واکنش چین به حمله موشکی اوکراین [+جزئیات]

به تازگی، خبری مبنی بر واکنش چین به حمله موشکی اوکراین منتشر شد که حواشی و بازتاب‌های سیاسی زیادی را با خودش به همراه داشت.

پس از اینکه حملات زیادی به سمت کرملین توسط اوکراین شکل گرفت، اولین واکنش چین حمله اوکراین را به همراه داشت که این خبر، تحت عنوان واکنش کشور چین به حمله کرملین حواشی زیادی را به همراه داشت. در ادامه با جزئیاتی از حمله پهبادی اوکراین و واکنش چین خواهیم فهمید.

واکنش چین به حمله موشکی اوکراین

واکنش چین به حمله موشکی اوکراین
واکنش چین به حمله موشکی اوکراین, اولین واکنش چین حمله اوکراین

به گزارش برخی از خبرگزاری‌های خارجی، در ابتدای روز چهارشنبه، دو پهپاد، قصد داشتند به سمت منطقه کرملین در مسکو حمله کنند و در ادامه این حملات، کشور روسیه، کشور اوکراین را به اولین کشوری که قصد حمله داشت، متهم کرد و این اتفاق در حالی رخ داد که کی‌یف این موضوع را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ادعای امیر عبداللهیان به جنگ اوکراین

در بین همین اتفاق، سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران خارجی گفت:

موضع چین در قبال بحران اوکراین ثابت و روشن است، همه طرف‌ها باید از اقداماتی که می‌تواند منجر به تشدید بیشتر تنش شود، اجتناب کنند.

واکنش چین به حمله موشکی اوکراین
واکنش چین به حمله موشکی اوکراین, حمله پهبادی اوکراین و واکنش چین

واکنش کشور چین به حمله کرملین

کشور روسیه، این حمله را سوءقصد اوکراینی‌ها علیه رئیس جمهور کشورشان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه توصیف کرده است. کارین ژاپیر، سخنگوی کاخ سفید، درباره این اتفاق گفت که قادر به درست بودن این خبر نیست و تصریح کرد:

هنوز خیلی زود است که مشخص شود آیا ایالات متحده معتقد است که این حمله هواپیماهای بدون سرنشین یک عملیات «پرچم دروغین» توسط روسیه بوده است یا خیر. در واکنش به این صحبت‌ها، سفیر روسیه در ایالات متحده گفت که اظهارات مقامات آمریکایی در مورد حملات پهپادی به کرملین به شدت بدبینانه و پوچ است

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *