یک پیشرفت علمی بزرگ ؛ دانشمندان به «احتراق همجوشی» دست پیدا کردند! [+جزئیات]

پیشرفت همجوشی هسته‌ای ؛ دانشمندان آمریکایی توانسته‌اند با 2.05 مگاژول انرژی، به 3.15 مگاژول انرژی دست پیدا کنند. در ادامه همراه ما بمانید.

در سرتاسر جهان، مبالغ هنگفتی صرف تلاش برای توسعه همجوش هسته‌ای به عنوان جایگزین مناسب برای دیگر منابع انرژی آلاینده‌تر شده است. در ادامه با خبر همجوشی هستهای همراه ما بمانید.

پیشرفت همجوشی هسته‌ای

  • ساخت خورشید مصنوعی روی زمین

به گزارش منابع خبری:

وزارت انرژی ایالات متحده و اداره امنیت ملی هسته‌ای این کشور اولین دستاورد احتراق همجوشی را اعلام کردند. بنا بر گزارش‌ها، این پیشرفت می‌تواند راه را برای پیشرفت در دفاع ملی و آینده قدرت پاک هموار کند.

نتظار می‌رود ایالات متحده روز سه‌شنبه ۱۳ دسامبر یک پیشرفت بزرگ در انرژی همجوشی هسته‌ای را اعلام کند. طبق گزارش فایننشال تایمز، اولین آزمایش همجوشی هسته‌ای برای دستیابی به «بهره خالص انرژی» توسط دانشمندان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور در کالیفرنیا انجام شده است.

همجوشی هسته ای در آمریکا

فناوری جدید هسته ای ، این آزمایش جام مقدس تحقیقات همجوشی هسته‌ای از دهه ۱۹۵۰ تاکنون بوده است. هیچ گروهی تاکنون قادر به تولید انرژی بیشتر از آنچه در واکنش مصرف می‌شود نبوده است. پژوهشگران از 192 لیزر در مرکز ملی احتراق برای بمباران یک سیلندر حاوی هیدروژن منجمدشده که توسط الماس احاطه شده بود، استفاده کردند.

حتراق همجوشی نقطه‌ای است که در آن یک واکنش همجوشی هسته‌ای، خودپایدار می‌شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که انرژی حاصل از واکنش‌های همجوشی، توده سوخت را با سرعت بیشتری نسبت به مکانیسم‌های مختلفی که آن را خنک می‌کنند، گرم می‌کند. در این مرحله، انرژی خارجی مورد نیاز برای گرم کردن سوخت تا دمای همجوشی دیگر مورد نیاز نیست.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *