

مدت زمان این قسمت به کارگردانی برایان آدامز 30 دقیقه است. در این فیلم جفری رایت، کریس همسورث، ناتالی پورتمن، تام هیدلستون، کت دنیز، کوبی اسمالدرز، جف گلدبلوم، فرانک گریلو، کلارک گرگ، ست گرین، الکساندرا دنیلز، ژوزت ایلز و کارن گیلان بازی می‌کنند. در خلاصه داستان آمده است: چه میشود اگر…؟ با تصور جدید از رویدادها در فیلم‌های مارول به روش های غیر منتظره، MCU چگونه خود را در برابر این تغییر آداپته می‌کند؟ در ادامه با نوشتار نقد قسمت 7 سریال وات ایف با فیگار باشید.

نقد قسمت 7 سریال What If

یک کودک تنها به مثابه اپیزودی لوس !

فهرست مطالبی که در ادامه نقد قسمت 7 سریال What If خواهید خواند به شرح زیر است:

  • تحلیل ساختاری روایت – یک کودک تنها
  • تحلیل روانشناختی در خلال ساختار روایی – لذتی تلخ اما سرگرم کننده
  • آیا در MCU جایی برای این همه شخصیت جدید وجود دارد؟
  • تحلیل فلسفی – ابتذالی روشنفکرانه در فضایی تجاری

ناظری که همه چیز را می بیند (جفری رایت)، که بر بسیاری از واقعیت های جهان چندگانه نظارت می کند، اما عهد می کند که هرگز مداخله نکند، می پرسد: چه میشد اگر… ثور یک کودک تنها بود؟ در ادامه با فیگار و نوشتار نقد وات ایف قسمت 7 باشید.

قسمت 7 وات ایف, نقد قسمت 7 وات ایف, نقد وات ایف قسمت 7
قسمت 7 وات ایف, نقد قسمت 7 وات ایف, نقد وات ایف قسمت 7

تحلیل ساختاری روایت – یک کودک تنها

روابط ثور و لوکی در سه فاز اول MCU محوری بوده است. اما همانطور که The Watcher به این پرسش فکر می‌کند – اگر یک جدول زمانی وجود داشته باشد که ثور برادر نداشته باشد، چه میشود؟ او چه مدلی در مقام شاهزاده آسگارد قرار می‌گرفت؟ خوب، قسمت امروز گویا قرار است به این مسئله بپردازد و جواب این پرسش را بدهد. در قسمت 7 وات ایف ثور یک کودک تنها است. از آنجا که لوکی در یوتونهایم است، هیچ تهدیدی برای آسگارد وجود ندارد، که او را به عنوان یک نجات دهنده شکل دهد.

پس از اینکه اودینسون به Odinsleep می‌رود، فریگا برای آرامش به محل خواهرش می‌رود. او به پسرش می‌گوید که او باید مانند پدرش یک پادشاه مسئول باشد، و اگر مرتکب شیطنت شود، هایمدال به او اطلاع می‌دهد. ثور و دوستانش تصمیم می‌گیرند در میدگارد مهمانی بگیرند زیرا هایمدال به چنین سیاره عقب افتاده‌ای اهمیتی نمی‌دهد. جین و دارسی (ناتالی پورتمن و کت دنیس) در حالی که به تهاجم بیگانگان شک دارند، همانطور که در فیلم ثور دیدیم، دست نگه می‌دارند.

هنگامی که شاهزاده وارد زمین می‌شود، نژادهای مختلف بیگانه از MCU از مهمانی به او ملحق می‌شوند: کورگ، دراکس، راکت ، هوارد اردک و بسیاری دیگر. جین در نهایت به مهمانی ملحق می‌شود و عاشق خدای تندر می‌شود به جای اینکه او را متوقف کند. با این حال، ماریا هیل و عوامل شیلد از این فضا راضی نیستند و برای جلوگیری از ثور از کاپیتان مارول کمک می‌خواهند.

مارول پس از ارائه 3 قسمت ناراحت کننده، یک قسمت سرگرم کننده و اما نسبتا لوس را منتشر کرد. دیدن ثور بدون استرس بسیار خوب است زیرا او در داستان های زنده بسیار رنج می‌برد و ما را دچار تعلیق می‌کند. صحنه های نبرد بین کاپیتان مارول و ثور در What If باعث خوشحالی طرفداران می‌شود که همیشه سر آن دعوا می‌کنند که “چه کسی قوی تر است؟”. پاسخ هر دو است. با نوشتار نقد قسمت 7 سریال What If همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

نقد قسمت 7 سریال What If, قسمت 7 سریال What If
نقد قسمت 7 سریال What If, قسمت 7 سریال What If

قسمت 7 وات ایف با یک یادداشت هیجان انگیز شروع می‌شود. با توجه به اینکه این قسمت فقط 30 دقیقه وقت دارد، سازندگان می‌توانند مبارزات را کمی کوتاه کنند. با این حال، در پایان دوباره سرعت را افزایش می‌دهد و با آن پایان سرد ما را شوکه می‌کنند. در همین حد کافیست تا لوس‌ترین فضاسازی سریال وات ایف را درک کنید.

باید بروید قسمت 7 What If را تماشا کنید و بخندید که خدای تندر چقدر احمق است. لوکی یک نازنین غول پیکر است و کاپیتان مارول نیرویی است که باید تمام فضاسازی‌های این اپیزود را بر دوش بکشد. عروسی همانند هاله‌ای مسخره و لوس، حول ثور و جین به زور می‌خواهد دراماتیک نشود. مارول بمب تهدیدآلود را می‌اندازد که هیچ کس برای آن آماده نبود!

از طرفی می‌شود گفت این قسمت سرگرم کننده و غیر عادی برخی از بهترین جنبه های سری فیلم های ثور را به ارمغان آورد و داستانی را به ما نشان داد که به ما یادآوری می‌کند که چرا ما داستان‌های فضاسازی شده جهان سینمایی مارول را بسیار دوست داریم. در ادامه با نوشتار نقد قسمت 7 سریال What If با ما همراه باشید.

تحلیل روانشناختی در خلال ساختار روایی – لذتی تلخ اما سرگرم کننده

قسمت 7 وات ایف, نقد قسمت 7 وات ایف, نقد وات ایف قسمت 7
نقد قسمت 7 سریال What If, نقد قسمت 7 وات ایف, نقد وات ایف قسمت 7

دنیایی را به ما نشان می‌دهد که در آن لوکی هرگز از دنیای فراست نجات نمی‌یابد و ثور به تنهایی بزرگ می‌شود. در این دنیا، ثور تصمیم می‌گیرد برای میزبانی مهمانی به زمین سفر کند. فقط مهمانی های ثور کمی بیش از حد وحشی طور هستند و اغلب منجر به نابودی زمین می‌شوند. بنابراین، برای جلوگیری از نابودی زمین توسط ثور و دوستانش، جین فاستر، کاپیتان مارول و SHIELD با هم همکاری می‌کنند.

در جریان بازنگری اخیر فیلم های MCU، متوجه می‌شویم که چقدر از “ثور” و “ثور: دنیای تاریک”، دو فیلم کم طرفدار مارول می‌شود لذت برد. اکثر طرفداران MCU تمایل دارند “Thor: Ragnarok” را بخاطر اینکه بیشتر کمدی و مسخره است، به همان شیوه ای که “Guardians of the Galaxy” از کمدی برای داستان سرایی خود استفاده می‌کند، به همان شیوه از این قسمت از سریال وات ایف هم لذت ببرند.

این قسمت اخیر به مواردی می پردازد که “نگهبانان کهکشان” و “ثور: رگناروک” را بسیار عالی می کند. ما با لحظات کمدی کوچکی که لزوماً خنده دار نیستند ، برخورد می کنیم ، اما هنوز هم در یک قسمت دل انگیز از “اگر …؟” سرگرم کننده هستند.

بازگشت به جهان “ثور” و “ثور: دنیای تاریک” از زمانی که “ثور: رگناروک” در خارج از زمین اتفاق افتاده است، بسیار سرگرم کننده است. ترکیب شخصیت های ثور متمرکز بر زمین از جین فاستر و دارسی لوئیس با شخصیت های کیهانی مانند هوارد اردک و برخی از اعضای تیم نگهبانان کهکشان یک ترکیب پارادوکس طوری است که باید قبول کنید تا حقیقت سرگرم کننده این قسمت را دریابید. به نحوی، این قسمت کل ارزش ساختاری Thor را برای شما دراماتیک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این قسمت قلب دارد. احساس دارد. تلاطم دارد. اما لوس است. ما دوباره شاهد شکوفایی عشق بین جین فاستر و ثور هستیم و از بسیاری جهات، هسته اصلی این قسمت را هدایت می‌کند. همانطور که قبل‌تر گفته شد جین به نجات ثور کمک می‌کند، همانطور که اغلب انجام می‌دهد، و ثور به خاطر دلجویی از جین تسلیم سمت تاریک خود می‌شود. این دو – صرف نظر از این که داستان در کدام جهان اتفاق می‌افتد – توسط عشق به هم به قول جناب خان بافته می‌شوند. این مسئله یکی از معدود عاشقانه های بزرگ MCU است، و امیدواریم در فیلم های بعدی “ثور” بیشتر ببینیم. در ادامه با نوشتار نقد قسمت 7 وات ایف همراه فیگار بمانید.

آیا در MCU جایی برای این همه شخصیت جدید وجود دارد؟

نقد قسمت 7 سریال What If, قسمت 7 سریال What If, قسمت 7 وات ایف, نقد قسمت 7 وات ایف, نقد وات ایف قسمت 7
نقد قسمت 7 سریال What If, قسمت 7 سریال What If

این قسمت همچنین شامل کاپیتان مارول است که به زمین باز می‌گردد تا ثور را از راه‌های پارتی محور خود باز دارد. باید عاشق استفاده از Captain Marvel در قسمت هفتم وات ایف بشوید. از بسیاری جهات، او یک شخصیت توسعه نیافته در MCU با مهارت های فوق العاده است.

هنگامی که او در “انتقام جویان: پایان بازی” ظاهر شد، قدرت او لزوماً به دست نیامده بود زیرا اولین فیلم او، “کاپیتان مارول” داستانی در مورد پیشرفت او بود و به ما نشان نداد که او واقعاً چقدر میتواند قوی باشد. خوب است که او را در فرم کامل ببینیم و لایه های بیشتری از زمینه‌های شخصیت‌پردازی را به شخصیت ابرقهرمانی خود اضافه کند.

تحلیل فلسفی – ابتذالی روشنفکرانه در فضایی تجاری

سریال WHAT IF تمایل داشته است تا به نقطه پایانی متمایل شود، جایی که به سادگی جهان در نقطه بزرگی رها شده است. در بیشتر موارد، این قسمت با توافق ثور و جین برای ملاقات و نجات زمین به پایان رسید.

اما مارول تصمیم گرفت آخرین تعلیق ساختاری خود را را با پایان آن در ذهن مخاطبان و طرفداران دنیای سینماییش فرو کند که جهان ممکن است با کسی که دارای سنگ‌های بی نهایت است دچار مشکل شود. و این بار، تانوث نبود. چه پایان دیوانه کننده ای، و اشاره آشکاری است که می‌توان این داستان را در فصل دوم بررسی کرد.

چه میشود اگر… ثور تنها فرزند بود؟ در زمان کوتاهی توانسته خود را در بین بهترین ها قرار دهد. اما این جایگاه کمی تفاوت دارد. یک بازگشت به داستان‌های سرگرم کننده، مضحک و خیالی Thor و دوستانش است، و همچنین یک پایان ساختاری را برای ما به ارمغان می‌آورد که چیزهای زیادی را برای گفتن ندارد. این قسمت یک یادآوری عالی است که چرا مردم مارول را بسیار دوست دارند و چه چیزی باعث شده است که MCU در وهله اول چنین ارزشی را در بین طرفدارانش پیدا کرده است – داستان‌های سرگرم کننده با احساس و پایان های پیچیده که شما را به خاطر سادگی مبتذل شگفت زده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد قسمت 7 سریال What If سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *