رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball از نگاه سایت فیگار

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball از همان ابتدای نمایش داستان‌های قهرمانان قدرتمندی را روایت می‌کند. اما این انیمه جذاب دارای اسرار تاریکی‌ نیز هست.

آکیرا توریاما خالق این اثر افرادی را که تبدیل به میمون می‌شوند، پروازهای خودکشی، دایناسورها، کی‌های مسلح‌شده و … را وارد دنیای انیمه می‌کند. او در رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball در واقع شخصیت‌ها را متعلق به خودش کرده و در طول سال‌های پس از اولین نمایش این سریال، بر تعداد بی‌شمار سریال‌های دیگر نیز تأثیر گذار بوده است.

شخصیت‌ها برخی از قابل شناسایی‌ترین قهرمانان و تبهکاران در هر رسانه‌ای در سراسر جهان هستند. درک داستان خوب در مقابل داستان شر در این مجموعه نیز به اندازه کافی آسان است. اما در ظاهر، فرنچایز Dragon Ball محبوب نیز می‌باشد.

رازهای مخفی انیمه دراگون بال از نگاه سایت فیگار

مهمترین حقایقی که باید بشناسید.

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

پانزده رازی که درباره دراگون بال نمی‌دانستید

در رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball مجموعه ای از اسرار تاریک و بسیاری از این موارد ظاهراً برای مدت زمان زیادی مورد توجه قرار نگرفته‌ یا گفته نشده‌اند، اما دیگر وقت آن رسیده که با این معماهای ناراحت کننده رودررو شوید و اثری را ببینید که ممکن است دیدگاه شما را نسبت به کل سریال‌ها تغییر دهد.

داستان فرنچایز Dragon Ball شامل قهرمانان قدرتمند و شرورانی است که برای سرنوشت جهان می‌جنگند. (بهترین انیمه های شبیه دراگون بال)

ما در این حقایق پنهان دراگون بال Dragon Ball در حال جمع آوری اطلاعات ناب از سراسر فرنچایز این مجموعه هستیم، از جمله  Dragon Ball، Z، GT، Super  و … .  بنابراین تقریباً به طور قطع چیزی وجود دارد که هنوز برای طرفداران قدیمی فاش نشده است. با این اوصاف، در اینجا رازهای پنهانی وجود دارد که درباره این اژدها نمی‌دانید.

فریزا به معنای واقعی کلمه یک کابوس است

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

در حقایق پنهان دراگون بال Dragon Ball خواهیم فهمید که ظالم کهکشانی و تجارت سیاره که به نام فریزا شناخته می شود، بدون شک قابل شناسایی ترین و شناخته شده ترین شرور برای فرنچایز Dragon Ball است.

در واقع، بر طبق رازهای مخفی انیمه دراگون بال محبوبیت گوکو به قدری زیاد بوده که چندین بار در طول فرنچایز به این دلیل که او بسیار محبوب بوده این انیمه احیا شده است.

فریزا با پوست سفید خمیری و قاب‌های بنفش جواهر مانندش، مطمئناً کابوس‌های وحشتناکی را برای شما رقم خواهد زد چون دلیل بسیار خوبی برای آن وجود دارد. به گفته آکیرا توریاما، خالق سریال، فریزا و بسیاری از فرم‌های او بر اساس کابوس‌های واقعی و همچنین تصور او از هیولاها ساخته شده است.

طبق بررسی در حقایق پنهان دراگون بال Dragon Ball مطمئن نیستیم که چه چیزی توریاما را تحت تأثیر قرار داده تا چنین کابوس‌های وحشتناکی را برای ما ببیند، اما از حق که نگذریم این شخصیت یک انتخاب عالی و مبتکرانه بوده که تمام دیدگاه‌ها را به سوی او برده و در یک شخصیت واقعاً شیطانی گنجانده است تا در این فرآیند تاریخ ساز شود.

گوکو ضدگلوله نیست

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

یکی از بحث‌های مهم درباره رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball این بوده که در عصر ما در حوزه سرگرمی، پرسش اصلی «چه کسی برنده خواهد شد؟» را به این سو برده نه اینکه در نبرد بین قدرت‌های خدایی سون گوکو و آخرین پسر کریپتون، سوپرمن برنده است یا خیر؟

در حالی که شما مقاله رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball را می‌خوانید هر دو طرف به خوبی، نکات و مواضع محکمی دارند، یک موضع وجود سوپرمن است که به راحتی و به طور غیرقابل انکاری گوکو را زیر پا می‌گذارد: ضد گلوله بودن ـ یا مثلاً ضد لیزر بودن.

همانطور که در Resurrection F ضعیف نشان داده شده است، گوکو، یک خدای واقعی‌ست، که می‌تواند توسط یک لیزر بی‌رحم از سوربت بی‌نظم فرود آید. دلیلش را می‌خواهید؟ چون حواسش نبوده. شاید این حرف یک طنز یا کمدی باشد اما خب حقیقت همین است.

اجازه دهید شخصیت فرو بریزد. این یعنی گوکوی احمق و گوشه گیر قدرت فوق العاده ای دارد، اما اگر نتواند ذهنش را روی چیزی به سادگی “تیراندازی نکنید” نگه دارد، ین ناجی افسانه ای جهان می‌تواند یک قایق ساده را با تفنگ به زیر آب ببرد و بعد هم، یک سنگ می‌تواند سوپرمن را بکشد.

اثبات بیماری

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

در حالی که نبرد گوکو (و مرگ در آینده) با ویروس رادیکال دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما این یک نکته در حقایق پنهان انیمه دراگون بال مطرح و هرگز واقعاً به آن پرداخته نشده و در عوض نادیده گرفته شده است.

گوکو، مردی که با موجودات واقعاً الهی و برخی از قوی‌ترین شکل‌های حیاتی که تا به حال در جهان وجود داشته مبارزه کرده است، می‌تواند توسط یک موجود میکروسکوپی کشته شود، دقیقاً مانند مریخی‌های قدرتمند در جنگ ستارگان.

این فرضیه یک نظریه وحشتناک از اتفاقات را نشان می‌دهد مانند اینکه اگر گوکو، قوی ترین جنگجوی DB مستعد کشته شدن بر اثر بیماری است، در مورد Vegeta چطور؟ یا گوهان؟ یا حتی پیکولو؟ آیا آنها هم به همین سادگی می‌میرند؟

حقایق پنهان انیمه دراگون بال Dragon Ball سعی دارد بیان کند که چیزی را نمی‌توان کنترل، پیشگیری یا درمان کرد (حداقل هنوز نمی‌توان)، این ویروس با بدشانسی، یکی از این مدافعان دوست داشتنی زمین را تحت کنترل خود درآورده و یا آنها را بی‌فایده می‌کند، یا بلافاصله آنها را می‌کشد.

توریاما از اقتباس ها، از جمله انیمه بیزار است

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

برای هزاران نفر از طرفداران Dragon Ball، اقتباس انیمیشنی از جهان خلاقانه و منحصر به فرد توریاما به عنوان دریچه‌ای قطعی برای داستان های Goku است که بر شانس‌های غیرممکن غلبه می‌کند.

ممکن است طرفداران برای‌شان تکان دهنده باشد که خود آکیرا توریاما نسبت به تلاش های انیمیشن و یا هیچ یک از چندین اسپین آف احساس گرم و مبهمی ندارد.

بر اساس مصاحبه ای درباره نکات پنهان دراگون بال Dragon Ball در کتاب Super History Book، توریاما بیان می‌کند که وی از فیلم لایو اکشن ناراضی بود، و به بازنویسی فیلمنامه فیلم های انیمیشن روی آورده و بعدها از کیفیت سریال‌های تلویزیونی شکایت کرده است.

به سختی می‌توان این مرد را سرزنش کرد، زیرا او پدر یک اثر تخیلی بسیار محبوب است و تنها بخشی از آن جهان که واقعاً مستقیماً از او می‌آید خود مانگاست.

فرنچایز دراگون بال دارای جنجال نژادی است

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

هرکسی که با Dragon Ball Kai، نسخه بازسازی شده و ویرایش شده Z رشد کرده است باید آقای پوپو (یک سایه آبی عجیب و غریب) را بشناسد، اما متأسفانه اینطور نبوده است.

برای کسانی که در دهه 90 میلادی و قبل از آن بوده‌اند، آقای پوپو، نگهبان مهربان، اما قدرتمند Kami’s Lookout کاملاً سیاه بود و ظاهر او تصاویری بی‌احساس از گذشته را به ذهن می‌آورد.

بدتر از آن در نکات پنهان دراگون بال Dragon Ball بیان شده است که گفتار ژاپنی‌اش او را مجبور می‌کند از جملات شکسته استفاده کند، انگار که او بسیار بی‌سواد است.

ظاهر آقای پوپو مانند پوکمون بوده، که توسط برخی از طرفداران و فعالان توهین‌آمیز تلقی می‌شد و او را مجبور می‌کرد تا گروه‌هایی را که خشمگین بودند، تغییر دهد.

مردم زمین بارها و بارها دوباره متولد شده و کشته شده‌اند

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

یکی از رازهای مخفی انیمیشن دراگون بال Dragon Ball این است که علی‌رغم این واقعیت که زمین معمولاً در سری‌های مختلف توپ اژدها نجات می‌یابد، اغلب بهای سنگینی را برای ساکنان آن به همراه دارد و تعداد بی‌شماری از غیرنظامیان بی‌گناه توسط بسیاری از شرورانی که جهان را تهدید می‌کنند، محو می‌شوند.

خوشبختانه، گوکو و دوستانش عموماً از توپ‌های اژدها برای احیای همه کسانی که در حملات بی‌رحمانه‌ای که آنها را گرفتار کرده بودند، استفاده می‌کنند.

افسوس، این چرخه ای است که تکرار می شود، به این معنی که بخش های عظیمی از جمعیت کشته می شوند، سپس دوباره متولد می شوند، سپس توسط شرور بعدی کشته می شوند و دوباره متولد می شوند.

حتی جدول زمانی Future Trunks نیز با وجود از دست دادن Dragon Balls از این رنج در امان نمانده است، زیرا حتی پس از گذراندن موج اولیه ترس از اندرویدها، جامعه ای که به آرامی بازسازی شده بار دیگر در آستانه انقراض قرار دارد.

طبق رازهای مخفی انیمیشن دراگون بال Dragon Ball به نظر می رسد که بشریت نمی تواند و نخواهد توانست آرامش یابد.

Goku اغلب پتانسیل مرگ گسترده را دارد

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

گوکو، شخصیت اصلی فرنچایز، خصوصیت‌های زیادی دارد: یک قهرمان فوق العاده قدرتمند، یک دوست احمق و دوست داشتنی، و یک جنگجوی درستکار. او همچنین یک پدر وحشتناک است. او برای خیر و صلاح خود بیش از حد گنگ بوده، و شخصیت خود را به کسی تغییر داده که فقط می خواهد قوی تر شود و محدودیت های خود را آزمایش کند.

طبق رازهای مخفی انیمیشن دراگون بال Dragon Ball آخرین بخش وحشتناک بوده، زیرا گوکو ثابت کرده که در مورد اعتیادش به آموزش و مبارزه آنقدر غیرمسئولانه رفتار می‌کند که، نه تنها مایل است عزیزان و کل سیارات خود را به خطر بیندازد، بلکه خود جهان چندگانه را نیز می‌خواهد به خطر بیندازد.

این یک نقص شخصیتی جدی در انمیه است، و به نوعی قابل اعتماد بودن Goku را زیر سوال می‌برد. مطمئناً، او به احتمال زیاد زمین را نجات خواهد داد، اما آیا این وعده دادن کافی است؟

هیتلر جنگ جهانی دوم را دوباره آغاز کرد

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ballزمین دراگون بال به وضوح متعلق به ما انسان‌ها نیست. اما مطمئناً شباهت‌هایی وجود دارد. ما اژدهای برآورده کننده آرزوها، دایناسورهای زنده، ماشین‌های پرنده و انواع وسایلی که بتوان آنها را به کپسول‌های کوچک تبدیل کرد، نداریم. با این حال، به هر دلیلی، یکی از چیزهایی که به نظر می رسد در هر دو جهان ما مشترک هستند، دیکتاتور خاصی (یعنی هیتلر) از جنگ جهانی دوم است.

طبق یکی دیگر از رازهای مخفی انیمیشن دراگون بال Dragon Ball در حالی که به طور کامل از نسخه اصلی انگلیسی فیوژن Reborn حذف شده است، نسخه‌های ژاپنی و بدون برش نشان می‌دهند که هیتلر و ارتشش به لطف مداخله جانمبا در دنیای پس از آن به زندگی بازمی‌گردند و شهر را ویران می‌کنند.

خوشبختانه، او و دوستانش به سرعت توسط Trunks و Goten به جهنم بازگردانده می شوند، اما این واقعیت که او حتی در Dragon Ball Z وجود دارد، حتی برای این فرنچایز بسیار ناراحت کننده است.

Vegeta بی گناهان بی شماری را کشت و هیچ کس اهمیتی نمی دهد

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

به نظر می‌رسد رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball به طور برجسته Vegeta را به عنوان یک دشمن فوق العاده قدرتمند نشان می دهد. به عنوان شاهزاده سایان ها، او بسیار به تسخیر زمین نزدیک شد، اما مدت ها قبل از آن او خدمتگزار وفادار فریزا بود.

برای چندین دهه، Vegeta دستور فریزا را انجام می‌داد. او بنا به دستور فریزا تعداد بی‌شماری از تمدن‌ها و سیارات را از بین برد و مانند یک خونخوار واقعی از آن لذت برد. وقتی او به زمین ‌رسید، از ادامه روال قبلی خوشحال بود و سپس آن را روی Namek ادامه داد و آنجا را هم نابو کرد.

در نهایت، پس از اینکه ظاهراً «اصلاح شد»، اجازه می‌دهد که شر در قلبش در طول Buu Saga شکوفا شود، جایی که او مستقیماً کل ورزشگاه تماشاچیان را به قتل می‌رساند و به هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد.

هیچ کس واقعاً آن را مطرح نمی کند یا حتی آن مرد را تنبیه نمی کند. زیرا، او از جهنم گذشته است، اما به نظر می‌رسید که Z Fighters خیلی سریع او را پذیرفته باشند، علی‌رغم این واقعیت که میلیاردها خون روی دستانش مانده و او از جمله زمینی‌ها است.

امپراطور پلاف و خدمه اش در جهنم ابدی زندگی می کنند

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های شرور در کل فرنچایز، امپراطور پیلاف، مای و شو، مدت‌هاست که خاری در چشم گوکو بوده‌اند و اولین بار زمانی که او کودک بود در دراگون بال اصلی ظاهر شده‌اند.

در حالی که آنها در مقایسه با شرورهای بعدی در دراگون بال مانند ارتش روبان قرمز و به ویژه پادشاه پیکولو، هرگز واقعاً یک تهدید واقعی به شمار نمی‌رفتند، اما تداوم دوست‌داشتنی آنها کم و بیش آن‌ها را به عنوان اصلی‌ترین فرنچایز تبدیل کرده است.

پس مایه تاسف است که زندگی آنها چیزی جز وجود شکنجه‌ای از شکست‌ها، محاسبات اشتباه، فقر، و بدتر از همه، تبدیل شدن به کودک و سپس مجبور شدن به زندگی دوباره با بدن‌های جوان و ذهن بزرگسالان نبوده و مطمئناً یک تجربه فوق العاده دیوانه کننده است.

با این حال، ما باید آن را به باند پلو بسپاریم، زیرا مطمئناً به نظر نمی رسید که آنها کاملاً ذهن خود را از دست داده باشند.

هرکول به عنوان یک گروگان زندگی می کند

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

هرکول که با نام آقای شیطان نیز شناخته می‌شود، اولین بار به عنوان یک رزمی‌کار و هیبرید هالک هوگان معرفی شد که معتقد بود مهارت‌های او بسیار بیشتر از آن چیزی است که به چشم می‌آید. به‌ویژه زمانی که تلاش می‌کرد تا بیو اندروید قدرتمند را شکست دهد.

با این حال، بررسی رازهای مخفی انیمه دراگون بال از نگاه سایت فیگار نشان می‌دهد کاریزمای او نتیجه داد و جهان را متقاعد کرد که او سل را شکست داد، نه «Fighters z».

در رازهای مخفی انیمه دراگون بال آمده است که هرکول به سرعت به سمت حماسه Buu، می‌رود. هرکول خود را ناخواسته در حال دوستی با Buu مخرب می بیند و به او آموزش می دهد که شرور نباشد. بهتر از آن، هرکول در نهایت زمین را نجات می‌دهد تا گوکو کید بوو را نابود کند.

یکی دیگر از رازهای مخفی انیمه دراگون بال این است که هرکول اکنون تا ابد به هوس‌های بوو وابسته است.

هرکول با تعظیم در برابر هر هوس کم و بیش به عنوان افساری عمل می کند تا بوو را از کارهای زشتش باز دارد، هدف هرکول اکنون چیزی نیست جز راه رفتن بی نهایت به سمت خوبی‌ها.

سوء استفاده خودخواهانه از توپ های اژدها منجر به فاجعه شد

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

در Dragon Ball GT به طور کلی یک هدف غیر ضروری در نظر گرفته می شود و این نظر کاملاً اشتباه نیست. با این حال، علی‌رغم کمبودهای کیفی در تعدادی از زمینه‌ها، GT مفاهیم جذابی دارد و علیرغم اینکه هرگز به درستی از آن استفاده نکرده‌اند، این یک نقطه نظر بسیار مناسب بود.

به لطف Bulma’s Dragon Radar، قدرت اسرارآمیز و باورنکردنی برای برآورده شدن آرزوها از دراگون بال کمتر به یک ماجراجویی تبدیل شد و بیشتر به یک زندگی ثابت مبدل گردید، به طوری که می توان به راحتی با استفاده از دستگاه به آنها دست یافت.

در GT، این سوء استفاده‌ها بی‌توجه نماند و حفاظت طبیعی از توپ‌ها به دلیل استفاده مداوم ناموفق بود و هفت اژدهای سایه را ایجاد کرد که دشمنان نهایی این سری بودند.

با وجود ایرادات کلی نمایش، ایده این که این اشیاء عرفانی برای استفاده مداوم و خودخواهانه طراحی نشده باشند و قهرمانان ما به خاطر آن مجازات شوند، ایده بسیار خوبی بود.

توریاما از وجتا متنفر است

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

اگر یک شخصیت بیشتر از Goku مورد علاقه طرفداران باشد، آن شخصیت Vegeta است. شاهزاده Saiyans، رقیب ابدی گوکو و در اطراف انسان‌های بد. Vegeta یکی از بهترین آرک‌های شخصیتی را در کل مجموعه دارد.

او از یک دشمن خونسرد و بدخواه به مدافعی نرم و قهرمان تبدیل می شود. این تغییر نیز بسیار فریبنده است، مثلاً از گریه های او بر نامک تا مرگ پسرش.

با این حال، چیزی که این همه توجه و پیشرفت را واقعاً عجیب می‌کند، این است که آکیرا توریاما ظاهراً زیاد به سایان اهمیتی نمی‌دهد.

در دایزنشو 2، توریاما بیان می‌کند که Vegeta یکی از منفورترین شخصیت‌های اوست، اما خب “وجتا بسیار مفید است.”

ممکن است این نظر توریاما آزاردهنده باشد، زیرا ترجمه‌های ژاپنی ممکن است ضربه بخورند یا از دست بروند. این واقعیت که Vegeta به سختی لحظه های قطعی پیروزی را بدست می آورد باید گواهی کافی بر این مدعا باشد.

گوکو به زندگی بی گناهان پایان می دهد و این موضوع می توانست خیلی بدتر باشد

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

گوکو آنقدر بامزه و دوست داشتنی است که به سختی می توان به خاطر آورد که او در واقع یک قاتل است. این یکی دیگر از رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball مطمئناً، رفتار او با مردم است. که گاهی اوقات آنها را کاملاً در امان می گذارد، اما او هرگز در کشتن، لحظه ای تردید ندارد.

ممکن است حتی برای شما عجیب به نظر نرسد، مگر اینکه واقعاً به آن فکر کنید. گوکو ماهرانه نیروهای Garlic Jr را شکست می دهد و سپس به جای سخنرانی در مورد حمایت، آنها را به عمد قتل عام می‌کند. مطمئناً اگر می‌توانست اگر او می‌توانست قلب وجتا را تغییر دهد، آیا نمی‌توانست همان ادب را نسبت به دیگران داشته باشد؟ این نگرش قاتل ممکن است باقیمانده سرکوب شده میراث سایان باشد.

اگر گوکوی احمقی که ما می‌شناسیم و دوستش داریم، هنوز هم در چند دهه از زندگی‌اش، بدون هیچ پشیمانی دشمنانش را به قتل می‌رساند، تصور کنید که او چقدر نفرت‌انگیز می‌شد؟

اژدها خلاقیت آکیرا توریاما را نابود کرد

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball
رازهای مخفی انیمه دراگون بال

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball و چشمه خلاقانه ای که به آن دامن می زند، آکیرا توریاما را به مردی بسیار شناخته شده و ثروتمند تبدیل کرده است.

برای بسیاری از هنرمندان، این یک آرزوی دیرینه است که چیزی بسازند که در آزمون زمان مقاومت کند و برای نسل‌های متمادی به یادگار بماند، مانند جنگ ستارگان یا دراگون بال که همان فرنچایز با محبوبیت و نفوذ بسیار زیادش است.

اما این پیروزی یک شمشیر دو لبه است. دقیقاً مانند آنچه جورج لوکاس در جنگ ستارگان احساس کرد، توریاما نیز در غل و زنجیر دراگون بال و محبوبیت آن احساس خواهد کرد.

رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball، مانند یک اعتیاد اجتناب ناپذیر، سال به سال به توریاما انگیزه داده که آن را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “رازهای مخفی انیمه دراگون بال Dragon Ball از نگاه سایت فیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *