بهترین سریال های زامبی محور تاریخ سینما

بهترین سریال های زامبی می‌تواند شما را آنچنان هیجان‌زده کند که موقع بیرون رفتن از خانه مدام استرس حمله‌ور شدن یک زامبی شما را فرا گیرد.

با یک سوال این مقاله را شروع می‌کنیم: ریشه زامبی در سینما از کجا آغاز شد ؟

چند دهه اخیر، سریال ها و فیلم های زامبی محور از محبوبیت بیشتری برخوردار شده‌اند. زامبی‌ها، واکرها، مردگان متحرک و سایر نام‌هایی که به آن‌ها اطلاق می‌شود، در این دوره زمانی موضوع فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بوده و طرفداران بسیاری جذب خود کرده‌اند. اگر به دنبال بهترین فیلم های زامبی سال ۲۰۲۳ هستید، می‌توانید به مقاله بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۳ مراجعه کنید. در این مقاله ممکن است فیلم زامبی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. همچنین، اگر به دنبال بهترین فیلم زامبی جهان هستید، می‌توانید به مقاله “بهترین فیلم‌های جهان” سر بزنید.

احتمالاً شما هم تاکنون برخی از این فیلم‌ها و سریال‌ها را تماشا کرده‌اید و یا علاقه‌مند به این ژانر هیجان‌انگیز هستید. شاید از میان لیستی که تیم تحریریه‌ی فیگار برای شما تهیه کرده است، برخی از آن‌ها را دیده باشید و خوشحال شوید که یک لیست جامع و جدی از بهترین سریال های زامبی محور در اختیارتان هست تا بتوانید با آرامش و بدون پشیمانی از تماشای آن‌ها لذت ببرید. در این نوشتار می‌توانید علاوه بر رجوع به مقاله‌های “بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای” و “بهترین سریال‌های زامبی محور کره‌ای“، با جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های زامبی نیز آشنا شوید.

بهترین سریال های زامبی محور تاریخ سینما

سریال “مردگان متحرک” یکی از آثاری بود که تغییرات بزرگی در دنیای زامبی‌ها ایجاد کرد و باعث شد علاقه‌مندان به دنیای زامبی‌ها بیش از پیش شود. بهترین سریال های زامبی می‌تواند از جمله مقالاتی باشد که برای طرفداران هنر هفتم اهمیت زیادی دارند. چرا که این روزها اخباری درباره زامبی شدن انسان‌ها در چین به گوش می‌رسد!

اگر شما علاوه بر فیلم‌ها و سریال‌های پربازدید سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ از نگاه IMDB، علاقه‌مند به سریال های زامبی محور هستید، این نوشتار برای شما مناسب است.

The Walking Dead: Dead City

سریال های برتر زامبی محور سال 2023
The Walking Dead: Dead City از سریال های برتر زامبی محور سال 2023

شبکه AMC در چند سال اخیر به عنوان میزبان یکی از بزرگترین فرانچایزهای مرتبط با زامبی‌ها به نام “The Walking Dead” شناخته شده است و با ایجاد اسپین آف‌های مختلف، حتی پس از پایان سریال اصلی، ادامه داستان را تضمین کرده است. یکی از مهمترین اسپین آف‌هایی که در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد، با نام “The Walking Dead: Dead City” است.

داستان این اسپین آف دربارهٔ مگی و نیگان است که به منهتن، شهری پسا آخرالزمانی، سفر می‌کنند. این شهر سال‌ها پیش از زمان جدا شدن آنها از سرزمین اصلی، در حال فروپاشی بوده و پر از زامبی‌ها و بازماندگانی است که نیویورک را به دنیایی پر از خطر، هرج و مرج، زیبایی و وحشت تبدیل کرده‌اند. “The Walking Dead: Dead City” یکی از اسپین آف‌های جذاب و پرطرفدار است که توسط شبکه AMC منتشر می‌شود. برخی این سریال را ترسناک ترین سریال های 2023 می‌دانند.

سوال مهمی که قبل از دیدن این سریال ممکن است برای شما پیش بیاید این است که زامبی Burners در اسپین آف Walking Dead چه نوع زامبی است؟

زامبی‌های مارول (Marvel Zombies)

بهترین فیلم و سریال های زامبی محور 2023
زامبی‌های مارول به عنوان یکی از بهترین سریال های زامبی محور 2023

سریال What If در حال رفتن به سمت فصل دوم است، اما بر اساس قسمتهایی که قبلاً پخش شدهاند، چندین اسپین آف انیمیشن نیز به آن اضافه شد. مهمتر از همه، اولین حضور وحشتناک زامبی‌ها منجر به ساخت سریال زامبی‌های مارول شد، سریال جدیدی بر اساس واقعیتی که بینندگان قبلاً دیده‌اند.

برخی از شناخته شده‌ترین شخصیت های مارول زامبی شده‌اند و از توانایی‌های خود برای گسترش آن استفاده می‌کنند. این فرضیه ای است که به دیزنی پلاس اجازه می‌دهد تا ژانرهای جدیدتری را به دنیای انیمیشنی خود اضافه کند. علاوه بر این، سریال زامبی‌های مارول با درجه سنی بزرگسال ساخته می‌شود و این یک گام بزرگ برای مارول است تا درجه سنی کودکان را تا حدی کنار بگزارد و جزو فیلم ها و سریال های برتر MCU قرار بگیرد.

 Resident Evil

بهترین سریال های زامبی
Resident Evil بهترین سریال زامبی جدید

Resident Evil یک مجموعه‌ی تلویزیونی اکشن ترسناک آمریکایی است که توسط اندرو داب برای نتفلیکس ساخته شده است. این سریال، بر اساس مجموعه بازی‌های ویدیویی به همین نام توسط کپکام ساخته شده است.

این دومین اقتباس تلویزیونی این فرنچایز پس از مینی سریال انیمیشنی تاریکی بی نهایت (2021) و سومین اقتباس لایو اکشن پس از مجموعه فیلم‌های مشابه آن است. بر خلاف مجموعه بازی‌ها، این مجموعه در دنیای خودش روایت می‌شود، اما داستان سری بازی‌های ویدیویی را به‌عنوان پس‌زمینه و اساس آن نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید سریال زامبی نتفلیکس ببینید همین مورد انتخاب اول و آخر شما خواهد بود.

نقد و بررسی فصل 1 سریال رزیدنت اویل

Army of the Dead: Lost Vegas

بهترین سریال زامبی
Army of the Dead: Lost Vegas بهترین سریال زامبی جدید

فیلم محبوب ارتش مردگان، در سال 2022 دارای یک اسپین آف خواهد شد. این اسپین آف ارتش مردگان: لاس وگاس نام دارد و داستان آن درباره شخصی به نام اسکات و خدمه او است که تمام تلاششان را برای نجات تمام کسانی که دوسشان دارند در روز های اول شیوع ویروس زامبی در لاس وگاس، می‌کنند. یکی از بهترین سریال های زامبی نتفلیکس که باید دید همین سریال است.

The Last of Us

بهترین سریال های زامبی محور 2023
The Last of Us بهترین سریال زامبی محور 2023

جول و الی، زوجی که به دلیل سختی‌های وحشتناک جهانشان ارتباط محکمی با یکدیگر دارند، مجبورند دست به هرکاری بزنند تا زنده بمانند. آن‌ها مجبورند برای بقا از آمریکا در زمانی پس از شیوع ویروس وحشتناک زامبی، عبور کنند. بنا به نظر برخی از منتقدان این سریال که از روی بازی ساخته شده است یکی از بهترین سریال های زامبی جهان است که قبل از مرگ باید ببینید و از مقایسه‌ی سکانس‌هایش با بازی نهایت لذت را ببرید.

نقد و بررسی فصل اول Last of Us  + [ویدئوی نقد]

Resident Evil: Infinate Darkness

جدیدترین سریال های زامبی
بهترین سریال های زامبی

تقریبا پس از گذشت سه دهه از شیوع ویروس بیماری زامبی به نام T، اسرار شرکتی فاش می‌شود که در تولید این ویروس نقش داشت. سریال رزیدنت اویل نیست دقیقا همانند آخرین ما، از یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ اقتباس شده است.

نقد فصل اول سریال رزیدنت اویل تاریکی بی نهایت

All of Us Are Dead

بهترین سریال های زامبی
بهترین سریال زامبی

یکی دیگر از بهترین سریال های زامبی سریال تمام ما مرده‌ایم است. داستان این سریال به عنوان یکی از سریال های زامبی کره ای محبوب در یک مدرسه روایت می‌شود که تبدیل به محل انفجاری برای شیوع ویروس زامبی است. دانش‌آموزان گیرافتاده باید برای راه خروج مبارزه کنند یا تبدیل به یکی از مردگان شوند. یک سریال کره ای زامبی در مدرسه که باعث می‌شود آدرنالین شما تا سر حد مرگ بالا برود.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های مدرسه ای و تینیجری کره ای

The Walking Dead

بهترین سریال های زامبی
بهترین سریال زامبی

ریک گرایمز، معاون کلانتر مورد اصابت یک گلوله قرار می‌گیرد و به کما می‌رود. هنگامی که او از خواب بیدار می‌شود، خود را در یک آخرالزمان زامبی می‌بیند. او که هنوز نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد، تصمیم می گیرد تا خانواده اش را پیدا کند. پس از پیدا کردن خانواده‌اش، به گروهی می‌پیوندند و رهبری آن را برعهده می‌گیرد. گروهی که ریک گرامیز به آن می‌پیوندد، سعی می‌کنند تا زنده بمانند، غذا پیدا کنند و مکانی برای زندگی بیابند. این سریال میان بهترین سریال های زامبی محور تاریخ سینما موج جدیدی را درباره حضور زامبی‌ها بین انسان‌ها ایجاد کرد. به شکلی که بعد از دیدن سریال شما بدون ترس نمی‌توانید بیرون با آرامش قدم بزنید.

Valley of the Dead

بهترین فیلم ها و سریال های زامبی
Valley of the Dead یکی از بهترین سریال های زامبی

در سال ۱۹۳۸، در طول جنگ داخلی اسپانیا. پس از ظهور زامبی‌ها در نتیجه استقرار جنگ بیولوژیک توسط نازی شوتزستافل بر روی ساکنان یک دهکده کوچک، نیروهای جمهوری‌خواه و فرانکوئیست خود را مجبور می‌کنند که به‌طور موقت با یکدیگر متحد شوند تا با زامبی مقابله کنند. ماجرای فیلم در جنگ داخلی اسپانیا اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های زامبی محور تاریخ سینما سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *