دومین بانک آمریکایی ورشکسته شد [+جزئیات]

به گزارش ددلاین، که روز گذشته یک بانک آمریکایی ورشکسته شد، حالا ورشکستگی دومین بانک آمریکایی در  صبح امروز رخ داد که اتفاقی بی سابقه است.

بانک سیلیکون ولی یا همان SVB که یکی از معروف‌ترین بانک‌های آمریکا است، و اخیراً با سیلورگیت از برنامه خود برای انحلال خبر داده بود، ورشکسته شد و در پی این ورشکستگی، بایدن نیز بازخواست وعده آشوب و درست شدن این آشفتگی را داد.

ورشکستگی دومین بانک آمریکایی

صبح امروز، بسیاری از رسانه‌های آمریکایی از ورشکسته شدن دومین بانک آمریکایی در این کشور تنها دو روز بعد از ورشکستگی بانک سیلیکان وَلی در کالیفرنیا خبر دادند.

سیلورگیت، یک بانک کوچک و تازه فعال در حوزه‌ی ارز دیجیتال کریپتو با سرمایه‌ی ۱۱ میلیارد دلار است، درحالی که دارایی‌های بانک «سیلیکون ولی» تا قبل از شروع جریان فروپاشی آن از روز چهارشنبه، ۲۱۲ میلیارد دلار برآورد می‌شد نیز ورشکسته شد.

در ادامه می‌توانید تصویری از بانک سیلورگیت را ببینید:

ورشکستگی دومین بانک آمریکایی
ورشکسته شدن بانک های آمریکایی

دومین بانک آمریکایی ورشکسته شد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بامداد روز دوشنبه، در واکنش به ورشکسته شدن بانک های آمریکایی و تعطیلی پی‌درپی دو بانک بزرگ در این کشور، گفت:

مردم و شرکت‌های آمریکایی باید مطمئن باشند که سپرده‌های آنهازمانی که نیازشان دارند، در دسترس هستند. من متعهد می‌شوم که مسئولین این آشفتگی را مورد بازخواست قرار دهم و به تلاش‌ها برای تقویت مقررات و نظارت بر بانک‌های بزرگ ادامه دهم.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *