10 تا از بهترین مبارزات در فیلم ها از نگاه سایت فیگار

در این مقاله قصد داریم تا بهترین و ماندگارترین مبارزات سینما را بررسی کنیم. تا پایان با 10 تا از بهترین مبارزات در فیلم ها از نگاه سایت فیگار همراه ما باشید.

هر ساله آثار اکشن بسیاری تولید می‌شوند که برخی از آن‌ها به سرعت فراموش شده و برخی در یادها باقی می‌مانند. یکی از عوامل مهم همیشه زنده ماندن و البته محبوبیت آثار اکشن، به کیفیت و چگونگی صحنه‌های مبارزه آن‌ها برمی‌گردد. (بهترین فیلم های اکشن 2022 + [خفن‌ترین‌های IMDB و HBO])

با گذشت سال‌ها فیلم‌های اکشن همواره تلاش کرده‌اند تا صحنه‌های مبارزه‌ با کیفیت‌تری نسبت به آثار قبل از خود خلق کنند. اما با وجود پیشرفت تکنولوژی و راحت‌تر شدن ساخت هر نوع صحنه‌ای، همچنان برخی از آثار قدیمی که گاهی با بودجه‌های بسیار اندکی نیز ساخته شده‌اند، صحنه‌های مبارزه الهام‌بخشی دارند.

بهترین مبارزات در فیلم ها

10 تا از بهترین مبارزات در فیلم ها از نگاه سایت فیگار

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها

در ادامه مبارزاتی از فیلم‌های مختلف را بررسی می‌کنیم. مبارزاتی که قطعا از بهترین درگیری های سینما و آثار اکشن می‌باشند.

The Turkish Bath Fight — Eastern Promises (2007)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها, بهترین درگیری های سینما

تم‌های شرقی آثار دیوید کراننبرگ، برخی از خشونت‌آمیزترین صحنه‌های فیلم‌هایش را شامل می‌شود، اما مبارزه حمام ترکی به راحتی در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه درباره این مبارزه لخت بودن ویگو مورتسن می‌باشد.

این موضوع باعث می‌شود که پس از ورود و حمله دو فرد دیگر به او، آثار جراحات و آسیب‌پذیری او به وضوح مشخص باشد. سپس دوربین به به ویگو مورتسن نزدیک شده و جراحات و عکس‌العمل‌های سریع او را به شکلی وحشیانه تا پایان به تصویر می‌کشد. این سکانس از بهترین درگیری‌های سینما می‌باشد که به شکلی بسیار بی‌رحمانه‌ای به نمایش درآمده است.

Michelle Yeoh Vs. Ziyi Zhang — Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها

فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon سبک‌های مبارزه ووشو را برای مخاطب به تصویر می‌کشد که این موضوع به خصوص برای مخاطبی که به ووشو علاقه داشته بسیار لذت‌بخش بوده و فیلم شامل برخی از زیباترین سکانس‌های مبارزه و حرکات رزمی می‌باشد. با وجود آنکه سکانس‌های مبارزه بالای درختان به شیوه درخشانی اجرا شده است، اما سکانس مربوط به اتاق اسلحه را می‌توان بهترین سکانس این فیلم نامید.

این فیلم در اجرای صحنه‌های اکشن خود کاری را انجام می‌دهد که بسیاری از آثار در انجام آن شکست می‌خورند و آن پرداخت و ساخت شخصیت از طریق مبارزات است. این فیلم می‌تواند یک اثر صامت اما همچنان قدرتمند باشد.

Corridor Fight — Oldboy (2003)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها

خشونت و تنش بسیار زیادی در فیلم کره‌ای Oldboy وجود دارد. اما در بین تمام این لحظات سکانس انتقام دائه سو به دلیل پانزده سال حضور در زندان، در بالاترین رده قرار می‌گیرد.

این صحنه در یک راهرو اتفاق افتاده و در آن دائه سو به طرز وحشیانه‌ای دشمنان بی‌شماری را از بین می‌برد. این صحنه علاوه بر دارا بودن خاصیت کلاستروفوبیک، به دلیل استفاده از لانگ‌تک و برداشت بدون کات، مخاطب را کاملا درگیر و هیجان‌زده می‌کند.

The Machete Fight — The Raid (2011)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها, ماندگارترین مبارزات سینما

اگر فیلمی وجود داشته باشد که تمام بنای موفقیت خود را بر صحنه‌های مبارزاتش گذاشته باشد، آن فیلم قطعا The Raid و دنباله آن می‌باشد. در فیلم اول، قصه ساده‌ای وجود داشت. یک تیم بسیار ماهر متشکل از کماندوها برای سرنگونی یک جنایتکار به آپارتمانی مرتفع فرستاده می‌شوند. در نتیجه این تیم کماندویی مجبور شد با استفاده از پله خود را به بالای ساختمان برساند و در هر طبقه با خطراتی روبرو شود، درست مانند بازی‌های ویدیویی.

بهترین مبارزه فیلم زمانی رقم می‌خورد که راما مجبور به مبارزه با گروهی به نام machetes شد که از چماق به عنوان سلاح استفاده می‌کردند. از ویژگی‌های این فیلم گیج‌کننده نبودن صحنه‌های مبارزه است. صحنه‌های شلوغ مبارزه به دلیل اجرای بسیار خوب هرگز گیج‌کننده نیستند و مخاطب کاملا می‌تواند آن‌ها را دنبال کرده و متوجه اتفاقات مختلف بشود.

The 6-Minute Fight — The Live (1988)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها

جان کارپنتر با فیلم‌ها و آثار ترسناک و اکشن نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. در حالی که بسیاری از مخاطبین او را با فیلم‌های The Thing و Halloween به یاد می‌آورند، طرفداران آثار اکشن، او را با Escape from New York و The Live به خاطر می‌آورند. یک صحنه مبارزه در فیلم The Live وجود دارد که از وحشیانه‌ترین مبارزات تاریخ سینما است.

این مبارزه شش دقیقه به طول انجامید و در طی آن رودی پایپر و کیث دیوید فقط یکدیگر را کتک زدند. مدت زمان طولانی آن تا حدودی باعث خسته شدن مخاطب شده و در نتیجه مخاطب همان درماندگی و ناامیدی شخصیت را حس می‌کند.

The Kitchen Fight — The Raid 2 (2014)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها, بهترین مبارزات تاریخ سینما

این فیلم یکی از دنباله‌های موفق سینما می‌باشد که حتی به بهتر شدن نسخه اصلی خود نیز کمک کرد. در فیلم The Raid همه چیز در مبارزه در یک ساختمان بلند و خطرناک‌تر شدن این مبارزه در هر طبقه بود. فیلم The Raid 2 اما در صحنه‌های اکشن پا را فراتر از نسخه اصلی خود می‌گذارد.

صحنه‌ای که به خوبی گواه این ادعا می‌باشد، صحنه مبارزه در آشپزخانه است که یکی از بهترین مبارزات تاریخ سینما می‌باشد. این مبارزه مستقیما پس از یک مبارزه شگفت‌انگیز دیگر با چوب بیسبال و چکش اتفاق می‌افتد که خود آن نیز پس از یک مبارزه هیجان‌انگیز اتفاق افتاده است. صحنه‌های پر از هیجان و با ریتم بالا که اجازه نفس کشیدن را از مخاطب خود می‌گیرد.

The Nightclub Scene — John Wick (2014)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها

در حالی که فیلم‌های The Raid برخی از بهترین صحنه‌های مبارزه فیلم‌ها را داشتند، فیلم‌های جان ویک نیز سعی کردند که همین کار را با بودجه کلان‌تر و به شیوه رنگارنگ‌تر و نمایشی‌تر انجام دهند. جان ویک اکثرا در رسیدن به این هدف موفق بود و هیچ لحظه‌ای به اندازه صحنه مربوط به کلوپ شبانه که در آن ویک به یک ماشین کشتار تبدیل شده بود، چشمگیر نبود.

استفاده از موسیقی مناسب، این سکانس را حتی تبدیل به صحنه‌ای بهتر می‌کند. عده زیادی مخالف سرسخت سری فیلم‌های جان ویک هستند، اما اگر قصد تماشای فیلمبرداری خوب، صحنه‌های چشم‌نواز و صداگذاری و موسیقی خوب را دارید، این فیلم‌ها همیشه گزینه مناسبی برای تماشا هستند.

Subway Fight — The Matrix (1999)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها

در حالی که اکثر صحنه‌های مبارزه مورد علاقه مخاطبین به مبارزات تن به تن با سلاح و به شیوه وحشیانه و خشونت‌آمیز مربوط می‌شود، اما عده‌ای نیز علاقه‌مند به صحنه‌های مبارزه خارق‌العاده‌تری در فیلم‌ها بودند. فیلم ماتریکس صحنه‌های مبارزه را به هنر خالص تبدیل کرد. ( نقد فیلم ماتریکس 4)

قابل توجه‌ترین صحنه مبارزه در فیلم اول، دعوای مترو بین نئو و مامور اسمیت بود. صحنه‌ای فوق‌العاده با فیلمبرداری عالی و همچنین اندکی دیالوگ‌های جذاب. بنظر می‌رسد که این صحنه، آخرین مبارزه مناسب و درست فیلم ماتریکس بود پیش از آنکه همه چیز از حد خود خارج شود.

The Church Fight — Kingsman: The Secret Service (2014)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها

در فیلم Kingsman: The Secret Service، تمام داستان درباره یک سرویس مخفی می‌باشد که جهان را البته اغلب با استفاده از خشونت شدید، نجات می‌دهد. خشن‌ترین صحنه فیلم در کلیسا رخ می‌دهد و مقصر اصلی آن ریچموند ولنتاین خبیث می‌باشد.

او با استفاده از نوعی سیگنال مخفی که از طریق تلفن‌های همراه باعث خشونت فزاینده بین انسان‌ها می‌شود، همه چیز را در یک کلیسا برهم می‌ریزد. نتیجه این عمل یک مبارزه دست جمعی بود که در آن همه یکدیگر را کشتند و تبدیل به یکی از مبارزات ماندگار تاریخ سینما شد.

Max Vs. Furiosa — Mad Max: Fury Road (2015)

بهترین مبارزات در فیلم ها
بهترین مبارزات در فیلم ها

دلایل زیادی برای محبوبیت فیلم Mad Max: Fury Road بین مخاطبین و طرفداران وجود دارد. اکشن پر تنش، جلوه‌های ویژه کاربردی و انفجارهای عظیم از مهم‌ترین این دلایل هستند. از طرفی فیلم داستان خوبی داشت که آن را تبدیل به دنباله‌ای باکیفیت پس از موفقیت فیلم قبلی در دهه‌ها قبل کرد.

یکی از دلایل مهمی که طرفداران این فیلم را دوست داشتند اکشن صحنه‌های مبارزه بود. این صحنه لحظه‌ای بود که Max و Furiosa برای اولین بار یکدیگر را ملاقات کرده و Furiosa تمام تلاش خود را برای کشتن Max می‌کند و Max نیز با استفاده از هر چیزی که در آن اطراف پیدا می‌کند، برای زنده ماندن خود تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مبارزات در فیلم ها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *