10 تکنولوژی استفاده نشده توسط بتمن از نگاه سایت فیگار

بتمن سلاح های زیادی دارد که برخی از آن ها یا از کار افتاده یا استفاده نخواهد شد. حال می‌خواهیم 10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن را به شما معرفی کنیم.

بتمن از مجموعه‌ای چشمگیر از ابزارها استفاده می‌‍کند؛ اما فناوری پیشرفته اغلب شوالیه تاریکی را مجبور می‌کند تا فناوری قدیمی را کنار بگذارد و خود را ارتقا دهد. بتمن از زمان اولین کتاب کمیک خود در سال 1939، از صدها ابزار در جنگ علیه جنایت استفاده کرده است. برخی از این ابزارها، مانند Batarang، آنقدر محبوب هستند که در فرهنگ لغات اجتماعی رایج شده اند. بتمن هرگز استفاده از Batarang را متوقف نخواهد کرد، حتی اگر آنها فقط شوریکن های فانتزی و خفاشی شکل هستند. اما یکسری از تکنولوژی ها دیگر به درد بتمن نخواهد خورد که در ادامه می خواهیم 10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن به شما معرفی خواهیم کرد.

همه‌ی مقاله‌های بتمن را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم بتمن

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن

  • غیر استفاده ترین فناوری های بتمن

در ادامه قرار است 10 تا از غیر استفاده ترین تجهیزات بتمن را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن

بتمن مجموعه بزرگی از تجهیزاتی با تکنولوژی شگفت‌انگیز دارد؛ اما برای هر ابزار مرتبطی که تا به امروز باقی مانده است، ابزار دیگری وجود دارد که منسوخ شده است که قرار است 10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن برای شما شرح دهیم. با پیشرفت تکنولوژی دنیای واقعی، نویسندگان دی سی کامیکس ابزارهای جدیدی با مضمون خفاش ایجاد کرده‌اند. در نتیجه، ابزارهایی مانند ضبط‌کننده‌های کاست مینیاتوری و دستگاه‌های ارتباطی بازنشسته شده‌اند، در حالی که دستگاه‌هایی مانند جت‌های چکمه‌ای زیر آب و چراغ‌های صوتی خفاش تنها چند بار استفاده شده‌اند.

بهترین کمیک های دی سی 2022

Lie Detectors

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
تکنولوژی های استفاده نشده بتمن

در گذشته، بتمن نه تنها یک دستگاه دروغ سنج داشت و یک اتاق بازجویی نیز برای آن تهیه کرده بود. بتمن برای دریافت پاسخ از سوی دشمنان خود به آن اتاق مراجعه می‌کرد که مورد تایید لیگ عدالت نبود. روانشناسان دریافته‌اند که آشکارسازهای دروغ را می‌توان مورد ضرب و شتم قرار داد و نباید از آن‌ها به عنوان تنها روش تشخیص دروغ استفاده کرد، بنابراین بتمن آن را به درستی از مقر خود حذف کرده است و این تکنولوژی جزء تکنولوژی های استفاده نشده بتمن قرار گرفته است. او ممکن است چیزی را در رایانه داخلی لباسش حمل کند تا ضربان قلب دشمنانش را چک کند؛ اما او به این تکنولوژی وابسته نبود. این روزها، بتمن قادر است واکنش‌های ریز را با دو چشم خود به راحتی بخواند تا بفهمد چه زمانی کسی دروغ می‌گوید.

Bat-Nets

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
تکنولوژی هایی که بتمن از آن استفاده نمی‌کند

در Batman: Gotham After Midnight #2 توسط استیو نایلز و کلی جونز، برخی از دشمنان سعی کردند بتمن را از بین ببرند. آن‌ها نه تنها شکست خوردند، بلکه بتمن با یک ابزار جدید پاسخ آن‌ها را داد. بتمن تگ‌های کوچکی را که شبیه باترانگ‌ها بود نصب کرد و پس از مدتی منفجر شد و دشمنان را در یک شبکه عظیم پوشاند. این تورها به قدری محکم بودند که فرار را تقریبا غیرممکن می‌‎کرد؛ اما نه آنقدر محکم که مجرم نتواند نفس بکشد. اگرچه این یک سلاح کنترل جمعیت مؤثر است؛ ولی بروس ظاهراً این دستگاه را بازنشسته کرده است و معمولاً برای بستن مخالفان به بولاس تکیه می‌کند.

نقد و بررسی کمیک بتمن شماره 132

Ultra-Sonic Bat

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
منقضی شدن برخی از تکنولوژی های بتمن

یک فانوس دریایی که خفاش‌ها را از طریق فرکانس صدای اولتراسونیک احضار می‌کند که این فناوری جزء تکنولوژی هایی که بتمن از آن استفاده نمی‌کند ، فقط آن‌ها می‌توانند صداهایی مانند یک ایده عالی را بشنوند، به خصوص برای یک مراقب با مضمون خفاش‌ها بوده است. این فناوری حریف را می‌ترساند و مبارزه با گروه‌های بزرگی از دشمنان را برای بتمن آسان می‌کند. آن‌ها احتمالاً معتقدند که او نوعی موجود ماوراء طبیعی است. بتمن از این وسیله برای احضار لژیون خفاش در طول داستان «سال اول» فرانک میلر استفاده می‌کند که به فرار او از پلیس گاتهام کمک کرد. این صحنه همچنین در بتمن آغاز می‌کند کریستوفر نولان اقتباس شد؛ اما دستگاه صوتی و احضار خفاش سال‌هاست دیده نشده است.

Miniature Cameras

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
به درد نخور ترین تکنولوژی های بتمن

برای چندین دهه، بتمن از یک دوربین مینیاتوری در کمربند کاربردی خود برای مأموریت‌های نظارتی استفاده می‌کرد که جزء منقضی شدن برخی از تکنولوژی های بتمن قرار گرفته است. به لطف تکامل دوربین‌ها و تلفن‌های همراه، دیگر نیازی نیست که او به چیز قدیمی مانند دوربین‌های کوچک تکیه کند. لباس او آنقدر پیشرفته است که می‌تواند از طریق لنزهایش فیلم را به کامپیوتر Batcave پخش زنده کند. آن‌ها احتمالاً حتی فیلم را با کیفیت 4K برمی‌گردانند، به این معنی که او می‌تواند هر آنچه را که نیاز دارد را در زمان واقعی با بالاترین کیفیت ببیند. فیلم بتمن ساخته مت ریوز این لنزهای پیشرفته را به نمایش گذاشت که بتمن همیشه از آن‌ها برای ضبط گردش های شبانه خود استفاده می کند.

Micro-Cassette Recorders

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
تکنولوژی های منسوخ شده بتمن

در اولین ماجراجویی‌های شوالیه تاریکی در کتاب‌های کمیک و سریال های تلویزیونی، بتمن به راهی برای گوش دادن به مکالمات و ضبط آنها نیاز داشت. گوش دادن به مکالمات قبلی به او این امکان را می‌داد که حتی در مبادلاتی که از کلمات رمز استفاده می‌کردند، موارد و سرنخ‌ها را رمزگشایی کند. منطقی است که کمربند ابزار بتمن برای حمل یک ضبط کاست کوچک استفاده می‌شود؛ اما بتمن امروزی از زیباترین و مخفیانه‌ترین فناوری موجود استفاده می‌کند. اکنون، آن فناوری نه تنها منسوخ شده است، بلکه وجود ندارد.

Bat-Communicators

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن

توانایی بتمن برای صحبت با رابین در حال حاضر طبیعی به نظر می رسد؛ اما در دهه 1940 بسیار دور از ذهن بود. تنها روشی که مردم برای مکالمه مجبور بودند از طریق تلفن ثابت بود، بنابراین صحبت کردن با کسی از هر نقطه‌ای شبیه کاری بود که فقط یک ابرقهرمان می تواند انجام دهد. هم بتمن و هم رابین وسایل ارتباطی را حمل می‌کردند که در کمربندهای مفیدشان قرار می‌گرفتند و کمربندهایشان را بزرگ‌تر و در معرض آسیب قرار می‌دادند که این فناوری جزء تکنولوژی های منسوخ شده بتمن می‌باشد. این روزها، خرید یک هدست بلوتوث و نصب آن در کاسه راحت تر است. ارتباط‌گرهای کوچک آنقدر رایج هستند که ابرقهرمانان بدون نیاز به توضیح از آن‌ها در فیلم‌های گروهی استفاده می‌کنند.

Batman’s Crayons

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
غیر استفاده ترین فناوری های بتمن

شاید عجیببه نظر می‌رسد که بتمن با حمل مداد رنگی در کمربند خود دور بزند؛ اما این دقیقا همان چیزی است که در دهه 1950 اتفاق افتاد که به بتمن راهی برای ایجاد علائم یا برقراری ارتباط با مردم بدون استفاده از کلمات داد. عصر نقره واقعاً دوران عجیب و جذابی برای کتاب‌های مصور بود. ماجراهای بتمن از دهه 50 کمتر شده است، بنابراین رویدادهایی مانند این هرگز رخ نخواهد داد، مگر اینکه توسط Bat-Mite تقلید شده باشند. علاوه بر این، مداد رنگی به اندازه کافی دوامی برای نگه داشتن به مدت طولانی در کمربند مجهز او، نخواهد داشت. این روزها بتمن با برقراری ارتباط از طریق تلفن یا هک کردن فید ویدیویی بیشتر سر و کار دارد.

Flashlights

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
تکنولوژی های استفاده نشده بتمن

نسخه‌های بتمن برای جذب مخاطبان انبوه ساخته شد. برخی از سازندگان می‌خواستند بتمن بیشتر شبیه یک مرد معمولی به نظر برسد. هر کسی که بتواند مانند او تمرین کند، در واقع می‌تواند بتمن باشد. بنابراین او اغلب از وسایلی با تکنولوژی پایین مانند چراغ قوه یا دستبند معمولی استفاده می کرد که این تجهیزات جزء غیر استفاده ترین فناوری های بتمن قرار گرفته بودند. یک چراغ قوه می‌تواند به او کمک کند تا فایل‌ها را در تاریکی بخواند، بنابراین برای یک فرد معمولی منطقی است؛ اما بتمن یک میلیاردر است. او باید لنزهای مخصوصی را در روپوش خود قرار داده بود. سریال Batman: The Animated Series در دنیایی تخیلی اتفاق می‌افتد که به طرز عجیبی از دستگاه‌های با فناوری پیشرفته استفاده می‌کرد و در عین حال تلویزیون‌های سیاه و سفید نیز داشت. مقر بتمن ترکیبی عالی از تکنولوژی پایین و پیشرفته در آن سری بود.

Guns

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
تکنولوژی هایی که بتمن از آن استفاده نمی‌کند

رابطه بتمن با اسلحه برای چندین دهه است که نسبتاً معلوم شده است. او به هر دلیلی از استفاده از اسلحه در جنگ خودداری می‌کند و آن را «ابزار دشمن» می‌داند؛ اما همیشه اینطور نبود. زمانی که این شخصیت برای اولین بار معرفی شد، هیچ مشکلی در استفاده از سلاح گرم نداشت. در دهه 1940، پس از اینکه کمیک‌ها دستورالعمل‌های سخت‌تری را دریافت کردند، سازندگان تفنگ بتمن را برداشتند تا سانسورچی‌ها را راضی کنند. نویسندگان این تغییر را در پس زمینه و طرز فکر بتمن گنجانده‌اند. جو چیل پدر و مادرش را با تپانچه به قتل رساند و بتمن می‌خواست از آن مرد و هرکس دیگری که از نیروی کشنده استفاده می‌کرد فاصله بگیرد.

بهترین شرور های شبیه بتمن

Underwater Boot Jets

10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن
منقضی شدن برخی از تکنولوژی های بتمن

در طول خط داستانی محبوب “Hush“، بتمن و کت وومن مجبور شدند از دست یک سوپرمن شستشوی مغزی زیر آب فرار کنند. البته بتمن در موقعی که در زیر آب قرار می‌گیرد چندین بار تنفس مجدد انجام می‌دهد؛ اما فرار از مرد فولادی موضوع بسیار متفاوتی بود. خوشبختانه او جت‌های کوچکی را پوشیده بود که در چکمه‌هایش گنجانده شده است که آن‌ها در زیر آب کار می‌کردند؛ اما این فناوری پس از مدت ها جزء تکنولوژی های استفاده نشده بتمن قرار گرفت. با توجه به اینکه بروس هر چند وقت یکبار خود را زیر آب می‌یابد، جای تعجب است که این اضافه شدن به لباس بت‌سویت دائمی نبود.

10 کمیک برتر بتمن و کت وومن

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 تکنولوژی غیر استفاده بتمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *