کارت سوخت آزاد از پمپ بنزین‌ ها جمع شد ؛ اطلاعیه جدید دولت درباره سوخت

کارت سوخت آزاد از تمامی پمپ بنزین‌های تهران جمع آوری شد. علت این کار چیست و چه تدبیری برای آن در نظر گرفته شده است؟ با ما همراه باشید.

آنطور که قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد، هدف از جمع‌آوری کارت‌های سوخت تنها برای بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت می‌باشد.

کارت سوخت آزاد از پمپ بنزین‌ ها جمع شد

اطلاعیه جدید دولت درباره سوخت

کارت های آزاد سوخت
کارت های آزاد سوخت

این جمع آوری به این دلیل صوررت گرفته است که کارت های سوخت در جایگاه‌های سوخت تهران محدودتر شود. هم اکنون به علت تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین در ایران و کشور‌های همسایه، قاچاق سوخت از شهر‌های مرزی به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد که با اجرای برنامه جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد می‌توان تا حدودی از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

طرح جمع آوری کارت‌های سوخت در بعضی از شهرها به صورت آزمایشی به اجرا در آمده است و مردم بیشتر از کارت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1401 قاچاق بنزین در کشور رشد 250 درصدی و قاچاق گازوئیل 69 درصد افزایش داشته که این به این مفهوم است که روزانه 50 میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود.

براساس این طرح جدید هیچ برنامه‌ای برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد و قیمت بنزین هم تغییر نخواهد کرد. زمانی که افراد از کارت جایگاه استفاده می‌کنند، نمی‌توان از داده‌ها برای تحلیل مصرف استفاده کرد اما زمانی که مردم از کارت‌های خودشان برای سوخت‌گیری استفاده کنند، مدیریت مصرف بهتری می‌توان داشت.

اکنون ماهانه 60 لیتر سهمیه بنزین به کارت‌های سوخت واریز می‌شود که با نرخ 1500 تومان مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان استفاده 150 لیتر بنزین با نرخ 3 هزار تومان برای مردم وجود دارد. به همین دلیل مشکلی بابت سوخت و کارت‌های سوخت نیست.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد:

البته باید در نظر داشت همه کارت‌های سوخت جمع‌آوری نمی‌شود، بلکه تعدادشان کم می‌شود و کسانی که کارت خود را همراه ندارند یا فراموش کرده‌اند امکان استفاده از کارت‌های سوخت موجود در جایگاه‌ها را دارند. ما در حال فرهنگ‌سازی هستیم که همه مردم از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم مصرف سوخت در کشور را بهتر مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *