بهترین انیمه هایی که از یونان باستان الهام گرفته اند ؛ با جذاب ترین ها آشنا شوید

چندین انیمه محبوب وجود دارند که از اساطیر یونان باستان الهام می‌گیرند. با فیگار بمانید تا به معرفی 10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند بپردازیم.

تقریباً در هر نوع سرگرمی، اسطوره‌شناسی نقش مهمی در داستان‌هایی دارد که انسان‌ها تعریف می‌کنند. بسیاری از بازی‌های ویدیویی و فیلم‌ها از اساطیر کلاسیک یونانی الهام گرفته‌اند و هیچ پانتئونی محبوب‌تر از پانتئون یونانی نیست. بازی‌هایی مانند God of War و استفاده از Zeus در Thor: Love And Thunder (تمام خدایان در فیلم Thor Love And Thunder) نمونه‌های اخیر این موضوع هستند، اما اساطیر شناخته شده یونانی تنها به فیلم‌ها و بازی‌ها محدود نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2023 که قبل از مرگ باید دید + [تاریخ اکران و تریلر]

بهترین انیمیشن های 2023 که منتظرشان هستیم + [تاریخ اکران، تریلر و دسته‌بندی ژانر]

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

بهترین انیمه ها درباره یونان باستان

شما می‌توانید فهرست 10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

چندین سریال انیمه نیز از اساطیر یونان الهام گرفته‌اند. Blood of Zeus نتفلیکس شاید مشهورترین انیمیشن اخیری باشد که از افسانه‌های یونانی به عنوان پایه خود استفاده کرده است. با این حال، این جدیدترین انیمه در بسیاری از انیمه‌ها با این الهام می‌باشد.

از انیمه‌های کلاسیک گرفته تا آثار مدرن، زئوس و سایر المپیکی‌ها تأثیر زیادی بر رسانه‌های سرگرمی داشته‌اند. پس اگر می‌خواهید با بهترین انیمه درباره اساطیر یونان باستان آشنا شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید تا بهترین انیمه هایی که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند را به شما معرفی کنیم.

Blood of Zeus

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

Castlevania از نتفلیکس مسلماً بزرگترین موفقیت این سرویس در مورد انیمه بوده است، بنابراین تعجبی نداشت که انیمیشن دیگری با داستانی نسبتا متفاوت ساخته شود. این انیمیشن هنوز از الهامات اساطیر یونانی استفاده می‌کند. این انیمه سرشار از صحنه‌های خشن می‌باشد.

این انیمه درباره فرزند زئوس به نام هرون می‌باشد. با وجود این، بسیاری از جنبه‌های دیگر شخصیت‌های نیمه خدایی از اساطیر برای حفظ یک اصالت ترکیب شده‌اند. بسیاری از خدایان با شخصیت‌های اصلی خود ظاهر می‌شوند، مانند هادس و آپولو. به هرا و زئوس نیز ویژگی‌های اخلاقی مبهم‌تری از اسطوره‌ها داده می‌شود تا نسخه‌هایی که معمولاً متفاوت هستند.

Arion

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

در اساطیر یونانی، آریون نام اسب یال سیاهی می‌باشد که از نژاد الهی است و سرعت سرگیجه‌آوری دارد. اعتقاد بر این می‌باشد که او توسط Demeter و Poseidon پرورش یافته است. آریون فیلمی محصول سال 1986 در مورد پسری به نام آریون می‌باشد که به دست هادس از مادرش دیمتر گرفته شده است. آریون به دنیای زیرین می‌رود تا به یک جنگجو تبدیل شود.

Fate/Grand Order: Absolute Demon Front Babylonia

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

مجموعه Fate/Grand Order (ترتیب تماشای انیمه فیت (Fate)) به خاطر خدمتکارانش معروف است. اینها شخصیت‌هایی از تاریخ و اساطیر هستند که می‌توان آنها را برای مبارزه از طرف احضار کنندگان احضار کرد. آرک اصلی این انیمه حول محور فراخوانی همه آنها برای جنگیدن در یک جنگ بزرگ می‌چرخد. با توجه به این فرض، شخصیت‌هایی از اساطیر یونان باید ظاهر شوند.

این مدخل خاص در Fate/Grand Order بر اساس اساطیر باستانی است. همانطور که عنوان نشان می‌دهد، این انیمه بیشتر بر اساطیر بابلی باستان تمرکز دارد. اگرچه برخی از شخصیت‌های یونانی و رومی مانند لئونیداس، آشیل و کالیگولا در این انیمه ظاهر می‌شوند. انیمه Fate/Grand Order: Absolute Demon Front Babylonia یکی از محبوب ترین انیمه ها درباره اساطیر یونان باستان می‌باشد.

Kamigami No Asobi

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

انیمه Kamigami No Asobi در ابتدا به عنوان یک رمان دوستیابی بود. در سال 2014 این رمان یک انیمه اقتباسی منتشر کرد که محبوبیت آن را بسیار افزایش داد. Kamigami No Asobi همچنین به عنوان “بازی خدایان” شناخته می‌شود که شخصیت اصلی آن، دوشیزه حرم، یوی کوسنگی است. زندگی او با بیرون کشیدن یک شمشیر جادویی و انتقال به دنیای دیگری کاملا تغییر می‌کند.

اینجاست که او با زئوس خدای یونانی ملاقات می‌کند. زئوس مدرسه‌ای باز می‌کند تا عشق را به دیگر موجودات الهی بیاموزد. برای خدا کمی غیرمعمول است، اما دیدن او و خدایان دیگر در محیط مدرسه بسیار لذت بخش و سرگرم کننده می‌باشد. دیگر خدایان یونانی شامل آپولو، هادس و دیونیزوس، در کنار دیگر خدایان اساطیر هستند.

Bride Of Deimos

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

عروس دیموس درباره دانش آموز دبیرستانی است که چشم شیطانی به نام دیموس را گرفت. البته در اساطیر یونانی دیموس خدای وحشت است. دانش آموز دبیرستانی، میناکو، به دلیل شباهت عجیبش به معشوق (و خواهر دوقلویش)، ونوس، توجه او را به خود جلب کرد. در اساطیر یونان، زهره الهه عشق است. زهره به دلیل رابطه‌اش با دیموس، که اکنون به دنبال نجات او از مرداب مرگ است، مجازات سختی را از المپوس دریافت کرد.

Greek Roman Sinhwa: Olympus Guardian

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

برخلاف اکثر انیمه‌های دیگر، Greek Roman Sinhwa: Olympus Guardian بر اساس یک مانگا ساخته نشده است. در عوض، این انیمه بر اساس یک مانهوا (بهترین مانهوا های پایان یافته) به نام “اسطوره‌های یونانی و رومی در کمیک” ساخته شده است. این داستان که اغلب به Olympus Guardian خلاصه می‌شود، داستان جی وو و جی یون، دو کودکی را دنبال می‌کند که به داستان‌های پدرشان گوش می‌دهند.

پدر آنها به عنوان یک نقاش کار می‌کند و داستان شخصیت‌های اسطوره‌ای یونان و روم را برای فرزندانش تعریف می‌کند. به این ترتیب، این داستان در واقع مجموعه‌ای از داستان‌های مختلف از اسطوره‌های یونانی است. او با داستان سرنگونی تایتان‌ها و زئوس شروع می‌کند. با این حال، در طول این انیمه سی و نه قسمتی، اسطوره‌های زیادی از جمله اسطوره‌های مبهم‌تری مانند داستان بلروفان بیان می‌شود.

Ulysses 31

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

Ulysses 31 یک مجموعه انیمیشنی محصول سال 1981 است که داستان ادیسه را بازگو می‌کند. با این حال، به جای اینکه به سادگی داستان را همانطور که هست بیان کند، در عوض آن را به یک ماجراجویی فضایی تبدیل کرده است. اودیسه دوباره به عنوان اولیس، کاپیتان سفینه فضایی اودیسه انتخاب شده است، اما هنوز هم با پانتئون یونانی مخالف می‌باشد. آنها او را نفرین می‌کنند که در فضا سرگردان باشد، و تا زمانی که دنیای زیرین را پیدا نکند هرگز به خانه نمی‌تواند برود.

در طول راه، اولیس و خدمه‌اش با چهره‌ها و خدایان متعدد دیگری از اساطیر یونان روبرو می‌شوند که طراحی‌های مجدد آینده‌نگر داده شده‌اند. Scylla و Charybdis دوباره به عنوان سیاره‌های دوگانه و Circe به عنوان یک محقق بیگانه نشان داده می‌شوند. این یک راه جذاب برای تجربه داستان اصلی با پیچش‌های منحصر به فرد است.

Pygmalio

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

با نگاه کردن به Pygmalio، نمی‌توان انتظار داشت که این داستان الهام بخش مانگا Berserk (بهترین آرک های مانگا برسرک) خشن نباشد. طبق گفته Crunchyroll، شمشیر نمادین Guts از Pygmalio الهام گرفته شده است. کرت، قهرمان داستان، شمشیری (خفن ترین شمشیرباز های انیمه) به اندازه او در دست دارد که  بسیار شبیه به شمشیر نمادین Guts است.

این مجموعه سی و نه قسمتی علاوه بر اینکه از نظر میراثی بسیار غیرقابل توجه است، محاسن خاص خود را نیز دارد. این انیمه سفر قهرمانی استاندارد اما به خوبی اجرا شده برای قهرمان جوان، کورت، که پدرش توسط یک روح شیطانی (بهترین انیمه های شیطانی یا ارباب شیطانی) مجبور به بردگی می‌شود را نشان می‌دهد. روح شیطانی مورد بحث مدوسا، گورگون از اساطیر یونان است. این باعث می‌شود که کورت شبیه قهرمان یونانی پرسئوس باشد.

Record of Ragnarok

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
بهترین انیمه درباره اساطیر یونان باستان

عنوان Record of Ragnarok ممکن است باعث شود افراد فکر کنند این انیمه درباره اساطیر نورس است، اما اینطور نیست. درعوض، این انیمه خدایان و مضامین بسیاری از اساطیر را برای خلق شخصیت‌های خود ترکیب می‌کند. خدایان جهان تصمیم می‌گیرند که بشریت باید از بین برود، اما به آنها اجازه می‌دهند که برای جان خود مبارزه کنند. آنها اگر بتوانند در نبرد با خدایان پیروز شوند، جان خود را نجات دهند. به این ترتیب، بشریت و الوهیت به طور یکسان قهرمانان خود را معرفی می‌کنند.

این قهرمانان شامل شخصیت‌هایی از اساطیر یونان هستند. در میان انسان‌ها، تنها شخصیت یونانی، پادشاه اسپارت، لئونیداس است. در میان خدایان، تعداد یونانیان بسیار بیشتر می‌باشد. این فهرست شامل زئوس، پوزیدون، هرکول، هادس، هرمس، آفرودیت، آرس و آپولو است. انیمه  Record of Ragnarok یکی از بهترین انیمه ها درباره اساطیر یونان باستان می‌باشد.

Campione

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
محبوب ترین انیمه ها درباره اساطیر یونان باستان

این انیمیشن 2012 درباره یک بازیکن بیسبال بازنشسته دوران راهنمایی است که تصمیم می‌گیرد تبدیل به “Campione” شود. این به معنای “قهرمان” در زبان ایتالیایی است، اما در این دنیا به معنای “قاتل خدا” می‌باشد. تحت این عنوان جدید، او با خدایان سرکشی مانند Verethragna روبرو می‌شود. پس از کشتن یک جانور، او ده قدرت فوق العاده جادویی، از جمله یکی از قوی‌ترین شمشیر‌های انیمه، شمشیر طلایی را به دست می‌آورد.

شمشیر طلایی به او اجازه می‌دهد تا الهیات یک خدا را از بین ببرد. این به او اجازه می‌دهد تا با بسیاری از خدایان که دنیای انسان را ویران می‌کنند مبارزه کند. در حالی که Verethragna یک خدای ایرانی بود، خدایان دیگر شامل چهره‌های یونانی مانند آتنا، پرسئوس و پاندورا هستند. این یک انیمه اکشن (بهترین انیمه های اکشن کمدی) با یک قهرمان قدرتمند در برابر برخی از قوی‌ترین شخصیت‌هایی می‌باشد که خدا ارائه کرده است.

Unico

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
بهترین انیمه ها درباره اساطیر یونان باستان

Unico یک مجموعه مانگا توسط خالق معروف اوسامو تزوکا است. او مسئول مجموعه‌ای از انیمه‌ها و مانگا‌های برجسته مانند Astro Boy و Dororo می‌باشد و Unico در سطح آن کلاسیک‌ها است. این انیمه داستان یک اسب شاخدار جوان به نام یونیکو را دنبال می‌کند که در حال کاوش در یونان باستان می‌باشد. علیرغم تلاش برای ادامه زندگی خود، او به هوس خدایان یونانی ختم می‌شود.

این سریال برای یک برنامه تلویزیونی انتخاب شد، اما متاسفانه تولید نشد. در عوض این داستان به سه فیلم تبدیل شد. این فیلم‌ها اسطوره‌های دیگری مانند سلتیک را در داستان گنجانده‌اند. با این حال، این انیمه یک انیمه کلاسیک عالی می‌باشد که توسط یکی از بزرگان انیمه ساخته شده است.

Saint Seiya: The Knights Of The Zodiac

10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند
بهترین انیمه هایی که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند

در بسیاری از انیمه‌های مربوط به خدایان، قهرمانان داستان با آنها مخالفت می‌کنند. سنت سیا مسیر مخالفی را طی می‌کند که شامل جنگجویان قدرتمندی است که به نام آتنا می‌جنگند. شخصیت‌های اصلی، از جمله قهرمان داستان Pegasus Seiya، از لباس‌های جادویی به نام Cloths استفاده می‌کنند. این آنها را به شوالیه‌های جادویی به نام Saints تبدیل می‌کند.

در حالی که ایده “قدیس‌ها” جزئی از اساطیر یونانی نیست، خدمات آنها به آتنا بسیار یونانی است و سیا حتی Cloth خود را در معبد او می‌گیرد. آتنا تنها خدایی نیست که ظاهر می‌شود، زیرا پوزیدون و هادس نیز با نقش‌های بزرگ در این انیمه حضور دارند. این انیمه یک حماسه اکشن هیجان‌انگیز با هزاران اقتباس مختلف و اسپین‌آف مانگا است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 10 انیمه ای که از اساطیر یونانی الهام گرفته اند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *