فوری: پشت پرده گم شدن 48 تخته فرش کاخ سعد آباد فاش شد! [+جزئیات]

پشت پرده ماجرای فرش های کاخ سعد آباد ؛ گزارش‌های دریافتی حاکی از ناپدید شدن ۴۸ تخته فرش نفیس ساختمان حافظیه در کاخ سعدآباد است!

خبر مفقود شدن فرش‌های کاخ سعدآباد بازتاب زیادی داشت. برخی از منابع خبری برای بررسی ماجرا با چند نفر از نزدیکان حسن روحانی و مسئولان دوره ریاست جمهوری او گفت‌وگو کرده اند تا سرنوشت فرش‌های مفقود شده را پیگیری کنند. مونسان وزیر وقت میراث فرهنگی می‌گوید: اگر فرش‌ها ارزش تاریخی داشت، در موزه نگهداری می‌شد. حال باید دید ماجرای ناپدید شدن این فرش‌‌ها چیست و چه کسانی در این ماجرا دخیل بودند؟! در ادامه مطلب با خبر دزدیده شدن فرش های کاخ سعد آباد همراه ما بمانید.

پشت پرده ماجرای فرش های کاخ سعد آباد

  • ماجرای دزدی فرش های کاخ سعد آباد

 

پشت پرده ماجرای فرش های کاخ سعد آباد
داستان سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد, پشت پرده ماجرای فرش های کاخ سعد آباد

به گزارش منابع خبری:

 ناپدید شدن ۴۸ تخته فرش‌ نفیس در سعدآباد ساختمان حافظیه سعد آباد متعلق به نهاد ریاست جمهوری است که از آن به عنوان محلی برای استقبال از روسای جمهور و مهمانان خارجی توسط دولتی‌ها استفاده می‌شود که در دولت سیزدهم گزارشاتی مبنی بر خروج غیر قانونی اموالی نظیر ۴۸ تخته فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت از این ساختمان ارجاع شد.

خبرگزاری فارس از مفقود شدن ۴۸ تخته فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت از کاخ سعدآباد در دولت حسن روحانی خبر داده است. ظاهرا فرش‌های ارزشمند در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ در ساختمان حافظیه که در اختیار نهاد ریاست جمهوری بوده، قرار داشته است. پس از خبرگزاری فارس، سایت همشهری هم در گزارشی به نقل یکی از شاهدین که در همان دوران در ساختمان حافظیه مسئولیت داشته گفته «سال ۱۳۹۵ فرش‌ها را با یک دستگاه وانت مزدا بردند منزل …» این رسانه در گزارش خود صاحب منزلی که فرش‌ها به آن منتقل شده را اعلام نکرده است.

سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد

لازم به ذکر است؛ بررسی و پیگیری ها با همکاری سازمان‌های نظارتی در این راستا صورت گرفته که کارشناسان معتقدند تنها ۱۰ تخته از فرش‌های خارج شده و بر اساس قدمت تاریخی آن، نوع طراحی، مکتب هنری و خصوصیات فیزیکی ارزش نسبی آن‌ها را مبلغی معادل ۱۲۷ میلیارد تومان است!

روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد در واکنش به خبر ناپدیدشدن فرش‌های نفیس ساختمان حافظیه، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ساختمان حافظیه متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است و حفاظت از آن در حیطه وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی نیست. حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبر اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در واکنش به ناپدید شدن فرش‌های کاخ سعدآباد اظهار داشت:

مجلس قطعا به این موضوع رسیدگی خواهد کرد، چرا که شرح وظایف آن است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *