کشف آب در فضا توسط جیمز وب [+عکس]

به تازگی، خبری مبنی بر کشف آب در فضا توسط جیمز وب به انتشار رسیده که حواشی و بازتاب‌های فراوانی را با خودش در فضای رسانه به همراه داشت.

خبری، روز گذشته تحت عنوان کشف کردن آب توسط تلسکوپ جیمز وب به انتشار رسید که از یافتن آب در فضا توسط جیمز وب خبر می‌دهد و این خبر، توجه بسیاری از عالمان ناسا را به خودش جلب کرد.

عکس فضایی آب جیمز وب که اخیراً در فضای اینترنت پخش شده است، اطراف یک دنباله‌دار نادر که در کمربند اصلی سیارکی بین مشتری و مریخ قرار دارد را نشان می‌دهد که آب رصد کرده است.

کشف آب در فضا توسط جیمز وب

کشف آب در فضا توسط جیمز وب
کشف کردن آب توسط تلسکوپ جیمز وب

مطالعه‌ دنباله‌دار ۲۳۸P/Read که در کمربند اصلی سیارک‌ها قرار دارد، می‌تواند به کشف منشا آب زمین که یک عنصر حیاتی برای تشکیل حیات در سیاره ماست، کمک کند.

این رصد نشان‌دهنده‌ پیشرفت علمی دیگری برای تلسکوپ فضایی جیمز وب است که نشان‌دهنده‌ اولین باری است که گاز، در این مورد، بخار آب، در اطراف یک دنباله‌دار در کمربند اصلی سیارک‌ها شناسایی شده است و نشان می‌دهد که آب در منظومه شمسی اولیه می‌توانسته به صورت یخ در کمربند اصلی سیارک‌ها حفظ شود.

بیشتر بخوانید:

تصویر جدید جیمز وب از سحابی پروانه

تصویر جدید جیمز وب از بزرگترین یخ بین ستاره ای

تلسکوپ فضایی «جیمز وب» در اطراف یک دنباله‌دار نادر که در کمربند اصلی سیارکی بین مشتری و مریخ قرار دارد، آب رصد کرده است. به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، مطالعه‌ی دنباله‌دار ۲۳۸ P/Read که در کمربند اصلی سیارک‌ها قرار دارد، می‌تواند به کشف منشا آب زمین که یک عنصر حیاتی برای تشکیل حیات در سیاره ماست، کمک کند.

یافتن آب در فضا توسط جیمز وب

در ادامه می‌توانید عکس فضایی آب جیمز وب را ببینید:

کشف آب در فضا توسط جیمز وب
کشف آب در فضا توسط جیمز وب

کشف بخار آب در اطراف دنباله‌دار ۲۳۸P/Read می‌تواند به طور قابل توجهی این نظریه را تقویت کند که آب از فضا توسط دنباله دارها به سیاره ما رسیده است. اما مطالعه این دنباله‌دار یک راز را نیز به همراه داشت. دی اکسید کربن که ستاره‌شناسان انتظار دیدن آن را داشتند در دنباله دار ۲۳۸P/Read وجود ندارد.

فقدان ظاهری دی اکسید کربن در اطراف دنباله‌دار ۲۳۸P/Read بیشتر از کشف بخار آب برای تیم غافلگیرکننده بود، زیرا پیش از این محاسبه شده بود که دی‌اکسید کربن تا ۱۰ درصد از مواد فرار ستاره‌های دنباله‌دار را تشکیل می‌دهد و به راحتی توسط خورشید بخار شده و از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *