بهترین انیمه های شناخته نشده ؛ 12 انیمه جذابی که محبوبیت زیادی ندارند

برخی از انیمه‌های کمتر شناخته شده بسیار عالی هستند. در این نوشتار با فیگار بمانید تا با بهترین انیمه های کمتر دیده شده آشنا شوید.

به نظر می رسد این روزها یک جریان تقریباً ثابت از مجموعه‌های انیمیشنی بسیار عالی وجود دارد. طوری که هر کسی که به انیمه علاقه داشته باشد می‌تواند زمان زیادی را صرف تماشای اثرات شگفت انگیز بکند. برخی از انیمه‌ها راه خود را به محبوبیت تقریباً جهانی پیدا کرده‌اند. اما برخی با اینکه بسیار جذاب هستند، هنوز یک انیمه شناخته نشده هستند.

اشباع فرهنگ پاپ ناروتو، انیمه کلاسیک Fullmetal Alchemist: Brotherhood یا Neon Genesis Evangelion، یا قدردانی گسترده فعلی از My Hero Academia نمونه‌هایی هستند که تعداد زیادی از طرفداران را به خود جذب کرده‌اند. به طور کلی انیمه‌های کمتر دیده شده زیادی وجود دارد که نیاز به توجه بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید:

500 انیمه و انیمیشن برتر تمام دوران [بر اساس دسته بندی ژانر]

بهترین انیمه های کمتر دیده شده

10 انیمه ای که محبوبیت کمی دارند

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه های کمتر دیده شده را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های کمتر دیده شده

اما، هر سریال انیمه خوب در کانون توجه قرار گرقته نمی‌شود. با توجه به اینکه تعداد زیادی از انیمه‌ها همیشه در حال انتشار هستند و برای بینندگان بیشتر در میان یکدیگر رقابت می‌کنند، طبیعتاً اثرات خوبی وجود خواهند داشت که محبوبیتی نخواهند گرفت. طرفدارانی که به دنبال عناوینی که محبوبیت زیادی ندارند هستند، ممکن است بخواهند برخی از این انیمه‌ها را تماشا کنند. پس در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی برترین انیمه های دست کم گرفته شده بپردازیم.

Yakitate!! Japan

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های کمتر دیده شده

یک انیمه کمدی مبتنی بر غذا محصول 2004، Yakitate!! Japan در مقایسه با عناوین انیمه‌ای مانند Food Wars بسیار دست کم گرفته شده است. شخصیت اصلی، کازوما، به دنبال رویای خود برای تهیه نان ملی ژاپن و کسب جایگاهی در معتبرترین نانوایی در کشور است.

کازوما همچنین دارای قدرت خاصی به نام “دست‌های خورشیدی” است که دستان او را کمی گرمتر از یک فرد عادی می‌کند. در ابتدا توانایی او به نظر بی‌فایده است، اما همین به تخمیر سریعتر نان او کمک می‌کند. Yakitate!! Japan یک انیمه شیرین و خنده دار است که در مورد درست کردن و لذت بردن از غذا می‌باشد.

Les Misérables: Shōjo Cosette

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های کمتر دیده شده

در قرن نوزدهم فرانسه، یک مادر مجرد به نام فانتین، دختر سه ساله‌اش کوزت را به سرپرستی آشنایان جدیدش، ترنادی‌ها، واگذار می‌کند. متأسفانه، مراقبان کوزت ثابت می‌کنند که چیزی جز چند آدم بی‌رحم نیستند و دختر بیچاره را مورد آزار و اذیت مکرر و بندگی اجباری قرار می‌دهند. با این حال، او به امید اینکه یک بار دیگر مادرش را ببیند، این عذاب را تحمل می‌کند.

یک شب، کوزت در حالی که برای خانواده میزبانش کارهایش را انجام می‌داد، توسط غریبه محترمی به نام ژان والژان یاری می‌گیرد. پس از گفتگوی کوتاهی با دختر جوان، ژان او را به عنوان فردی که به دنبالش بوده می‌شناسد و او را از چنگال ترنادیرها نجات می‌دهد. آنها راه خود را به شهر نزدیکی می‌رسانند که در آن کوزت به لطف نجات دهنده‌اش از زندگی جدیدی لذت می‌برد.

تحت هدایت ژان، کوزت قول می‌دهد که در آزادی تازه یافته خود به دیگران کمک کند. او متعهد می‌شود که ملت را شفا دهد و مطمئن شود که هیچ کس دیگری به سرنوشت او دچار نخواهد شد. اگرچه راه پیش رو با تراژدی‌های به جا مانده از انقلاب فرانسه هموار شده است، اما این دختر ایده‌آل گرا تا زمانی که فرانسه از فقر و رنج رها نشود آرام نخواهد گرفت.

این انیمه در سال‌های اوج انقلاب فرانسه اتفاق می‌افتد و داستان‌های متعددی را در مورد عشق، رستگاری، عدالت و درام سیاسی ترکیب می‌کند که در نهایت برای یک پایان احساسی به هم نزدیک می‌شوند. با ارائه جذابیت ویکتوریایی کافی برای طرفداران درام‌های دوره‌ای، لباس و احساس کلی به آن به اندازه کافی دقیق است که حتی کسانی که انیمه نمی‌بینند و علاقه مندان به ادبیات کلاسیک را راضی کند.

Monster

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های کمتر دیده شده

اثر محبوب نائوکی اوراساوا، هیولا، یکی از معدود انیمه‌های تحسین‌شده‌ای است که اگر امثال HBO به آن علاقه نشان دهند می‌تواند اقتباس لایو اکشن خود را داشته باشد. هیولا یکی از بهترین و پایه‌گذاری‌ترین مانگاهای سینن است که یک داستان درام جنایی ترسناک و جذاب را روایت می‌کند که مسلماً می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای برای مانگاهایی مانند True Detective باشد.

داستان Monster درباره کنزو تنما، یک پزشک ژاپنی است که در آلمان زندگی می‌کند. زندگی او زمانی به سمت فروپاشی می‌رود که او از عمل کردن یک مقام سیاسی به نفع کودکی در شرایط بحرانی خودداری می‌کند. سال‌ها بعد، همه چیز شروع به بازگشایی می‌کند. زیرا همان پسر به عنوان یک قاتل سریالی روانی گریزان باز می‌گردد. انیمه اقتباسی هیولا، یک انیمه جنایی و هیجان‌انگیز می‌باشد که هنوز هم به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های سینن باقی مانده است.

Samurai Flamenco

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های کمتر دیده شده

سامورایی فلامنکو سفر یک مدل مرد، ماسایوشی هازاما را دنبال می‌کند که به دنبال هدف زندگی خود یعنی تبدیل به یک ابرقهرمان شدن است. متأسفانه برای ماسایوشی، او اصلاً قدرت فوق العاده یا توانایی خاصی ندارد. در عوض، او بارها و بارها با افراد خشن شهر و پلیس درگیر می‌شود تا اینکه یک افسر جوان به نام هیدنوری گوتو با او درگیر می‌شود و در نهایت از هدف او حمایت می‌کند.

این انیمه به‌ عنوان یک اثر کمدی با مضمون ابرقهرمانی شروع می‌شود، قبل از اینکه به‌طور ناگهانی ژانر خود را در نیمه راه تغییر دهد و با هر قسمت جدید شدت بیشتری پیدا کند. سامورایی فلامنکو که شبیه به انیمه ابرقهرمانی بسیار محبوب My Hero Academia می‌باشد، یکی از بهترین انیمه های اقتباسی دست کم گرفته شده است که سزاوار عشق بیشتری می‌باشد.

The Earl And The Fairy

بهترین انیمه های ویکتوریایی
بهترین انیمه های ویکتوریایی

در قرن نوزدهم، لیدیا کارلتون را می‌بینیم که در اسکاتلند زندگی می‌کند و به عنوان یک دکتر پری درآمد دارد. او یکی از آن انسان‌های کمیاب است که می‌تواند پری‌ها را ببیند و با آنها ارتباط برقرار کند. اما هیچ کس او را باور نمی‌کند. با این حال، ادگار به کسی نیاز دارد که دانش گسترده‌ای از افسانه پریان داشته باشد و لیدیا فقط همین شخص است. پس از نجات او، او صاحب کار او می‌شود، اما رازها و احساسات زیادی به نظر می‌رسد که ادگار را که ادعا می‌کند ارل شوالیه آبی است، دنبال می‌کند.

محیط این انیمه، انگلستان ویکتوریایی است، اما بر خلاف سایر انیمه‌های این دوره، محیط‌های دریایی ارل و پری، تغییری در لحن ایجاد می‌کند، به دور از استعاره‌های معمول این زیرژانر انیمه. در حالی که این انیمه اساساً یک انیمه فانتزی است، اما دوز سالمی از ویژگی‌های عاشقانه انیمه کلاسیک برجسته شوجو را نیز دارد.

Detroit Metal City

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های کمتر دیده شده

سوئیچی نگیشی، یک نوازنده شکست خورده، رویای رسیدن به ستاره پاپ را در سر می‌پروراند، اما برای پرداخت بدهی‌های خود، تبدیل به رهبر یک گروه دث متال معروف به نام دیترویت متال سیتی می‌شود. همانطور که جاه‌طلبی‌های ستاره‌های موسیقی پاپ او کماکان کم‌کم از بین می‌رود، آلتر-ایگوی متال او محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، چیزی که او پنهانی از آن رنج می‌برد.

تلاش‌های سوئیچی برای فرار از نقش جدید خود به عنوان یک اسطوره متال و ترک دیترویت متال سیتی تنها منجر به شهرت بیشتر برای او می‌شود. علیرغم بودجه کم، شهر فلزی دیترویت یک انیمه خنده‌دار سرشار از انواع موسیقی است. عنوان این انیمه ادای احترام عمدی به لباس محبوب پاپ-راک، Kiss و آهنگ آنها “Detroit Rock City” می‌باشد.

Hamatora

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های کمتر دیده شده

Hamatora همچنین از جنبه‌هایی از ژانر ابرقهرمانی استفاده می‌کند. دو فصل این انیمه پس از وقایع مانگایی به همین نام اتفاق می‌افتد. اما طرفداران برای لذت بردن از انیمه لزوماً نباید با منبع اصلی آن آشنا باشند. دو شخصیت اصلی، نیس و مورساکی، یک آژانس تحقیقاتی خصوصی را اداره می‌کنند و این دو نفر از قدرت‌های ویژه‌ای به نام Minimums برای حل پرونده‌های خود استفاده می‌کنند.

این انیمه در نگاه اول یک اثر رمز و راز ماوراء طبیعی است که تنش را از طریق بسیاری از پیچ و تاب‌های غیرقابل پیش بینی بالا نگه می‌دارد. به راحتی می‌توان در طرح داستان این انیمه غرق شد، اما این انیمه هرگز شخصیت‌های دوست داشتنی را که احتمالاً در وهله اول طرفداران را به خود جلب کرده‌اند، از دست نمی‌دهد.

Ghost Stories

بهترین انیمه های کمتر دیده شده

Ghost Stories انیمه‌ای ماوراء الطبیعی است که بر گروهی از نوجوانان جوان تمرکز می‌کند. وقتی که آنها ساخت و سازهای محلی مجموعه‌ای از زیارتگاه‌ها را به هم می‌زند، باید با انواع وحشت‌های غیرطبیعی دست و پنجه نرم کنند. داستان‌های ارواح در ژاپن با استقبال ضعیفی مواجه شد و در نتیجه، تیم دوبله انگلیسی آن با تغییر فیلمنامه اصلی، این انیمه را به یکی از خنده‌دار‌ترین انیمه‌های تاریخ تبدیل کردند.

داستان‌های ارواح در میان طرفداران بزرگ انیمه‌ نسبتاً مشهور است، اگرچه علاقه مندان تازه انیمه ممکن است آنقدرها با آن آشنا نباشند. این دوبله انگلیسی که سرشار از طنز خام و جوک‌های بزرگسالانه است، چیزی می‌باشد که واقعاً باید تماشا شود. انیمه Ghost Stories با دوبله انگلیسی یکی از بهترین انیمه های نادیده گرفته شده است.

Eden of the East

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های کمتر دیده شده

عدن شرق، ترکیبی غیرمعمول از بقا، دسیسه‌های سیاسی و تعلیق روانی است. داستان این انیمه درباره این می‌باشد که دوازده نفر به نام “سلکائو” به ده میلیارد ین دسترسی پیدا کرده‌اند تا ژاپن را از حمله موشکی آینده نجات دهند. اگر پول Selecao تمام شود یا آن را خودخواهانه خرج کنند، توسط شخصی مرموز که فقط به عنوان The Supporter شناخته می‌شود “حذف” می‌شوند.

قهرمان داستان، تاکیزاوا آکیرا، یکی از این سلکائوها است، اما او باید همچنین با مشکل فراموشی مبارزه کند. این انیمه‌ای است که طرفداران را در یک طرح عجیب و غیرمعمول جذب می‌کند و آنها را گرسنه می‌گذارد تا بدانند که این داستان چگونه پایان می‌یابد.

Last Exile

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های نادیده گرفته شده

در یک فضای قدیمی-آینده‌نگر که کاملاً مبتنی بر نبرد هوایی جنگ جهانی اول است، دو خلبان و ناوبر، کلاوس والکا و لاوی هد به عنوان پیک در منطقه جنگ‌زده از آسمان به نام جریان بزرگ عمل می‌کنند. این دو با ماموریتی فراتر از توانایی‌هایشان، به بخشی از توطئه بزرگ‌تری تبدیل می‌شوند که بین دو کشور متخاصم و یک جناح بدخیم آشکار می‌شود که شعله‌های درگیری بین آن دو را برمی‌افروزد. Last Exile بیشتر به خاطر زیبایی استیم پانک خود شناخته می‌شود و طرفداران همه اشکال سبک‌های رترو-آینده گرایی باید این انیمه را تماشا کنند.

Horizon in the Middle of Nowhere

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
بهترین انیمه های اقتباسی دست کم گرفته شده

تعریف Horizon in the Middle of Nowhere کار بسیار دشواری است. این انیمه در نگاه اول یک انیمیشن علمی تخیلی می‌باشد که درباره تلاش‌های نافرجام بشریت برای سفر به فضا برای فرار از یک زمین در حال مرگ است. یک نیروی ناشناخته مانع از ترک آنها می‌شود و آنها مجبور می‌شوند به ژاپن برگردند، زیرا این تنها مکان مهمان نواز باقی مانده روی کره زمین است.

بیشتر جمعیت انسانی به ابعاد جیبی تنزل یافته‌اند، اما، پس از مدتی، آن مردم به ژاپن حمله کرده و ژاپن را فتح می‌کنند و ساکنان را مجبور می‌کنند تا در یک کشتی شهری زندگی کنند و برای همیشه دور کشورشان بچرخند. با نزدیک شدن به شایعات یک آخرالزمان، قهرمان داستان، توری آئوی راهی برای پس گرفتن سرزمین خود ابداع می‌کند.

Moribito: Guardian of the Spirit

بهترین انیمه های کمتر دیده شده
برترین انیمه های دست کم گرفته شده

موریبیتو که چشم‌انداز غم‌انگیز یک انیمه ماجراجویی فانتزی به رهبری زنان را اشغال می‌کند، بالسا جنگجوی سرگردان و نیزه‌دار را دنبال می‌کند که در تلاش است تا با نجات تعداد مساوی از جان‌ها تاوان جان‌هایی را که در گذشته گرفته است، بپردازد. او در طول سفر با شاهزاده چاگم روبرو می‌شود و سعی می‌کند از او در برابر دستور ترور پدرش محافظت کند.

این انیمه دارای انیمیشن‌های زیبا و دنیای فانتزی عاشقانه‌ای است و همچنین شخصیت‌های جذابی دارد که گذشته‌های پر دردسرشان در طول انیمه به صورت تکه تکه فاش شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های کمتر دیده شده سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *