کتک زدن مامور اورژانس در صحنه تصادف [+جزئیات]

اخیراً خبری تحت عنوان کتک زدن مامور اورژانس در صحنه تصادف به انتشار رسید که بازتاب بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی به همراه داشت.

به تازگی خبری تحت عنوان کتک خوردن مامور اورژانس از مردم منتشر شد که جزئیاتی از ضرب و شتم مامور اورژانس توسط مردم را ارائه می‌دهد. دعوای مردم و مامور اورژانس در صحنه تصادف یکی از شوکه کننده‌ترین اخبار فضای مجازی است.

کتک زدن مامور اورژانس در صحنه تصادف

کتک خوردن مامور اورژانس از مردم

کتک زدن مامور اورژانس در صحنه تصادف
ضرب و شتم مامور اورژانس توسط مردم

سرپرست اورژانس تهران گفت:

دیروز گزارش تصادف یک موتورسیکلت و عابر پیاده در تهرانپارس اعلام شد و نیروهای اورژانس اعزام شدند. اما عده‌ای از تماشاگران حادثه به‌بهانهٔ تاخیر اورژانس، مامور اورژانس را در صحنه تصادف کتک زدند.

سرپرست اورژانس تهران گفت:

زمانی‌که کارشناسان اورژانس درحال خدمت‌رسانی بودند ناگهان عده‌ای از تماشاگران حادثه به‌بهانهٔ تاخیر اورژانس، کارشناسان را کتک می‌زنند. هم‌اکنون کارشناس حادثه‌دیده تحت مراقبت پزشکی است. میزان ناوگان و منابع فعلی جواب‌گوی حجم درخواست مددجویان نیست. از مردم می‌خواهیم از رفتارهای عجولانه و هیجانی نسبت به برخی از تاخیرهای ناخواسته همکاران ما پرهیز کنند.

ضرب و شتم مامور اورژانس توسط مردم

کتک زدن مامور اورژانس در صحنه تصادف
دعوای مردم و مامور اورژانس در صحنه تصادف

بعد از انتشار خبر ضرب و شتم شدید نیروهای اورژانس استان تهران در محله خاک سفید تهرانپارس بلافاصله وزیر بهداشت در تماس تلفنی با محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس استان تهران از مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو محل برگزاری اجلاس جهانی سالانه سازمان جهانی بهداشت، آخرین وضعیت نیروی اورژانس مورد ضرب و شتم قرار گرفته را پیگیری کرد.

بهرام عین الهی با تاکید جدی بر روند درمانی این پرسنل زحمتکش گفت:

جهت صیانت از همکارانمان تا آخرین لحظه پیگیری قضائی این موضوع ادامه یابد. وزیر بهداشت افزود: پیگیری‌های لازم به صورت ویژه جهت بالا بردن هزینه‌های ارتکاب جرم در زمینه آسیب به همکاران اورژانس و آمبولانس‌ها از طریق قوای سه گانه افزایش یابد تا افراد خاطی نتوانند در ارائه خدمت رسانی به مردم نیازمند و مددجویان، اخلالی ایجاد نمایند.

بر اساس اعلام پژوهشکده بیمه وابسته به بیمه مرکزی ایران، ایران رتبه 188 جدول (۱۸۹ از میان ۱۹۰ کشور دنیا) در تصادفات رانندگی ناایمن داشته است. آخرین رتبه متعلق به کشور سیرالئون در غرب آفریقاست که در جایگاه ۱۹۰ قرار دارد. میزان تلفات سوانح رانندگی در ژاپن ۲۵ برابر ایران، نصف ترکیه و تا یک صدم درصد بیش‌تر از برخی کشورهای دنیا است. با این که در انگلستان سه برابر بیشتر از ایران خودرو وجود دارد، تعداد تصادفات ۳۲ برابر بیشتر از ایران است؛ یعنی می‌توان گفت به نسبت خودروهای موجود در ایران، حدود ۱ برابر بیش‌تر از انگلستان تصادفات رانندگی رخ می‌دهد.

بر اساس آمار و بررسی میزان عوامل تأثیرگذار در تصادف‌های ایران در سال ۹۳، ۵۲٪ انسان، ۳۰٪ مشکلات جاده‌ای و ۱۳٪ نقص فنی خودروها در تصادفات رانندگی نقش داشتند. بر اساس گزارش اداره راهور پلیس راهنمایی و رانندگی در سال ۹۳ نزدیک به ۱۵۶ هزار تصادف در جاده‌های کشور ثبت شده که ۵۴ هزار مورد تصادف که نزدیک به یک سوم کل تصادفات را تشکیل می‌دهد مربوط به عوامل ناشی از مشکلات مربوط به جاده‌ها و حدود ۸۱ هزار تصادف که نزدیک به نیمی از کل تصادفات جاده‌ای سال ۹۳ را شامل می‌شود ناشی از اشتباهات انسانی بود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *