بازسازی چهره کوروش هخامنشی توسط هوش مصنوعی [+عکس]

هوش مصنوعی در سال 2023 سر و صدای زیادی به پا کرده است و اخیراً خبری تحت عنوان بازسازی چهره کوروش هخامنشی توسط هوش مصنوعی منتشر شد.

هوش مصنوعی ChatGPT با ورود خود سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد و بازتاب گسترده‌ای داشت. اخیراً خبری تحت عنوان ساخت چهره کوروش توسط هوش مصنوعی منتشر شد که تصویر یازسازی شده کوروش توسط هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی: بازخوانی آهنگ محسن دولت توسط بیلی آیلیش

اظهارات جنجالی ایلان ماسک درباره فناوری هوش مصنوعی

بازسازی چهره کوروش هخامنشی توسط هوش مصنوعی

تصویر یازسازی شده کوروش توسط هوش مصنوعی

بازسازی چهره کوروش هخامنشی توسط هوش مصنوعی
هوش مصنوعی ChatGPT

هوش مصنوعیT هوشی است که توسط ماشین‌ها ظهور پیدا می‌کند، در مقابل هوش طبیعی که توسط جانوران شامل انسان‌ها نمایش می‌یابد. اما پیش از هرچیز باید این موضوع را دانست که کلمه هوش، نشان دهنده امکان استدلال است و اینکه آیا هوش مصنوعی میتواند به توانایی استدلال دست یابد یا خیر، خود موضوع اختلاف محققان است.

کتاب‌های AI پیشرو، این شاخه را به عنوان شاخه مطالعه بر روی «عوامل هوشمند» تعریف می‌کنند: هر سامانه‌ای که محیط خود را درک کرده و کنش‌هایی را انجام می‌دهد که شانسش را در دستیابی به اهدافش بیشینه می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

حواشی تصاویر گول زننده هوش مصنوعی گوگل

بزرگترین باشگاه ها لیگ برتر انگلیس از نگاه هوش مصنوعی

ساخت چهره کوروش توسط هوش مصنوعی

در ادامه می‌توانید تصویر یازسازی شده کوروش توسط هوش مصنوعی را ببینید:

بازسازی چهره کوروش هخامنشی توسط هوش مصنوعی
بازسازی چهره کوروش هخامنشی توسط هوش مصنوعی

کوروش دوم که با نام کوروش بزرگ یا کوروش کبیر نیز شناخته می‌شود، بنیان‌گذار و نخستین شاه شاهنشاهی هخامنشی بود که به مدت ۳۰ سال، در بین سال‌های ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد بر نواحی گسترده‌ای از آسیا حکومت می‌کرد. کوروش در استوانه‌اش، خودش را «فرزند کمبوجیه، شاه بزرگ انشان، نواده کوروش، شاه بزرگ انشان، نواده چیش‌پیش، شاه بزرگ انشان، از خانواده‌ای که همیشه پادشاه بوده است معرفی می‌کند.

به گفته هرودوت، کوروش نسب شاهانه داشته‌است و به‌جز کتسیاس، دیگر نویسندگان یونانی، ماندانا، دختر آستیاگ را مادر کوروش دانسته‌اند و گزارش داده‌اند که کوروش حاصل ازدواج کمبوجیه یکم و ماندانا بوده‌است. برخی از مورخان امروزی این روایت را معتبر می‌دانند اما برخی دیگر اعتقاد دارند که رواج این روایت ریشه‌های سیاسی داشته‌است و هدفش این بوده که از بنیان‌گذار شاهنشاهی هخامنشی، مردی نیمه‌مادی بسازد تا مادها را با فرمانروایی پارس‌ها آشتی دهد و اصولاً رابطه‌ای بین ماندانا دختر آستیاگ و کوروش قائل نیستند و آن را افسانه می‌دانند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *