شکار ناباورانه تصویری از سحابی ملکه ستاره توسط جیمز وب [+عکس]

تصویر جیمز وب از سحابی ملکه ستاره حیرت انگیز است. سحابی عقاب که به سحابی ملکه ستاره معروف است، یک خوشه باز جوان از ستارگان در صورت فلکی مار است.

تصویر جیمز وب از سحابی ملکه ستاره

تصویر جیمز وب از سحابی عقاب
تصویر جیمز وب از سحابی عقاب

صبح امروز، تلسکوپ خارق‌العاده‌ی جیمز وب، تصویر جدید سحابی عقاب را منتشر کرد که بازخوردهای عجیبی از آن دریافت کرده است. تصویر شگفت‌انگیز امروز ناسا با جزئیات بی‌سابقه‌ای از تلسکوپ جیمز وب شکار شد که به عنوان عکس جدید سحابی عقاب از جیمز وب ، در بطن فروسرخ توسط تلسکوپ فضایی ثبت شد.

خوشه باز یا همان سحابی عقاب در صورت فلکی مار قرار دارند. چگالی ستونی که در تصویر می‌بینید، آنقدر کم است که می‌توانید درون آن شناور بمانید. فقط به دلیل گرد و غبار و عمق زیاد است که جامد به نظر می‌رسد.

ببینید: الماس های کهکشانی خیره کننده در تصویر جدید جیمز وب [+جزئیات]

تصویر جیمز وب از سحابی عقاب

سحابی عقاب (معروف به مسیه ۱۶ یا M16 و NGC 6611 و همچنین به عنوان سحابی ملکه ستاره شناخته می‌شود) یک خوشه باز جوان از ستارگان در صورت فلکی مار است که توسط ژان فیلیپ دو شزو در سال‌های ۱۷۴۵–۱۷۴۶ کشف شد.

جدیدترین تصویر تلسکوپ جیمز وب از منظره کیهانی!

در ادامه می‌توانید تصویر جدید سحابی عقاب را مشاهده کنید:

تصویر جدید جیمز وب که از سحابی عقاب شکار کرد
عکس جدید سحابی عقاب از جیمز وب

تصاویر جدید از ستون های آفرینش که تلسکوپ جیمز وب منتشر کرد!

هر دو نام یعنی «عقاب» و «ملکه ستاره» به برداشت‌های بصری از شبح تاریک نزدیک مرکز سحابی اشاره دارند. منطقه ای که به عنوان “ستون‌های آفرینش” معروف شده و توسط تلسکوپ فضایی هابل تصویربرداری شده‌است. این سحابی شامل چندین منطقه گاز و غبار ستاره‌ساز فعال است، از جمله ستون‌های آفرینش یادشده. سحابی عقاب در بازوی کمان کهکشان راه شیری قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

عکس جدید سحابی عقاب از جیمز وب


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *