همه چیز درباره سریال Manifest ؛ تاریخ، پخش، طرح و موارد دیگر

Manifest، یک درام ماوراءالطبیعی است؛ که به دلیل مخاطبان زیاد این‌ ژانر مورد توجه افراد واقع شده‌‌ است. در جستار همه چیز درباره سریال Manifest با فیگار بمانید.

در این نوشتار قرار است با هم به توصیف داستان این سریال بپردازیم و ابعاد مختلف سریال را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین از تاریخ پخش فصل چهارم سریال Manifest و بازیگرانی که در این فصل و فصل‌های گذشته‌ی سریال نقش‌آفرینی کردند مطلع شویم. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره سریال Manifest

تاریخ، پخش، طرح و موارد دیگر

سریال مانیفست که با نام‌هایی همچون لیست پرواز و فهرست مسافران در میان مخاطبان شناخته شده است، در سپتامبر ۲۰۱۸ از شبکه‌ی NBC پخش گردید.

مانیفست به دلیل شباهت بسیار زیادش با سریال لاست (lost) که در زمان پخش خود مورد استقبال بالای مخاطبان قرار گرفته بود، مورد توجه علاقه‌مندان این ژانر قرار نگرفت و در همان قسمت‌های ابتدایی خود با مشکلی جدی در زمینه‌ی جذب مخاطب رو به رو شد.

در نتیجه عوامل سریال را برآن داشت تا با خلاقیت‌های مختص به خود بتوانند سطح کیفی این سریال را به متوسط  رو به بالا، ارتقا دهند و مخاطبان را متقاعد سازند که این سریال ارزش یک‌بار دیدن را دارد. به همین دلیل فصل دوم سریال مانیفست توانست به مراتب کمی بهتر از فصل قبل خود عمل کند و مخاطبانی را به خود جذب کند.

فهرست مطالبی که در ادامه‌ی همه چیز درباره سریال Manifest ، خواهید خواند به شرح زیر است:

  • بازیگران سریال manifest چه کسانی هستند؟
  • روایت سریال manifest
  • تاریخ پخش فصل چهارم سریال لیست پرواز (manifest)
  • آیا نتفلیکس سریال مانیفست را نجات خواهد داد؟
  • چه آینده‌ای در انتظار مانیفست است؟

به گفته‌ی جف راک (Jeff Rake) کارگردان این اثر، manifest یک سریال ۶ فصلی بوده که در حال حاضر ۳ فصل ابتدایی آن پخش و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در ادامه بیشتر به داستان فیلم و زمان پخش فصل چهارم و جزئیاتی راجب دیگر فصل‌ها می‌پردازیم.

بازیگران سریال manifest

همه چیز درباره سریال Manifest
همه چیز درباره سریال Manifest / بازیگران فصل چهارم سریال  Manifest / داستان فصل 4 سریال لیست پرواز

در سریال مانیفست بازیگرانی همچون:

جاش دالاس (Josh Dallas) در نقش بن استون (Ben Stone) و ملیسا راکسبرا (Melissa Roxburgh) در جایگاه خواهر بن استون، در نقشی به نام مایکلا استون (Michaela Stone) نقش‌آفرینی کرده‌اند.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به مت لانگ (Matt Long) در نقش زک لانگدان (Zeke Longdon)، آتنا کارکانیس (Athena Karkanis) در نقش گریس استون (Grace stone) و جی آر رامیرز (J.R.Ramirez) در نقش گرد واسکز (Jared Vasquez) اشاره کرد.

داستان سریال manifest

همه چیز درباره سریال Manifest
همه چیز درباره سریال Manifest / بازیگران فصل چهارم سریال  Manifest / داستان فصل 4 سریال لیست پرواز

Manifest ، یک مجموعه‌ی تلویزیونی آمریکایی است، که توسط جف راک (Jeff Rake) ساخته و در ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ از شبکه‌ی NBC پخش گردید.

داستان سریال مانیفست درباره‌ی پرواز هواپیمای مسافربری مونتگو ایر فلایت، با شماره‌ی ۸۲۸ و۱۹۱ مسافر است که از جامائیکا بلند شده و در حین پرواز دچار مشکلات جوی می شود و پس از طی مسافت، بدون مشکلی جدی در مقصد خود فرود می‌آید. اما داستان اصلی از جایی شروع می‌شود که بعد از نشستن هواپیما بر روی باند فرودگاه، مشخص می‌شود که این همان هواپیمایی است که ۵ سال پیش مفقود و بعد از گذشت پنج سال دوباره بر روی باند فرودگاه ظاهر شده است.

بازه‌ی زمانی پنج سال که مشخص نیست دقیقا چه رخ داده، اما بخش جالب توجه ماجرا اینجاست که مسافران پرواز شماره ۸۲۸ پرواز چند ساعته‌ی معمولی را تجربه کرده اند. مسافرانی که همان آدم‌ها هستند اما شرایط اطرافشان به اندازه‌ی ۵ سال تغییر کرده است و هر کس بسته به شرایط خود با واقعیت زندگی‌اش بعد از ۵ سال روبه‌رو می‌شود.


بیشتر بخوانید:


یک نفر مادرش را از دست داده است، دیگری همسرش بعد از گذشت ۵ سال از غیبت شوهرش برای بار دیگر ازدواج کرده، شخصی دیگر که خواهر دو قلویش در این زمان ۵ سال از او بزرگتر شده است و به همین ترتیب هر مسافر با داستانی عجیب رو به رو می‌شود.

این فیلمنامه‌ی جذاب باعث به وجود آمدن هیجان در مخاطب می‌شود و او را تشویق می‌کند تا دیدن این فیلم را هرچه سریع تر شروع کند. اما نکته‌ی قابل توجهی وجود دارد و آن این است که سریال لاست (lost) به دلیل جذابیت بی اندازه‌اش توقع مخاطبان را بالا برده و صد افسوس که این ایده پردازی عالی، با بازی ضعیف و داستان پردازی‌های خطی، یکنواخت و نبود پیوستگی در رخ دادن اتفاقات، توانایی رقابت با سریال لاست را نداشته و به همین سبب مخاطبان خود را نیز از دست داده است. چرا که مخاطبان این سریال از طولانی و فرسایشی شدن داستان خسته و در همان قسمت‌های ابتدایی از دیدن ادامه ی سریال منصرف شده و آن را رها کرده‌اند.

تاریخ پخش فصل چهارم سریال Manifest

همه چیز درباره سریال Manifest
داستان فصل 4 سریال لیست پرواز

فصل سوم سریال مانیفست در مقایسه با فصل دوم آن  با۳۱٪ کاهش در حوزه‌ی نمایش و ۲۱٪ کاهش در حوزه‌ی تماشاچی رو به رو شد و این کاهش چشمگیر باعث فینال خوردن این سریال در شبکه‌ی NBC شد.

جف راک (Jeff Rake)  خالق مانیفست (manifest)، با ناراحتی خبر لغو سریال را از طریق توییتر خود اعلام کرد:

من از تصمیم NBC برای لغو بسیار ناراحت شدم. ما در وسط  کار تعطیل شدیم، هنوز چیزهای زیادی برای بیان مانده است. به امید یافتن خانه‌ای جدید. شما طرفداران سزاوار پایان مناسب برای داستان خود هستید. با تشکر از عشقی که به من، بازیگران و کارکنان نشان دادید.

پیش‌بینی می‌شود تلویزیون برادران وارنر که تهیه کننده مشترک این مجموعه است، فصل چهار را برای نمایش در جای دیگری برنامه‌ریزی کند. از نظر مخاطبان این سریال نتفلیکس می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای پخش ادامه‌ی این سریال باشد، اما باید دید که عوامل فیلم چه تصمیمی در این باره اتخاذ می‌کنند.

آیا نتفلیکس سریال مانیفست را نجات خواهد داد؟

همه چیز درباره سریال Manifest
همه چیز درباره سریال Manifest / داستان فصل 4 سریال لیست پرواز

زمانی که شبکه‌ی NBC سریال مانیفست را پایان داد، طرفداران این سریال شروع به پیشنهاد دادن آن به نتفیلکس کردند. از آنجایی که دو فصل از این سریال به تازگی به نتفلیکس اضافه شده بود مخاطبان انتظار داشتند که نتفلیکس این سریال را از NBC خریداری کند. سریال مانیفست در کشورهای مختلف، جزء پربیننده‌ترین آثار نتفلیلکس است و به علت عملکرد خوب سریال مانیفست در این پلتفرم طرفداران این اثر امید زیادی به این پخش کننده‌ی فیلم داشتند، اما انگار این بار خبری از ناجی همیشگی نیست.

سایت ددلاین خبری مبنی بر قصد تهیه قسمت‌های دیگری از این سریال توسط نتفیلکس منتشر نکرده است. ظاهرا مذاکرات یک هفته‌ای نتفیلکس و NBC بی‌نتیجه بوده است. حدس می‌زنیم یکی از دلایل انصراف نتفیلکس از تهیه‌ی ادامه‌ی این سریال پیچیدگی‌های حقوق دیجیتالی و انتخاب بازیگران این سریال باشد.


بیشتر بخوانید:


طبق تجربه‌های گذشته‌ی سریال‌های مختلف و همچنین عملکرد نتفیلکس پیش‌بینی می‌شد که سریال مانیفست که در نیمه‌های راه پایانش اعلام شده بود همانند سریال های دیگر نجات پیدا کند. سریال‌هایی همچون لوسیفر (Lusifer) که سرنوشتی مشابه مانیفست برایش رقم خورده بود؛ اما توسط فرشته ی نجات خود، نتفیلکس خریداری شد و سپس ادامه پیدا کرد و در نتیجه طرفداران آن روز به روز بیشتر شد و از سقوط حتمی به صعودی چشمگیر رسید.

طرفداران مانیفست با مرور این تجربیات امیدوار بودند، سرنوشت سریال مورد علاقه‌شان به لوسیفر شبیه شود و پایانی موفق همانند آن سریال داشته باشد. در ادامه با فیگار همراه باشید تا درباره‌ی آینده‌ی سریال مانیفست مطالبی را باهم بخوانیم.

چه آینده‌ای در انتظار مانیفست است؟

همه چیز درباره سریال Manifest
داستان فصل 4 سریال لیست پرواز / همه چیز درباره سریال Manifest

همانطور که پیش‌تر گفتیم جف ریک، خالق سریال مانیفست درگذشته به تمام طرفداران سریالش اعلام کرده بود که برنامه‌ای شش فصله برای سریالش دارد، اما برخلاف انتظار او شانس با او و عواملش یار نبود و این سریال در ابتدای مسیر با مشکل جدی ریزش بیننده مواجه شد.

با وجود تمام تلاش جف ریک برای حفظ اثرش، پایان مانیفست در فصل سوم توسط شبکه‌ی تلویزیونی آمریکایی NBC اعلام  شد. جف ریک برای احیای اثر خود تلاش‌هایی انجام داد. از جمله این تلاش ها می‌توان به مذاکرات یک هفته‌ای او با نتفیلکس اشاره کرد که متاسفانه بی‌نتیجه ماند.

مذاکراتی که نه جف ریک و نه نتفیلکس دلیلی برای انجام شدنش بیان نکردند و همچنان دلیلی برای نهایی شدن آن در دسترس نیست.سرانجام جف ریک با انتشار پیامی از طرفداران خود تشکر و خداحافظی کرد.

اینطور که به نظر می‌رسد طرفدارن سریال مانیفست در حسرت پایانی برای سریال مورد علاقه‌ی خود هستند. برخی از علاقه مندان این سریال همچنان به دنبال کورسوی امیدی برای ادامه‌ی این سریال هستند؛ اما با توجه به اتفاقات پیش آمده به نظرم امیدی برای پخش ادامه‌ی سریال مانیفست نیست، مگر آن‌که خالق اثر، تدابیر دیگری را به کار بگیرد.به هر حال امیدواریم این پایان سریال مانیفست نباشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار همه چیز درباره سریال Manifest سپاس‌گزار هستیم. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


6 thoughts on “همه چیز درباره سریال Manifest ؛ تاریخ، پخش، طرح و موارد دیگر

  1. نه گفتین چندقسمته،نه کی پخش میشه…البته من ده قسمتش را دیده ام وقسمت یازدهم پخش نشد،یاتمام شده،یا دنباله قسمتش تاخیرخورده…

  2. سلام وقت بخیر خدا قوت
    از فصل چهارم فقط ۱۰ قسمت پخش شد که پایان با معنی نداشت.امیدوارم پایان سریال ساخته و پخش بشه
    من از طرفداران این سریال هستم…

  3. سریال جذابی بود واسه من و چالشی ،خصوصا از باب اعتقادی ، و اینکه این جهان که ما می‌بینیم فراتر از تصور و درک ما هست ،من چهار فصل رو دیدم و امیدوارم فصل های دیگه هم ساخته بشه که متوجه آخر داستان بشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *