رقیب جیمز وب چیست و چه سالی رونمایی می شود [+جزئیات]

به گفته‌ی ناسا، تلسکوپ جیمز وب ، رقیب پیدا کرد و ما در این مطلب، می‌خواهیم به این بپردازیم که رقیب جیمز وب چیست و چه سالی رونمایی می شود .

به گفته‌ی ناسا، تلسکوپی به اسم رصدخانه جهان‌های قابل سکونت یا همان Habitable Worlds Observatory، اوایل دهه ۲۰۴۰ عملیاتی خواهد شد و برای کشف جهان‌های قابل سکونت ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

تصویر خیره کننده جدیدی از تلسکوپ جیمز وب منتشر شد

شکار ناباورانه تصویری از سحابی ملکه ستاره توسط جیمز وب

رقیب جیمز وب چیست و چه سالی رونمایی می شود

در ادامه می‌توانید تصویری از ماکت این تلسکوپ را ببینید:

رقیب جیمز وب چیست و چه سالی رونمایی می شود
تلسکوپ جدید ناسا

طی جلسه‌ای که ناسا امروز داشت، دانشجویان این شرکت، اطلاعاتی درباره‌ی تلسکوپ Habitable Worlds Observatory را فاش کردند. در این جلسه، مارک کلمپین، مدیر بخش اختر فیزیک ناسا، جزئیات کمی در مورد این تلسکوپ ارائه کرد که ممکن است در اوایل دهه ۲۰۴۰ راه‌اندازی شود.

رونمایی از رقیب جدید جیمز وب باعث شد تا این شرکت، برنامه‌های بلند مدتی را برای خودش تدارک ببیند. این تلسکوپ جدید ناسا ، در سال 2040، ساخته و عرضه می‌شود. تاکنون اطلاعات زیادی از این تلسکوپ منتشر نشده، اما این رصدخانه، جهان‌های قابل سکونت به‌طوری برنامه‌ریزی شده که مخصوصاً به دنبال سیارات به اصطلاح Goldilocks خواهد بود، جهان‌هایی با شرایطی که می‌توانند حیات را پرورش دهند.

رونمایی از رقیب جدید جیمز وب

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *