ببینید: بازسازی چهره حافظ توسط هوش مصنوعی [+عکس]

به تازگی بازسازی چهره حافظ توسط هوش مصنوعی توجه زیادی را جلب کرده است. در ادامه می‌توانید عکس بازسازی صورت حافظ توسط هوش مصنوعی را ببینید.

تصویر ساخته شده از حافظ توسط هوش مصنوعی در حال بازنشر شدن در فضای مجازی است. در ادامه این مطلب به جزئیات بازسازی حافظ توسط هوش مصنوعی خواهیم پرداخت. خواجه شمس الدین محمد، حافظ شیرازی، از محبوب‌ترین شعرای ایران زمین است که با گذشت قرن‌ها، آثارش نه تنها در ایران بلکه در سراسر نقاط جهان به شهرت رسیده است.

موضوع اشعار حافظ بسیار متنوع بوده و از اشعار او در موسیقی سنتی ایرانی، هنر‌های تجسمی و خوشنویسی استفاده می‌شود. در نزد ما ایرانیان، شیخ حافظ شیرازی داننده اسرار نهان و عالم غیب می‌باشد که هنگام مواجه شدن با مشکلات یا دو راهی‌های زندگی یا در مراسمات مختلف ملی به او مراجعه کرده و تفال می‌زنیم و از اشعارش استفاده می‌کنیم.

بازسازی چهره حافظ توسط هوش مصنوعی

بازسازی چهره حافظ توسط هوش مصنوعی
بازسازی حافظ توسط هوش مصنوعی را در ادامه ببینید

اکنون بعد از بیش از ۶ قرن ما می‌دانیم تقریبا این شاعر بلندآوازه چه چهره و شمایلی داشته است. زیرا چهره این شاعر مشهور توسط هوش مصنوعی بازسازی شده است. حافظ یک بار ازدواج کرد و او تنها یک فرزند داشت که او هم در دوران جوانی در راه سفر نیمه کاره به هند همراه پدرش، فوت کرد. حافظ پس از درگذشت همسرش دیگر ازدواج نکرد.

تصویر شهر یزد در آینده توسط هوش مصنوعی [+عکس]

عکس بازسازی صورت حافظ توسط هوش مصنوعی

شیخ حافظ شیرازی درجوانی در نانوایی کار می‌کرد و نان را به منطقه ثروتمندنشین شهر می‌رساند. در همین بحبوحه او با شاخه نبات دختر زیبای که مسحور زیبایی و کمالات او شد، آشنا شد. او برای رسیدن به وصال یار، 40 شبانه روز در آرامگاه بابا کوی شب زنده داری کرد و به دعا پرداخت.

بازسازی چهره شاعران ایرانی توسط هوش مصنوعی [+ویدیو]

سپس به وصال یار دست یافت و با شاخه نبات ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک فرزند بود. گروهی نام همسر حافظ را شاخ نبات و گروهی دیگر بر این اعتقاد هستند که نام همسر حافظ، نسرین بوده و حافظ شیرین زبانی معشوقش را به شاخ نبات تشبیه کرده است.

در ادامه می‌توانید تصویر ساخته شده از حافظ توسط هوش مصنوعی را ببینید:

بازسازی چهره حافظ توسط هوش مصنوعی
عکس بازسازی صورت حافظ توسط هوش مصنوعی

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *