تعطیلات آخر هفته دست خوش تغییر خواهند شد ؛ تصمیم مجلس چه خواهد بود؟

تعطیلات آخر هفته مدت‌ها است که قابل بحث و انتقاد است. ناهماهنگی روزهای تعطیلمان با دیگر کشورها و تشویق کارمندان سبب شده تا شاید تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

خیلی خوب می‌شود اگر که در هفته 5 روز را کار کنید و جای یک روز به دو روز تعطیلات بروید. طرح افزایش تعطیلات آخر هفته که میان دولت و مجلس مطرح شده است در واقع برای افزایش بازده کاری کارمندان صورت گرفته اما آیا تصویب و عملی خواهد شد؟

تعطیلات آخر هفته دست خوش تغییر خواهند شد

تصمیم مجلس چه خواهد بود؟

تعطیلی های رسمی
تعطیلی های رسمی

سال گذشته بود که دولت لایحه‌ای به‌صورت عادی، تقدیم مجلس کرد تا مجوز تعطیلی 2 روزه را از مجلس بگیرد حالا اما نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از احتمال ادغام لایحه دولت با طرح کمیسیون اجتماعی خبر داده و بیان می‌کند این اقدام با هدف افزایش راندمان کاری کارمندان در 5 روز هفته صورت خواهد گرفت.

اما هنوز در تعطیلی روزهای پنجشنبه یا شنبه‌ تصمیمی صورت نگرفته است. اسماعیلی، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد:

ساماندهی تعطیلات با تعطیلی سراسری پنجشنبه‌ها در قالب لایحه دولت ارائه شده و این هفته تحت عنوان اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری در دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است.

او همچنین در ادامه اظهاراتش فرمود:

البته در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی طرحی با عنوان تعطیلی پنجشنبه‌ها یا شنبه‌ها را در دستورکار قرار دادیم که لازم است بررسی کنیم تا در صورت امکان این طرح و لایحه را ادغام و در قالب لایحه‌ آن را پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید:

همانطور که در بالا اشاره کردیم دلیل دولت برای تعطیلی پنجشنبه‌ها این است که این تعطیلات به خارج از تهران یعنی سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تعمیم داده شود و با وجود تعطیلی مدارس در این روز، والدین شاغل بتوانند زمان بیشتری را با فرزندان و خانواده خود سپری کنند.

اما از آنجا که کشورهای خارجی روزهای شنبه و یکشنبه را تعطیل هستند با وجود اختلاف یک روزه تعطیلی جمعه مجلس تعطیلی روزهای شنبه را نیز به جای پنجشنبه‌ها مطرح کرده است.

درصورتی که مجلس به لایحه پیشنهادی دولت رای مثبت دهد، ساعات کار کارمندان دولت 42 ساعت و 30 دقیقه در هفته خواهد بود و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌شود.

در ادامه مقایسه‌ای کلی درباره تعطیلات رسمی ایران و برخی از کشورهای خارجی در قالب عکس قرار داده شده است که می‌توانید با مطالعه آن متوجه اختلاف روزهای تعطیل کشورها شوید.

تعطیلات آخر هفته
تعطیلات آخر هفته

تعطیلی آخر هفته

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *