بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان ؛ 12 اثر شبیه به Attack On Titan

یافتن فیلم‌هایی با شباهت زیاد به انیمه Attack on Titan کمی دشوار است. اما با ما همراه بمانید تا با برخی از بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان ، آشنا شوید.

با انتشار آخرین قسمت از فصل آخر امسال، هیاهو و اهمیت انیمه “Attack on Titan” به شدت بالا رفته است. این انیمه محبوب، بر اساس مانگایی با همین نام، اثر هاجیمه ایسایاما، چندین ژانر از جمله اکشن و فانتزی را در کنار هم قرار داده تا یک داستان خشن و در عین حال فلسفی را بازگو کند.

بیشتر بخوانید: تاریک ترین لحظه‌های انیمه حمله به تایتان (Attack on Titan)

بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان

12 اثر شبیه به Attack On Titan

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان

طرفداران انیمه اتک ان تایتان می‌توانند از فیلم‌های معرفی شده در این مقاله لذت بسیار زیادی ببرند؛ چرا که تیم تحریریه‌ی فیگار سعی کرده با بررسی دقیق فیلم های معرفی شده بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان را در لیست قرار دهد.

Neon Genesis Evangelion: The End Of Evangelion (1997)

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان

انیمه Neon Genesis Evangelion دقیقاً مانند Attack on Titan، در دهه 1990 با روایت خاص خود مخاطبان را شگفت‌زده کرد. این انیمه شبیه یک انیمه مکا به نظر می‌رسید که برخی از جالب‌ترین نبردها را به تصویر می‌کشد، اما در ادامه به کشف ناامیدی و تنهایی انسان‌ها می‌پردازد.

Promare

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان

پرومار 30 سال پس از فاجعه‌ای معروف به آتش‌سوزی بزرگ جهانی، گروه آتش‌نشانی Burning Rescue را در شهر پرومپولیس دنبال می‌کند. هدف اصلی آنها خاموش کردن تهدید Burnish است، گونه‌ای از هیولاهای جهش یافته شعله افکن. زمانی که گروه جدیدی از این جهش‌یافته‌های خشن ظاهر می‌شوند، درگیری آغاز می‌شود، و Burning Rescue باید سریع عمل کند تا از تکرار گذشته جلوگیری کند.

Reign Of Fire (2002)

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان

در دنیای آخرالزمانی که توسط اژدهایان تسخیر شده است، باز پس گرفتن سیاره به عهده گروهی از بازماندگان است. یکی از فیلم‌های کمتر شناخته شده کریستین بیل، Reign of Fire، شامل سکانس‌های جذاب شکار اژدها می‌شود که طرفداران انیمه حمله به تایتان را به شدت درگیر خود خواهد کرد.

حتی با وجود اینکه در آینده اتفاق می‌افتد، Reign of Fire به دلیل ماهیت اسطوره‌ای جانوران، زیبایی‌شناسی بصری قرون وسطایی را نیز در خود جای داده است. یکی از بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان که باید قبل از مرگ آن را ببینید همین فیلم است.

Train To Busan (2016)

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان

این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های زامبی است، اما فیلم محبوب کره‌ای Train To Busan این ژانر را با فضاسازی‌های شخصی‌تری به نمایش در آورده است. داستان این فیلم درباره پدر و دختری است که سعی می‌کنند در قطاری پر از زامبی زنده بمانند، این فیلم روایتی پیچیده و در نهایت دلخراش را به شما نشان می‌دهد که به حدی تازگی دارد که هیچ احساس خستگی در حین فیلم دیدن به شما دست نخواهد داد. قطعا حضور فیلم Train To Busan در فهرست بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان یک اولویت برای ما بود.

Blame

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان
بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان

در آینده، تمدن بشری به حدی پیشرفت کرده که تمام مسائل جامعه‌شناختی با فناوری ادغام شده و در نتیجه شهر جدیدی شکل گرفته است: یک ساختار مصنوعی عظیم که انسان‌ها و سایبورگ‌ها در آن زندگی می‌کنند. در حالی که در ظاهر به نظر می‌رسد که این امر همه مشکلات انسان را حل می‌کند، اما همه چیز آسیب‌پذیرتر از هر وقتی به تصویر کشیده می‌شود.

(2009) 9

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان

وقتی یک عروسک پارچه‌ای در آینده‌ای نامشخص که در آن بشریت در حال انقراض است از خواب بیدار می‌شود، می‌فهمد که ممکن است کلید یک توطئه بزرگتر باشد. 9 نه تنها یک انتخاب خوب برای دیدن یک فیلم علمی تخیلی در میان فیلم‌های انیمیشن دهه 2000 است، بلکه به عنوان یک داستان هیجان انگیز از جنس انیمه های بقا یکی از بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان هم هست.

Kingdom Of Heaven (2005)

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان

بر خلاف دیگر فیلم‌های حاضر در این لیست، Kingdom Of Heavens داستانی متفاوت و کمی ناآشنا را روایت می‌کند که به شدت ما را یاد انیمه حمله به تایتان می‌اندازد.

با تفاسیر متعدد از خلقت تایتان‌ها و ماهیت بشریت، حمله به تیتان گاهی مضامین معنوی را در بر می‌گیرد. در واقع، “دیوار پرستان” حتی دیوارها را مقدس می‌دانند و برخی حتی تایتان‌ها را ستایش می‌کنند. حضور آنها نشان می‌دهد که چگونه دین می‌تواند در جنگ‌های پر هرج و مرج رشد کند، زیرا جناح‌های انسانی متخاصم مارلی و الدیا جنگ‌های صلیبی افراطی خود را به راه انداختند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان است که باید ببینید.

The Maze Runner (2014)

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان
بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان

The Maze Runner به عنوان یکی از بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان ، به گروهی از نوجوانان می‌پردازد که در یک فضای دیستوپیایی گیر کرده‌اند. همانطور که آنها سعی می‌کنند راه خود را از لابه لای دیوارهای عظیم پر پیچ و خم پیدا کنند، یک پروژه علمی کشف می‌شود.

به دلیل حضور دیوارها و انگیزه شخصیت‌ها برای کشف آنچه فراتر از آن وجود دارد، طرفداران حمله به تایتان از درگیر شدن با این فیلم دلهره‌آور علمی تخیلی لذت خواهند برد. به جای تایتان‌ها، گروهی جوان با موجودات معروف به گریورز مبارزه می‌کنند.

Men (2022)

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان
بهترین فیلم شبیه انیمه حمله به تایتان

فیلم جدید Men خطوط داستانی غم انگیز را با عناصر سوررئالیستی ادغام می‌کند. این فیلم داستان زنی را به تصویر می‌کشد که توسط چندین مرد تسخیر شده که به عنوان “هیولاهای” زندگی او عمل می‌کنند. Men نه تنها یک اثر جالب ترسناک واقع گرایانه است، بلکه ثابت می‌کند که چگونه می‌توان از این ژانر برای به تصویر کشیدن واقعیت‌های اجتماعی سیاسی آن زمان استفاده کرد.

ظاهراً کارگردان این فیلم، حالت‌های ترسناک چهره «مردان» را بر اساس ویژگی‌های خاصشان در نرینگی دنیا به همان اندازه ترسناک تایتان‌ها قرار داده است. فیلم Men یکی از بهترین فیلم های شبیه حمله به تاینان است.

Shin Godzilla (2016)

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان
برترین فیلم های شبیه انیمه Attack On Titan

گودزیلا چندین دهه در ژاپن مشهور است و ژانر کایجو سینمای هیولا را متحول می‌کند. اما این شین گودزیلا بود که برداشت درونگرایانه‌تری به این شخصیت اضافه کرد و روایت را نه تنها به یک فیلم هیولایی، بلکه به یک فیلم دلهره‌آور سیاسی معاصر تبدیل کرد.

به طور مشابه، تایتان‌ها در آثار هاجیمه ایسایاما جانورانی صرفاً گوشتخوار نیستند. اما با پیشرفت این مجموعه، برخی از تایتان‌ها متعلق به گونه‌ای باهوش هستند و اسرار مهمی را در تاریخ بشر حمل می‌کنند. رقابت‌های داخلی بین الدیان‌ها و مارلین‌ها، حمله به تایتان را به مجموعه‌ای انیمه‌ای به شدت سیاسی تبدیل کرده است.

Waltz With Bashir (2008)

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان
بهترین فیلم های شبیه انیمه Attack On Titan

این فیلم به تلاش کارگردان، آری فولمن برای جستجوی خاطرات گمشده در دوران سربازی خود در جنگ لبنان در سال 1982 می‌پردازد. مانند بسیاری از فیلم‌های جنگی فلسفی، روایت والس با بشیر در نهایت موضعی ضدجنگ اتخاذ می‌کند، زیرا این درگیری چیزی جز تجربیات کابوس‌آمیز برای سربازان به ارمغان نمی‌آورد.

ارن یاگر و اعضای سپاه همکارش با انگیزه‌های خشونت آمیز شروع به قتل عام تمام تایتان‌ها می‌کنند. اما همانطور که روزها می‌گذرند و بار جنگ بر دوش آنها می‌نشیند، بینندگان می‌توانند تغییری مشهود را ببینند. اینجاست که سربازها خسته می‌شوند و فقط مشتاق یک زندگی عادی هستند، دقیقاً شبیه شخصیت‌های تراژیک Waltz With Bashir. فیلم تراژیک Waltz With Bashir، از بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان است.

Snowpiercer (2013)

بهترین فیلم های شبیه انیمه حمله به تایتان
بهترین فیلم های شبیه انیمه اتک ان تایتان

پس از اینکه یک فاجعه جهانی باعث ایجاد انجماد همه چیز بر روی زمین شد، بازماندگان در قطاری به نام Snowpiercer اقامت می‌کنند. با این حال، از آنجایی که ساکنان در این قطار بر اساس طبقات اجتماعی تقسیم می‌شوند، انقلابی رخ می‌دهد که توطئه بزرگ‌تری را پشت سرچشمه‌های قطار کشف می‌کند.

این فیلم مهیج آخرالزمانی فاقد عناصر اکشن و علمی تخیلی است، اما مضامین سیاسی پیرامون نابرابری اجتماعی نیز مانند سایر فیلم‌های بونگ جون-هو کاملاً واضح است. با گیر افتادن الدیان‌ها در داخل دیوارها توسط مارلی‌ها، می‌توان شباهت‌های جالبی بین Attack on Titan و Snowpiercer پیدا کرد.

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های شبیه حمله به تایتان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *