بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه ؛ انیمه هایی که پایان بدی داشتند

برخی از پایان انیمه‌ها به دلایل مختلف بحث برانگیز بودند و طرفداران انیمه را عصبی کردند. با فیگار بمانید تا با بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه آشنا شوید.

انیمه رابطه عجیبی با پایان‌های داستان خود داشته است. ماهیت بسیاری از انیمه‌ها این است که مانگا اصلی را در حالی که محصول آن هستند را تبلیغ می‌کنند. با این حال، این یک تعادل دشوار می‌باشد. در مواقع دیگر، برخی از انیمه‌ها نیازی به نگرانی در مورد محتوای منبع ندارند، اما باز همین با چالش‌های خاص خود همراه است.

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

انیمه هایی که پایان بدی داشتند

شما می‌توانید فهرست بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

پایان‌های بحث برانگیز در انیمه به وفور یافت می‌شود، اما این نتیجه گیری‌های خاص بسیار برجسته هستند. از پایان کلاسیک Gainax از Neon Genesis Evangelion گرفته تا مشکلات اخیر تولید Wonder Egg Priority، این پایان‌ها به گونه‌ای به یاد ماندنی هستند که سازندگان احتمالاً قصد آن را نداشتند. پس اگر می‌خواهید با بحث برانگیز ترین پایان های انیمه آشنا شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید تا به معرفی آنها بپردازیم.

Fullmetal Alchemist

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

اولین اقتباس این مانگا، Fullmetal Alchemist بسیار قبل از اینکه مواد اولیه آن تمام شود به پایان خود نزدیک شد. به این ترتیب، آنها باید در پایان خود خلاقیت به خرج می‌دادند. لازم به ذکر است که پایان این انیمه با تایید صریح مانگاکای اصلی FMA، هیرومو آراکاوا، نوشته شده است.

در این انیمه سال 2003، طرح داستان تا حد زیادی با منبع اصلی تفاوت دارد. طرح داستان از یک اکشن ماجراجویی با فتنه‌های سیاسی فراوان به مضامین هولناک درباره جهان‌های موازی می‌رود و بسیار دورتر از داستان اصلی مانگا می‌رود. تا به امروز، بسیاری هنوز بحث می‌کنند که آیا پایان انیمه سال 2003 بهتر است یا پایان اصلی مانگا.

Death Note

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

برای درک اینکه چرا پایان Death Note اینقدر مشکل ساز است، باید به پایان نیمه اول آن برگردیم. با مرگ L، دو “شخصیت پشتیبانی” بحث برانگیز، Near و Mellow جایگزین او شدند. برای بسیاری از بینندگان، هر دو به عنوان کپی‌های سطحی از کارآگاه شماره 1 این انیمه، L ظاهر شدند.

با تشکر از اینکه آنها دو نیمه از شخصیت بسیار بهتر L بودند. این باعث شد که بسیاری از اقدامات آنها بیشتر از آنچه که سریال تا آن مرحله انجام شده است، “Deus ex machina” محور باشد. پایان این انیمه شامل بازی فوق‌العاده پیچیده کپی کردن کامل یک Death Note در یک شب، تا سطح میکروسکوپی است.

Soul Eater

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

Soul Eater یکی از انیمه‌های عجیب و غریب در دهه 2000 بود، اما با این حال این انیمه طرفداران زیادی داشت. البته این مسئله بیشتر به لطف نگرش پشیمانانه و اقدام بیش از حد آن که بر روی Rule of Cool خالص عمل می‌کند. با وجود این لحن، بسیاری از طرفداران هنوز از پایان شتابزده این انیمه متنفر بودند.

در اصل، پس از اپیزودهایی که سرشار از مبارزات و داستانی خوب بود، مبارزه نهایی با یک “مشت دوستی” به پایان می‌رسد. این اتفاقی است که در بسیاری از انیمه‌های شونن (بهترین انیمه های شونن با قهرمان زن) اتفاق می‌افتد، اما درباره Soul Eater، این کار به نحوی بحث برانگیز انجام شده بود. در حالی که این یک مبارزه لذت‌بخش بود، نتیجه رضایت‌بخشی نداشت که بسیاری از طرفداران می‌خواستند. بسیاری از طرفداران هنوز به بازسازی Soul Eater امیدوارند، اما در این نقطه همچین چیزی بعید است.

Tokyo Ghoul

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

اقتباس انیمه Tokyo Ghoul دردسرهای تولید زیادی داشت. پس از اولین فصل موفق، آن را با انیمه‌های جنجالی Tokyo Ghoul Route A و Tokyo Ghoul: Re دنبال کردند. هر دو داستان قبل از اینکه منبع اصلی به پایان برسد ساخته شد و همانطور که انتظار می‌رفت، همه چیز به خوبی پیش نرفت.

Tokyo Ghoul Route A به طور خاص بیشترین انتقادات را داشت. داستان بر اساس پیش‌نویس‌های اولیه داستان سوئی ایشیدا بود و متاسفانه روایت آن بسیار بد بود. بسیاری از انگیزه‌های شخصیت‌ها کاملاً از بین رفته‌اند، و در عوض، سازندگان این انیمه انتظار داشتند بینندگان پایان متناوب را بدون هیچ اطلاعاتی درک کنند. انیمه Tokyo Ghoul دارای یکی از پایان های قابل بحث در انیمه است.

Kuma Miko

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

کوما میکو یک مانگای کمتر شناخته شده با کمدی مناسب بود، اگر ضربات محکم باورنکردنی یک پایان بد را نداشت. پس از 11 اپیزود از شکل گیری شخصیت عمدتاً خجالتی و سبک در مورد دختری که بر اضطراب اجتماعی خود غلبه می‌کند. ماچی، دختر اصلی، در پایان با موفقیت در مقابل یک جمعیت بزرگ اجرا می‌کند.

با این حال، انیمه به دید ماچی تغییر می‌کند، که به نوعی معتقد است که جمعیت از او متنفرند و به سمت او سنگ پرتاب می‌کنند. در نهایت، خانواده سهل انگار او این احساسات منفی را تایید می‌کنند و سریال با این باور به پایان می‌رسد که او هیچ شانسی برای غلبه بر اضطراب خود ندارد. کوما میکو قطعا یکی از بی معنی‌ترین پایان‌ها را در انیمه داشت.

Promised Neverland S2

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

فصل دوم The Promised Neverland یک آشفتگی است، و پایان آن یکی از دلایل اصلی‌ای می‌باشد. در آن زمان، مانگای اصلی این انیمه قبلاً به پایان رسیده بود، بنابراین این انیمه هیچ مشکلی در مورد ساختن چیزهایی برای تداوم آنها نداشت. در عوض این انیمه ترجیح می‌دهد از محبوب‌ترین آرک رد داستان شود و بقیه داستان را در ۱۲ قسمت جمع‌آوری کند.

انتقادات این انیمه همانطور که انتظار می‌رفت پیش رفت. تمام طرفداران مانگا The Promised Neverland از این مسئله بسیار عصبی بودند و طرفدارانی که این داستان را تنها از طریق انیمه دنبال می‌کردند فصل دوم را نگاه نکردند. این انتخاب انیمه The Promised Neverland برای رد شدن از یک آرک کامل بسیار عجیب بود.

Darling in the Franxx

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

محبوبیت Darling in the Franxx در سال 2018 باورنکردنی بود. این انیمه بدون شک یکی از بحث‌برانگیزترین انیمه‌های آن سال بود، اما این محبوبیت خیلی زود به جنگ‌های شعله‌ای تبدیل شد. پس از اپیزود 15، این انیمه ناگهان به سمت داستان نامطلوب “شرورهای اصلی بیگانگان هستند” تغییر می‌کند. در حالی که این برای یک انیمه مکانیکی استودیو Trigger منحصر به فرد نیست، اما در اینجا مخاطبان راضی نبودند.

Strelizia ناگهانی، دلیل 002 برای منحرف شدن به رفتن به فضا، و فداکاری بی‌هیچ‌وجه دو شخصیت اصلی، بسیاری از طرفداران را ناامید کرد. به آن اضافه کنید که چندین شخصیت در اپیلوگ با پیشرفت کمی به یک زوج تبدیل شدند. Darling in the Franxx میراث خود را با پایانی عجولانه کاملا از بین برد.

Erased

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

Erased به دلیل داستان هیجان انگیز و توسعه شخصیت قوی در طول اجرایش مورد ستایش قرار گرفت. با این حال، فینال آن باعث شد بسیاری از مخاطبان در مورد اینکه آیا کل تجربه تماشای این انیمه خراب شده است یا نه، بحث کنند. طبق معمول، انحراف از داستان اصلی مانگا یکی از دلایل اصلی این مسئله بود.

پایان Erased کمتر بحث برانگیز است زیرا در کل یک پایان بد است. طرفداران زیادی این مسئله را دوست داشتند که ساتورو کایو را نجات داد و به او اجازه داد زندگی خودش را بگذراند. با این حال، پایان آن از طریق بسیاری از آسیب‌های روانی ساتورو به نفع یک دوردست با خوشبختی همیشه عبور می‌کند. در نهایت، شرور اصلی که بدون تلاش زیادی شکست خورده بود، بسیاری از طرفداران عناصر هیجان انگیز را ناامید کرد.

Wonder Egg Priority

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

Wonder Egg Priority دارای انیمیشن شگفت انگیز، نویسندگی قوی، موسیقی جذاب و صداگذاری فوق العاده بود. این انیمه همچنین با درایت زیادی به موضوعات سنگین پرداخته است که برای هر اثری نادر می‌باشد. به طور کلی، Wonder Egg Priority به خوبی در راه تبدیل شدن به انیمه سال برای بسیاری از طرفداران انیمیشن بود. اما متأسفانه قسمت‌های پایانی با مشکلات تولیدی شدیدی مواجه شدند.

قسمت پایانی با سه ماه تاخیر انجام شد و زمانی که منتشر شد یک آشفتگی ناتمام بود. Wonder Egg Priority در یک پایان ناراضی با نماهای طولانی و انیمیشن ضعیف به پایان رسید. این نتیجه آشکار بحران تولید بدنام موجود در صنعت انیمیشن بود. متأسفانه، چنین انیمه شگفت انگیزی به قیمت از بین رفتن سلامت چندین انیماتور تمام شد و آنها حتی نتوانستند آن را با شرایط خود به پایان برسانند.

Neon Genesis Evangelion

بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه
بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه

دلیل زیادی وجود دارد که چرا پایان Neon Genesis Evangelion تا به امروز بحث برانگیز است. بحث پایان اوانجلیون یک مسئله بسیار جدی در میان علاقه مندان این انیمه می‌باشد. اما باید توجه داشت که این پایان به طور هدفمند توسط خالق انیمه، Hideaki Anno ساخته شد.

همین بحث‌ها برای قسمت 26 و بسیاری از بازسازی‌ها نیز وجود دارد. البته این به مخاطبان این آزادی را می‌دهد که پایانی را که ترجیح می‌دهند انتخاب کنند. با این حال، این واقعیت که پایان‌های زیادی وجود دارد باید نشان دهد که پایان آن واقعاً چقدر بحث‌برانگیز بوده است. این یک پایان غم انگیز، گیج کننده و در کل یکی از به یاد ماندنی‌ترین پایان‌های تاریخ انیمه، چه خوب و چه بد است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


6 thoughts on “بحث برانگیز ترین پایان ها در انیمه ؛ انیمه هایی که پایان بدی داشتند

    1. من واقعا عاشق انیمه دارلینگ این فرنکس هستم و واقعا انتظار نداشتم که انقدر سریع تو قسمت آخر فدا شن واقعا چرااااااا؟؟؟؟؟
      عشق قشنگی داشتن من واقعا نمی خواستم بمیرن 😭 من هنوز بعد ۴ سال نمیتونم باهاش کنار بیام وقتی یادم میاد بُغز میکنم ولی خب چه میشه کرد امید وارم که فصل دومش بیاد و ایشالا پایان زیبا تری داشته باشه تا کسایی مثل من بتونن از این عذاب راحت شن ممنون بابت مطالبتون واقعا اینکه یه تریلر از فصل دوم در اومد دل گرم شدم بازم ممنون😢

  1. بنظرم فراموش شده یک پایان مناسب داشت
    در عین حال که همه چیز بیش از حد گل و بلبل نبود و بحث فلسفی نهایی که سرنوشت بود رو بهمون نشون داد

    اما همچنان پتانسیل یک دنباله با کاراکتر های دیگه رو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *