جزئیات کامل زلزله صبح امروز ترکیه [+ویدیو]

بامداد امروز، حوالی ساعت 4 صبح، زلزله‌ای در مرز بین سوریه و ترکیه رخ داد که در این نوشتار، به جزئیات کامل زلزله صبح امروز ترکیه خواهیم پرداخت.

بامداد امروز، زلزله‌ی وحشتناکی در یکی از شهرهای مرزی ترکیه و سوریه رخ داد که حتی برخی از شهرهای عراق و حتی مرز ایتالیا را در بر گرفت. زلزله وحشتناک ترکیه ، صبح امروز آثار فوق‌العاده ترسناکی را به‌جای گذاشت که جبران ناپذیر نیز است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت تامین خون در خوی بعد از زلزله به چه صورت است؟

شناسایی پیکر سه قربانی زلزله شهرستان خوی استان آذربایجان غربی

جزئیات کامل زلزله صبح امروز ترکیه

در ادامه می‌توانید ویدئویی از زلزله دیشب ترکیه را ببینید:

روز دوشنبه، دو زلزله به بزرگی 7.8 و 6.9 ریشتر، محدود بزرگی از جنوب شرق ترکیه و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه را لرزانده و منجر به کشته شدن ۲۳۰۰ نفر در این دو کشور شد.

پس از خبر زلزله شدید در ترکیه بسیاری از کشورهای نزدیک از مرز آبی با این کشور مانند ایتالیا، آمادگی کامل را برای وقوع سونامی در شهرهای این کشور داشتند. سازمان آفاد توضیح داد که باوجود وقوع دو زمین‌لرزه شدید و پس‌لرزه‌ها قدرتمند متعاقب آن، فعلاً هیچ خطر سونامی که سواحل ترکیه در شرق مدیترانه را تحت تاثیر قرار دهد، وجود ندارد.

در ادامه می‌توانید ویدئویی از ریزش وحشتناک خانه ها در ترکیه را ببینید:

این زلزله، تاکنون خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به همراه داشته که تبعات آن جبران ناپذیر است. همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام‌هایی به همتایان ترکیه‌ای و سوری خود، آمادگی مسکو برای ارائه کمک‌های لازم جهت رفع پیامدهای زلزله امروز را اعلام کرد.

رئیس امور دینی ترکیه اعلام کرد که هر کسی خانه اش در اثر زلزله آسیب دیده است می تواند در مسجد اقامت کند. خطوط هوایی ترکیه نیز اعلام کرد که پروازهای فوری برای تمام کسانی که تمایل دارند به مناطق زلزله زده بروند راه‌اندازی کرده است.

زلزله شدید در ترکیه

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *