معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک لاوکرفت و کیهانی

وحشت کیهانی ، یکی از نوع پیچیده‌ترین وحشت دنیای سینمای ترسناک است که در این مقاله، به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی بپردازیم.

فیلم‌های ترسناک، در زیر ژانر‌های زیادی خلاصه می‌شوند و یکی از برترین نوع این فیلم‌ها، از نوع علمی تخیلی و وحشت کیهانی می‌باشد که بر اساس فلسفه‌ی ادبی کیهان‌گرایی توسعه یافته است.

اصولاً این نوع فیلم‌های وحشت کیهانی ، بر قدرت متعالی تمرکز دارند تا مردم را بی‌ اهمیت جلوه دهند و کوچک کند. ترسی که در فیلم‌های ترسناک لاوکرفت انسان را در بر می‌گیرد، به شدت انسان را از وجود هستی خود و حضور و هدف خود در این دنیا باز‌می‌دارد و وحشتی غیر‌قابل توصیف را به مخاطب القا می‌کند.

همچنین فیلم‌های برتر ترسناک لاوکرفت و کیهانی می‌توانند انسان را به عنوان درک آشکار، بی‌اهمیت و آسیب‌پذیری نوع بشر در جهان بی‌آسایش از طریق منشور علم مدرن را توصیف کنند. تعریف دقیق علم لاوکرفت هر چیز که باشد، آن را می‌توان به عنوان اولین عنصر ترس غیر کلیشه‌ای نام برد که بیننده را به فکر وا‌می‌دارد (بهترین فیلم های ترسناکی که بیننده را به فکر وامی‌دارد) و مخاطب را مجذوب خود می‌کند.

بیشتر بخوانید:

500 فیلم ترسناک تاریخ سینما که باید ببینید

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی

وحشتناک ترین‌های عالم هستی

شما می‌توانید فهرست معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی

آثاری که ترس کیهانی را به مایش می‌گذارند، هسته اصلی انسان‌گرایی را به چالش می‌کشند و می‌توان گفت هیچ ترسی مانند ترس کیهانی ، آن‌قدر سرد یا بی رحمانه نیست که بتوان آن را کشف کرد.

با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی بپردازیم.

The Void

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
بهترین فیلم ترسناک کیهانی
  • کارگردانان : استیون کونستانتی، جرمی گلسپی
  • بازیگران : آرون پول، الن وونگ، کیتلین مونرو
  • سال انتشار : 2016
  • امتیاز : 5.8
  • خلاصه داستان : مدت کوتاهی از ساخت یک بیمارستان بزرگ می‌گذرد و یک افسر پلیس با تجربه برای مدتی کار کردن به آنجا اعزام می‌شود. او پس از مدتی کوتاه می‌فهمد که گروهی نقاب‌دار که بسیار خشن نیز هستند، قصد کشتنش را دارند و می‌خواهد جلوی آن‌ها را بگیرد.

تحلیل فیلم خلاء

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم خلاء

این اثر، یکی از برترین فیلم های ترسناک کیهانی است که استادانه ساخته شده، و ادای احترامی به یک مجموعه‌ی ترسناک قدیمی، از شبکه‌ی FX دارد. استیون کونستانتی و جرمی گلسپی، به زیبایی هر چه تمام‌تر به ساخت این فیلم پرداختند و توانستند، خود را به عنوان بخشی از استادان این ژانر، به جهان سینما معرفی کنند.

خوشبختانه این دو کارگردان، می‌دانند که چگونه ارجاعات را به خوبی در طول داستان برای مخاطبان، ببافند و فضایی شوم ایجاد کنند که هرگز از ذهن بیننده محو نشود. تعهد کارگردانان به جلوه‌های قدیمی و کاربردی نیز یکی از دلایل اصلی سرگرم‌کننه بودن این فیلم است و به بیننده، نوید یک بازگشت پر جنب و جوش را می‌دهد.

پیشینه‌ی کارگردانی این دو فرد، نشان دهنده‌ی این می‌باشد که آن‌ها در درک زیبایی‌شناسی و وحشت عاطفی، اهمیت می‌دهند. در این فیلم، چندین طغیان دلخراش، و تکان‌دهنده از غم و هرج و مرج وجود دارد که طرفداران وحشت کیهانی می‌توانند از آن، به خوبی یاد کنند. فیلم خلاء، با پایه‌ای محکم و جلوه‌های بصری فوق‌العاده، موفق می‌شود که پیشینیان ترسناک خود را بدون لغزش تکرار کند.

Annihilation

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
  • کارگردان : الکس گاردن
  • بازیگران : ناتالی پورتمن، اسکار ایزاک، جنیفر جیسون لی
  • سال انتشار : 2018
  • امتیاز : 6.8
  • خلاصه داستان : گروهی سرباز وارد یک منطقه فاجعه زیست محیطی می‌شوند و تنها یک نفر از آن‌ها جان سالم به در می‌برد، اگرچه او نیز به شدت مجروح می‌شود.

تحلیل فیلم نابودی

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم نابودی

فیلم نابودی، با اجرای اسطوره‌شناسی در درون وحشت کیهانی، فیلمی برجسته و درخشان را مطرح می‌کند. فیلم در نوع خودش درخشان است و عناصر عمیقی از شخصیت‌پردازی و قدرت دیالوگ قوی دارد. نابودی، یک تجربه‌ی هیجان انگیز می‌باشد که زیبایی را با خطر ترکیب می‌کند.

فیلمبرداری به شدت خیره کننده و گمراه کننده است و بیننده را از آنچه می‌بیند می‌ترساند. اما کارگردان نگرانی‌ها و رمز‌و‌راز‌های زیادی را در پشت پرده پنهان کرده که با محیطی ناشناخته تلفیق شده. فیلمبرداری واقعاً تماشاگران را به دنیایی آشنا و در عین حال خارق‌العاده می‌برد و صحنه‌ای محوری را ارائه می‌دهد که فقط وحشت کیهانی می‌تواند آن را تداعی کند.

فیلم نابودی، اثری هوشمندانه است که به تدریج خود را نشان می‌دهد و به هیچ وجه، بیننده و مخاطب را خسته نمی‌کند. فیلم عمدتاً تند پیش نمی‌رود و سعی می‌کند به تدریج، بر روی زمان سوار باشد و خط داستانی را با ملایمت پیش ببرد. در این فیلم، ایده‌های خود تخریبی، تکامل، زیست‌شناسی، هم‌وابستگی و بی‌اعتمادی به بدن خود وجود دارند و از دیدگاه‌های مختلف مورد بحث قرار می‌گیرند.

در پایان داستان، کارگردان عمداً پاسخ‌های آسانی ارائه نمی‌کند و این اجازه را می‌دهد تا نظرات متفکرانه‌ای در ذهن تماشاگران فیلم شکل بگیرد. همچنین این فیلم جزو جدید‌ترین آثار وحشت کیهانی می‌باشد که عناصر اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022) را نیز درون خودش جای داده است.

Underwater

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
  • کارگردان : ویلیام اوبنک
  • بازیگران : کریستن استوارت، جسیکا هندویک، مامادو اوثیو
  • سال انتشار : 2020
  • امتیاز : 5.8
  • خلاصه داستان :  داستان اولیور تیت پسرکی 15 ساله است، که تنها دو هدف را در زندگی دنبال می‌کند.

تحلیل فیلم زیر آب

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی

داستان فیلم، در یک سکو رخ می‌دهد که به دلیل حمله‌ی موجوداتی که از اعماق دریا محافظت می‌کنند، شروع به خراب شدن می‌کند. در واقع این فیلمی نیست که ترسناک باشد و طراحی و ایده‌های منحصر‌به‌فردی داشته باشد، اما صحنه‌های کشتار به همان اندازه خلاقانه و ناراحت‌کننده هستند. در حالی که دیدن تکه پاره شدن آدم‌ها به شکل ناخوشایندی سرگرم کننده است، اما ناهماهنگی در قسمت‌های هیجان‌انگیز، کلا آخرین لحظات فیلم را خراب می‌کند.

The Endless

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
  • کارگردانان : جاستین بنسون، آرون مورهد
  • بازیگران : جاستین بنسون، آرون مورهد، سیلی هرناندز
  • سال انتشار : 2017
  • امتیاز : 6.5
  • خلاصه داستان : این فیلم داستان دو برادر را روایت می‌‎کند که به گروهی که سال‌ها پیش از آن‌ها فرار کرده‌اند بازمی‌گردند. آن‌ها به این نتیجه می‌‎رسند که افکار این گروه عجیب‌تر از آن چیزی بوده که فکر می‌کردند.

تحلیل فیلم بی‌پایان

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم بی‌پایان

فیلم The Endless، ترکیبی خارق‌العاده از هیجان‌های علمی تخیلی و ترسناک کیهانی است که بیننده را ناامید نمی‌کند. این فیلم، یک اثر استراتژیک است که منجر به خلق و خوی ناراحت کننده‌ای می‌شود بیننده را به فکر فرو می‌برد و جزو فیلم‌هایی می‌باشد که مخاطب گیج می‌شود.

این فیلم برای به دست آوردن حداکثر ترس، بر فیلمسازی دقیق و محدود متکی است که با فیلمبرداری‌های دقیق، وحشتی وصف‌نشدنی را به تصویر می‌کشد. فیلم، صرفاً با قاب‌بندی‌های دقیق، از شخصیت‌ها و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، همه‌چیز را برای تماشاگر افشا می‌سازد و اطلاعاتی پنهانی باقی نمی‌گذارد.

اضطراب در این فیلم، به صورا اُرگانیک عمل می‌کند و حتی ویرایش‌های شگفت‌انگیز و استفاده چشمگیر از جلوه‌های صوتی و موسیقی بی‌نظیر وجود دارد که به طور مداوم وحشت را نشان می‌دهد.

بازیگری‌ها به شدت خوب هستند و می‌توانند با کمترین دیالوگ ممکن، احساس را به بیننده منتقل کنند. لحظات آرامی در فیلم وجود دارد که کارگردانان و بازیگران ظرافت خاصی نشان می‌دهند و لحظاتی که خشونت و ترس وجود دارد نیز، شاهد خشم و اضطراب در میان دو بازیگر اصلی هستیم.

فیلم در ابتدا آرام و با طمأنینه‌ی شدیدی پیش می‌رود که آماده‌سازی بزرگی را از وقتی نشان دهد که همه‌چیز در مقابل چشمان مخاطب آشکار می‌شود.

From Beyond

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
  • کارگردان : استوارت گوردون
  • بازیگران : باربرا کرمپتون، جفری کامبز، کن فاری
  • سال انتشار : 1986
  • امتیاز : 6.6
  • خلاصه داستان : دانشمندان، یک تشدید کننده برای شبیه‌سازی غده‌ی پینه آل (حس ششم) انسان ساخته و دری به یک دنیای موازی باز می‌کنند.

تحلیل فیلم فرانر از

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم فراتر از

این اثر، یکی از دست‌کم گرفته شده‌ترین فیلم‌های جنایی (نقد فیلم‌های جنایی) ترسناک می‌باشد که سه داستان نمادین را آغاز می‌کند. فیلم بر روی ترس‌های لاوکرفت و بر یک وحشت بی‌نام تکیه دارند. ترس لاوکرفت، ترسی می‌باشد که از آقای Howard Phillips Lovecraft الهام‌برداری شده است. داستان‌های او پایه‌گذار ترس کیهانی بودند و آثارش به بیگانه بودن انسان در برابر محیط اطراف خود تمرکز داشت.

فیلم تمرکز اصلی را بر روی چیزهای غیرقابل شناسایی و وحشتناکی گذاشته که در فضا حرکت می‌کنند و ابعاد نامرئی دنیای آشنای خود انسان را اِشغال می‌سازند.

اگرچه این اثر، به اندازه‌ی کافی در گیشه موفق نبود، اما هنوز ثابت می‌کند که گوردون تنها کسی است که می‌تواند مخلوقات ترس لاوکرفت را با نام تجاری منحصر به فرد وحشت کیهانی، زنده کند. تیم جلوه‌های ویژه‌ی فیلم، از آرایش، و عروسک‌بازی، برای تکرار جانوران دنیای پایین داستان‌های این فیلم استفاده می‌کند و رنگ‌ها، حرکات، تمایلات جنسی آلوده، و غم‌انگیز (بهترین فیلم های غمگین 2022 و 2021) همگی به جذاب‌ترین شکل، بسیار آزاردهنده و ناراحت‌کننده هستند.

فیلم اهمیتی به سلیقه‌ی عام نمی‌دهد و لحن مشمئز‌کننده‌ای را در پیش می‌گیرد تا بتواند ماهیت یکی از ترسناک ترین فیلم های کیهانی را به زبان سینما بیان کند. این فیلم به دنبال ترس واقعی، و تباهی واقعی است و از طریق ایده‌های الهام گرفته شده از لاوکرافت به دنبال خود تخریبی است.

در کنار عناصر فیلمسازی که بسیار قوی بوده‌اند، این فیلم از بازیگران قدرتمند آن دوران استفاده کرده بود و به فیلمی تبدیل شد که بازیگران فوق‌العاده دارد. جفری کامبر، به درستی شخصیت کرافورد را به عنوان یک مرد متزلزل که شاهد وحشت خالص بوده و همچنان توسط آن تعقیب می‌شود، برای مخاطب تجسم می‌کند و لحظاتی به‌یادماندنی در ذهن مخاطب به یادگار می‌گذراد. فیلم فراتر از، یک شاهکار جسورانه و جاه‌طلبانه از وحشت کیهانی است.

The Haunted Palace

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
فیلم های برتر ترسناک کیهانی
  • کارگردان : راجر کورمن
  • بازیگران : وینسنت پرایس، لان کنی جونیور، دبرا پگت
  • سال انتشار : 1963
  • امتیاز : 6.7
  • خلاصه داستان : دکتر مرکوی، با انجام تحقیقی برای اثبات وجود اشباح، به تحقیق در مورد هیل هاوس، یک عمارت بزرگ وهم‌آور با سابقه کوتاه مرگ و جنون می‌پردازد.

تحلیل فیلم قصر ارواح

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم قصر ارواح

این فیلم کلاسیک از لحاظ ادبی، حس متفاوتی را ایجاد می‌کند. فیلم از لحاظ بصری شگفت انگیز است و نشان می‌دهد که کورمن با منابع محدود چه کار‌هایی می‌تواند انجام دهد. فیلمبرداری این فیلم، شامل قلعه‌های شبح‌آمیز سنتی، نقاشی‌های وهم‌آور و لباس‌های مجلل دوره زمانی دوران رنسانس می‌باشد، و این اثر نشان می‌دهد که سینما، چه زمانی که تحت تأثیر لاوکرافت قرار می‌گیرد، در جهتی متفاوت گرفته می‌شود.

کارگردان، قلمرو گوتیک (بهترین فیلم های ترسناک گوتیک) را به شکلی دیوانه‌کننده و ترسناک به تصویر می‌کشد و با تمرکز بر شکنندگی ذهن، توسط نیروهای بیرونی خارج از کنترل بشر، دور می‌شود. فیلم در انتهای داستان، جو قوی و ناامیدکننده وحشت کیهانی را منتشر می‌کند.

بازیگران، استثنائی هستند دوگانگی عالی را داستان پیاده‌سازی می‌کنند. تضاد قابل‌توجهی بین افراد مختلف در فیلم وجود دارد که نه تنها شخصیت‌ها را از بین دیگر فیلم‌ها متمایز می‌کند، بلکه بدون هیچ اشتباهی به مخاطب تلنگر می‌زند.

The Mist

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
  • کارگردان : فرانک دارابونت
  • بازیگران : توماس جین، لائوری هورن، ماریسا گی هاردن
  • سال انتشار : 2007
  • امتیاز : 7.1
  • خلاصه داستان : داستان در مورد طوفان و مه سهم‌گینی است که باعث می‌شود تا جان مردم یک شهر کوچک به خطر بیفتد. اکنون برخی از شهروندان به یک فروشگاه بزرگ پناه می‌برند و برای نجات جان خود می‌جنگند.

تحلیل فیلم مه

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم مه

این فیلم، یکی از برترین فیلم‌های ترسناکی است که بر اساس رمانی (ترسناک ترین فیلم ها بر اساس کتاب) مشهور از آقای استفن کینگ ساخته شده و به گفته‌ی خودش یکی از برترین فیلم‌های اقتباسی او بر روی کتاب‌هایش می‌باشد.

فیلم مه، از تمامی عناوینی که ممکن است به نظر برخی، به عنوان یک فیلم ترسناک کلیشه‌ای به نظر برسد دوری می‌کند و در واقع یک فیلم فوق‌العاده تاثیرگذار است. احساس انزوا، و اضطراب به صورت واقع‌بینانه‌ای نشان داده می‌شود. با کلوز شات‌های مناسب و تکنیک‌های دوربین دستی، لحن احشایی اثر حفظ می‌شود و مخاطبان، به اندازه شخصیت‌های روی صفحه احساس می‌کنند که در دام افتاده‌اند.

کارگردان نیز تصمیم جسورانه‌ای را در فیلم اجرا می‌کند که تمام حس امید را کنار می‌گذارد. لحظات پایانی فیلم دهان تماشاگران را از شدت هیجان و باز می‌گذارد و بسیار اتفاقات شوکه کننده را به تصویر می‌کشد. پس از رستگاری در شاوشنک و مسیر سبز، این سومین فیلمی است که فرانک دارابونت فیلمنامه‌اش را بر اساس یکی از رمان‌های استفن کینگ نوشته و آن را کارگردانی کرده‌ است.

کینگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فیلم به مراتب قوی‌تر و تأثیرگذارتر (بهترین اقتباس‌های سینمایی که بهتر از کتاب بودند) از خود کتاب درآمده‌ است و آن را اثری تکرار‌نشدنی در سینمای اقتباسی دانست.

In the Mouth of Madness

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
  • کارگردان : جان کراپنتر
  • بازیگران : سم نیل، جولی کارمن، دیوید وارنر
  • سال انتشار : 1994
  • امتیاز : 7.1
  • خلاصه داستان : یک مامور بیمه، که بر روی ناپدید شدن نویسنده کتاب‌های ترسناک تحقیق می‌کند، متوجه می‌شود که تاثیرات کتاب‌های او بر روی طرفدارانش بسیار بیشتر از الهام‌بخشی است.

تحلیل فیلم در کام جنون

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم در کام جنون

فیلم در کام جنون، فرضیه جالبی را ارائه می‌دهد که به طور کامل عجیب بودن وحشت کیهانی را در بر می گیرد و بدون شک بهترین فیلم ترسناک کیهانی می‌باشد که بر پایه‌ی ساختار داستانی پیش می‌رود. آغاز این فیلم، با فلش بک‌هایی از گذشته شروع می‌شود و در همان ابتدا، بیننده را با یک فرضیه‌ی گُنگ روبرو می‌کند.

فیلم نه تنها به ابزار ادبی رایج لاوکرافت ادای احترام می‌کند، بلکه تا حد زیادی به تماشای مجموعه رویدادهای متقاعد‌کننده‌ای می‌پردازد که مغز مخاطب را در هم می‌شکند. همانطور که طرح پیش می رود، هر برخورد جدید بر شدت و هیجان بیشتر می‌شود. یک سبک غیر خطی و توهم‌زا شروع به ظهور کرده و شکاف‌های جدیدی را در ذهن بیننده نشان می‌دهد.

فیلم وقت را تلف نمی‌کند، و به همه‌چیز می‌پردازد. فیلم در کام جنون، با ترکیب ارجاعات لاوکرفت، کار فوق العاده‌ای انجام می‌دهد و شاید تحسین‌شده‌ترین تلاش سینمایی جان کارپنتر نباشد، اما فیلمی است که ارزش دیدن را دارد.

Pulse

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
برترین فیلم های ترسناک کیهانی
  • کارگردان : کیوشی کورزاوا
  • بازیگران : هاروشیکو کاتو، کومیکو آسو، کوجی یاکوشو
  • سال انتشار : 2001
  • امتیاز : 6.5
  • خلاصه داستان : دانشجویان ژاپنی، درباره‌ی سلسله خودکشی‌هایی که به یک وبکم اینترنتی مرتبط است، تحقیق می‌کنند. در این وبکم به بازدیدکننده‌ها قول داده می‌شود که با مرگ روبرو خواهند شد.

تحلیل فیلم نبض

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم نبض

نبض، یک منبع محکم سینمایی از لرز وهم‌آور است که بر زندگی دانشجویی و تینیجری (بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022) می‌پردازد. این فیلم، مفهوم کیهانی وحشت‌هایی را که مدرنیته می‌توانند آشکار کنند را عمیقاً بررسی می‌کند. فیلم ترس‌های پیرامون اینترنت ناشناس و تأثیرگذار را می‌گیرد و آن‌ها را گسترش می‌دهد.

نقش‌های منفی فیلم، فقط ارواح بی‌فکر و شبح‌آور نیستند. آن‌ها ارواحی هستند که بخشی از دنیایی تنها، و پر ازدحام می‌باشند. فیلم به این درک نمی‌پردازد که زندگی شهری می‌تواند دنباله‌ای از تکرارها و روال‌های افسرده‌کننده باشد و کارگردان با بی زرق و برقی زندگی پس از مرگ، را به فعالیت های انفرادی و مالیخولیایی تشبیه می‌کند.

در پایان داستان فیلم به یک کابوس بسیار دلهره‌آور تبدیل می‌شود و یک شگفتی را نشان می‌دهد که بیننده را به فکر فرو می‌برد.

Masque of the Red Death

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
  • کارگردان : راجر کورمن
  • بازیگران : وینسنت پرایس، هیزل کورت، پاتریک مگی
  • سال انتشار : 1964
  • امتیاز : 6.9
  • خلاصه داستان : شاهزاده پروسپروی شیطان پرست، تعدادی از نجیب زادگان را برای محافظت از مرگ سرخ طاعونی که در راه است به قلعه خود دعوت می‌کند. او به مهمانان خود دستور می‌دهد صورت‌های خود را با ماسک بپوشانند. در میان این فضای فاسد، او متوجه غریبه‌ای اسرارآمیز در لباس و کلاه قرمز می‌شود.

تحلیل فیلم نقاب مرگ سرخ

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم نقاب مرگ سرخ

این اثر، در حالی جایگاه خود را در داستان‌سرایی گوتیک تثبیت کرده است، که از طریق خلق و اقتباس کورمن از ماسک مرگ سرخ با وحشت کیهانی دست و پنجه نرم می‌کند. این فیلم نقطه عطف حرفه‌ای برای کورمن می‌باشد که توسط دیالوگ‌پردازی‌های قوی و قدرتمند، شکل گرفته است.

این فیلم، یک شخصیت شرور را با چندین لایه‌‌ی مختلف به تصویر می‌کشد. فیلم دارای عامل‌های کلیدی می‌باشد که هر کدام اقدامات بی‌رحمانه‌ای را در پشت خودش جای داده است. در کنار بازیگری‌های خوب و بی‌نقصی که آقای وینسنت پرایس به نمایش می‌گذارد، داستان نیز تفسیری شگفت‌انگیز از داستان‌های لاوکرفت دارد و این‌بار بر بی‌اهمیت بودن انسان متمرکز شده است.

نقاب مرگ سرخ، مظهر مرگ را به عنوان موجودی مرموز، اجتناب‌ناپذیر و بی‌نیاز نشان می‌دهد و هیچ انسانی آن‌قدر خاص، ثروتمند یا قدرتمند نیست که از آن دوری کند.

Banshee Chapter

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
  • کارگردان : بلیر اریکسون
  • بازیگران : تد لوین، مایکل مک میلیان، کاتیا وینتر
  • سال انتشار : 2013
  • امتیاز : 5.5
  • خلاصه داستان : داستان فیلم درباره‌ی خبرنگاری به‌نام آنه می‌باشد که به دنبال ردی از دوست صمیمی‌اش که اخیرا به‌طور ناگهانی ناپدید شده است، می‌گردد.

تحلیل فیلم فصل ارواح

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی

The Banshee Chapter یکی از فیلم های برتر ترسناکی که ترس های پرشی دارند ، به سبک مستند شروع می‌شود. زیرا صفحه نمایش به مخاطبان خود در مورد برنامه‌ی مخفی CIA به نام Project MKUltra اطلاع می‌دهد. این پروژه شامل تعدادی شیمیدان و پزشک است که داروهای توهم زا را به افراد مورد آزمایش خود تزریق می‌کنند. به زودی، این پروژه به دلیل فقدان مفاهیم اخلاقی که باید قبل از اجرای پروژه در نظر گرفته می‌شد، تحریم می‌شود.

The Innocents

بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
ترسناک ترین فیلم های کیهانی
  • کارگردان : جک کلایتون
  • بازیگران : دبورا کر، مارتین استفنز، مایکل ردگریوز
  • سال انتشار : 1961
  • امتیاز : 7.8
  • خلاصه داستان : در انگلیس، ویکتوریا خواهرزاده‌ی یتیم فلورا و برادرزاده مایلز، خانم گیدنز را به عنوان کوششی برای پرورش فرزندان در املاک خود با استقلال و اقتدار کامل استخدام می‌کنند.

تحلیل فیلم بی‌گناهان

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی
تحلیل فیلم بی‌گناهان

این فیلم که معمولاً به عنوان یک مهیج ماوراءالطبیعی (بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2022) نام‌گذاری می‌شود، و وقتی از منظری عمیق‌تر به آن نگاه کنیم، شبیه به یکی فیلم های برتر ترسناک کیهانی می‌باشد. بازیگری‌ها یک ترس دائمی را ر فیلم به وجود می‌آورند و این فیلم را به برجسته‌ترین آثار کیهانی تبدیل می‌کند.

رفتار آسیب پذیر، از دست دادن کنترل، و نیت‌های ناشناخته و ناامیدانه‌ی بازیگر اصلی، هاله‌ای از ترس خالص را ایجاد می‌کنند که بینندگان می‌توانند از طریق صفحه‌های نمایش خود، آن را احساس کنند. زمانی که شخصیت‌پردازی‌ها با یکدیگر ادغام می‌شوند، فیلم نه تنها به موضوعات بالغ شکاف اجتماعی و انزوا می‌پردازد، بلکه یک هیجان جذاب ایجاد می‌کنند که شیاطین درونی را در هر شخصیت به نمایش می‌گذارد.

این فیلم، اثر فراموش‌نشدنی با ابهام هوشمندانه و تمرکز بر موتیف‌های تیره می‌باشد که از سمت منتقدان نمرات خوبی را دریافت کرد یک اثر ترسناک است که لحظاتی فلسفی (بهترین فیلم های ترسناک فلسفی) را آشکار می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی و تحلیل بهترین فیلم های ترسناک کیهانی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *