سامسونگ موتور جست و جوی گوگل را کنار می گذارد ؟ [+جزئیات]

اخیراً شایعه‌ای مبنی بر اینکه سامسونگ موتور جست و جوی گوگل را کنار می گذارد منتشر شده که خبر کنار گذاشته شدن گوگل توسط سامسونگ را تأیید می‌کند.

چند روزی است که اخبار غیر رسمی از احتمال حذف گوگل از گوشی های سامسونگ به گوش می‌خورد که به خبر حذف شدن گوگل از سامسونگ قوت بخشیده است.

حذف گوگل توسط شرکت سامسونگ یکی از اتفاقاتی است که تاکنون صرفاً شایعه‌ی آن بیان شده و هر لحظه امکان دارد که رسمی و یا حتی تکذیب شود.

کنار گذاشته شدن گوگل توسط سامسونگ

کنار گذاشته شدن گوگل توسط سامسونگ
احتمال حذف گوگل از گوشی های سامسونگ

موتور جست‌وجوی بینگ که کمپانی مایکروسافت به تازگی آن را دستخوش تغییر داده، ممکن است جای گوگل را به عنوان سرویس جست‌وجوی پیش فرض در دستگاه‌های شرکت سامسونگ الکترونیکس را بگیرد. روزنامه نیویورک تایمز نیز درباره این خبر در گزارشی نوشت:

سامسونگ، حالا که می‌توان گفت بزرگترین سازنده تلفن‌های همراه در جهان به‌شمار می‌رود، در حال بررسی استفاده از بینگ به جای گوگل در سرویس جستجوی پیش فرض است و چنین اقدامی، درآمد سالانه حدود سه میلیارد دلاری گوگل را به خطر خواهد انداخت.

او در ادامه این گزارش نوشت:

تهدید بینگ برای نفوذ جست‌وجوی گوگل، در ماه‌های اخیر با افزوده شدن فناوری هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی شرکت OpenAI به بینگ، جدی تر شده است.

کنار گذاشته شدن گوگل توسط سامسونگ
حذف شدن گوگل از سامسونگ

حذف گوگل توسط شرکت سامسونگ

موتور جست و جوی بینگ، یک موتور جستجوی وب متعلق به شرکت مایکروسافت است که پیشتر با نام‌های لایو سرچ، ویندوز لایو سرچ و ام. اس. ان سرچ شناخته می‌شد. استیو بالمر در ۲۸ مه ۲۰۰۹، در کنفرانس «همه چیزهای دیجیتال» در سانفرانسیسکو آمریکا، از بینگ پرده‌برداری نمود و این جستجوگر در ۳ ژوئن همان سال، به‌طور کامل در دسترس قرار گرفت.

در فوریه ۲۰۲۳ مایکروسافت اعلام کرد از هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در موتور جستجوی خود استفاده خواهد کرد و تنها در ۴۸ ساعت بیش از یک میلیون نفر خواستار دسترسی به نسخه‌ی جدید موتور جست‌وجوی بینگ شدند. پیش نمایش بینگ ادغام شده با chatGPT در نسخه اندروید بینگ در دسترس عموم است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *