تشییع احمد دامود در حضور 5 نفر [+جزئیات]

تشییع احمد دامود. احمد دامود نویسنده و پژوهشگر، پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ در ۸۴ سالگی درگذشت. اما تشییع جنازه احمد دامود در حضور پنج نفر انجام شد.

احمد دامود توسط 5 نفر به خاک سپرده شد. وی در حوضه های نویسندگی و پژوهشگری، مدرس و مترجم هم فعالیت میکرد.

فوری: احمد دامود بازیگر و مترجم تئاتر درگذشت! [+بیوگرافی و علت فوت]

تشییع احمد دامود

احمد دامود در لحظه ای تاریخی وارد صنعت تئاتر ایران شد. اوایل دهه۷۰ همانطور که هنوز در حوزه ترجمه دچار مشکل بودیم و کتاب‌های تالیفی بسیار اندک داشتیم. او بخش مهمی در تاریخ ایران به حساب می آید.

تشییع احمد دامود
احمد دامود و دفن شدن غریبانه

احمد دامود و سفر به خانه ابدی تنها با حضور ۵ نفر از دوستانش انجام داد. و مهم تر از ان اینکه مسئولین تئاتر در این مجلس ختم غیبت داشتند.

احمد دامود و سفر به خانه ابدی

احمد دامود، نویسنده، پژوهشگر، مدرس و مترجم تئاتر ظهر روز شنبه، ۲۷ اسفند ساعت ۱۵ تنها با حضور ۵ نفر اهالی تئاتر؛ محمدرضا خاکی، حمید پورآذری، کهبد تاراج، رضا بهرامی و بنفشه اعرابی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

پس از انقلاب برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و اوایل دهه ۷۰ به ایران بازگشت و در کنار تدریس مشغول ‌بازیگری شد اما هرگز به حوزه‌های کارگردانی و فیلمسازی که در آمریکا به آن اشتغال داشت، نپرداخت.

او به تدریس و تالیف و ترجمه مشغول شد و در تعدادی از نمایش‌ های تلویزیونی و فیلم های سینمایی هم به ایفای نقش پرداخت.

تشییع جنازه احمد دامود در حضور پنج نفر

احمد دامود که محمدرضا خاکی، حمیدرضا نعیمی و حامد نعیمی به عنوان مشتی نمونه خروار در موردش چنین گفتند روز شنبه، ۲۷ اردیبهشت در غیاب مدیران اداره کل هنرهای نمایشی و مدیرکل آن؛ کاظم نظری، در غیاب مدیرعامل خانه تئاتر؛ مقصود نعیمی و در غیاب دوستان و شاگردانش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد تا تصاویر مخابره شده از نمازی که بر پیکرش خوانده شد چنان غریبانه باشد که اشک در چشم بنشاند.

بیشتر بخوانید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *