عیدی کارگران ؛ خبری که می تواند خوشحالتان کند

عیدی کارگران مشخص شد. خبری که می‌تواند تا حدودی قبل از فرا رسیدن سال نو خوشحالتان کند. در پی اعلام عیدی کارگری آیا خبری از افزایش حقوق در سال جدید هست؟

چیزی تا پایان سال جاری باقی نمانده است. با وجود آنکه فعلا خبری از افزایش حقوق در سال 1402 نیست اما مبلغ عیدی کارگران در سال جاری اعلام و مشخص شده است.

عیدی کارگران

خبری که می تواند خوشحالتان کند

عیدی کارگری
عیدی کارگری

بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده است، عیدی امسال کارگران معادل 60 و 90 روز حقوق آنان می‌باشد. به عبارتی مبلغ عیدی برخی از سطوح دستمزدی دو برابر حداقل حقوق ماهانه است و عیدی برخی از سطوح دیگر، معادل 90 روز یا سه برابر حداقل حقوق است.

حداقل حقوق امسال کارگران 4 میلیون و 179 هزار تومان بوده و بر این اساس کارگرانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، معادل دو ماه پایه حقوق باید عیدی بگیرند که مبلغ آن 8 میلیون و 350 هزار تومان است.

اما بر اساس قانون، سایر سطوح درآمدی معادل 90 روز یا سه ماه پایه حقوق، عیدی دریافت می‌کنند که مبلغ آن حدود 12 میلیون و 600 هزار تومان است.

به عبارت دیگر، کارگرانی که تنها یک سال در یک مجموعه کار کرده باشند، دو ماه حقوق به‌عنوان عیدی دریافت می‌کنند و کارگرانی که بیش از یکسال فعالیت کرده باشند، دو عیدی و یک سنوات دریافت می‌کنند که مبلغ آن سه برابر حقوق می‌شود.

لازم به ذکر است که این دو رقم مربوط به کارگرانی است که 12 ماه کامل در یک مجموعه فعالیت کرده‌اند. جز این، مبلغ عیدی کاهش پیدا می‌کند.

مبلغ عیدی کارمندان دولت هم پیش از این اعلام شده بود. بر این اساس پیشنهاد شده که هر کدام از کارمندان دولت امسال یک میلیون و 600 هزار تومان به‌عنوان عیدی دریافت ‌کنند. سال گذشته مبلغ عیدی کارمندان دولت یک میلیون و 500 هزار تومان بود.

در صورت نهایی شدن این عدد، کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری اسفند ماه یک میلیون و 600 هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند. اما عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مانند کارگران است و معادل دو ماه حقوق محاسبه می‌شود.

عیدی سال جدید کارگران

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *