ویدئو: جنجال و پشت پرده تعطیلی عید فطر 1402 چیست؟ [+فیلم]

29 یا 30 روزه بودن ماه رمضان از قبل قابل تشخیص نیست. اگر این روزها جا به جا شوند تعطیلی عید فطر 1402 در تقویم چگونه خواهد بود؟ جنجال و پشت پرده تعطیلی فطر 1402 چیست؟

در تقویم امسال روزهای شنبه و یکشنبه برای تعطیلی عید فطر 1402 در نظر گرفته شده است؟ شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که با وجود اینکه جمعه هفته گذشته روز قدس اعلام شد، تکلیف جمعه 30 ماه رمضان چه خواهد شد؟

آیا بازنشستگان به مناسبت عید فطر حقوق می گیرند؟

تعطیلی عید فطر 1402

29 یا 30 روزه بودن ماه رمضان چه تاثیری می‌گذارد؟

تعطیلی فطر
تعطیلی فطر

تعطیلات عید فطر امسال چگونه در نظر گرفته خواهد شد؟ طبق مصوبه مجلس روزهای اول و دوم شوال تعطیل است که امسال مصادف است با دوم و سوم اردیبهشت ماه، اما اگر جمعه روز عید باشد و ماه رمضان 29 روزه اعلام شود قضیه از چه قرار خواهد بود؟

در سال‌هایی که در تقویم رسمی، ماه رمضان 29 روزه اعلام شده ولی به علت عدم رؤیت هلال ماه، ماه رمضان سی روزه می‌شود و یا در سال‌هایی که رمضان 30 روزه اعلام شده ولی به علت رؤیت هلال ماه، ماه رمضان 29 روزه می‌شود، با تغییر ارتباط تقویم هجری شمسی و هجری قمری، شاهد تغییر یک روزه تعطیلات هستیم.

این تغییر باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی ادارات و شهروندان دچار بهم ریختگی شود. به نظر می‌رسد که اگر این قانون به این شرح اصلاح شود که روزهای 30 رمضان و 1 شوال تعطیل اعلام شود این بهم ریختگی صورت نخواهد گرفت.

چرا که اگر ماه رمضان 30 روزه اعلام شود، روز 30 و روز عید تعطیل اعلام خواهد شد و اگر 29 روزه باشد روز عید و فردای آن تعطیل خواهد بود. در این حالت وقتی که براساس پیش‌بینی تقویم هجری شمسی، چه ماه رمضان 30 روزه و یا 29 روزه باشد، دو روز تعطیل رسمی وجود دارد.

مزیت این اقدام این است که اگرچه دو روز تعطیل در تقویم هجری قمری متغیر است، ولی دو روز تعطیل در تقویم هجری شمسی ثابت و برای تهیه بلیط سفر و برنامه تفریح خانواده‌ها و انجام امور کاری و اداری قابل برنامه‌ریزی است.

تاریخ عید فطر و آخرین روز ماه رمضان مشخص شد؟ ‌

عید فطر دوشنبه هست یا سه شنبه

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *