رقابت تکنولوژی هوش مصنوعی بین شرکت های گوگل و مایکروسافت [+جزئیات]

به تازگی اخباری در مورد رقابت هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت در رسانه های مجازی جهان درز کرده است. گویا دلیل این رقابت بسیار عجی می باشد.

کمپانی مایکروسافت با ارائه نسخه جدید موتور جستجوگر خود به نام بینگ که مجهز به جدیدترین نوآوری هوش مصنوعی این شرکت می‌باشد قصد دارد تا به پس رفت چند ساله خود در رقابت با گوگل پایان دهد. از لحظه‌ای که این خبر توسط مایکروسافت اعلام شده است که تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن مرورگر مایکروسافت و بینگ بر روی گوشی‌های موبایل باعث ثبت رکورد جالبی شده است، این تکنولوژِ جدید که “چت جی پی تی” نام دارد امکان یادگیری سریع و ارائه پاسخ به کاربران همانند یک انسان را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی مایکروسافت [+جزئیات]

رقابت هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت

  • مسابقه بین برتری هوش مصنوعی مایکروسافت و گوگل
رقابت هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت
مسابقه بین برتری هوش مصنوعی مایکروسافت و گوگل

گویا مایکروسافت زقابتش را آغاز کرد و حالا دنیای مرورهای اینترنتی را نه تنها جذاب‌تر می‌کند، بلکه به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از امکانات هوش مصنوعی خود، به صورت دقیق‌تر و هدفمندتر به آنچه که می‌خواهند در نتایج جستجوهایشان، برسند.

آینده‌ای خیالی که در گذشته در فیلم‌های تخیلی هالیوودی از صحبت انسان با کامپیوترها می‌دیدیم حالا دیگر به لطف هوش مصنوعی کمپانی ماکروسافت به طور حقیقی وارد زندگی‌ها شده است. گوگل دو روز پیش از هوش مصنوعی جدیدش به نام “بارد” رونمایی کرد و دمویی کوتاه از آن نمایش داد. در این ویدیو از “بارد” خواسته می‌شود دستاوردهایی را از تلسکوپ جیمز وب بیان کند که امکان توضیح آن به یک کودک 9 ساله وجود داشته باشد. یکی از پاسخ‌های بارد این است که از جیمز وب برای گرفتن اولین تصاویر از یک سیاره خارج از منظومه شمسی یا سیاره فراخورشیدی استفاده شده است که این گفته هوش مصنوعیش درست نبوده است.

در واقع اولین تصاویر از سیارات فراخورشیدی توسط تلسکوپ VLT در سال 2004 گرفته شدند. به هرحال مطمئناً مایکروسافت و گوگل از این پس سعی می‌کنند تا با افزودن امکانات بیشتر به موتورهای جستجوگر خود با تکیه بر هوش مصنوعی قوی، آینده بازار محصولات تکنولوژی را به خصوص در صنعت تلفن‌های موبایل در دست بگیرند.

مسابقه بین برتری هوش مصنوعی مایکروسافت و گوگل

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *