آزمایش جدیدترین اسلحه ارتش که جایگزین ژ۳ شد

اخیرا ویدیویی از رونمایی و استفاده از اسحله جایگزین ژ۳ که اسلحه مصاف نام دارد منتشر شده که سر و صدای زیادی به پا کرد و می‌توانید در ادامه آن را مشاهده کنید.

ارتش نیروی زمینی از اسلحه جدید ارتش یعنی اسلحه مصاف رونمایی کرد. اسلحه مصاف که جایگزینی اسلحه قدیمی G-۳ یا ژ3 است در برهه‌ای مشخص تولید و در اختیار بعضی یگان های نیروی زمینی و دریایی قرار گرفت.

اسحله جایگزین ژ۳

نیروی زمینی ارتش با استفاده از سربازان خود اسلحه مصاف را آزمایش می‌کند. این اسلحه در برهه‌ای مشخص تولید و در اختیار برخی یگان‌های نیروی زمینی و دریایی ارتش قرار گرفت تا مورد آزمایش عملی و بررسی قرار گیرد و ایرادات آن مشخص و احتمالا در آینده با اصلاحات جدید نمونه دیگری از آن معرفی شود. مصاف بهترین گزینه داخلی برای جایگزینی اسلحه قدیمی G-۳ ارتش است.

در ادامه می‌توانید اسلحه جدید ارتش را ببینید:

جایگزینی اسلحه قدیمی G-۳ ارتش

به نظر می‌رسد، ساخت این اسلحه با فرمول مشابه با سلاح‌های MPT ترکیه و ۸۰۵ جمهوری چک ساخته شده‌است؛ سیستم گازی این سلاح همان پیستون کورس کوتاهی است که در BREN و MPT به کارگرفته شده‌است.

MPT-۷۶ نوعی تفنگ جنگی ساخت کمپانی ترک MKEK است که به منظور پاسخ دهی به تقاضای نیرو‌های مسلح ترکیه طراحی شد. از آن جایی که عمر نظامی شمار زیادی از تفنگ‌های جنگی اتوماتیک هکلر و کخ ژ-۳ به پایان رسیده بود، این سلاح به عنوان جایگزینی مناسب برای آن‌ها مطرح شد.

مهم‌ترین مشخصه MPT-۷۶ که آن را تبدیل به گزینه‌ای منحصر به فرد ساخت، قابلیت عملیاتی بالای آن در آب و هوای به شدت گرم و سرد بود. به منظور دوام هرچه بیشتر در فضای واقعی جنگ، این سلاح با دقت و صحت بالایی پا به عرصه رقابت گذاشت. دولت ترکیه برای این پروژه ۲۲ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. لازم به ذکر است که نخستین رونمایی از MPT-۷۶ در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *