زلزله 7 ریشتری تهران ؛ زلزله 7 ریشتری در تهران هر 200 سال رخ می‌دهد

زلزله 7 ریشتری تهران میتواند فاجعه بین المللی باشد. 7 ریشتر زلزله تهران هر 200 سال رخ می‌دهد. در ادامه مطلب تهران زلزله 7 ریشتری همراه فیگار باشید.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در صورتی که زلزله ۷ ریشتری در تهران اتفاق بیفتد بر ۲ میلیون نفر تأثیر مستقیم دارد و یک فاجعه بین‌المللی رخ خواهد داد.

زلزله 7 ریشتری تهران

زلزله 7 ریشتری در تهران هر 200 سال رخ می‌دهد

7 ریشتر زلزله تهران, تهران زلزله 7 ریشتری, زلزله ۷ ریشتری در تهران
7 ریشتر زلزله تهران, تهران زلزله 7 ریشتری, زلزله ۷ ریشتری در تهران

فرخ توکلی متخصص نقشه‌برداری و ژئودزی در سازمان نقشه‌برداری کشور در گزارشی از اندازه‌گیری‌های تعیین موقعیت ماهواره‌ایی GPS و زمین لرزه‌های دماوند اظهار داشت: با توجه به زمین لرزه با بزرگاری ۵٫۱ نوزدهم اردیبهشت ماه به نظر می‌رسد که زمین‌لرزه امروز هم از پس لرزه‌های زمین لرزه ۱۹ اردیبهشت باشد که گسل مشاء عامل آن بود.

زارع در ادامه به ارتباط بین فعالیت آتشفشان دماوند و زلزله تهران هم اشاره کرد و گفت: «اگر منظور زلزله‌هایی است که منجربه آتشفشان شود، زلزله‌های خاصی هستند؛ یعنی زلزله‌های آتشفشانی هستند. زلزله‌های آتشفشانی مشخصاتی دارند که از نوع نگاشت‌ها و نوع جنبش می‌توان حدس زد و سریع اعلام کرد که اینها نوسانات آتشفشانی است. مشخصاتی که از این زلزله تا الان به‌دست آمده، چنین ارتباطی را نشان نمی‌دهد؛ یعنی به‌عنوان لرزه آتشفشانی خود را نشان نمی‌دهد که بگوییم این اتفاق با انفجار در قله دماوند همراه است.»

بیشتر بخوانید:

زلزله 7 ریشتری تهران

7 ریشتر زلزله تهران, تهران زلزله 7 ریشتری, زلزله ۷ ریشتری در تهران
7 ریشتر زلزله تهران, تهران زلزله 7 ریشتری, زلزله ۷ ریشتری در تهران

فرخ توکلی متخصص نقشه‌برداری و ژئودزی در سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: «رشته کوه البرز از شمال و جنوب با گسل‌های مهم و بزرگی محدود شده است. در البرز مرکزی گسل‌های خزر قرار دارد و البرز شمالی در شمال با گسل مشاء و در جنوب رشته کوه قرار دارد». وی در ادامه بیان کرد: «داده‌های لرزه‌نگاری تاریخی نشان می‌دهد که در منطقه البرز مرکزی اطراف شهر تهران حدودا هر ۱۵۸ سال یکبار، زمین لرزه اتفاق افتاده است.

آخرین زلزله 7 ریشتری تهران مربوط به سال ۱۸۳۰ میلادی و به بزرگی ۷٫۲ بوده است. به نظر تعدادی از کارشناسان علوم زمین و همچنین بر اساس آمار لرزه‌خیزی و تاریخی موجود انتظار می‌رود در دایره‌ای به مرکزیت تهران با شعاع ۱۰۰ کیلومتر هر ۲۰۰ سال یکبار زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۷ ، هر ۲۰ سال یکبار زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۶ ، هر ۲ سال یکبار زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۵ رخ بدهد».

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار زلزله 7 ریشتری تهران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “زلزله 7 ریشتری تهران ؛ زلزله 7 ریشتری در تهران هر 200 سال رخ می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *