عدم امکان اجاره هواپیما برای کاهش مدت زمان سفر حج [+جزئیات]

با وجود اظهاراتی مبنی‌بر احتمال اجاره هواپیماهای کشورهای دیگر، عدم امکان اجاره هواپیما برای کاهش مدت زمان سفر حج اعلام شد.

با وجود اخباری در مورد امکان اجاره هواپیماهای کشورهای دیگر برای کاهش مدت سفر حج، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که این کار با شرایط فعلی بازار جهانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

عدم امکان اجاره هواپیما برای کاهش مدت زمان سفر حج

  • اجاره هواپیما برای کاهش مدت زمان سفر حج
عدم امکان اجاره هواپیما برای کاهش مدت زمان سفر حج
اجاره هواپیما برای کاهش مدت زمان سفر حج

در عملیات حج 1401، حدود چهل هزار زائر ایرانی در مدت زمان یک ماهه به خانه خدا اعزام شدند و مسئولان حوزه هوایی پس از پایان یافتن عملیات حج، همواره از این دوره به‌عنوان دوره‌ای با تاخیر کم یاد کردند و در عین حال بنابر توافق حج ایران و عربستان قرار است 87 هزار و 550 نفر به حج تمتع 1402 اعزام شوند.

با وجود این چندی پیش سیدصادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت درباره مدت زمان سفر حج 1402 گفته بود:

کاهش این مدت تابع مؤلفه پرواز است که به دلیل تحریم‌ها ناچاریم از ظرفیت داخلی و هواپیمای خودمان استفاده کنیم که زمان سفر حج را طولانی می‌کند، اما اگر هواپیمای بزرگ در اختیار داشته باشیم مدت سفر حج به کمتر از 30 روز کاهش می‌یابد. اگر سازمان هواپیمایی بتواند هواپیماهای کشورهای دیگر را اجاره کند و غربی‌ها هم اذیت نکنند، مدت زمان سفر حج را کاهش می‌دهیم.

عدم امکان اجاره هواپیما برای کاهش مدت سفر حج

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *